![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar denkt U dat U woont ? | |||
België |
![]() ![]() ![]() |
23 | 17,69% |
Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
65 | 50,00% |
Wallonië |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,77% |
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,85% |
Brabant |
![]() ![]() ![]() |
5 | 3,85% |
Limburg |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,77% |
Elders (Nl, D, GH.Lux., GB,...) |
![]() ![]() ![]() |
17 | 13,08% |
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat mijn leerlingen, die in grote meerderheid uit Brusselse concentratiebuurten komen, elk jaar opnieuw kennis maken met pareltjes uit de zéér rijke schat van de Nederlandstalige muziek. De grootste successen behaal ik telkens weer met "Pieter Bruegel" van Wannes Van De Velde, "Medelij" van Aedo, "Vrolijk Lentelied" van Jan De Wilde en "Opzij, Opzij, Opzij" van Herman Van Veen (van die laatste twee nummers vallen ook de versies van respectievelijk Rum en Laïs bijzonder goed in de smaak). Vlaamse & Nederlandse 'folk' en 'kleinkunst' zijn voor die jonge mensen alleszins véél 'exotischer' en 'mysterieuzer' dan zogezegd hippe (pseudo-)Amerikaanse hitparade-rommel. Films als "Iedereen Beroemd", "Hector", "Aanrijding In Moskou", "Frits & Freddy", ... zijn ook telkens weer voltreffers. Toen ik dit jaar met mijn klas in Brugge was en we het Groeninge-museum bezochten, waren ze bijna niet van de Vlaamse Primitieven wég te slaan. Zoiets hadden ze ook nog nooit gezien, en de commentaren spraken boekdelen. Het probleem van nogal wat Vlamingen is dat ze ZELF niet overtuigd zijn van de waarde en de rijkdom van hun cultuur, en maar niet lijken te (willen) begrijpen dat ze op die manier op NIEMAND anders indruk zullen kunnen maken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 juni 2012 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() in een klein land die de halve wereld sponsort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En historisch gezien, wat is Limburg? Wat heeft het huidige Limburg uitstaans met het historische, beste vriend? Ooit eens over uw eigen gedachtegang nagedacht? Schijnbaar niet... Anders zou u de eerste zijn om de naam Limburg naar de prullenmand te verwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=96 U vergist u niet? Quote dan waar ik datzelfde verhaal al eerder vertelt heb. Het mag toch geen probleem zijn om dat terug te vinden als ik dat volgens u verleden week al vertelde. Ik kan toch geen post laten verdwijnen. En nu begint ge af te komen dat ik al eerder indianenverhalen vertelde. Niet zeveren hé. Gij beschuldigt mij dat ik lieg. Ik vraag u het bewijs te leveren. Ge kunt dat niet, en nog wilt ge dat niet toegeven dat ge fout zit. Het enige argument dat er u overblijft is dat ge mij beschuldigt verhalen uit mijn duim te zuigen. Een waardeloos argument. Ingegeven door uw onmacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meestal komende uit steeds dezelfde groep trouwens.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kwam geen reactie meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
|
![]() Citaat:
Altijd geweten dat Limburgers buitenbeentjes zijn. Trouwens niet onbelangrijk dat die jongeren Vlaanderen op de laatste plaats zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
|
![]() Citaat:
Kiesdistrict Maasmechelen: Maaseik, Kinrooi, Dilsen‐Stokkem, Maasmechelen, Lanaken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Banneling
|
![]() in OOst-vlaanderen , de zachte gemeente waar de wijsheer woont
|
![]() |
![]() |
![]() |