![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar denkt U dat U woont ? | |||
België |
![]() ![]() ![]() |
23 | 17,69% |
Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
65 | 50,00% |
Wallonië |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,77% |
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,85% |
Brabant |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,85% |
Limburg |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,77% |
Elders (Nl, D, GH.Lux., GB,...) |
![]() ![]() ![]() |
17 | 13,08% |
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar betekent het wel iets. Want de Limburgers tillen niet zo zwaar aan heel die communautaire kwestie. En dat heeft ook te maken met de gemeenschappelijke geschiedenis met Luik.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2012 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus Vlaams-nationalistische partijen komen in Limburg niet van de grond?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in de jaren 60 had de VU al verkozenen in Limburg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik voel daar niets bij. Ik stel vast dat mijn moedertaal Brabants is dat één van de takken is van de Nederlandse stam. Ik besef dat. Wil dat niet verloochenen en handel daarnaar. Het gaat ook om een weten. (En ik moet toegeven dat mij eens de tranen in de ogen kwamen als ik bij het standbeeld van Breydel en Deconinck stond op de markt in Brugge, maar ook dat is toch gestuurd vanuit een weten en kennis.) Weet hebben van het drama van 1830 bijvb. Zonder kennis van de geschiedenis zou ik geen 'volksnationalist' zijn. Vandaar dat ik keuze voor een andere staatsvorm niet wil overlaten aan de Vox Populi in een referendum. Want dan krijgen we de spreekwoordelijke irrationele irrelevante neen-stem van de flair-lezeres die tegen Vl. onafhankelijkheid stemt omdat ze dan voelt dat haar Waalse vriendin in het buitenland zou wonen. Met 'gevoelens' kan men ook een Belgisch gevoel kultiveren. Ratio versus emotie. Emotie me iets voor mijn ma als ze naar een koningshuisdoku kijkt of voor de Belgicisten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Europees Commissaris
|
![]() Halen we de verkiezingsuitslagen van de voorbije decennia er eens bij?
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
|
![]() Toen men zich in 1962 aan het voorbereiden was op het vastleggen van de taalgrens heeft men Landen overgeheveld naar Brabant, volgens Le Soir omdat Limburg als 'te flamingant' werd aanzien door de plaatselijke bevolking. Nu, Le Soir is wel notoir slecht in het maken van onderscheid tussen 'Vlamingen' en 'flaminganten', maar toch een interessant weetje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn vraag is echter hoe U ertoe komt zich (als marxist!) te identificeren met een toevallige staat van 1830. 'Mijn land' hebt ge geschreven.... Als identifikatie kan dat tellen......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 juni 2012 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
De partijen Nieuw-Limburgse Alliantie, Christen-Democratisch & Limburgs en de Limburgse Liberalen en Democraten deden het daarentegen uitstekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Minister
|
![]() Waar is de bedreiging in een tweetalige hoofdstad? Ik noem dat eerder een voorbeeld voor andere landen.
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 3 juni 2012 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de tweetaligheid in Brussel is een farce. Vlaams gebied tweetalig maken betekent dat gebied volledig verfransen.
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij de volgende onderhandelingen voor een staatshervorming gaan de franstaligen bevoegdheden eisen voor die heruitgave van de tweetalige provincie Brabant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik sluit mij aan bij Jef Turf. Het doel moet dan maar tijdelijk de middelen heiligen. Maar dat terzijde....Ik had U hierboven iets gevraagd wat veel interessanter is! ![]() (Om mij van links weg te jagen moeten de linksen zich maar hard identificeren met België....)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 juni 2012 om 19:32. |
||
![]() |
![]() |