![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die V85 is enkel een weerspiegeling van hoe snel de automobilisten willen rijden en houdt geen rekening met de factoren die ik aanhaalde. En die zijn zeker even belangrijk, zo niet belangrijker dan die V85 van u.
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
btw Die V85 is niet van mij, die in internationaal aanvaard. En de verhouding tussen V85 en de limiet naargelang parameters heb ik duidelijk uitgelegd.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2011 om 23:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk Paul het is simpel, in Duitsland worden de snelheidlimieten veel eerder gerespecteerd omdat ze geloofwaardige duidelijk afgelijnde limieten hebben voor elke categorie weg naargelang omgeving en andere factoren, vooral in Vlaanderen is het integendeel, de overheid en de gemeentes (wegbeheerder gemeentewegen) maken er een totale willekeur van, met een bepaald doel als het maar traag genoeg is op de meest bereden wegen. Zo kan je soms van een zeer brede 2+2-veilige middenberm buiten bebouwde kom met gescheiden fietspaden waar 70 kmh geldt afdraaien naar een smalle gemeenteweg waar dezelfde fietsers op de baan moeten rijden ook nog met sterke lintbebouwing waar ook 70 kmh geldt. Doe je dan dezelfde weg even later terug en kom je uit die 70 kmh-smalle-lintbebouwde-gemeenteweg en rij je weer die brede 2+2- hoofdbaan op kan daar plots 30 kmh gelden omdat op ruim 50 m van die weg een schoolmuur ligt waarvan men het vertikt de schooluitgang naar de aangrenzende bebouwde kom aan de achterkant van de school te verleggen. Bijgevolg is het snelheidsbeleid hier totaal ongeloofwaardig geworden en hebben vele limieten amper draagvlak van de bevolking, ook de kans op veralgemening is veel groter. Dit is uit officiele bron, spreekt boekdelen. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2011 om 00:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
|
![]() Citaat:
Ge schrijft de goede resultaten van een land toe aan 1 maatregel (waarvan ik nog twijfel of die overal wordt toegepast). Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#326 | |
|
![]() Citaat:
Als ge aan de bevolking vraagt welke belasting aanvaardbaar is (rekening houdend met alles), en ge neemt de belasting waar 85% van de mensen niet onder gaat, dan zult ge te weinig belastingen hebben om de wegen te onderhouden, de zieken te vergoeden, de werklozen uit te betalen, enz... Er is een verschil tussen wat 85% van de mensen aan belastingen wil betalen en wat nodig is om de rekeningen te betalen. Er is een verschil tussen wat gij (en 85% van de mensen) wilt rijden, en wat de ideale snelheid is op die weg. Verstaat ge?
![]() |
![]() |
#327 | |
|
![]() Citaat:
http://m.deredactie.be/polopoly_fs/1...!file/BIVV.pdf Zie pagina 5, onderaan: 60% is akkoord dat de snelheidsbeperkingen worden nageleefd. 17% staat er neutraal tegenover slechts 27% is er niet mee akkoord. Ik vind niet direct een datum, maar er staat 'go for zero' dus het is vrij recent. De 77% is niet uw teergeliefde 85%, maar de snelheidsbeperkingen hebben hier in België een draagvlak van 77%, wat nog altijd een ruime meerderheid is.
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hmm alboreto; voor mij is snelheid van de wagen geen belasting ? Dat is WINST, je wint tijd dus dat is uw teletijdsmachine waarmee je meer werk verzet, of sneller dingen gedaan krijgt, dus dat is geen belasting dat is een machine om exta winst te maken. Dat winststreven kun je natuurlijk een beetje beperken, want bvb een taxichauffeur,courier verdient dus veel meer per uur als hij dubbel zo snel rijdt als toegelaten verdient hij dubbel zoveel... Dus die laatste is een extreem voorbeeld vna iemand die bereid is die boetes aan zijn laars te lappen. Mij gaat het meer over volgend denkwerk: je observeert het gedrag van mensen, en kijkt wat de gemiddelde mens rijdt op die weg, de V85 norm is dus een observatie (zegmaar vlieg op de muur) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben ook akkoord hoor dat je snelheidsbeperkingen naleeft, maar ik zeg dat er geen wetenschappelijk manier is om die te bepalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat me in die link zeer verontrust is dat 20 % van de jongeren het normaal vindt 70 kmh door de bebouwde kom te rijden... ![]() Citaat:
Nu begrijp ik ergens die zeer slechte cijfers in Europa bij de slachtoffers bij de 15 �* 30 jarigen in het verkeer, namelijk de 25e plaats op 28 landen ! Citaat:
* Het zijn de metingen van de V85 in de praktijk die tellen, best over vele jaren. Ook de gereden gemiddelde snelheid over vele jaren is een evolutie van het draagvlak. Enkel regelmatig meten ´op het terrein´ is echt weten hoe het specifiek draagvlak daar evolueert. Die cijfers zijn duidelijk. * Wat gij daar citeert zijn beperkte theoretische "attitudes", die soms verre van de gemeten cijfers kunnen bevestigen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 december 2011 om 12:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
Ik zeg gewoon dat er een verschil is wat we als mens het liefst hebben (V85), en wat nodig is (lagere snelheden).
![]() |
![]() |
#332 | |
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad geen wetenschappelijke manier om die snelheid te bepalen. Ze is afhankelijk van een aantal factoren, waaronder er een aantal subjectief zijn.
![]() |
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Maar met mensen gelijk gij en Paul die prediken dat snelheid geen probleem is, en de volwassenen rond hen die het slechte voorbeeld geven verwondert het me ook niet.
![]() |
![]() |
#334 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
85% van de mensen aan belasting willen betalen is duidelijk veel minder dan wat ze nu betalen. EN nee een belasting is geen winst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee simpel hoor, als er staat 120 rij ik 130 op de kilometriek en 120 echte kilometers, als er staat 30 dan rij ik 30 ben ik verstrooid en heb ik een bordje gemist dan rij ik te snel. In oostend evind ik dat ambetant, er staat een flitspaal bijde eerste licht en dan even later staat daar 50herhaling;... terwijl er 70 mag gereden worden aan die lichten http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=o...ed=0CA4Q_AUoAg rij eens die straat af, je zult wel merken wat ik bedoel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht...
![]()
![]() |
#337 |
|
![]() Niemand zegt dat snelheidsbeperking een belasting is.
Ik zeg gewoon dat er een verschil is wat sommigen als mens het liefst hebben (tijdswinst zoals ge zegt) en wat de beste oplossing is voor iedereen. De V85 geeft gewoon aan hoe snel het snel gemotoriseerd verkeer wil rijden en houdt geen rekening met andere weggebruikers, omwonenden, ongevalhistoriek, ...
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
Als ik 120 rij op de snelheidsmeter, dan rij ik 118 echt. Als ik even verstrooid ben, wordt ik nog niet geflitst omdat ik nog wat marge heb.
![]() |
![]() |
#339 |
|
![]() Nu, genoeg tijd verkwist met het weerleggen van de stropoppen van Paul.
Ik ga even wat leukers doen met snelheid. Doei.
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet mij denken aan australie staat ergens de eerste flitspaal, hebben ze ocharme 20.000overtredingen in één week tijd ![]() |
|
![]() |
![]() |