Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 14:58   #22261
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wie leidt er hier schade?? Westerschelde uitgediept en daarbovenop willen jullie ook nog eens een polder van ons onder water.
België een schadevergoeding is de wereld op z’n kop zetten. Wie er schade leidt zijn wij!!!!

Blijkbaar snapt een Belg zoiets niet, zwaarbevochten gewonnen land onder water zetten
daarmee raak je onze ziel
.
Zo lang de tweede kamer maar tegen blijft kunnen de Belgen wachten tot ze een ons wegen
Daarbij nog liever een flinke boette dan ook aan maar één vierkante meter onder water!!!!

Als men wijs zou doen, betalen die boette en zijn we van dit irritante, nutteloze gezeik en Nederland sarren af.
Als we dan toch betalen, hoeven we ons mij betreft ook niet meer aan het uitdiepen van de Westerschelde te houden,
U had daaraan moeten (en kunnen) denken vooraleer u een akkoord met ons afsloot. Wat u hier allemaal debiteert, zijn vijgen na Pasen. Nederland stelt zich in dit verdrag en andere verdragen op als een onbetrouwbare contracterende partij wanneer het er op aankomt overeenkomsten uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2012 om 15:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:04   #22262
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-te-kort.dhtml
Oei...het Belgische Ras had nochtans zo'n grote mond. Mooi dat hun arrogantie wederom wordt afgestraft.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:10   #22263
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wie leidt er hier schade?? Westerschelde uitgediept en daarbovenop willen jullie ook nog eens een polder van ons onder water.
België een schadevergoeding is de wereld op z’n kop zetten. Wie er schade leidt zijn wij!!!!

Blijkbaar snapt een Belg zoiets niet, zwaarbevochten gewonnen land onder water zetten
daarmee raak je onze ziel.

Zo lang de tweede kamer maar tegen blijft kunnen de Belgen wachten tot ze een ons wegen
Daarbij nog liever een flinke boette dan ook aan maar één vierkante meter onder water!!!!

Als men wijs zou doen, betalen die boette en zijn we van dit irritante, nutteloze gezeik en Nederland sarren af.
Als we dan toch betalen, hoeven we ons mij betreft ook niet meer aan het uitdiepen van de Westerschelde te houden,
We moeten ons in ieder geval niet door het Belgentuig laten oplichten. Er is eeuwenlang gewerkt om dit gebied te ontpolderen. Dan moeten we ons niet door die Dutrouxtjes de les laten lezen. Wat mij betreft bombarderen ze vanavond nog dat Antwerpen plat. Als ze graag oorlog willen, dan moet het maar op deze manier.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:30   #22264
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-te-kort.dhtml
Oei...het Belgische Ras had nochtans zo'n grote mond. Mooi dat hun arrogantie wederom wordt afgestraft.
Welk is dat precies?
De Mechelse herder, of misschien een Groenendaeler?
Of nog iets anders? Blafte hij hard?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 17:41   #22265
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten ons in ieder geval niet door het Belgentuig laten oplichten. Er is eeuwenlang gewerkt om dit gebied te ontpolderen. Dan moeten we ons niet door die Dutrouxtjes de les laten lezen. Wat mij betreft bombarderen ze vanavond nog dat Antwerpen plat. Als ze graag oorlog willen, dan moet het maar op deze manier.
Ik heb een voorstel: koop u een muilband.
Oud 31 mei 2012, 17:43   #22266
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent de eerste die gaat lopen

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:26   #22267
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil zelfs bijdragen voor het betalen van die boete.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 31 mei 2012 om 18:27.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 18:34   #22268
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U had daaraan moeten (en kunnen) denken vooraleer u een akkoord met ons afsloot. Wat u hier allemaal debiteert, zijn vijgen na Pasen. Nederland stelt zich in dit verdrag en andere verdragen op als een onbetrouwbare contracterende partij wanneer het er op aankomt overeenkomsten uit te voeren.

Heus, in natuurcompensatie is men niet werkelijk in geïnteresseerd.
Let wel, het gaat zelfs niet eens om compensatie in België zelf!
Ridicuul … aangeboden compensatie elders in Nederland accepteert België niet.

Het komt over als de rechterhand wordt aangeboden (Westerschelde) en vervolgens wordt gevraagd diezelfde hand af te hakken.
De linkerhand wordt geweigerd, men staat er op dat de rechterhand wordt afgehakt.

Nog ridiculer ... de eigenaar van de polder is een Belg!
In feite beschermt Nederland dus de belangen van een Belg, zijn vaderland wil zijn bezit onder water laten zetten.

Beste is die boete betalen. Die polder droog, jullie tevreden dat men Nederland een flinke hak hebt kunnen zetten en
zijn we van het hopeloze geëmmer af.

Wat u aangeeft over onbetrouwbaar slaat absoluut nergens op om dit dichten aan een specifieke bevolking.
In politiek en handel verschillen landen niet van elkaar.

Dat België nu probeert de Nederlanders het vel over de oren te trekken, ook dat is niet abnormaal ... dat is politiek.
Als men het dus over broedervolken heeft, een flink bewijs hoe Belgen blijkbaar op Nederlanders lijken

Let wel ook België is daar niet anders in. Bijvoorbeeld ten tijde van de Leopard 1 (tank) aanschaf. Nederland en België zouden daarin samen optrekken.
Als een "donderslag bij heldere hemel" bleek België, van de ene op de andere dag, plotseling tot aankoop overgegaan te zijn.
(Men had buiten de Nederlanders om gunstige voorwaarden onderhandeld).

Al dit gedoe heeft niet met Nederlanders, Vlamingen of Walen te maken.
Puur politiek en heeft niets van doen met ons als bevolkingsgroepen

Laatst gewijzigd door Adrian M : 31 mei 2012 om 18:45.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:10   #22269
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We hebben die afspraak gemaakt. Dat moet gerespecteerd worden. Overigens vind ik dat als er na een x aantal jaar nieuw inzicht is dat er een alternatief moet worden overwogen dan moet dat kunnen. Dan moet en zal België zich constructief opstellen. Maar er ligt geen alternatief, de Tweede Kamer blijft besluiteloos. Dat wil zeggen dat men zich gewoon aan het plan moet houden.

Ophouden met het geëmmer over een polder. Er zijn belangrijker zaken te doen. Onder andere nadenken over het voorkomen van stomme afspraken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 19:45   #22270
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heus, in natuurcompensatie is men niet werkelijk in geïnteresseerd.
Let wel, het gaat zelfs niet eens om compensatie in België zelf!
Ridicuul … aangeboden compensatie elders in Nederland accepteert België niet.

Het komt over als de rechterhand wordt aangeboden (Westerschelde) en vervolgens wordt gevraagd diezelfde hand af te hakken.
De linkerhand wordt geweigerd, men staat er op dat de rechterhand wordt afgehakt.

Nog ridiculer ... de eigenaar van de polder is een Belg!
In feite beschermt Nederland dus de belangen van een Belg, zijn vaderland wil zijn bezit onder water laten zetten.

Beste is die boete betalen. Die polder droog, jullie tevreden dat men Nederland een flinke hak hebt kunnen zetten en
zijn we van het hopeloze geëmmer af.

Wat u aangeeft over onbetrouwbaar slaat absoluut nergens op om dit dichten aan een specifieke bevolking.
In politiek en handel verschillen landen niet van elkaar.

Dat België nu probeert de Nederlanders het vel over de oren te trekken, ook dat is niet abnormaal ... dat is politiek.
Als men het dus over broedervolken heeft, een flink bewijs hoe Belgen blijkbaar op Nederlanders lijken

Let wel ook België is daar niet anders in. Bijvoorbeeld ten tijde van de Leopard 1 (tank) aanschaf. Nederland en België zouden daarin samen optrekken.
Als een "donderslag bij heldere hemel" bleek België, van de ene op de andere dag, plotseling tot aankoop overgegaan te zijn.
(Men had buiten de Nederlanders om gunstige voorwaarden onderhandeld).

Al dit gedoe heeft niet met Nederlanders, Vlamingen of Walen te maken.
Puur politiek en heeft niets van doen met ons als bevolkingsgroepen
Nu doet u wéér hetzelfde . U bedenkt en zoekt allerlei mogelijke uitvluchten om uw deel van de bilaterale verplichtingen niet te moeten uitvoeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 mei 2012 om 19:46.
Oud 31 mei 2012, 20:04   #22271
Adrian M

Standaard

Citaat:
Nu doet u wéér hetzelfde . U bedenkt en zoekt allerlei mogelijke uitvluchten om uw deel van de bilaterale verplichtingen niet te moeten uitvoeren.
Vanzelf! Het heeft geen enkele waarde voor België als natuurcompensatie, het gebied ligt in Nederland. Zelfs een ander gebied als compensatie wordt niet geaccepteerd.
Het mes wordt op de keel gezet en men wil het onderste uit de kan voor iets wat van generlei waarde is voor België, terwijl men waar het werkelijk om gaat, de Westerschelde, binnen heeft.

Waar praten we in godsnaam over daar België binnen heeft gehaald wat het voor ogen had!

Wij betalen die boete en jij dik tevreden dat de staatsschuld van Nederland verder stijgt.
Iedereen tevreden, die polder droog, een Belgische eigenaar blij, Nederland en België geen gezeik meer en jij blij dat we dikker in de schuld raken.
Feitelijk zou je dus vooral een voorstander moeten zijn dat Nederland zich niet aan het verdrag houdt!

Laatst gewijzigd door Adrian M : 31 mei 2012 om 20:15.
Oud 31 mei 2012, 20:14   #22272
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelf! Het heeft geen enkele waarde voor België als natuurcompensatie, het gebied ligt in Nederland. Zelfs een ander gebied als compensatie wordt niet geaccepteerd.
Het mes wordt op de keel gezet en men wil het onderste uit de kan voor iets wat van generlei waarde is voor België, terwijl men waar het werkelijk om gaat, de Westerschelde, binnen heeft.

Waar praten we in godsnaam over daar België binnen heeft gehaald wat het voor ogen had!

Wij betalen die boete en jij dik tevreden dat de staatsschuld van Nederland verders stijgt.
Iedereen tevreden, die polder droog, een Belgische eigenaar blij, Nederland en België geen gezeik meer en jij blij dat we dikker in de schuld raken.
Ja, ik zie het al voor me.
Het Oosten zal dan pas écht in zijn nopjes zijn!
Zal hij een feestje dan gaan geven?
Met héél véél bier, lekkere wijn en een groot bougondisch maal?

Oud 31 mei 2012, 20:16   #22273
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen moeten afkopen onze schuld aan Vlaanderen en Europa....
Oud 31 mei 2012, 20:21   #22274
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht

Voor mijn part mag die polder gerust blijven bestaan.

Maar dat is allemaal naast de kwestie. Men kan niet de hele tijd zeggen als het puntje bij paaltje komt: "we hebben wel een overeenkomst gesloten en u hebt wel uw deel gedaan, maar ik heb er eens over nagedacht en bij nader inzien ik ga mijn verplichting toch maar niet uitvoeren." En dat is dus wat de Nederlanders doen.
Oud 31 mei 2012, 20:26   #22275
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht

Nou, als het daarover gaat, een bourgondisch maal met veel bier en wijn, gaan bij mij de geschillen opzij (tussen het discussieren door) ... ook met het Oosten
Oud 31 mei 2012, 20:43   #22276
Adrian M

Standaard

Citaat:

Maar dat is allemaal naast de kwestie. Men kan niet de hele tijd zeggen als het puntje bij paaltje komt: "we hebben wel een overeenkomst gesloten en u hebt wel uw deel gedaan, maar ik heb er eens over nagedacht en bij nader inzien ik ga mijn verplichting toch maar niet uitvoeren." En dat is dus wat de Nederlanders doen.

Vanzelf dat, normaal gesproken, een verdrag behoort te worden uitgevoerd dat betwist ik niet.

Het punt is, het heeft geen werkelijke waarde voor België en een aanbod als compenatie elders lijkt niet onderhandelbaar.
Men heeft bereikt wat men bereiken wilde, de Westerschelde. Wat maakt het voor België uit waar er compenatie exact gesitueerd wordt?
Het lijkt er bijkans op dat zelfs als men, als voorbeeld, een gebied 5 km verder zou hebben wilen situeren zelfs dat niet in overweging genomen zou worden door België. Dit is toch zot!

Laatst gewijzigd door Adrian M : 31 mei 2012 om 20:44.
Oud 31 mei 2012, 20:59   #22277
Hollander

Standaard

Citaat:

Mijn vraag is of je net zo streng bent voor je geliefde België als voor het door jou gehate Nederland.

Of vind je dat België zijn verplichtingen maar niet hoeft na te komen? Het heeft daar namelijk alle schijn van, getuige je geëmmer over Nederland.
Oud 31 mei 2012, 22:02   #22278
Hollander

Standaard

Citaat:
dan graag UW reactie op onderstaande actuele nieuwsbericht, na al uw moralistisch gepreek:

Citaat:
De Europese Commissie heeft België donderdag voor het Europese Hof van Justitie gedaagd omdat nieuwe Europese telecomregels nog steeds niet in nationale wetgeving zijn omgezet. De Commissie vraagt van het Hof een dwangsom van 70.353 euro per dag.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120531_106

we zijn benieuwd. Waarschijnlijk gelden afspraken alleen voor Nederland, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Hollander : 31 mei 2012 om 22:03.
Oud 31 mei 2012, 22:21   #22279
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanzelf dat, normaal gesproken, een verdrag behoort te worden uitgevoerd dat betwist ik niet.

Het punt is, het heeft geen werkelijke waarde voor België en een aanbod als compenatie elders lijkt niet onderhandelbaar.
Men heeft bereikt wat men bereiken wilde, de Westerschelde. Wat maakt het voor België uit waar er compenatie exact gesitueerd wordt?
Het lijkt er bijkans op dat zelfs als men, als voorbeeld, een gebied 5 km verder zou hebben wilen situeren zelfs dat niet in overweging genomen zou worden door België. Dit is toch zot!
De Belgen snijden zichzelf ontzettend in de vingers. Hoe dit ook afloopt, in de toekomst zal Nederland een stuk voorzichtiger zijn met het afsluiten van verdragen. Mischien dat men de volgende uitdieping van de Schelde afhankelijk maakt van de uitslag van een referendum in Zeeuws-Vlaanderen. Hier zullen de Belgen nog spijt van krijgen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 22:32   #22280
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mischien dat men de volgende uitdieping van de Schelde afhankelijk maakt van de uitslag van een referendum in Zeeuws-Vlaanderen.
Dat lijkt me niet mogelijk naar Nederlands en internationaal recht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be