![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb de juiste strip proberen te vinden op internet, maar vond hem niet is verschenen in Focus, ik denk dat PdP het bij het rechte eind heeft met zijn interpretatie ![]() Laatst gewijzigd door neutron : 22 juli 2013 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
#387 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het werk van Magritte is net zoals dat van bijvoorbeeld Salvador Dali en Carel Willink zeer fijn geschilderd, hetgeen het realistische effect van in werkelijkheid onbestaanbare voorstellingen benadrukt.Of de laatste zin helemaal logisch of duidelijk is betwijfel ik. |
|
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filosofische spelletjes. Kunst hoeft geen afdruk van filosofie te zijn om waardevol te zijn. Het lijkt me typisch iets voor kunstfilosofen om zo'n denkfout te maken, en alzo de kunstgeschiedenis te misvormen. |
|
![]() |
![]() |
#389 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 25 juli 2013 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
#390 |
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Piero : 25 juli 2013 om 07:54. |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#392 |
Banneling
|
![]() jaykay jaykey
|
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd...filosofische spelletjes. Kunst die daartoe uitnodigt is nogal overroepen lijkt me, als een gevolg van een door kunstfilosofen gedomineerde kunstgeschiedenis. Hegel vond ook zijn eigen activiteit de max. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2013 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
#394 | |
|
![]() Citaat:
Filosofie heeft als doel het menselijk bestaan te verklaren in al zijn facetten. Beeldende kunst in al zijn vormen is een belangrijk element van ons bestaan. Het is een van de eerste uitingen van de mens als mens. Een geschiedkundige of filosoof heeft eens gezegd dat men een bepaald volk of tijdperk kan leren kennen door drie boeken, het boek van hun woorden, het boek van hun daden en het boek van hun kunst. Maar van die drie boeken is het boek van de kunst het meest betrouwbaar. Ik geloof dat hij gelijk had. |
|
![]() |
![]() |
#395 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neem Tuymans als voorbeeld. We dienen hem belangrijk te vinden omdat hij terug is gaan schilderen. We zien hier in feite de kunstkritiek die zichzelf tot voorwerp neemt (schilderen was out en nu 'mag' het weer. Tuymans is het excuus voor een mode), ondertussen voorbij gaand aan de kunst zelf. Velen lijken genoegen te nemen met deze situatie. Ik begrijp niet dat er geen kritiek komt op dit soort van 'inteelt'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2013 om 23:01. |
||
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() Kunst is het scheppen van schoonheid,
zowel op artistiek gebied, tekenen, schilderen, muziek, beeldhouwen, design, schrijven, maar ook sportprestaties kunnen onder kunst vallen, ballet, ook ambachten kunnen kunst zijn, boekdrukkunst, grafisch ontwerpen, mode, en ga zo maar door. over smaken kan je niet twisten wat voor de één mooi is kan voor de ander afstotelijk zijn wat voor de één kunst is kan voor een ander kitsch zijn |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens zou dan nog rechtvaardiger zijn dan de huidige 'dictatuur', denk ik soms. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2013 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
#398 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik volg de kunst wel van aan de zijlijn en merk toch dat veel kunst spitsvondig is, andere kunst is epigoon en dan zijn er nog kunstwerken die voor mij toch niets meer met kunst te maken hebben: zo had ik in de jaren 70 toch wel mijn bedenkingen bij de pakjes van christo, of werken zoals who is afraid of red, yellow and blue of neem bvb de condooms gevuld met uien aan het plafond van Fabre en zo kan ik er nog veel opnoemen Laatst gewijzigd door neutron : 28 juli 2013 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() Inderdaad, dit panoramisch werk wordt gepresenteerd als een organische vlek, als een bevuiling van de steriele omgeving. Dank aan de inrichters. In de vroegere presentatie was het werk met respect en begrip geïntegreerd in de architecturale vormen. Nu ligt het op de snijtafel.
|
![]() |