Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2006, 14:07   #61
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Maar om tijd en geld te besparen kan je beter uw rekeningen betalen. De schuldeiser zal uiteindelijk toch zijn vonnis ophalen in de rechtbank, en dan beginnen de kosten pas op te lopen.
Als je het draaidje goed gevold had wist je dat dat nu juist het probleem was.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mijn nieuwe leverancier is electrabel, door dat Luminus in dat jaar dat ik klant was van Luminus niet één rekening opstuurden(ik had zelfs een bestendige opdracht) werd het mij te veel; ·Ik heb dan inderdaad op een correcte manier mijn contract opgezegd.
Dan na 2 jaar vielen er wel 24 rekeningen samen in de bus.
Ik heb daar onmiddellijk 12 rekeningen van betaald.
En toen begon de ellende, je kan dan toch niet zeggen dat het aan mij lag hé
Oud 28 februari 2006, 14:54   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk idd dat hier de rechtbank u zal volgen in een oplossing die ligt in een afbetalingsplan zonder intresten. De rechtbank kan u vrijspreken van intresten namelijk, of een minima inzetten in tegenstelling van wat luminus of eender wie u via schrijven en dreigen laat weten. Tenslotte u bent geen wanbetaler hé! Nodig ze maar uit voor de rechtbank, laat hun de zaak inspannen en doe het niet zelf.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 15:06   #63
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik denk idd dat hier de rechtbank u zal volgen in een oplossing die ligt in een afbetalingsplan zonder intresten. De rechtbank kan u vrijspreken van intresten namelijk, of een minima inzetten in tegenstelling van wat luminus of eender wie u via schrijven en dreigen laat weten. Tenslotte u bent geen wanbetaler hé! Nodig ze maar uit voor de rechtbank, laat hun de zaak inspannen en doe het niet zelf.
Maar ik heb alles onmiddellijk betaald van het moment dat ik rekeningen kreeg.
Ik heb tot op de laatste cent betaald.
Het probleem zit er hier in dat je bij Luminus bijna geen contract kunt opzeggen vanwege hun gebrekkige boekhouding.
Dat waren de juiste woorden die ik te horen kreeg in de wetswinkel.
Luminus wou dus een deurwaarder sturen voor stroom die ze niet leverde bij mij.
Ik kan toch niet aan 2 maatschappijen betalen hé.
Nog straffer was het dat ze een verbruikersadres opgaven van een huis dat ik al lang voordien verkocht had
Oud 28 februari 2006, 16:07   #64
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar om tijd en geld te besparen kan je beter uw rekeningen betalen. De schuldeiser zal uiteindelijk toch zijn vonnis ophalen in de rechtbank, en dan beginnen de kosten pas op te lopen.
Dat is dan ook de normale gang van zaken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 16:16   #65
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is dan ook de normale gang van zaken.
Ja, dat is juist van U, maar de grote bedrijven zoals Luminus mogen fouten maken maar de kleintjes die zich juist geen advocaat kunnen veroorloven en ook juist geen prodeo kunnen krijgen zijn hier wel slachtoffer.
En nogmaals hier ging het niet over wanbetalers wel over wangedrag van Luminus
Oud 28 februari 2006, 16:33   #66
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is juist van U, maar de grote bedrijven zoals Luminus mogen fouten maken maar de kleintjes die zich juist geen advocaat kunnen veroorloven en ook juist geen prodeo kunnen krijgen zijn hier wel slachtoffer.
En nogmaals hier ging het niet over wanbetalers wel over wangedrag van Luminus
Voor zover ik weet kan geen enkel bedrijf mij iets maken als ik mijn deel van de verplichtingen voldaan heb.
Luminus kan helemaal geen deurwaarder sturen, zij kunnen u hoogstens voor de vrederechter dagen en daar verliezen ze gegarandeerd
Oud 28 februari 2006, 16:41   #67
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Als je het draaidje goed gevold had wist je dat dat nu juist het probleem was.
Moet ik hier nu echt alles 100 keer zeggen : 'Niemand verbiedt u naar de rechtbank te stappen'. Een deurwaarder doet gewoon zijn werk. Net zoals de Polies die u een boete geeft of de ambtenaar die uw belastingen int. U mag ze misschien niet symphatiek vinden, ze doen wel gewoon hun werk.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 16:46   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet kan geen enkel bedrijf mij iets maken als ik mijn deel van de verplichtingen voldaan heb.
Luminus kan helemaal geen deurwaarder sturen, zij kunnen u hoogstens voor de vrederechter dagen en daar verliezen ze gegarandeerd
Het was wel degelijk een dreigbrief van een deurwaarder die in mijn bus zat.
En nogmaals verzekerde de wetswinkel mij dat het geen alleenstaande gevallen waren maar de er wel dagelijks dit soort klachten binnen komen van Luminus.
Ik kan iedereen de raad geven om bij elecktrabel te blijven en zeker de nieuw spelers op de markt te schuwen.
Bij eventuele problemen stap onmiddellijk naar de wetswinkel(voor 15 euro bij ons helpen ze je verder)
Oud 28 februari 2006, 16:46   #69
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de deurwaarder staat niet boven de wet. Niets belet u om naar de rechtbank te stappen.
Niets belet me om het geval Beringen te herhalen...
Oud 28 februari 2006, 16:50   #70
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik hier nu echt alles 100 keer zeggen : 'Niemand verbiedt u naar de rechtbank te stappen'. Een deurwaarder doet gewoon zijn werk. Net zoals de Polies die u een boete geeft of de ambtenaar die uw belastingen int. U mag ze misschien niet symphatiek vinden, ze doen wel gewoon hun werk.
Daar heb je volkomen gelijk in,maar Luminus doet zijn werk niet naar behoren.
Die deurwaarder doet gewoon wat hem opgedragen word
Citaat:
Er zijn in België drie machten
1)Wetgevende macht, BV.Volksvertegenwoordigers die wetten en decreten goed of soms wel afkeuren in het parlement
2)rechtelijke macht, BV rechtbanken die vonnissen vellen
3)Uitvoerende macht, BV politie, deurwaarders enz.
Er bestaat ook nog zoiets als scheiding der machten.
Dus een deurwaarder kan geen vonnissen vellen enkel vonnissen tot uitvoering brengen.
Dus je moet echt geen bang hebben van deurwaarders als er geen vonnis is van de rechtbank
Oud 28 februari 2006, 16:52   #71
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Niets belet me om het geval Beringen te herhalen...
Gewoon doen zou ik zeggen.
Ik ben benieuwd
Oud 28 februari 2006, 16:53   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nogmaals verzekerde de wetswinkel mij dat het geen alleenstaande gevallen waren maar de er wel dagelijks dit soort klachten binnen komen van Luminus.
Ik kan iedereen de raad geven om bij elecktrabel te blijven en zeker de nieuw spelers op de markt te schuwen.
Bij eventuele problemen stap onmiddellijk naar de wetswinkel(voor 15 euro bij ons helpen ze je verder)
Iedereen kan dreigbrieven sturen en beweren dat hij deurwaarder is.
Incassobureaus maken soms vreemde sprongen maar zoals ge zegt, naar de wetswinkel stappen of zelfs gewoon niet op reageren.
Oud 28 februari 2006, 16:56   #73
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iedereen kan dreigbrieven sturen en beweren dat hij deurwaarder is.
Incassobureaus maken soms vreemde sprongen maar zoals ge zegt, naar de wetswinkel stappen of zelfs gewoon niet op reageren.
Gewoon de deur in het gezicht gooien en dit bedoel ik LETTERLIJK.... (Tiens er hangt er enen aan de deur ook letterlijk te nemen)

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 28 februari 2006 om 16:57.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 17:03   #74
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ge kunt deurwaarders ook misbruiken als groot huisvuildienst
gewoon vlak voor ze komen al uw goei spullen bij anderen zetten en alles vervangen door kapotte rommel

als ze dan komen schrijven kunt ge ze nog wat uitlachen

nadat ge die vorige keer facteur hebt genoemd noemt ge hem dan dit keer vuilnisman
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2006 om 17:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 17:07   #75
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gewoon vlak voor ze komen al uw goei spullen bij anderen zetten en alles vervangen door kapotte rommel

nadat ge die vorige keer facteur hebt genoemd noemt ge hem dan dit keer vuilnisman
Aan de kilometervergoeding te zien rijdt mijnen al met een vuilkar........zo'n verbruik.....
Oud 28 februari 2006, 17:19   #76
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie heeft hier nu bang voor
Oud 28 februari 2006, 19:54   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Ja ik heb hem vorige week ontmoet.
Hij lag krom van het lachen toen hij mij vertelde over die pipo die hem 200€ per maand betaalt voor een onbewoonbare kamer. Een normaal leven kan die sukkel niet leiden omdat dan onmiddellijk zijn hebben en houden aangeslagen wordt.
Als ik hem mag geloven loopt die sukkel overal te betogen en zit hij op een politiek forum af te geven op de rijken, het kapitaal en op al die werkslaven die wel een normaal leven leiden.

Laatst gewijzigd door Bobke : 28 februari 2006 om 19:55.
Oud 28 februari 2006, 21:23   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat is het hem nu juist.......De overheid heeft afstand genomen in Belgie,in navolging van Europese richtlijnen....Elektriciteit en Gas worden nu verkocht zoals encyclopedies,plastic pottekes en stofzuigers,en wees gerust,de tijd dat levering absoluut verzekerd was,is bijna voorbij!......

Recente verschuivingen in de markt tonen nu al aan dat de greep van de overheid vervangen zal worden door de greep van de super-leveranciers......

Je bent alleen,als consument.....
De tijd van absolute leveringen is bijna voorbij.
Wat een dikke zever en stemmingmakerij !!

Precies of vroeger werden geen aansluitingen afgesloten bij wanbetalingen !!

En bovendien kan ik je uit eerste hand vertellen: in mijn tweede woning is iets misgelopen met die apen van leveranciers. En plots kreeg ik een schrijven van ik-weet-niet-meer-juist-welke-instelling dat ik geen enkele leverancier meer heb, dat ik me kan wenden tot de ocmw voor een sociaal-gevallen aansluiting en dat ik eigenlijk het makkelijkst een kontrakt afsluit met een leverancier naar mijn keuze.
Wat boze mailtjes en dito telefoontjes hebben me geleerd: er wordt niet zo rap afgesloten. Maar om mijn affaire te helemaal te regelen zoals ik het wou, dat is met toch niet gelukt. Maar toch voldoende voor mij om een nieuw kontrakt te aanvaarden.

Enfin, ik herhaal toch maar dat jouw bericht stemmingmakerij van mijn kloten is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 21:31   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook hier weer de zogezegde goede raad van iemand die er de kloten van afweet.
Ik heb al gezegd dat voor mijn 2° woning ik een probleemke had. Dat was tussen elektrabel en een andere.
In mijn 1° woning heb ik al vanaf het mogelijk was een andere leverancier, nl. nuon.
Het is goedkoper, en die uilen hebben bovendien gedurende een vol jaar geen gebruik gemaakt van de domiciliëring.
Dan kwam een brief met wat zeveruitleg en ekskuses. Ik kon een afbetalingsplan aanvaarden, doch aangezien ik geen uil ben maar ook geen dief, dus de gewoonte heb te betalen wat ik koop, heb ik geen stappen ondernomen, zodat ik alleen maar genoten heb van een jaartje uitstel van betaling.

Maar ik herhaal: nuon is goedkoper dan die gierigaards van elektrabel.

En jouw zogezegde goede raad is niks geen teelbal waard. Ik vermoed: ingegeven door vriendjespolitiek: de sossen en aanverwanten hebben liever staatsbedrijven met veel inkomsten voor politiekers die er mandaten hebben (doch dat laatste beseffen niet zoveel sossen-stemmenden).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2006, 21:56   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is goedkoper, en die uilen hebben bovendien gedurende een vol jaar geen gebruik gemaakt van de domiciliëring.
Dan kwam een brief met wat zeveruitleg en ekskuses. Ik kon een afbetalingsplan aanvaarden, doch aangezien ik geen uil ben maar ook geen dief, dus de gewoonte heb te betalen wat ik koop, heb ik geen stappen ondernomen, zodat ik alleen maar genoten heb van een jaartje uitstel van betaling.
Vroeger werd de elektriciteit altijd jaarlijks aangerekend.
Daarna werd er tweemaandelijks en nu maandelijks een voorschot aangerekend.
Dat is om te voorkomen dat de rekening te hoog oploopt en de klant niet kan betalen.
Daar beschermt de producent eigenlijk zijn eigen mee tegen wanbetalers.
Mogelijks werkt nuon nog op de oude manier of vergat jij uw te verwachten verbruik in te vullen. Zij kunnen natuurlijk niet ruiken welke elektrische apparaten gij hebt en hoeveel u gaat verbruiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be