![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#24361 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg op mijn beurt: "Tiocfaidh ár lá!", "Onze dag zal komen!" ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24362 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik moet u wel een beetje gelijk geven, maar ik kreeg hier plotseling een rotgevoel bij. Vandaar.
![]() |
#24363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 5 november 2012 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24366 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aanvankelijk waren het juist ook de protestanten die in opstand kwamen tegen de Britten, maar zij wilde niet verder gaan dan een vrijstaat, waar de katholieken volledig los wilden staan van Ierland. U bent kennelijk niet op de hoogte van de burgeroorlog die daarop volgde. Geweld lokt nu eenmaal geweld uit. De Ierse taal, het Gaelic was eens de taal van Schotland én Ierland. Nu nog klinken de psalmen bij de Presbyterian Church op de Schotse eilanden in het Scottish Gaelic. Ook veel protestanten in Noord Ierland spraken nog Iers dan wel Scottish Gaelic. U weet echt niet waarover u spreekt... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24368 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Noem mij één bezetter die het niet deed... ![]()
![]() |
![]() |
#24369 |
Minister-President
|
![]() De oprichting van het IRA was een antwoord op de bloedig neergeslagen Paasopstand. Met andere woorden oog om oog tand om tand...
![]() |
#24370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder het eerste leger zou de republiek Ierland nog steeds onderdrukt worden door de Britten. De vraag is ook altijd, wat kan worden gezien als een vrijheidsstrijder en wat als een terrorist? Zowel de UDA (de protestanten) als de IRA (katholieken) zijn de exponenten van de geschiedenis die alleen maar verliezers kent. Hetzelfde geldt ook voor de scheiding der Nederlanden, eveneens tragisch. Velen zien de Brusselaars van 1830 als helden, anderen zien ze als een bende plunderaars, dus ook weer terroristen. De vraag is: waar ligt de grens? Ik ben dus erg voorzichtig met kwalificaties over de UDA of de IRA, en wel om historische redenen..... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24372 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
37 En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden.... U verdoemt anderen, dit is heel gevaarlijk, om dezelfde tekst in de bijbel volg ik het woord en Jezus onze verlosser. Daarom voel ik verbonden met zij die ook het woord volgen.....dus katholieken én protestanten, ondanks hun eigen standpunten. Ik sta zelf trouwens in de oecumenische traditie. Ik ben op de Schotse eilanden ook in een Free Presbyterian church geweest en ervaar ook bij hun de oprechtheid van het geloof. Hetzelfde geldt ook voor het oude geloof (katholiek) , ook daar wordt het woord gesproken uit de heilige geschriften en de meesten oprecht..... En ja, overal zijn wolven in schaapskleren aanwezig, dit hou je nergens tegen. We zijn en blijven mensen. Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen...... Geldt dit ook niet voor kerkelijke organisaties?
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 november 2012 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op geen enkele wijze ging dat in die tijd om godsdienst. Wel over de vraag welke politieke toekomst er hoorde te zijn voor Noord-Ierland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans is die meerderheid ondertussen maar vrij nipt geworden, ook al omdat het katholieke gedeelte sterker toeneemt. In de verkiezingen van 2010 haalde het unionistisch deel nog slechts 50,5%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Er was en er is totaal geen respect voor katholieken en godsdienstvrijheid in Noord-Ierland van de zijde van de protestanten! link: http://www.noraid.com/Holocaust.htm
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 november 2012 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En alsof een terreurbewind noodzakelijkerwijze moet gepaard gaan met genocïde om het te kunnen veroordelen... ![]() ![]() Typisch dat de Belgicisten hiet sympathiseren voor het onderdrukkende Engelse staatsnationalisme. Wie volks denkt heeft uiteraard sympathie voor de bevrijdingsstrijd van Ieren, Koerden, Basken enz.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24378 |
Gouverneur
|
![]() http://www.nu.nl/economie/2951669/be...nederland.html
Eerst willen de Belgen een vruchtbaar stuk landbouwgrond onder water zetten om Hollandertjes te pesten en nu de Belgische staat stilaan tegen een faillissement aanloopt, kunnen wij dus opdraaien voor dat logge Belgische ambtenarenapparaat. Die Belgen denken zeker dat we gek zijn. Met de vijand moet je geen zaken willen doen. Vertrouw nooit een Belg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24379 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24380 |
Gouverneur
|
![]() Je moet met dat soort mensen gewoon niet willen samenwerken. We moeten koste wat kost voorkomen dat onze overheid wordt besmet door dat corrupte, veel te grote Belgische maffia-ambtenarenapparaat.
|
![]() |
![]() |