![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#28261 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28262 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Echt humor! ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28263 |
|
![]() Het "Belgen versus Hollanders" hangt me echt wel eens "flink" de keel uit.
Aan de andere kant ook weer met een flinke korrel zout nemen en blijven lachen ... Jammer is wel dat een serieuze discussie nauwelijks te voeren is met al dat gezeur. Nou ja, dan is het maar zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28264 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er te veel Belgen met te veel frustraties naar Nederland toe. Ze kunnen geen serieuze discussie voeren. Het enige wat we kunnen doen is, accepteren dat Belgie dichter bij de Middenlandse zee ligt dan bij de Noordzee. Nederland heeft genoeg andere landen om mee samen te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28265 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In het echte leven is er echter weinig te merken van deze nonsens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28266 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch kunnen we beter deze draad beeindigen en een nieuwe discussie beginnen over de vraag, hoe we de verhouding tussen Nederland en Vlaanderen en/of Belgie kunnen verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28267 | |
|
![]() Citaat:
Twee Nederlanders gaven positief respons. Plus ook JO (in zijn eigen stijl), wat ik zeer zeker waardeer bij hem. JO, ook al vind ik jou een L .. en mij een L. ... Proficiat ![]() Kan het grondig op tal van vlakken oneens met hem zijn, ook al kan hij flink beledigend zijn, wat me worst is. Hij gaat een discussie aan en niet uit de weg. Zeer zeker met je eens dat ook Nederlandse forumleden er zich aan bezondigen. In dit geval, een serieuze poging om tot discussie te komen, werd doelbewust getraineerd door enkele Belgische diehards. Hen tevens persoonlijk uitgenodigd positief eraan deel te nemen … negatief. De verhouding Nederland-Belgie, is sinds 1840 niet zo slecht geweest als nu http://forum.politics.be/showthread....185996&page=22 341 BELGIË EN NEDERLAND IN EUROPA: TWEE WERELDEN International Spectator, 2010 http://www.janwerts.eu/index.php?opt...mid=57&lang=nl Een nutteloze poging, heb het dan ook opgegeven dat serieuze discussie mogelijk is. Volgens jou is het in België koek en ei tussen Belgen en Nederlanders. Uit eigen ervaring kan ik dit niet beoordelen, Over het algemeen wel in Nederland is mijn ervaring, met Belgen gewerkt en gesport Toch kom je er niet omheen dat bordjes bij Belgische cafés -Verboden voor Hollanders- niet bepaalt positief overkomt. Hoe verklaar je tevens dat 40% van de Belgen een hekel heeft aan Hollanders? (Vermeld ergens in één van de topics door een Belgisch forumlid) We zouden het op kunnen pakken, als topic, waar dit vandaan komt? Nutteloos, daar binnen no time het verziekt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28268 | |
|
![]() Citaat:
Tip, misschien een spelregel bij de start? Niemand reageert op die zolen welke het verprutsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28270 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28271 |
Minister-President
|
![]() We weten allemaal hoe die discussies verlopen. Op een bepaald moment probeert iemand uit te leggen waarom Vlaanderen beter af is bij Nederland. En dan beginnen mensen als jij met modder te gooien omdat ze het niet kunnen hebben dat bepaalde zaken in Nederland beter zijn dan in België. Vanaf dat moment ontaard de discussie in een soort wedstrijd tussen Nederland en België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben deze discussie al zo vaak gehad. Ik zie niet in hoe of in welke mate de Vlamingen beter af zouden zijn in een Verenigd Nederland. Zoals ik reeds zei zijn ze nu van de rijkste bevolkingsgroepen in Europa en in de wereld. Bovendien hebben ze ontzettend meer spaargeld dan de Nederlanders, want deze laatste kornuiten zitten bijna allemaal te sukkelen en in de schuld door en met hun hypotheeklasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28273 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De hereniging is al een feit: http://www.youtube.com/watch?v=yHCNFHP0n9s
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom moet deze discussie steeds opnieuw worden gevoerd met u? Dit gegeven is namelijk gewoon te vinden in verschillende officiële internationale economische vergelijkingen. Zoals ik al zei, je kan het gewoon niet hebben. Je bijt nog liever je tong af dan toe te geven dat Nederland het op sommige punten beter doet dan België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28275 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk wordt er heen en weer ook wel eens met elkaar gelachen. Daar is ook niets mis mee denk ik. Wellicht dat dat bordje in dat kader past? In ieder geval, mijn broer is een hoteluitbater en die ontvangt wekelijks meerdere Nederlandse gasten van harte. Citaat:
Citaat:
Om nog even te schetsen: In het bedrijf waar ik werk werken sinds vorig jaar Nederlandse ploegbazen. Die samenwerking verloopt heel vlot en er is geen enkele sprake van antipathie. Nieuwe Nederlandse artiesten zijn hier ook populair: Spinvis, Jeugd van Tegenwoordig (die zijn zelfs waanzinnig populair bij de jeugd), Eefje De Visser... Die worden hier ook veel op de radio gespeeld, zijn te zien op festivals. Nederlandse stand-up comedy artiesten spelen vaak in België en omgekeerd. Veel Belgen trekken graag eens naar Zeeland, de Waddeneilanden, Amsterdam/Rotterdam, de Efteling en ga zo maar door... Ik heb zaterdag nog een heel leuke avond beleefd met een Nederlands bandje dat in ons jeugdhuis kwam optreden (dat ikzelf georganiseerd had). Voor en na het optreden lekker mee staan kletsen en lachen. Ik zou zeggen, kom vanachter je laptop uit en kom eens echt een bezoekje brengen. Het zou wel eens mee kunnen vallen. Laatst gewijzigd door JBM : 14 mei 2013 om 15:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28276 |
Staatssecretaris
|
![]() Jezus, het maakt me echt geen reet uit of Nederland het nu iets beter of iets minder goed doet dan België of Vlaanderen. Iedereen die in pakweg Noord-West Europa woont zou moeten beseffen dat hij met zijn of haar kont in de boter gevallen is. In plaats van dat constante gezeik zeg (waarmee ik niet wil zeggen dat problemen niet aangekaart en aangepakt moeten worden, maar komaan, een beetje perspectief zou wel mooi zijn soms).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28277 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feiten zijn feiten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2013 om 15:51. |
||
![]() |