![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier al geschreven, alle afritten zouden moeten ala formule 1 zandbakken bevatten,zodat auto's die hun afrit missen of de bocht verkeerd nemen gewoon vastlopen in het zand, en dan even later weer weg kunnen. met een beetje verschot in hun hoofd. Maar dan maka je natuurlijk wegen die fouttolerant zijn. En dat mag dan niet van Alboreto, want je hebt geen budget. Je hebt budget om mensen te verbaliseren tot het niveau 30Km/u dat je wilt veralgemenen in alle steden, en waarvan bewezen is dat 90% het niet respecteert. Maar toch is de flitspaal die een gigantisch budget vrijmaakt voor de overheid, niet bij machte budget genoeg vrij te maken in een veiliger wegennetwerk, zodat je vanaf nu bvb 140doden minder telt op de snelwege, en alleen nog doden door echte bloopers
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 10 december 2011 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens was er daar geen sprake van een pechstrook meer van een verharde berm. Feit is dat ik de auto waar ik nu noodgedwongen mee rij (en die me behoorlijk ontgoochelt wat betreft comfort) meer ben gaan appreciëren omdat ie precies deed wat ik wou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onze wegen zijn zeker niet foolproof, ze zijn zelfs niet geniusproof. Daar is nog een lange weg te gaan. Heb jij ooit beelden gezien van formule 1 op bijvoorbeeld Francorchamps in de jaren 50? Dat is vandaag hallucinant, die risico's, aan wat is het 200-250 zonder enige bescherming langs bomen en huizen, en toch deden die piloten dat omdat ze van niet beter wisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Toch iemand die volwassen genoeg is om dat in te zien.
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
Laat u vooral door niemand tegenhouden u belachelijk te maken.
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t'is nu ik die belachelijk doe. Ik vraag u een copy van uw rapportjes of uw statistiekskes, maar blijkbaar kun je ook nergens een link op het net vinden die uw stellingen bewijzen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() Nogal.
Door stropoppen te gebruiken zegt ge niets meer dan 'ik heb geen degelijke argumenten, dus ik trol maar wat'
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht op een copie van uw database?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() Ik moet geen database vinden om uw stropop van mij te bewijzen.
Dat is nu net het punt. Zatlappen willen zat kunnen rijden, eikels willen overal hun voorrang pakken, mannen met een zware voet proberen aan te tonen dat snel rijden geen punt is. Allen zijn ze in hetzelfde bedje ziek.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 december 2011 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
Snapt ge dat echt niet, of houdt ge u van den dommen?
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Om het nog wat duidelijker te maken voor iedereen.
Ik heb niet zo'n snelheid fetish zoals Micele en Paul. Ik zie veel mensen die uitvluchten zoeken om zelf niet verantwoordelijk te moeten zijn voor hun eigen rijgedrag. Maar guess what? Wij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor onze eigen daden. Als wij een slachtoffer maken, dan is dat onze schuld en niet die van iemand anders.
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongevallen aan de op- en afritten hebben toch niets met de Vmax te maken, maar meer met de onaangepaste snelheid (én wslk voorrangsgedrag) aan die specifieke op- en afritten. En onaangepast kan ook te traag zijn. (zeker bij het oprijden). Een oprit is om verder te versnellen, en een afrit is om pas echt te te vertragen. Dat doet men zeker niet op het linkervak of middenvak, dat is de echte snelweg. Men kan toch een Vmax niet laten afhangen van het niet-kunnen-rijden-bewijs van een paar enkelingen die daar om een of andere (soms niet-opzettelijke reden) een ongeval veroorzaken. Ik ken op- en afritten in Duitsland die gevaarlijker zijn als menige Belgische. Maar blijkbaar kan de Duitse bestuurder vanuit een dikwijls hogere snelheid zijn snelheid beter aanpassen bij het naderen van afritten. En omgekeerd aangepast snel invoegen bij opritten.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2011 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal ongevallen dat hinderende en voorrangsnegerende verkeersobstakels (soort Alboreto) veroorzaken is fel onderschat in Belziek. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2011 om 01:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Als hier iemand komt passioneel verkondigen dat dronken rijden helemaal niet gevaarlijk is en daarvoor cijfermateriaal aanhaalt en daaruit totaal verkeerde besluiten trekt, is dat dan ook een positieve zaak? Als hier iemand komt passioneel verkondigen dat rijden zonder gordel helemaal niet gevaarlijk is en daarvoor cijfermateriaal aanhaalt en daaruit totaal verkeerde besluiten trekt, is dat dan ook een positieve zaak?
![]() |
![]() |
#219 | ||
|
![]() Citaat:
Ze staan weer goedkoop zulle. Citaat:
Nu jullie nog.
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel je bent hier natuurlijk even op het verkeerde been gezet. Er zijn mensen die nadenken over al die dingen, maar die weigeren het evidente van sommige beweringen klakkeloos te aanvaarden. Dus op die manier is dat wel een passie. Maar zoals je nu begrijpt is onze passie niet 130 rijden, maar onze passie is bewijzen wanneer een marketing klopt of niet klopt als wij nu de moeite doen, om met eenvoudige statistieken weliswaar, een verband te zoeken tussen de dalende mortaliteit in Belgie en de andere europese landen, en als wij constateren dat belgie het kneusje is, dan is dat geen stropop, dan is dat gewoonweg keiharde realiteit. Dus, nogmaals, je hebt hier enkele berichten terug bij hoog en laag beweerd dat je statistieken had die een verband legden tussen minder ongevallen en de dalende snelheid, dus ik wil die statistieken zien. Nu zit je hier te doen alsof je niets hebt. Ok uw masker valt blijkbaar af ?? |
|
![]() |
![]() |