Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Waar denkt U dat U woont ?
België 23 17,69%
Vlaanderen 65 50,00%
Wallonië 1 0,77%
Brussel 5 3,85%
Brabant 5 3,85%
Limburg 14 10,77%
Elders (Nl, D, GH.Lux., GB,...) 17 13,08%
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2012, 10:50   #461
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Het is dan ook de vraag waarom die zich eventueel ook 'vlaming' voelen...

Limburg heeft evenveel uitstaans met vlaendrn als Groot Hertogdom Luxemburg heeft met Duitsland : een taal die erop lijkt en daar houdt het dan ook op!

Wat flamingantische Limburgers bezielt om zich met dat arrogant gepeupel uit aaaantwaaaarpe verwant te voelen is me een groot raadsel...
Iets zegt me dat er wel meer dingen een raadsel zijn voor jou, als één van de grootste trollen van het forum.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 10:53   #462
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Limburg heeft evenveel uitstaans met vlaendrn als Groot Hertogdom Luxemburg heeft met Duitsland : een taal die erop lijkt en daar houdt het dan ook op!

Wat flamingantische Limburgers bezielt om zich met dat arrogant gepeupel uit aaaantwaaaarpe verwant te voelen is me een groot raadsel...
Vlaanderen was vroeger gewoon de streek rond Brugge. dus jij snapt ook niet waarom Antwerpenaren zich Vlaming voelen?
Oud 21 juni 2012, 16:05   #463
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat er uit de concentratiebuurten van Antwerpen en Brussel nog iets bruikbaar te distilleren valt...
Mag ik even 'als ervaringsdeskundige' spreken?

Ik laat mijn leerlingen, die in grote meerderheid uit Brusselse concentratiebuurten komen, elk jaar opnieuw kennis maken met pareltjes uit de zéér rijke schat van de Nederlandstalige muziek.

De grootste successen behaal ik telkens weer met "Pieter Bruegel" van Wannes Van De Velde, "Medelij" van Aedo, "Vrolijk Lentelied" van Jan De Wilde en "Opzij, Opzij, Opzij" van Herman Van Veen (van die laatste twee nummers vallen ook de versies van respectievelijk Rum en Laïs bijzonder goed in de smaak).

Vlaamse & Nederlandse 'folk' en 'kleinkunst' zijn voor die jonge mensen alleszins véél 'exotischer' en 'mysterieuzer' dan zogezegd hippe (pseudo-)Amerikaanse hitparade-rommel.

Films als "Iedereen Beroemd", "Hector", "Aanrijding In Moskou", "Frits & Freddy", ... zijn ook telkens weer voltreffers.

Toen ik dit jaar met mijn klas in Brugge was en we het Groeninge-museum bezochten, waren ze bijna niet van de Vlaamse Primitieven wég te slaan. Zoiets hadden ze ook nog nooit gezien, en de commentaren spraken boekdelen.

Het probleem van nogal wat Vlamingen is dat ze ZELF niet overtuigd zijn van de waarde en de rijkdom van hun cultuur, en maar niet lijken te (willen) begrijpen dat ze op die manier op NIEMAND anders indruk zullen kunnen maken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 juni 2012 om 16:10.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 16:43   #464
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

in een klein land die de halve wereld sponsort
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:22   #465
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lafaard. ik heb u de kans gegeven toe te geven dat ge u vergist had. Iedereen kan zich vergissen. Maar ge hebt zelfs de moed niet om toe te geven dat ge fout zit met uw beschuldiging.

Ps Uw vragen heb ik al lang beantwoord. Kan ik ook niks aan doen dat begrijpend lezen voor u een probleem vormt.
Ik vergis me niet. U heeft al eerder afgekomen met dergelijke indianenverhalen en daarenboven liggen er nog wat vragen onbeantwoord op u te wachten. Denken we maar aan de vraag over de erkenning van het Limburgs door de Franstalige Gemeenschap. U heeft daar nooit op ingegaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 22:26   #466
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar gaan we weer met diezelfde onzin. De geschiedenis stopt bij u ergens in de Middeleeuwen misschien? De vraag is dan alleen nog: welk moment in die periode? Het Vlaanderen van Boudewijn met de IJzeren Arm? Of dat onder de eerste graaf van Dampierre? Of het Vlaanderen onder de Oostenrijkers?

En historisch gezien, wat is Limburg? Wat heeft het huidige Limburg uitstaans met het historische, beste vriend? Ooit eens over uw eigen gedachtegang nagedacht? Schijnbaar niet... Anders zou u de eerste zijn om de naam Limburg naar de prullenmand te verwijzen.
Oud 22 juni 2012, 08:30   #467
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik vergis me niet. U heeft al eerder afgekomen met dergelijke indianenverhalen en daarenboven liggen er nog wat vragen onbeantwoord op u te wachten. Denken we maar aan de vraag over de erkenning van het Limburgs door de Franstalige Gemeenschap. U heeft daar nooit op ingegaan.
Ah neen? en dit dan?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=96

U vergist u niet?

Quote dan waar ik datzelfde verhaal al eerder vertelt heb. Het mag toch geen probleem zijn om dat terug te vinden als ik dat volgens u verleden week al vertelde. Ik kan toch geen post laten verdwijnen.

En nu begint ge af te komen dat ik al eerder indianenverhalen vertelde.
Niet zeveren hé.
Gij beschuldigt mij dat ik lieg. Ik vraag u het bewijs te leveren. Ge kunt dat niet, en nog wilt ge dat niet toegeven dat ge fout zit.

Het enige argument dat er u overblijft is dat ge mij beschuldigt verhalen uit mijn duim te zuigen. Een waardeloos argument. Ingegeven door uw onmacht.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 08:36   #468
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Ik laat mijn leerlingen, die in grote meerderheid uit Brusselse concentratiebuurten komen, elk jaar opnieuw kennis maken met pareltjes uit de zéér rijke schat van de Nederlandstalige muziek.

De grootste successen behaal ik telkens weer met "Pieter Bruegel" van Wannes Van De Velde, "Medelij" van Aedo, "Vrolijk Lentelied" van Jan De Wilde en "Opzij, Opzij, Opzij" van Herman Van Veen (van die laatste twee nummers vallen ook de versies van respectievelijk Rum en Laïs bijzonder goed in de smaak).

Vlaamse & Nederlandse 'folk' en 'kleinkunst' zijn voor die jonge mensen alleszins véél 'exotischer' en 'mysterieuzer' dan zogezegd hippe (pseudo-)Amerikaanse hitparade-rommel.

Films als "Iedereen Beroemd", "Hector", "Aanrijding In Moskou", "Frits & Freddy", ... zijn ook telkens weer voltreffers.

Toen ik dit jaar met mijn klas in Brugge was en we het Groeninge-museum bezochten, waren ze bijna niet van de Vlaamse Primitieven wég te slaan. Zoiets hadden ze ook nog nooit gezien, en de commentaren spraken boekdelen.

Het probleem van nogal wat Vlamingen is dat ze ZELF niet overtuigd zijn van de waarde en de rijkdom van hun cultuur, en maar niet lijken te (willen) begrijpen dat ze op die manier op NIEMAND anders indruk zullen kunnen maken.
het probleem is dat enkel Willy Somers, Bart Kaël, Dani Fabri of Laura Lynn als "Vlaamse" muziek worden bekeken. Dat er daarnaast nog een héél grote schat aan Nederlandstalige muziek voorradig is in Vlaanderen, vergeet men gemakkelijkheidshalve.
meestal komende uit steeds dezelfde groep trouwens.....
Oud 22 juni 2012, 10:17   #469
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het probleem is dat enkel Willy Somers, Bart Kaël, Dani Fabri of Laura Lynn als "Vlaamse" muziek worden bekeken. Dat er daarnaast nog een héél grote schat aan Nederlandstalige muziek voorradig is in Vlaanderen, vergeet men gemakkelijkheidshalve.
meestal komende uit steeds dezelfde groep trouwens.....
Steeds vaker vraag ik me af of er soms een verband zou zijn met de in dit land en in bepaalde middens toch niet bepaald onaanzienlijke consumptie van diverse 'bewustzijn-vernauwende' middelen als alcohol, pijnstillers, riool-gazetten, roddelblaadjes, slaapmiddelen en tee-vee

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 11:00   #470
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah neen? en dit dan?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=96

U vergist u niet?
Neen, ik vergis me niet. Op dat nietszeggend bericht heb ik vervolgens geantwoord en de vraag nogmaals gesteld.

Er kwam geen reactie meer.
Oud 10 juli 2012, 10:22   #471
pajoske

Standaard

Citaat:
De gemiddelde Vlaamse veertienjarige ontleent zijn identiteit in de eerste plaats aan zijn land. Daarna komt zijn gemeente en dan pas Vlaanderen of zijn provincie. Behalve Limburgse jongeren, die zich eerst met hun gemeente identificeren en zich daarna Belg, Limburger en Vlaming noemen. Overal komt Europa het laatst.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nal-Belg.dhtml
Altijd geweten dat Limburgers buitenbeentjes zijn.

Trouwens niet onbelangrijk dat die jongeren Vlaanderen op de laatste plaats zetten.
Oud 10 juli 2012, 12:06   #472
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...nal-Belg.dhtml
Altijd geweten dat Limburgers buitenbeentjes zijn.

Trouwens niet onbelangrijk dat die jongeren Vlaanderen op de laatste plaats zetten.
Eerst en vooral hun gemeente? Het zou dan ook niet meer dan fair zijn dat we hiervoor erkend worden met een speciale status. Zoals een autonome Maaskant bijv.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 12:26   #473
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Eerst en vooral hun gemeente? Het zou dan ook niet meer dan fair zijn dat we hiervoor erkend worden met een speciale status. Zoals een autonome Maaskant bijv.
De eerste stap is gezet.

Kiesdistrict Maasmechelen: Maaseik, Kinrooi, Dilsen‐Stokkem, Maasmechelen, Lanaken.

Oud 20 juli 2012, 14:43   #474
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

in OOst-vlaanderen , de zachte gemeente waar de wijsheer woont
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2013, 01:09   #475
Belask0
Banneling

Standaard

Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2013, 10:12   #476
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Precies. Kun je je voorstellen dat men in Schotland ook zo zou neerkijken op zijn eigen cultuur en zijn cultureel erfgoed? Hoeveel mensen zouden er in dat geval buiten Schotland nog interesse hebben voor zaken als kilts, doedelzakken of Highland Games, laat staan dat ze er het bestaan van zouden kennen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be