![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25241 | |
Parlementslid
|
![]() Het gidsland, de trendsetters, het Europese vingertje geeft opnieuw het voorbeeld!
En nu? In tegenstelling tot Frankrijk, Duitsland, Spanje, Griekenland, Italië, Portugal, Ierland en België gaat Nederland nu wel braaf een boete betalen aan de EU? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dus zou het verstandig zijn wat meer respectvol naar elkaar toe te zijn. Beter voor de geldbeurs en de sfeer in ons kleine Europa...
![]() |
![]() |
#25243 |
Banneling
|
![]() De oorzaak is: Dat jullie Nederlanders altijd neerkijken naar Vlamingen. Persoonlijk kan ik NIET met een Nederlander praten, is niet vol te houden.
Altijd dat beter weten,altijd die hoogmoed,altijd dat lacherig toontje. en neen we hebben geen minderwaardigheidscomplex maar wij zijn een bescheiden volk van harde werkers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25244 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie maken van ons een "gidsland", wijzelf doen dit niet.
![]() |
#25245 |
Vreemdeling
|
![]() Laat ik duidelijk maken dat ik niets tegen Vlamingen heb. Ik heb over het algemeen een positief beeld van Vlamingen. Merk alleen dat ik me steeds meer de rug toe keer tegen die Vlamingen... 't is precies alsof ze Nederland als hun aartsrivaal zien!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25246 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25247 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dacht van niet. U komt waarschijnlijk niet verder dan uw dorpsplein.
![]() |
![]() |
#25248 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gidsland En als het dan als een boomerang in jullie gezicht uiteenspat zou er nioet mogen naar verwezen worden? Kampioenen van de begrotingsdiscipline en de "minder dan 3%"-norm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25249 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25251 |
Vreemdeling
|
![]() Achjonge kom dan toch niet naar dit geweldig landje en BLIJF weg. Heb liever weer een van die losbundige Marokkanen dan zo'n ignorante Vlaming als jou!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25252 |
Minister-President
|
![]() Bij mij is het ook zo gegaan. Vroeger was ik een enthousiast pleitbezorger voor een samengaan van Nederland en Vlaanderen. Maar door die negatieve houding van veel Vlamingen tegenover Nederland ben ik uit mijn droom ontwaakt. Het ergste wat wij de Vlamingen zouden kunnen aandoen, is ze de rug toekeren. Want Nederlanders zijn de enige vrienden die ze hebben, ook al zien ze dat zelf niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25253 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dan ook zeker beter voor uw gezondheid! En ja, er gaat niets boven een goede gezondheid!
![]() |
![]() |
#25254 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25255 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, van dat verschil van 3,3-3,0=0,3% ligt niemand wakker. Ook de bankenwereld niet.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 december 2012 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25257 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25258 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik heb geen problemen met Nederlanders.
en hier in Belziek zijn er ook veel mensen die boven hun stand leven en schulden hebben (net zoals overal in de wereld). karikaturen en nog eens karikaturen is het enige dat je hier hoort van de zogezegde 'Vlamingen' (maar feitelijk zijn ze niet beter dan de Belgicisten). |
![]() |
![]() |
![]() |
#25259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar klopt dit verhaal wel? Zijn we wel zo geïndividualiseerd? De vraag drong zich voor het eerst op toen ik een paar jaar geleden na een scheiding gedwongen van adres naar adres zwierf. In korte tijd bewoonde ik in Amsterdam zeven etages van vrienden, collega's en vage kennissen die met vakantie waren. Niet echt leuk, wel een mooie gelegenheid om andermans huizen eens goed te bestuderen. Wat me opviel was dat al die huizen eigenlijk nauwelijks van elkaar verschilden. Natuurlijk, niet ieder huis is hetzelfde ingedeeld en niet iedereen heeft exact dezelfde spullen. Maar op een metaniveau, dat wil zeggen, op een niveau van wat voor soort items ik in al die huizen aantrof, was de eenvormigheid gewoon beangstigend. Een paar voorbeelden van zaken die in niet één van de huizen ontbraken: een trofee van een verre reis (een Afrikaans masker, een Javaanse Wajangpop, een Guatemalteekse hangmat), een tweederangs kunstwerk (een zeefdruk van Herman Brood, iets van de kunstuitleen), ten minste één (fake-) designmeubel (een Arne Jacobsen-vlinderstoeltje), basismeubels van Ikea (met de Billy als absolute topper), één 'gekke' oude kroonluchter en een verzameling boeken (destijds Isabel Allende, Lonely Planet Guides, Nicci French, Alan Carr, de verzamelde Kafka, nu Jamie Oliver en Dan Brown). Het leek wel alsof al mijn kennissen gehersenspoeld waren door een onzichtbare organisatie die uit is op de absolute, totale smaakvervlakking. Als we allemaal zo geïndividualiseerd zijn, waarom zie je daar dan zo weinig van? Het zijn precies deze vragen die de schrijvers van Kiezen voor de Kudde, een bundel opstellen onder redactie van de Amsterdamse socioloog Jan Willem Duyvendak en Menno Hurenkamp, stellen. Ze doen een poging de feiten achter het cliché van de geïndividualiseerde Nederlander boven tafel te krijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25260 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is hét grote verschil met het zuiden.
![]() |