![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#36061 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 juni 2015 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36063 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En "verstaan" of "niet verstaan" zegt soms misschien meer over de bekijker dan over het bekekene.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 juni 2015 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36064 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een verwante subetniciteit misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36065 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw redenering volgend bestond er dus geen Duitse identiteit voor de uitroeping van het keizerrijk onder impuls van Bismarck. Ook het Ierse volk en respectievelijke identiteit was er niet voor de totstandkoming van de Ierse republiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36067 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36068 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36069 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst behoren ze niet tot hetzelfde volk, en dan weer wel. Wat is het nu eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36070 |
Europees Commissaris
|
![]() Hahaha...
![]() Ik kijk geamuseerd toe hoe het Oosten zich aan het vastrijden is. Nu dacht ik toch wel dat hij slimmer was......
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36071 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36072 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik snap er niets meer van...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 juni 2015 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36074 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In trent van : " een verzameling van voldoende aantal elementen (bijvoorbeeld mensen) binnen een tevoren gedefinieerd omlijnd systeem (staatkundig geheel, taalgebied etc.) met relaties buiten het systeem en een dusdanige en zodanig onderlinge samenhang met gemeenschappelijke kenmerken en eigenschappen zodat dit aangemerkt kan worden als een volk". Het begrip "Staatkundig" geeft in feite een juridische begrenzing aan. Binnen die omheining kan zich natuurlijk een volk bevinden. Krijg alleen een benauwd gevoel hierbij.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 juni 2015 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36075 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=343 West-Vlamingen behoren niet tot hetzelfde "edele volk" van "edele afkomst" waartoe jij de Limburgers, en dus jezelf, rekent. West-Vlamingen worden niet geboren uit de edele genen waarmee Limburgers gezegend zijn. Enfin, bepaalde Limburgers toch. Limburgers die niet denken zoals jij hebben natuurlijk andere genen. Citaat:
![]() |
![]() |
#36076 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, echt, het is aandoenlijk, de manier waarop gij uzelf vastrijdt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36077 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ofwel, dat komt neer op jezelf de nek omdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs hier zit u fout. Want zelfs staatkundig konden we geen (kunstmatig) 'volk' zijn; Na amper 15 jaar was het afgelopen. Over and out! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36079 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36080 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |