![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#29721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Urquell werd dan ook indertijd door Sudetenduitsers ontwikkeld. Na WO II werden de Duitsers er verdreven en werd de brouwerij genationaliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29722 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Het Nieuwsblad, Sportwereld, maart 2013) Nederlands voetbal opnieuw opgeschrikt door geweld tegen scheidsrechter. Ondanks de mooie voornemens na het overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen enkele maanden geleden, raakten het afgelopen weekend opnieuw de gemoederen verhit op verschillende Nederlandse velden. Zo werd zaterdag in Den Haag een scheidsrechter mishandeld. De man zou volgens de politie toegetakeld zijn door ouders van de voetballers. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor behandeling maar is inmiddels weer thuis. 'Het gaat goed met hem', aldus een politiewoordvoerder. Zonder commentaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29723 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gelukkig verplicht niemand -behalve sommige extreem fundamentalistische theocraten misschien- bourgondische Vlaanderenfans naar Vlaanderen op te laten flikkeren.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 31 juli 2013 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29724 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29725 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op verzoek van de Sudenduitse bouwmeester Martin Stelzer was het de Beier Josef Groll, die Pilsner Urquell ontwikkeld heeft, omdat de toenmalige bierkwaliteit unter aller Sau was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29726 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29727 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Gouden Draak is ook erg lekker! Ik weet niet alleen of fles in de witte of de bruine glascontainer moet
![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 31 juli 2013 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29728 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29729 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29730 | |
|
![]() Citaat:
Het goede doel - belgie http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Duitsland Ik kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng Waar kan ik heen? Ik kan niet naar Chili Ik kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29731 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29732 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zover ik het kan overzien wordt Maria minstens 49x in de Bijbel genoemd.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 juli 2013 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29733 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#29734 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29735 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#29736 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29737 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maria wordt terloops vermeld in het Evangelie (velen verwarren de naam 'Maria' ook met andere Maria's die in het evangelie worden genoemd).Maar nergens heeft Jezus een hartelijk woordje voor zijn moeder over. Integendeel, hij miskent haar wanneer zij en haar familie Jezus terug naar huis willen brengen omdat ze denken dat hij zijn verstand kwijt is. Bovendien, wanneer hij aan het kruis hangt (hetgeen toch zijn ultieme levensmomenten zijn) zegt hij als afscheid niet 'moeder', maar 'vrouw'. Maria had bovendien ook geen enkel gezag of betekenis in de later prille kerk gedurende haar leven enkele decennia na de dood van Jezus. Er is ook nergens sprake van een Mariacultus in de eerste eeuwen na de dood van Jezus bij de jonge 'gemeenschap der heiligen'. Ook Paulus zegt niets over Maria. Heel eenvoudig omdat Maria van geen tel is. Want moest Myriam van enig belang zijn geweest, wees maar zeker dat Paulus dit terloops had vermeld, net zoals hij dit doet met Jacobus en Petrus. Waarom heeft de kerk dan heel die Mariacultus opgebouwd? Er zijn verschillende mogelijkheden. Vermoedelijk is die spontaan ontstaan in latere jaren. 1)Een invloed van de andere godsdiensten waar godinnen een grote rol speelden. De christenen hadden dus behoefte aan een equivalent. 2)Heel wat mensen in het algemeen hebben behoefte een een troostende moeder. En zeker aan een goddelijke moeder waar men terecht kan men zijn problemen. 3)Maria ontpopt zich in de loop der tijd als een steeds meer belangrijke figuur, en gaat op het voorplan treden als een soort tussenpersoon tussen de god Jezus en de gelovige (Maria-middelares). 4)De kerk ging op de duur inhaken op deze volksdevotie en integreerde deze devotie in haar godsdienstbeleving. ![]() De Egyptische godin ISIS. Laatst gewijzigd door system : 1 augustus 2013 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29738 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kom met de correties van de "andere Maria's" toch nog op 35x. Naar mijn inzicht toch behoorlijk veel! In uw beoog kan ik mij wel in vinden. Wat de verering van Maria betreft sta ik meer aan de kant van de protestanten. Beperk mij tot wat in de Bijbel staat.
![]() |
![]() |
#29739 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar vermits u goed bent in het tellen, kunt u zelf eens de proef op de som maken en uitvissen hoeveel maal de moeder van Jezus in elke evangelie afzonderlijk met naam wordt geciteerd. Dat is eigenlijk bitter weinig. Het punt dat ik wil maken is, dat in elke evangelie afzonderlijk, Maria slechts een zeer bescheiden plaats inneemt. Zelfs al wordt Maria vermeld, dan is dit als deel uitmakend van een verhaal. Nergens wordt in het evangelie de plaats toegekend aan de moeder van Jezus die de kerk er later van gemaakt heeft. Meer nog, men krijgt eerder de tegenovergestelde indruk. De indruk namelijk dat Jezus zijn moeder helemaal niet belangrijk vindt. Nochtans, moest Maria in die tijd al zo belangrijk zijn geweest, dan zouden we niet alleen in het Evangelie maar later zeker ook in Handelingen het een en het ander erover moeten gelezen hebben. Helaas voor de Mariavereerders onder ons, bijna nergens wordt Maria betrokken bij belangrijke preken van Petrus of wonderen of wat dan ook. We horen maar bitter weinig over Maria in Handelingen. Laatst gewijzigd door system : 1 augustus 2013 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29740 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat is ook goed zo!
![]() |