![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#33281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent, zoals altijd, tendentieus. En geen klein beetje. Bezetten is het resultaat van een oorlogsdaad. Welnu, de hereniging van de Nederlanden in 1815 was het resultaat van een internationale overeenkomst, met name het besluit van het Congres van Wenen. Uw term "bezetten" is bijgevolg volstrekt ongepast. Maar het past wonderwel in uw haat tegenover alles wat met Nederland te maken heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33283 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zegt enkel iets over de aard van de besteding van belastinggeld door Frankrijk...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite kwam het neer op een verkapte bezetting. Want het Zuiden vroeg niet om een hereniging. We kregen een protestantse vorst uit het Noorden waarop niemand zat te wachten, het Zuiden werd in de praktijk bestuurd vanuit het verre 's Gravenhage in het Noorden, er kwamen massaal ambtenaren uit het noorden naar het zuiden om het Zuiden te besturen, er werden Hollandse troepen gestuurd naar het Zuiden, het 'Nederduits' werd ons opgedrongen door het Noorden, evenals een grondwet waarmee we nu niet speciaal zaten te springen van enthousiasme. Plus moesten de schulden nog helpen afbetalen van het Noorden en werden er drukkende belastingen ons opgelegd door het Noorden. Kortom, we hadden zo goed als te doen met een Hollandse bezetting. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2014 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33285 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
System uit Het Oosten, jouw Nederland-haat speelt jou zodanig parten dat je boodschappen er potsierlijk door worden. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33286 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2014 om 14:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33287 |
Europees Commissaris
|
![]() In 1815 kenden we integendeel een hereniging en werd de draad terug opgenomen van ten tijde van de Westfaalse Vrede in 1648 die de scheiding bezegelde doordat de Spanjaarden ons uit mekaar knikkerden, een beetje zoals de Russen dat deden met Duitsland in 1945.
1815 was dus een weerwraak van de geschiedenis en werd de bestaande scheve toestand terug recht getrokken op het kongres van Wenen; we hielden eindelijk op van Zuidnederlanders te zijn maar werden terug volwaardige Nederlanders én er werd bovenal een prachtige speerpuntstaat opgericht tegen Frankrijk dat ons al bijna een millennium sarde en tartte. De scheiding der Nederlanden werd dan ook mooi ingeschreven in de Franse geopolitieke agenda tot ze dat probleem konden schrappen van hun to-do lijst in 1830.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederduits was dus weldegelijk de kultuurtaal/standaardtaal van het zuiden. Dat de meesten echter enkel dialekt spraken staat los daarvan.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2014 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=80 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=452
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2014 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst en vooral ging het hier slechts een gedeeltelijke eenheid. Immers heel wat gebieden van wat wij nu 'de Nederlanden' noemen, behoorden in de Bourgondische tijd nog niet tot de 'verenigde' Nederlanden, of werden er slechts zeer laat aan toegevoegd. En die gebieden die er wél bij waren, zeker in het Noorden, werden bij het Bourgondisch rijk gevoegd vaak met dwang en geweld. Van spontane eenheid kan hier dus geen sprake zijn. En kan zeker geen sprake zijn van 'één volk'. Nog niet in de verste verte. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2014 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33293 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De komst van Leopold I was niet méér "democratisch" dan die van Willem I. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat een Bokkenreyderspakje jou veel beter staat. Meer nog Garde Civique. staat jou ook zeer goed. Je bent mentaal uiterst geschikt. ![]() Portrait du Seigneur Système de l'Orient, défenseur farouche de la Patrie belge. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33294 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"De meesten (de Vlamingen) geloven dat hun het Hollandsch even vreemd zy, als het Hoogduitsch, of eenige andere aanverwante tael, schoon zy het eerste beter kunnen verstaen en het aennemeyker achten". Duidelijker kan het niet. En JFW kon het weten. Terwijl u... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2014 om 16:55. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33295 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat mij overigens niet om een specifieke bevolkingsgroep, maar elke Nederlandse bevolkingsgroep welke dit zou kunnen overkomen of in aanmerking komt Laatst gewijzigd door Adrian M : 1 april 2014 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33297 |
Europees Commissaris
|
![]() 2. Wilders' ophitsing van een IQ-loze menigte was buiten alle perken, maar die t-shirts geven net een punt aan waar Wilders tegen ageert en hem nieuwe munitie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de Franse taal en het Franse denken zo overheersend was, was gewoon een teken des tijds. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 april 2014 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33299 | |
|
![]() Citaat:
Hij richt zich nu specifiek op één bevolkingsgroep, daar waar een tegenreactie gericht behoren had te zijn op elke mogelijk in aanmerking komende Nederlandse bevolkingsgroep. Morgen verlegt hij z'n aandacht naar bijvoorbeeld Turken en kunnen het shirtjes worden... ik ben Turk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad, en daarbij dan vooral het ‘het eerste’ niet verwarren met het tweede…. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 april 2014 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |