![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27661 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die laffe leugenaar!.. kom nou toch zeg.. ![]() Citaat:
![]() Maar ik wil je wel wat wijken in Amsterdam en Almere laten zien, die "verrijkt" zijn met de goed keuring van onder andere deze "grootse staatsman".. Citaat:
Citaat:
Arm Nederland.. Jeff |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27662 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De belangrijkste componenten, divisies, bleven in tact. Het had niet lang moeten duren om een oplossing te vinden anders zou ook dat afgelopen verhaal zijn geweest.
Ze hadden overigens nog steeds octrooien en kennis in huis, waar industrien happig op waren. Fokker was één van de eersten die met composieten werkte, Fellowship en Friendship. Daar zijn ze nog steeds goed in, lichtgewicht landingsgestellen van composiet mayteriaal. Voor de Apache werden gondels van composiet materiaal gefabriceerd. 700 stel gondels voor Amerikaanse Apaches (update) Voor de F35 worden in Nederland alle kabelbomen voor alle F35's gemaakt. Men had iets nieuws bedacht, sensors in die kabelbomen. Ging echter niet door, mogelijk werd de F35 daardoor nog duurder? Geluk bij een ongeluk, nu blijkt dit in de civiele industrie afgezet te kunnen worden. Een ander Nederlands bedrijf is met een idee gekomen om motoren goedkoper te kunnen vervoeren. Ze maken ze van ... karton ![]() Voor de civiele industrie ideaal voor luchtvrachtvervoer. In F35's komt een NL simulatiesysteem, hiermee kunnen situaties en allerlei typen jets etc simuleren. Hierdoor wordt het oefenen in grote formaties goedkoper. Zulk soort systemen waren er al wel, maar niet zo geavanceerd. Laatst gewijzigd door Adrian M : 17 april 2013 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2013 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27664 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ook terecht & logisch, want als er 1 land in Europa een "eigen belangen ten koste van alles en iedereen" beleid erop nahoudt... dan is het wel Frankrijk.. Citaat:
Citaat:
De F16 is een succes verhaal, en zij hebben ze zelf ook aangeschaft net als Japan in de vorm van de F2.. Jeff |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27665 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik kan hier niet zo veel mee. Als je me wilt overhalen dat de JSF wel de moeite waard is zul je wel met iets moeten komen. Kijk, Adrian M komt met argumenten, waardoor ik denk "Mhh, misschien heeft ie inderdaad een punt." Jij komt meteen met een emotionele respons waardoor het wel duidelijk is dat je het er niet mee eens bent, maar biedt verder geen enkele ruimte tot discussie. Wat verwacht je precies van mij met zo'n post? Laatst gewijzigd door Cloggie : 17 april 2013 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27666 |
|
![]() Iedereen roept van alles over de Amerikanen en Lockheed. Heb je door, door wie we vooral ook in de problemen zullen raken ingeval ervan zien?
Onze Europese broeders Italië en Noorwegen. We hebben met hen MOU afgesloten, de European footprint. Dit is een Europese aangelegenheid en staat los van de Amerikanen. Dat wil zeggen productie van de F35 op de Italiaanse productielijn en motoronderhoud in NL en deels Noorwegen. Trekken we ons terug brengt dat hen in de grootst mogelijke problemen. Ze zullen in dat geval flinke grote claims indienen om die kosten gecompenseerd te krijgen. Dat bedoelt de rekenkamer dan ook dat het onduidelijk is wat het ons uiteindelijk zal gaan kosten als we ons terugtrekken. De Italianen zijn terug gegaan naar 90 stuks, mijns inziens kan NL niet zo heel veel minder af gaan nemen. In ieder geval tot een zeker aantal om nog kosten effectief te kunnen produceren |
![]() |
![]() |
![]() |
#27667 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2013 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27668 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Edit: Als dit in strijd lijkt met hetgeen ik eerder gezegd heb: ik heb mijn twijfels of de keuze om door te blijven gaan met de JSF toen bleek dat de kosten een stuk hoger uit blijken te vallen een juiste is geweest. Dat wil niet zeggen dat ik nu niet inzie dat er geen weg terug meer is. Wat betreft het aantal, van wat ik gelezen heb wordt het een stuk minder. Hillen noemde het aantal aan te schaffen JSF als 56. http://www.rtl.nl/components/actueel...jsfs-kopen.xml Laatst gewijzigd door Cloggie : 17 april 2013 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27669 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat slaat op het hele JSF dossier.. het moge duidelijk zijn dat dat geen schoonheidsprijs verdient.. Overigens is het wel vreemd dat een JSF discussie wordt gehouden in Staatsinrichting.. maar goed. Het is niet de eerste keer dat deze discussie gehouden wordt, en daar heb ik al vaker mij mening geven.. zeer uitgebreid.. Misschien wat verder terug kijken, zou ik zeggen.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27670 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom zeg je dat tegen mij Adrian.. Ik sta niet echt bekend als zijnde Anti-Amerikaans... ![]() Als het aan mij lag wordt het gewoon kiezen voor de JSF.. die discussie hebben wij al vaker gehad.. En meer geld naar defensie.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27671 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat heb ik ook niet gezegd..en zal ik ook nooit zeggen.. Met de Amerikanen hadden wij een beter deal gesloten, de F16 is ook in Nederland gebouwd bij Fokker.. Goed voor onze werkgelegenheid dus en kennis.. ![]() Citaat:
Europese Know How is meer dan alleen Frankrijk/Frans.. Nederland kiest gewoon wat het beste bij haar past.. De ene keer komt het uit Amerika de andere keer uit Duitsland of Zweden.. Daarin staat Nederland vrij, en dat moet zo blijven vind ik.. Dwangmatige Europese aanbesteding vind ik belachelijk, kijk maar naar de Fyra.. hoe dat gegaan is.. ![]() Citaat:
Alleen tijdens de verkiezingen komt dat steeds weer aan bod.. Jeff |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27673 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar hoeveel weet ik niet.. Verder hoop ik dat dit nu een nieuw succes verhaal wordt voor Nederland.. Rekkof Aircraft NV Citaat:
![]() ![]() ![]() Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27674 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Valt nog mee dat India zelf haar toestellen mag/mocht bouwen.. ![]() Frankrijk heeft vaak laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn qua afspraken..vooral op Europees niveau.. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27675 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fokker stelt niet veel meer voor. Bovendien, moest het toen de Mirage zijn geworden, dan had Fokker ook zijn deel gekregen. Net zoals bij de de bouw van de Airbus heel wat EU-landen mee mogen profiteren van het succes van Airbus. Het probleem met de Nederlanders en de Polen is dat zij te veel aan de leiband lopen van de Amerikanen. Over de Engelsen wil ik het niet eens hebben. Niemand weet eigenlijk of zij nu deel uitmaken van de EU of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27676 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel dat kan.. ieder zijn ding natuurlijk.. Maar ik kan je daarin niet volgen.. ![]() Overigens zijn er wel wat meer landen in Europa die graag zaken doen met de Amerikanen, dan alleen Nederland en Polen.. Vooral op militair vlak... Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27677 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft de Engelsen, die willen wel deel uitmaken van de EU, maar dan hebben zie geheel iets anders in gedachten dan Duitsland of Frankrijk, en dat knelt. Het kan dan ook niet anders dan dat er vroeg of laat een splitsing plaats zal vinden. Laatst gewijzigd door Cloggie : 17 april 2013 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27678 | |
|
![]() Citaat:
Het was compleet oorlog. Het was erop of eronder, wat er destijds nog over was zou kapot gemaakt zijn. Van de Fransen, Duitsers en de Britten was niets te verwachten. Dat wist men hier maar al te goed. Als scheppende industrie van complete jets stelt NL inderdaad niets voor. maar in de componenten industrie en luchtvaart onderzoek doet ze het goed. De keuze destijds heeft ervoor gezorgd dat de vliegtuigindustrie overeind gebleven is en er nu sterker voor staat, met 15.000 werknemers, dan rond 2000-2002. Je kunt de NL keuze veroordelen, maar realiseer je wel dat met name de Belgische vliegtuigindustrie er niet al te goed voor is komen te staan De NL keuze heeftv er toe geleid dat er eveneens aan de Apache en Chinook productie wordt meegewerkt. Zonder een JSF keuze zouden we ons daar niet ingedraaid kunnen hebben. Overigens doen onze partners, de Italianen en de Britten, niet anders dan wij, ze staken er een flink groter deel in dan wij zelfs deden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27679 |
|
![]() Zo bedoelde ik het ook niet ... was gewoon ter kennisgeving.
Laatst gewijzigd door Adrian M : 17 april 2013 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27680 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een sneer naar mij omdat ik de PvdA niet lief vind.. ![]() Ik zie ook dat we een nieuwe grappenmaker hebben, die gek is op de clown van MCdonalds.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |