![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() er is ook een omgekeerde beweging ![]() ik heb een oom die al minstens 10 jaar in Nederland woont (Almere-Buiten om precies te zijn) Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 december 2012 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
link: http://www.zwangerschapspagina.nl/de...amas-1214.html Interessante link.....Een Belg met slecht Fries op een Nederlandse site? Het is niet jo maar waarschijnlijker "do" of iets dergelijks. Maar ik kan mij vergissen...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 18 december 2012 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25143 | |
|
![]() Citaat:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...anderen__.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25144 |
Banneling
|
![]() Ik merk het wel dat er in mijn regio veel Nederlanders wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Anders hadden het moeten zijn: Werom tinksto dot ik gjin Frys bin? Smoke dyn geiten ek? Laatst gewijzigd door Van Poppel : 18 december 2012 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25146 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25148 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25150 |
|
![]() Percentueel (totale bevolking) verhuisden er overigens meer Belgen naar Nederland dan omgekeerd.
Nederlanders naar België: 130.000 Belgen naar Nederland sinds de jaren 60/70: 112.333 (2008) Na de Duitsers vormen de Belgen de grootste groep Westerse immigranten in Nederland. Verhoudingsgewijs komen er qua bevolkingsaantal meer Belgen in Nederland wonen dan omgekeerd. De aversie tegen Belgen lijkt hier daarentegen niet te spelen. Wat wel opvalt, althans waar ik woon, dat Belgen veelal in de duurdere huizen wonen en ook wat duurdere auto's rijden. Als ik van m'n werkkring uitga, lonen ingeveer gelijk, lijken Belgen hogere hypotheken af te sluiten als Nederlanders heb ik de indruk. Laatst gewijzigd door Adrian M : 18 december 2012 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25152 |
Parlementslid
|
![]() Die zijn op de vlucht voor de stijgende zeespiegel.
Vermits hun waterbouwkundigen er niet zullen in slagen om Nederland droog te houden is de uitwijking naar drogere gebieden begonnen. Van Poepel zijn ijzeren muur zou nuttig zijn om die volksmigratie tegen te houden. In ieder geval hebben we weer een zeer ernstig probleem van integratie want die gasten willen (kunnen) ook geen Vlaams spreken, blijven een aparte etnie vormen, passen zich niet aan aan onze cultuur, zijn arrogant en stellen zich boven de plaatselijke inwoners. Bovendien komen ze onze lokale ekonomie en middenstand kapot maken door de valse concurrentie met de laagwaardige produkten van Albert Heyn. Het wordt tijd dat VOKA, UNIZO en de NVA paal en perk stelt aan deze cultuurverloedering vanuit het Noorden. We zijn dringend aan een "Skilt en Frint" voor Hollanders toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25153 |
|
![]() Zwansen?
De gegevens in onderstaande tabel zijn voor 1 januari 2008 door het CBS Duitsers 379.610 > 2,3% Belgen 112.333 > 0,7% Verenigd Koninkrijk 76.090 > 0,5% Polen 58.853 > 0,4% http://www.nationaleburgerraad.nl/Ne...Nederland.html Van Poppel zal dit maar wat graag aangrijpen als overlast door Belgen of wat hij ook maar weet mee aan te komen |
![]() |
![]() |
![]() |
#25154 |
Parlementslid
|
![]() De helft van Nederland onder water en van Holland is geen sprake meer.
Wat er zit aan te komen met de falende waterbouwkundigen bij stijging van de zeespiegel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25155 | |
|
![]() Citaat:
Of de verschillen groot zijn is maar net waar men woont in België of in Nederland. Een Groninger of een Fries staan verder van een bijvoorbeeld een Limburger, Brabander of zelfs een Hollander dan een Vlaming van een Brabander of een Hollander. "De Nederlander" bestaat niet, evenmin als "de Belg" of "de Vlaming". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25156 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25157 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wees maar zeker dat hij bestaat. Klompen, broodje kroket, karnemelk, oranje, kaas, gierig,...nou, leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25158 |
Banneling
|
![]() en dan ontkent hij nog eens de exodus van nederlanders naar vlaanderen die belgie als belastingsparadijs beschouwen
Laatst gewijzigd door Nvalid : 19 december 2012 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25159 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25160 | |
|
![]() Citaat:
Een Groninger bijvoorbeeld staat dichter bij de Denen dan bij een Limburger Ben ervan overtuigd dat "de Belg" of "de Vlaming" evenmin bestaat. Wat u daar opnoemt zijn echter clichés. Hoeveel Hollanders denkt u dat er nog op klompen lopen? Waar ziet u iemand karnemelk drinken bij de lunch in een bistro, restaurant of op een terras? Het bedrijfsrestaurant waar ik werk, goed geoutilleerd, moet men er specifiek om vragen. Het wordt nauwelijks verkocht. Mij om het even of u in clichés en stereotypen wilt geloven. Maar denkt u werkelijk dat een Belg en een Nederlander, die op 20 m afstand van elkaar wonen, ieder aan de andere kant van de grens, de één de gierige Nederlander is en de ander de bourgondische vrijgevige Belg, puur omdat de één toevallig op Nederlands grondgebied geboren is en de ander op Belgisch grondgebied? Het beeld van klompen, molens etc. verkopen we overigens aan het buitenland. simpelweg omdat ze het graag zien. Men heeft een andere aanpak geprobeerd, maar frau Antje bleek voor ons een stuk beter te werken dan op iets als de Zweedse tour. Totaal onduidelijk waarom met name de Duitsers en bijvoorbeeld ook de Amerikanen, Japanners etc er voor vallen, maar als verkoop truc werkt het. |
|
![]() |
![]() |