![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Was het niet "die" blik in haar ogen..>Stijn?
#182 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Christian Schad geboren 1884 - nieuwe zakelijkheid Stanley Spencer geboren 1891 - narratief schilder, magisch realist / visionair |
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn dus bijna gelijk geboren en is het dus maar de vraag wie van wie heeft afgekeken. Wat ben jij bij de pinken.... ![]() Correctie aldus: Een soort gelijke afbeelding vind ik bij Christian Schad, dus naar alle waarschijnlijkheid heeft een van beiden van de ander afgekeken. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 augustus 2012 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw attitude omtrent kunst, bestendigd door uw avatar, leert mij daarenten dat je geen kunstliefhebber bent. Eerder iemand die kunst banaliseert, om niet te zeggen dat je eerder kunst wenst te bagatelliseren of marginaliserenen. Interessant. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ambacht is slechts de buitenkant en qua innerlijke belevenis is de kunst juist niet abstract maar een concreet hemel beleven van gelukzaligheid en betovering. De kunst verrijkt ons leven in allerlei vormen van cultuur. |
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik zelf kunstenaar in de schrijfkunst en de schilderkunst en ook hou ik veel van muziek. Dat ik ook wel eens kritiek heb doet daar niks aan af. Ik behoef niet alles mooi te vinden en zo heeft ook iedereen zijn eigen smaak. Wel wordt ik zelf veel door mensen aangevallen wat ik hoogst eigenaardig vind. |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunst is in de eerste plaats gevoelsmatig. En de uitleg komt dan op de tweede plaats. En die uitleg is meestal nogal magertjes ten opzichte van de kust zelf. |
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kunst is ook zeker uit de Geest van het denken. Maar als je moet kiezen tussen de uitleg en de kunst zelf, wat kies je dan? Het wezenlijke van de Kunst is de belevenis, dus het gevoel en de uitleg daarbij, het geestelijke dus, dat is bijzaak. En wat jij dat precies bedoelt met die tekeningen van kinderen en de werken van Jan Fabre, dat moet je zelf maar even beter uitleggen, want zo is dat voor mij niet te snappen. ![]() Ik heb Jan Fabre even opgezocht (kende hem niet) en dit is één van de werken die ik van hem heb gevonden. Misschien kun jij mij er een uitleg bij geven die mij dan meer moet voldoen dan het kunstwerk zelf, dat bij mij overigens enige walging opwekt. Maar dat is dan omdat ik niet gewend ben een hoofd zonder vel te zien. Tja, dan zie ik liever een kindertekening. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jan Fabre is nochtans bejubeld in onze pers,.... Kinderen die tijdens een verhoor tekenen kunnen hun gevoelens hier in kwijt,... in dat opzicht zijn kindertekeningen dus kunst aangezien deze niet ingegeven zijn door winstbejag. Een "bekend kunstwerk" is dus meestal gewoon iets waar men een goede uitleg kan aan geven. |
|
![]() |
![]() |
#195 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Moslim en Moslima? Neen: het heet drie hoofden. (de derde ben ik even kwijt... ![]() 32 - Moderne Kunst. Een schilderij van Karel Appel: kinderlijk, eenvoudig en kleurig en spontaan. Het heeft wel iets: het kind in de mens komt boven als een nieuw begin, een zoeken van de kunst naar nieuwe wegen. |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 33 - Paul Delvaux.
![]() Een erotisch schilderij van Paul Delvaux. La visite: het bezoek geheten. Duidelijk Freudiaans, maar zelf moest hij niks hebben van zulk een verklaring. Zijn werk is erotisch, mystiek en heeft een effect van vervreemding met voorstellingen uit de Griekse oudheid, de combinatie van liefde en de dood en zijn zijn naakte vrouwen wezenloze poppen, die wegdromen in een tijdloze eeuwigheid, terwijl ze bestudeerd worden door mannen in nette pakken. Uit de Wikipedia ![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henk Helmantel.
Vanmorgen was Henk Helmantel op de tv bij de EO: Nederland zingt op Zondag. Henk is realistisch schilder en begrafenisondernemer in het Groningse dorpje Westeremden. Het volgende kunstwerk werd getoond: Nieuw Leven geheten. ![]() Het is een oud boek, en de bladeren zijn ook niet helemaal mooi groen. Ook zijn naam: Helmantel klinkt mij wat eigenaardig in de oren. Maar goed: de bedoeling zal wel de wedergeboorte zijn in harriechristus en de microwezentjes. En het is zeker heel knap geschilderd en het heeft wel wat: meer om het vergrotende glas en de fijnheid van schilderen dan om het plantje wat daar groeit: dat zou ik meteen weggooien als ik hem was en er een fris bloemetje in zetten. |
![]() |