![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3261 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over welke rand gaat het? Brusselse of Taalgrens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die clichés tegenover Franstaligen (vanuit Vlamingen) of tegenover Vlamingen (vanuit Franstaligen) zijn ergens logisch aangezien we elkaar niet meer kennen. Ze zijn zeer vaak gebaseerd op wat de media over de andere gemeenschap willen tonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maw, zij zouden er geen probleem van maken.
maar toch krijgt het FDF zoveel stemmen in de rand, hoe komt dat dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3265 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel nu voor : u bent Franstalig en u woont in de Rand. U hebt de mogelijkheid om op een Franstalige partij te stemmen. Twijfelt u? Ik denk van niet! Objectief blijven is ook de boodschap!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mocht ik in Wallonië wonen en de enigste Vlaamse partij die er op kwam, was het VB, ik zou er nog altijd niet op stemmen. dus op een partij die nog erger is, het FDF, zeker niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3268 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het zijn die paar debiele Franstaligen die voornamelijk in faciliteit gemeenten wonen die daar op stemmen. Een minderheid Franstaligen. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3270 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Meerderheid vd Franstaligen in de Rand die niet in die piepkleine faciliteit gemeenten wonen vegen daar dik hun voeten aan.
Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3271 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3273 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...ens-video.html ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in Vlaanderen geen uitzendingen alla "Bye Bye Belgium" of die reportage over de Vlaamse kinderbijslag. In de Vlaamse kranten ook geen oproepen om alle FDF'ers op een boot te steken en die dan te doen zinken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil wel kwijt dat ik wel in het algemeen teleurgesteld ben in de Nederlanders die participeren op dit forum. Ik dacht dat Nederlanders open minded en verdraagzaam waren, maar op dit forum hab ik de indruk dat ze meer 'geïndoctrineerd' en extremistischer zijn dan de gemiddelde Vlaming. Of is het dat Nederlandse extremisten op dit forum zitten omdat ze in Nederland met hun extremisme niet terecht kunnen terwijl ze hier welkom zijn om hun mening te verkondigen. Ik vraag het me af. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 januari 2010 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3278 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In de ander gemeenten stellen ze peanuts voor. In die faciliteit gemeenten wonen juist veel van die verkeerde Franstaligen dat altijd negatief de Media haalt in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het is wel zo dat alle Franstalige politieke partijen die Franstaligen steunen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3280 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik voel me ook nauw verwant met (vooral) de Nederlands Limburgers en Brabanders (waarschijnlijk ook Zeeuwen als ik ze leer kennen, maar dat kan ik nu nog niet zeggen). Niet met de rest. Ook hier heeft dat niet met de taal te maken maar met de bourgondische levenstijl die ze daar duidelijk ook hebben. |
|
![]() |
![]() |