![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31283 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hebben inderdaad veel invloed ondergaan van de Latijnse mentaliteit. Dit met de voor- en met de nadelen. Toch is Vlaanderen veel meer gelatiniseerd dan Nederlands Brabant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31284 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevendedagsadventisten Ik stemde altijd SGP of Christenunie maar met het verraad van deze partijen aan de paarse junta stem ik nu PVV. Mij maakt het hoegenaamd niet uit dat er ook roomsen in de PVV zitten, ik ben protestants en zal dat blijven.... Citaat:
Laatst gewijzigd door Calvinist : 27 oktober 2013 om 21:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31285 |
Europees Commissaris
|
![]() Datzelfde geldt voor de Calvinistische delen van Nederland... Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Waarin uit zich trouwnes "gelatiniseerd zijn"?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 27 oktober 2013 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij verwondert het trouwens dat u de SGP beschuldigt van "verraad aan de paarse junta". Waarin bestaat dat verraad dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31289 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Alle Vlamingen spreken een Latijnse taal (ook al is dat niet dagelijks) - Franse woorden en zinsdelen tieren welig in alle Vlaamse dialecten - Vlamingen dragen bij aan de Latijnse (Franse) cultuur via literatuur, muziek... etc. - Vlamingen eten Belgisch (Belgische keuken = variatie/vertakking van de Franse keuken) - Vlamingen zijn bourgondisch (of dacht je soms dat dat een Germaanse eigenschap was ofzo? ![]() - Laatst gewijzigd door Tempest : 28 oktober 2013 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31290 |
Gouverneur
|
![]() - De Vlaamse hoofdstad wordt vaak omschreven als "chaotisch" - world vaak vergeleken met de Latijnse stad Marseille
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schijnt dat de nieuwe ploeg van Ivan Mayeur en Guy Vanhengel daar serieus aan gaat werken. Zo hebben ze het toch overlaatst besloten. Ook omdat de lokale Brusselse politiek eindelijk beseft dat Brussel ook de hoofdstad van Europa is. Let wel, een tikkeltje slordigheid vind ik best wel sympathiek. Want die kraaknetheid zoals in sommige Nederlandse of Duitse steden, daar baal ik van. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 oktober 2013 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31292 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() In Belgie is het overal en met alles, een beetje veel slordigheid, net als in Frankrijk. Het heeft zijn charme en het kan voor Noordelingen ook irritant zijn. Laatst gewijzigd door JP Coen : 28 oktober 2013 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31294 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31296 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31297 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Scandinavië ziet men Nederland als het meest zuidelijke land van de noordelijke landen. Ze hebben daar best wel gelijk in. Door de verbinding van Vlaanderen met Wallonië is België een zuidelijk land, zoiets als Griekenland of Italië. Alleen terugkeer naar het noorden en afscheid nemen van Wallonië kán Vlaanderen transformeren naar de oorsprong van wat Vlaanderen ooit was: 100% noordelijk.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 oktober 2013 om 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie dat beweert, heeft de dagdagelijkse werkelijkheid in Griekenland noch Italië meegemaakt. Griekenland bijvoorbeeld lijkt veel sterker op een Balkanland dan een land uit zuidelijk Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31300 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer ik het heb over zulk soort landen dan heb ik het over aan de laars lappen van regels, ambtenarij en verspilzucht. De zogenaamde proberen gaat mee mentaliteit. Zelfs op dit forum is men voorstander van een dergelijke houding. De Nederlanders in het noorden noemt men dan ook regelneukers....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 28 oktober 2013 om 22:46. |
![]() |
![]() |