Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2012, 18:55   #24361
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcon Bekijk bericht
Het feit alleen al dat je een katholiek bent is al beledigend genoeg.
Dat extreme reformatorische geloof van u heeft ook voor veel veel rotzooi en ellende gezorgt in Noord Ierland. Heel bekend is de uitdrukking: "d'fhág siad Éire agus chuaigh go hÉirinn ar?*st, and then the trouble started....
Ik zeg op mijn beurt: "Tiocfaidh ár lá!", "Onze dag zal komen!"

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 19:01.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 18:57   #24362
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kom kom. Niet zo vlug dingen die u niet aanstaan 'doorgeven' of 'verklikken' aan de 'overheid'. We weten wie dat nog zoal deed tijdens WOII. U moet dingen leren relativeren. Zeker op dit forum.
Ik moet u wel een beetje gelijk geven, maar ik kreeg hier plotseling een rotgevoel bij. Vandaar.
Oud 5 november 2012, 19:13   #24363
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dag zal nooit komen want de protestanten vormen nog steeds de meerderheid in Ulster. U sympathiseert met terroristen want die kreet in het Gaelic is de slagzin van het verboden IRA. Als er 1 groepering voor ellede heeft gezorgd is het wel het IRA dus u maakt uzelf ongeloofwaardig. Als je de bijbel leest maar dat doen jullie papisten helaas niet dan kom je volgende vers tegen:

Matt.24:9-12 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van Mijn naam. Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen.

De RKK is 1 van die valse profeten want zij haten de God van Israel, Jawhe.
IRA was niet minder maar ook niet meer dan een antwoord op het terreurbewind van de koloniale Engelse bezetter.

Laatst gewijzigd door job : 5 november 2012 om 19:13.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 19:26   #24364
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De kwalificatie "huilebalk" kan er nog net mee door, anders had ik dit ook gemeld als beledigend....
Als ik niet beter wist vond ik dit kinderachtig.

Verklikken is allesbehalve een mooie eigenschap.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 19:26   #24365
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kom kom. Niet zo vlug dingen die u niet aanstaan 'doorgeven' of 'verklikken' aan de 'overheid'. We weten wie dat nog zoal deed tijdens WOII. U moet dingen leren relativeren. Zeker op dit forum.
Dat bedoel ik.
Oud 5 november 2012, 19:34   #24366
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die dag zal nooit komen want de protestanten vormen nog steeds de meerderheid in Ulster. U sympathiseert met terroristen want die kreet in het Gaelic is de slagzin van het verboden IRA. Als er 1 groepering voor ellede heeft gezorgd is het wel het IRA dus u maakt uzelf ongeloofwaardig.
Ik sympathiseer met alle Ieren, protestant én katholiek en sympathiseer ook met de herenigingsgedachte. U kent kennelijke de geschiedenis van Ierland niet. De protestanten zijn voornamelijk : "Ulster Scotsmen", een groep die oorspronkelijk uit Ierland kwam, deze verliet en naderhand weer terugkwam. Toen begonnen de problemen!

Aanvankelijk waren het juist ook de protestanten die in opstand kwamen tegen de Britten, maar zij wilde niet verder gaan dan een vrijstaat, waar de katholieken volledig los wilden staan van Ierland.

U bent kennelijk niet op de hoogte van de burgeroorlog die daarop volgde. Geweld lokt nu eenmaal geweld uit.

De Ierse taal, het Gaelic was eens de taal van Schotland én Ierland. Nu nog klinken de psalmen bij de Presbyterian Church op de Schotse eilanden in het Scottish Gaelic. Ook veel protestanten in Noord Ierland spraken nog Iers dan wel Scottish Gaelic. U weet echt niet waarover u spreekt...

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 19:35.
Oud 5 november 2012, 19:34   #24367
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
IRA was niet minder maar ook niet meer dan een antwoord op het terreurbewind van de koloniale Engelse bezetter.
Het IRA was een terreur organisatie puur sang.
Zoiets mag met alle middelen bestreden worden.
Oud 5 november 2012, 19:48   #24368
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk "terreurbewind"?? Volgens mijn info heeft er nooit genocides en dergelijke plaatsgevonden in Ulster.
Elke vreemde mogendheid die een ander land bezet, doet dit als (koloniale) bezetter steeds met een terreurbewind.
Noem mij één bezetter die het niet deed...
Oud 5 november 2012, 19:50   #24369
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De oprichting van het IRA was een antwoord op de bloedig neergeslagen Paasopstand. Met andere woorden oog om oog tand om tand...
Oud 5 november 2012, 19:57   #24370
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Altijd erg lastig zoiets. De geschiedenis van de Ira, ofwel "Óglaigh na hÉireann" gaat terug tot 1919, de oorlog tegen de Britten.
Zonder het eerste leger zou de republiek Ierland nog steeds onderdrukt worden door de Britten.
De vraag is ook altijd, wat kan worden gezien als een vrijheidsstrijder en wat als een terrorist?
Zowel de UDA (de protestanten) als de IRA (katholieken) zijn de exponenten van de geschiedenis die alleen maar verliezers kent.
Hetzelfde geldt ook voor de scheiding der Nederlanden, eveneens tragisch.
Velen zien de Brusselaars van 1830 als helden, anderen zien ze als een bende plunderaars, dus ook weer terroristen.
De vraag is: waar ligt de grens?
Ik ben dus erg voorzichtig met kwalificaties over de UDA of de IRA, en wel om historische redenen.....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 20:02.
Oud 5 november 2012, 20:00   #24371
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De oprichting van het IRA was een antwoord op de bloedig neergeslagen Paasopstand. Met andere woorden oog om oog tand om tand...
U noemt het wat u wilt.
Voor mij waren het moordenaars van het ergste soort.
Oud 5 november 2012, 20:16   #24372
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die dag zal nooit komen want de protestanten vormen nog steeds de meerderheid in Ulster. U sympathiseert met terroristen want die kreet in het Gaelic is de slagzin van het verboden IRA. Als er 1 groepering voor ellede heeft gezorgd is het wel het IRA dus u maakt uzelf ongeloofwaardig. Als je de bijbel leest maar dat doen jullie papisten helaas niet dan kom je volgende vers tegen:

Matt.24:9-12 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van Mijn naam. Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen.

De RKK is 1 van die valse profeten want zij haten de God van Israel, Jawhe.
Lukas 6:37-45

37 En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden....

U verdoemt anderen, dit is heel gevaarlijk, om dezelfde tekst in de bijbel volg ik het woord en Jezus onze verlosser. Daarom voel ik verbonden met zij die ook het woord volgen.....dus katholieken én protestanten, ondanks hun eigen standpunten.

Ik sta zelf trouwens in de oecumenische traditie.
Ik ben op de Schotse eilanden ook in een Free Presbyterian church geweest en ervaar ook bij hun de oprechtheid van het geloof.
Hetzelfde geldt ook voor het oude geloof (katholiek) , ook daar wordt het woord gesproken uit de heilige geschriften en de meesten oprecht.....
En ja, overal zijn wolven in schaapskleren aanwezig, dit hou je nergens tegen.
We zijn en blijven mensen.
Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen......
Geldt dit ook niet voor kerkelijke organisaties?

Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 20:19.
Oud 5 november 2012, 22:53   #24373
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Paasopstand in 1916 resulteerde in de oprichting van de Ierse Republiek in 1921. De IRA was een overbodige organisatie geworden maar in de jaren 60 opnieuwe opgericht door fundamentalistische papisten om de gereformeerden eruit te jagen...
Op geen enkele wijze ging dat in die tijd om godsdienst. Wel over de vraag welke politieke toekomst er hoorde te zijn voor Noord-Ierland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2012, 22:57   #24374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die dag zal nooit komen want de protestanten vormen nog steeds de meerderheid in Ulster. U sympathiseert met terroristen want die kreet in het Gaelic is de slagzin van het verboden IRA.
Nochtans is die meerderheid ondertussen maar vrij nipt geworden, ook al omdat het katholieke gedeelte sterker toeneemt. In de verkiezingen van 2010 haalde het unionistisch deel nog slechts 50,5%.
Oud 5 november 2012, 22:59   #24375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk "terreurbewind"?? Volgens mijn info heeft er nooit genocides en dergelijke plaatsgevonden in Ulster.
Sedert wanneer kan er slechts sprake zijn van een terreurbewind als het regime overgaat tot 'genocides'?
Oud 6 november 2012, 17:02   #24376
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de 19e eeuw heeft er wel degelijk "etnic clensing" plaatsgevonden in Ierland. Men probeerde op deze manier de Ieren er toe over te gaan om protestant te worden, de protestante kerk heet in het Gaelic ook : teach pobal". Er was in die dagen voldoende voedsel bij de Ieren, net zoals in Nederland in de hongerwinter,echter de Britten in samenweking met de protestanten creeërden deels deze ellende.....

Er was en er is totaal geen respect voor katholieken en godsdienstvrijheid in Noord-Ierland van de zijde van de protestanten!

link: http://www.noraid.com/Holocaust.htm

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 november 2012 om 17:04.
Oud 6 november 2012, 17:50   #24377
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel indirekt door the great famine: een rechtstreeks gevolg van de Engelse bezetting van de Ierland.
En alsof een terreurbewind noodzakelijkerwijze moet gepaard gaan met genocïde om het te kunnen veroordelen...

Typisch dat de Belgicisten hiet sympathiseren voor het onderdrukkende Engelse staatsnationalisme.
Wie volks denkt heeft uiteraard sympathie voor de bevrijdingsstrijd van Ieren, Koerden, Basken enz.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2012 om 17:54.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 19:12   #24378
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

http://www.nu.nl/economie/2951669/be...nederland.html

Eerst willen de Belgen een vruchtbaar stuk landbouwgrond onder water zetten om Hollandertjes te pesten en nu de Belgische staat stilaan tegen een faillissement aanloopt, kunnen wij dus opdraaien voor dat logge Belgische ambtenarenapparaat. Die Belgen denken zeker dat we gek zijn. Met de vijand moet je geen zaken willen doen. Vertrouw nooit een Belg!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 19:27   #24379
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
http://www.nu.nl/economie/2951669/be...nederland.html

Eerst willen de Belgen een vruchtbaar stuk landbouwgrond onder water zetten om Hollandertjes te pesten en nu de Belgische staat stilaan tegen een faillissement aanloopt, kunnen wij dus opdraaien voor dat logge Belgische ambtenarenapparaat. Die Belgen denken zeker dat we gek zijn. Met de vijand moet je geen zaken willen doen. Vertrouw nooit een Belg!
Niets mis met samenwerking, zeker wanneer dit de kosten kan drukken. Goed voor de belastingsbetaler in België én Nederland!!!
Oud 6 november 2012, 19:34   #24380
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Niets mis met samenwerking, zeker wanneer dit de kosten kan drukken. Goed voor de belastingsbetaler in België én Nederland!!!
Je moet met dat soort mensen gewoon niet willen samenwerken. We moeten koste wat kost voorkomen dat onze overheid wordt besmet door dat corrupte, veel te grote Belgische maffia-ambtenarenapparaat.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be