Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2010, 16:15   #2781
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor klinkbare onzin.

Zo te zien en aan uw wartaal te horen ben ik zelfs niet eens zeker dat u geestelijk enige mate van beschaafdheid vertoont.
Ein guter Text ist wie ein Spiegel. Wenn ein Affe hineinschaut, kann kein Prophet herausblicken (Lichtenberg, mutatis mutandis).

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 6 januari 2010 om 16:17.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 16:51   #2782
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ein guter Text ist wie ein Spiegel. Wenn ein Affe hineinschaut, kann kein Prophet herausblicken (Lichtenberg, mutatis mutandis).
Wenn Sie zitieren, müssen Sie den vollständigen Text zitieren. Das ist nur fair.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 16:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 17:18   #2783
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Wat is dat nu weer voor klinkbare onzin. Nederland zou 'beschaafder' zijn dan België. En Duitsland zou 'beschaafder' zijn dan Oostenrijk zeker of dan Frankrijk, of omgekeerd. Wat een onbehouwen larie. U bent me weer wat uit uw mouw aan het schudden. Zo te zien en aan uw wartaal te horen ben ik zelfs niet eens zeker dat u geestelijk enige mate van beschaafdheid vertoont. We komen misschien van ver, maar voor u alleszins is er waarempel nog een lange weg te gaan.
U bent warempel op uw pik getrapt. En wat merk ik? Dat u de tekst van Kodo Kodo niet zogoed hebt begrepen. Ja, system, om het in uw geliefde terminologie uit te drukken: u moet leren begrijpend lezen. Want Kodo schrijft helemaal niet dat Nederland "beschaafder" is dan "België". Hij zegt doodeenvoudig dat zelfs Spinoza zoiets niet kan bewijzen. U sleurt er dan Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk bij, maar daar heeft hij het helemaal niet over gehad. En, sta mij toe, in uw twee laatste zinnen gaat u de grenzen van een fatsoenlijke discussie te buiten.
Oud 6 januari 2010, 17:25   #2784
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U bent warempel op uw pik getrapt. En wat merk ik? Dat u de tekst van Kodo Kodo niet zogoed hebt begrepen. Ja, system, om het in uw geliefde terminologie uit te drukken: u moet leren begrijpend lezen. Want Kodo schrijft helemaal niet dat Nederland "beschaafder" is dan "België". Hij zegt doodeenvoudig dat zelfs Spinoza zoiets niet kan bewijzen. U sleurt er dan Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk bij, maar daar heeft hij het helemaal niet over gehad. En, sta mij toe, in uw twee laatste zinnen gaat u de grenzen van een fatsoenlijke discussie te buiten.
Kom nu, wat is dat nu voor onzin: 'Nederland is 'beschaafder' dan België'. Alleen de gedachte al.

Moest ik gesteld hebben: 'België is beschaafder dan Nederland', u zou als een briesende leeuw uit uw hoek zijn gekomen. En geestelijke armoede heeft niet altijd te maken met 'leerplicht', maar met een hele reeks factoren.

Toch een beetje ernstig blijven.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 17:34.
Oud 6 januari 2010, 17:34   #2785
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Kom nu, wat is dat nu voor onzin: 'Nederland is 'beschaafder' dan België'. Alleen de gedachte al.

Moest ik gesteld hebben: 'België is beschaafder dan Nederland', u zou als een briesende leeuw uit uw hoek zijn gekomen. En geestelijke armoede heeft niet altijd te maken met ' leerplicht'.

Toch een beetje ernstig blijven.
Het is dan tóch zo, u vertikt het te lezen wat Kodo Kodo heeft geschreven en blijft dus bij uw foute interpretatie. O.k., system, laat het maar zo.
Oud 6 januari 2010, 17:41   #2786
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan tóch zo, u vertikt het te lezen wat Kodo Kodo heeft geschreven en blijft dus bij uw foute interpretatie. O.k., system, laat het maar zo.
Ik weet precies wat Kodo heeft geschreven. Dat is nu niet zo moeilijk. Maar de culturele achterstand van Vlaanderen in die tijd heeft vooral ook te maken met algehele de socio- economische toestand. Die was barslecht in Vlaanderen. Men moet dus het geheel in ogenschouw nemen. Moest in die tijd de leidende Vlaamse klasse een vuist hebben gemaakt, was het nooit zover gekomen. Men zit veel te veel altijd te kappen op de Franstaligen uit het verleden. Neen, het is de Vlaamse elite die toen zijn verantwoordelijkheid niet heeft willen nemen. Men moet de zaken niet steeds omdraaien.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 17:42.
Oud 6 januari 2010, 18:32   #2787
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

subtiel....

paarlen...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 18:40   #2788
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

subtiel....

paarlen...
Oud 6 januari 2010, 21:03   #2789
system
Banneling

Standaard

Hetgeen ik altijd beweerde, wordt nu ook internationaal bevestigd. Namelijk dat België een goed land is om in te leven.

De standaard, vandaag.

België achtste in lijst van beste landen (ter wereld) om te leven.
woensdag 06 januari 2010Bron: belga Auteur: svh BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht.
Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.

Frankrijk staat voor de vijfde keer op rij op de eerste plaats en behaalt een quotering van 82 op 100. 'La Douce France' wordt geroemd voor zijn 'bon vivant'-levensstijl, de prima gezondheidsvoorzieningen en de enorme diversiteit van de verschillende regio’s.

Ook in Australië is het goed wonen vanwege het aangename klimaat, steden die voor ieder wat wils hebben, en een sterke economie. Zwitserland staat op nummer drie, en dankt die plaats onder andere aan zijn neutraliteit en de verregaande internationalisatie.

De top vijf wordt vervolledigd door Duitsland en Nieuw-Zeeland. Verder wordt België voorafgegaan door Luxemburg en de Verenigde Staten. Canada en Italië staan respectievelijk op de negende en de tiende plaats.

De hoge score van België - 78 op 100 - is onder andere te danken aan 'de florerende handelssteden' en het veelzijdige gezicht van Brussel, dat wordt omschreven als 'de groenste hoofdstad van Europa' die ongelooflijk veel te bieden heeft aan de vele Europese expats die er wonen. Daarnaast scoort ons land vooral hoog op vlak van vrije tijd en ontspanning, infrastructuur en klimaat.

Lijst top 10 van de aangenaamste landen om in te leven:

1. Frankrijk.
2. Australië.
3. Zwitserland.
4. Duitsland.
5. Nieuw Zeeland.
6 .Luxemburg.
7. Verenigde Staten van Amerika.
8. België
9. Canada.
10.Italië.

Het is maar dat men het weet.

____

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 21:21.
Oud 7 januari 2010, 08:27   #2790
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik altijd beweerde, wordt nu ook internationaal bevestigd. Namelijk dat België een goed land is om in te leven.

De standaard, vandaag.

woensdag 06 januari 2010Bron: belga Auteur: svh BRUSSEL - België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht.
Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.

Frankrijk staat voor de vijfde keer op rij op de eerste plaats en behaalt een quotering van 82 op 100. 'La Douce France' wordt geroemd voor zijn 'bon vivant'-levensstijl, de prima gezondheidsvoorzieningen en de enorme diversiteit van de verschillende regio’s.

Ook in Australië is het goed wonen vanwege het aangename klimaat, steden die voor ieder wat wils hebben, en een sterke economie. Zwitserland staat op nummer drie, en dankt die plaats onder andere aan zijn neutraliteit en de verregaande internationalisatie.

De top vijf wordt vervolledigd door Duitsland en Nieuw-Zeeland. Verder wordt België voorafgegaan door Luxemburg en de Verenigde Staten. Canada en Italië staan respectievelijk op de negende en de tiende plaats.

De hoge score van België - 78 op 100 - is onder andere te danken aan 'de florerende handelssteden' en het veelzijdige gezicht van Brussel, dat wordt omschreven als 'de groenste hoofdstad van Europa' die ongelooflijk veel te bieden heeft aan de vele Europese expats die er wonen. Daarnaast scoort ons land vooral hoog op vlak van vrije tijd en ontspanning, infrastructuur en klimaat.

1. Frankrijk.
2. Australië.
3. Zwitserland.
4. Duitsland.
5. Nieuw Zeeland.
6 .Luxemburg.
8. België
9. Canada.
10.Italië.

____
Leuk system, heb je ook de plaats van Nederland?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 09:12   #2791
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
België is gezakt van de 6e naar de 8e plaats;
Nederland is gestegen van de 18e naar de 11e plaats.

België staat hoger i.v.m:
- Het klimaat wordt veel hoger gewaardeerd (vorig jaar zelfs 10 punten hoger (!));
- De Economie in België is veel beter;
- De infrastructuur in België is veel beter dan in Nederland.

Ik gun België veel, ben niet 'jaloers' en je kunt me veel wijsmaken maar...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:10   #2792
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

- Het klimaat wordt veel hoger gewaardeerd (vorig jaar zelfs 10 punten hoger (!));

De economie beter ,waar leest u dat?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 10:55   #2793
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre

Het eerste dat hier moet toegelicht worden is de auteur. Het magazine (!?) International Living en de naam van het statistisch onderzoek is "World's Top 10 Retirement Havens for 2009". De eisen die worden gesteld door rijke gepensioneerde senioren i.v.m. de omgeving om de herfst van uw leven te slijten liggen reeds anders dan bij iemand die in het actieve leven staat. Daardoor alleen reeds kunnen de besluiten van dit onderzoek moeilijk als "algemeen geldend" worden beschouwd.
Zelfs moest ik een vurige Nederlandhater zijn, dan zou ik het toch niet eens zijn met die twee laatste punten die Hertog van Gelre aanhaalt om de relatieve klassering van België en Nederland te verklaren.
Oud 7 januari 2010, 11:07   #2794
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja, voor zover ik weet, wordt die rangschikking nochtans niet opgemaakt door 'ollandhaters'...

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 11:08.
Oud 7 januari 2010, 11:11   #2795
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1. Frankrijk.
2. Australië.
3. Zwitserland.
4. Duitsland.
5. Nieuw Zeeland.
6 .Luxemburg.
8. België
9. Canada.
10.Italië.

Is de verhouding van de staatsschuld tot de BBP in die overweging meegenomen? Anders wordt de pret snel bedorven.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 januari 2010 om 11:13.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:11   #2796
system
Banneling

Standaard

Citaat:
België is gezakt van de 6e naar de 8e plaats;Nederland is gestegen van de 18e naar de 11e plaats.

Eigenlijk is dat niet helemaal correct.

Want als u kijkt naar de eindscore, dan hebben Luxemburg, de Verenigde Staten en België samen hetzelfde aantal punten, namelijk 78.

Men zou zelfs kunnen stellen dat deze bovendgenoemde landen alle drie op de 6de plaats staan met elk dezelfde score. België blijft in feite statusquo. En dat is een hele prestatie.

Besluit:
Puike prestatie voor België! Een der beste landen (van de wereld!) om te leven. En een serieuze opdoffer voor de niets ontziende kritikasters van België.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 11:28.
Oud 7 januari 2010, 11:15   #2797
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik vind het inderdaad 'leuk'. Maar eigenlijk is dit voor mij niets nieuws. Zoals u weet, verkondig ik dat al een hele tijd. En nogmaals dus, dat wordt nu internationaal bevestigd.

Of u het nu zo leuk vindt, dat is natuurlijk een ander paar mouwen.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 11:38.
Oud 7 januari 2010, 11:18   #2798
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het eerste dat hier moet toegelicht worden is de auteur. Het magazine (!?) International Living en de naam van het statistisch onderzoek is "World's Top 10 Retirement Havens for 2009". De eisen die worden gesteld door rijke gepensioneerde senioren i.v.m. de omgeving om de herfst van uw leven te slijten liggen reeds anders dan bij iemand die in het actieve leven staat.
Het kunstje dat onze opponent op dit forum tentoonspreidt heet grijze propaganda. Dat werkt op mensen met een halve hersencel.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 7 januari 2010 om 11:20.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:18   #2799
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De standaard, vandaag.

1. Frankrijk.
2. Australië.
3. Zwitserland.
4. Duitsland.
5. Nieuw Zeeland.
6 .Luxemburg.
8. België
9. Canada.
10.Italië.

____
De positie van België moet zeker een grap zijn. De Top 5 + Canada verdienen daarentegen hun positie.

Laatst gewijzigd door Everytime : 7 januari 2010 om 11:19.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:22   #2800
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De positie van België moet zeker een grap zijn. De Top 5 + Canada verdienen daarentegen hun positie.
Natuurlijk, wanneer uitslagen niet overeenkomen met uw benepen denken, dan zijn ze 'een grap'. Voor het ogenblik bent u eigenlijk de grapjas hier. Een triestige dan. Slechte verliezer!

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 11:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be