Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2010, 11:24   #2801
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
België is gezakt van de 6e naar de 8e plaats;
Nederland is gestegen van de 18e naar de 11e plaats.

België staat hoger i.v.m:
- Het klimaat wordt veel hoger gewaardeerd (vorig jaar zelfs 10 punten hoger (!));
- De Economie in België is veel beter;
- De infrastructuur in België is veel beter dan in Nederland.

Ik gun België veel, ben niet 'jaloers' en je kunt me veel wijsmaken maar...
Bedoelt u de wegen? Voor de Kertsmisperiode ben ik met vakantie naar Zwitserland gegaan. Ik was dus het meest op de Franse wegen : wat een verschil met onze wegen! Franse wegen zijn uitstekend, onze wegen zijn zeer slecht! Ik kan helemaal niet denken dat de Nederlandse wegen slechter dan de Belgische wegen zouden zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:27   #2802
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Bedoelt u de wegen? Voor de Kertsmisperiode ben ik met vakantie naar Zwitserland gegaan. Ik was dus het meest op de Franse wegen : wat een verschil met onze wegen! Franse wegen zijn uitstekend, onze wegen zijn zeer slecht! Ik kan helemaal niet denken dat de Nederlandse wegen slechter dan de Belgische wegen zouden zijn.
dat zijn ze ook niet. de Belgische en dus ook de Vlaamse (gewestmaterie) zijn gewoon in het algemeen in slechte staat.
Oud 7 januari 2010, 11:52   #2803
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De positie van België moet zeker een grap zijn. De Top 5 + Canada verdienen daarentegen hun positie.
Hm. In Duitsland is het misschien goed voor gepensioneerden, maar een alleenstaande caissière die er 7 euro per uur verdient en daarvan haar huur moet betalen... Sinds de hereniging met de ex-DDR is het leven voor velen zeer hard geworden in Duitsland.

Frankrijk is beter, als gepensioneerde zou ik er graag leven, maar niet als werkloze in een dorpje van Auvergne en nog minder in een banlieue vol mohammedanen.

Maar België op de achtste plaats? Wat een grap!
Oud 7 januari 2010, 11:59   #2804
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Hm. In Duitsland is het misschien goed voor gepensioneerden, maar een alleenstaande caissière die er 7 euro per uur verdient en daarvan haar huur moet betalen... Sinds de hereniging met de ex-DDR is het leven voor velen zeer hard geworden in Duitsland.

Frankrijk is beter, als gepensioneerde zou ik er graag leven, maar niet als werkloze in een dorpje van Auvergne en nog minder in een banlieue vol mohammedanen.

Maar België op de achtste plaats? Wat een grap!
Wat moet men nu denken van mensen die een internationaal onderzoek negeren omdat het niet in hun politieke denkkraam past?

Wel, dat het maar povertjes gesteld is met hun 'objectieve benadering' van de dingen en/of dat ze waarschijnlijk niet in België leven.

Het weze hun vergeven. Onwetenden kunnen immers maar moeilijk zondigen. Dat geluk hebben ze dan.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 11:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 11:59   #2805
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk, wanneer uitslagen niet overeenkomen met uw benepen denken, dan zijn ze 'een grap'. Voor het ogenblik bent u eigenlijk de grapjas hier. Een triestige dan. Slechte verliezer!
Andere mening dan system = benepen denken, grapjas, slechte verliezer.
Oud 7 januari 2010, 12:01   #2806
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet men nu denken van mensen die een internationaal onderzoek negeren omdat het niet in hun politieke denkkraam past?

Wel, dat het maar povertjes gesteld is met hun 'objectieve benadering' van de dingen en/of dat ze waarschijnlijk niet in België leven.

Het weze hun vergeven. Onwetenden kunnen immers maar moeilijk zondigen. Dat geluk hebben ze dan.
ik heb niet de volledige gegevens van die studie, maar je moet nu toch toegeven dat onze wegen niet echt om naar huis te schrijven hé?
Oud 7 januari 2010, 12:02   #2807
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Andere mening dan system = benepen denken, grapjas, slechte verliezer.
Inderdaad een slechte verliezer en benepen denken. En u hoort er , helaas, ook tussen.

Maar u zult begrijpen dat dit vaak het geval met mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben over een land waar ze niet eens wonen en zonder gedegen onderzoek zo eventjes hun mening komen ventileren.
Mensen zoals u dus.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 12:08.
Oud 7 januari 2010, 12:11   #2808
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb niet de volledige gegevens van die studie, maar je moet nu toch toegeven dat onze wegen niet echt om naar huis te schrijven hé?
Neen dat is zo. Maar als u denkt dat de wegen in Nederland picobello zijn, dan vergist u zich degelijk. Overlaatst hoorde ik nog op de BNR-radio of Ned 1 dat vele mensen (die dagdagelijks op de baan zijn) in het Noorden van Nederland klagen over de toestand van de wegen. Zelfs over de toestand van de autostrades is men vaak niet te spreken.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 12:14.
Oud 7 januari 2010, 12:22   #2809
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar als u denkt dat de wegen in Nederland picobello zijn, dan vergist u zich degelijk. Overlaatst hoorde ik nog op de BNR-radio of Ned 1 dat vele mensen (die dagdagelijks op de baan zijn) in het Noorden van Nederland klagen over de toestand van de wegen.
Gelukkig bent u niet één van die
Citaat:
mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben over een land waar ze niet eens wonen en zonder gedegen onderzoek zo eventjes hun mening komen ventileren.
, hè system?
Oud 7 januari 2010, 12:32   #2810
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig bent u niet één van die , hè system?
U vergist zich. System doet namelijk te allen tijde gedegen onderzoek. Maar dat kan uw benepen geest niet bevatten. Wel, dat geluk gunnen we u.

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 12:38   #2811
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/color]
Tja, voor zover ik weet, wordt die rangschikking nochtans niet opgemaakt door 'ollandhaters'...
Nee hoor, en daar ging het me ook niet om. Het is leuk dat jullie op de achtste plaats staan en m.i. is dat zelfs terecht. België is - om te wonen - een vriendelijk land met goede leefomstandigheden en een uitstekende keuken. U heeft mij nooit iets anders zien beweren.

Maar zelfs u zult moeten toegeven dat ons klimaat nu niet echt 10 punten van elkaar verschilt, dat de economie in België niet beter is dan in Nederland en dat de wegen - hoewel al een stuk verbeterd - in België over het algemeen van slechte kwaliteit zijn.

Desalniettemin is die 8e plaats u van harte gegund maar ik denk dat de uitkomsten eerder gevoelsmatig dan als gevolg van objectieve criteria zijn bepaald. Dan nóg zijn ze geldig hoor. Waar je je prettig voelt ?*s het ook prettig. (Maar die criteria zijn een lachertje).
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 12:57   #2812
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U vergist zich. System doet namelijk te allen tijde gedegen onderzoek. Maar dat kan uw benepen geest niet bevatten. Wel, dat geluk gunnen we u.

Als de Nederlanders die constant op de baan zijn, klagen over de toestand van het Nederlands wegennet, wie ben ik dan om dit tegen te spreken?

'De Telegraaf' - 8 November 2009.
(dus niet eens zo lang geleden)

Slechte wegen slopen auto’s. (In Nederland)
(door Natasja de Groot en Jouke Schaafsma)
"De beroerde staat van de Nederlandse wegen heeft de afgelopen jaren voor een verdubbeling van autoschade door steenslag gezorgd.

Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het Centrum voor Verzekeringsstatistiek (CVS

Rijkswaterstaat laat weten inmiddels aan een soort superasfalt te werken en met onderzoeksinstituut TNO te onderzoeken hoe verdere ellende voorkomen kan worden. Afgelopen jaar zijn er opnieuw duizenden claims bij de overheidsdienst neergelegd voor schade door het wegdek. "

Dus en met andere woorden: verre van 'piccobello' de staat van die Nederlandse wegen...

___

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 13:21.
Oud 7 januari 2010, 12:57   #2813
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, en daar ging het me ook niet om. Het is leuk dat jullie op de achtste plaats staan en m.i. is dat zelfs terecht. België is - om te wonen - een vriendelijk land met goede leefomstandigheden en een uitstekende keuken. U heeft mij nooit iets anders zien beweren.

Maar zelfs u zult moeten toegeven dat ons klimaat nu niet echt 10 punten van elkaar verschilt, dat de economie in België niet beter is dan in Nederland en dat de wegen - hoewel al een stuk verbeterd - in België over het algemeen van slechte kwaliteit zijn.

Desalniettemin is die 8e plaats u van harte gegund maar ik denk dat de uitkomsten eerder gevoelsmatig dan als gevolg van objectieve criteria zijn bepaald. Dan nóg zijn ze geldig hoor. Waar je je prettig voelt ?*s het ook prettig. (Maar die criteria zijn een lachertje).
verklaart u anders eens even waarom er zoveel nederlanders naar belgie verhuizen,het lijkt wel een vluchtelingenstroom
Oud 7 januari 2010, 13:04   #2814
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig bent u niet één van die , hè system?
'Gelukkig' is een groot woord, maar ik voel me er toch niet slecht bij.
Oud 7 januari 2010, 13:09   #2815
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Gelukkig' is een groot woord, maar ik voel me er toch niet slecht bij.
Waarschijnlijk voelt niemand zich slecht na het lezen van de laatste pagina's hier.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 januari 2010 om 13:11.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 13:12   #2816
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk voelt niemand zich slecht na het lezen van de laatste pagina's hier.
Zoveel te beter. Want hoe meer tevredenen op deze aardkloot rondlopen, des te sneller gaan we evolueren naar een harmonieuze wereldgemeenschap.

Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 13:30.
Oud 7 januari 2010, 14:13   #2817
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
verklaart u anders eens even waarom er zoveel nederlanders naar belgie verhuizen,het lijkt wel een vluchtelingenstroom
Lees wat ik schreef:

Citaat:
Het is leuk dat jullie op de achtste plaats staan en m.i. is dat zelfs terecht. België is - om te wonen - een vriendelijk land met goede leefomstandigheden en een uitstekende keuken. U heeft mij nooit iets anders zien beweren.
Sterker nog, ik kom er graag. Zowel in Vlaanderen als Wallonië.

Mijn kritiek op België gaat over de (politieke) situatie, niet over de mensen, de leefomstandigheden of iets anders.
Ter vergelijking: Ik moet weinig hebben van de Franse politiek. Veel zaken in Frankrijk vind ik bedenkelijk. Toch vind ik het zeer begrijpelijk dat Frankrijk op 1 staat (al vind ik Italië persoonlijk prettiger en staat de politiek daarvan mij ook niet aan.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 15:48   #2818
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
De zeespiegel stijgt.
Oud 7 januari 2010, 16:03   #2819
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Wij rijden ook in Belgie en weten dat de wegen daar slecht zijn.
Wij volgen ook de Belgische politiek en weten dat het met de democratie slecht is gesteld.
Wij weten ook dat de staatsschuld in Belgie bijna 100 % is
Hiervoor hebben we geen wetenschappelijk onderzoek nodig.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 16:06   #2820
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk was het een Frans onderzoek met de Franse slag.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be