![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen Nederland. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 maart 2016 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38242 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, op dat vlak ga ik veel verder dan gij en ook Quercus.
Voor mij wordt Dietsland een eenheidsstaat. Een konfedraal Dietsland bevat de zaden voor een nieuwe desinteratie en dat moet kost wat kost de pas worden afgesneden. Toen ik goed in form was formuleerde ik het zo: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=30 en vooral op het einde van: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=317
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 maart 2016 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38243 |
Banneling
|
![]() Je kan dat niet zomaar samenkwakken zonder overgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38244 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom niet ? In Duitsland was er ook geen overgang!
En gelet op de verscheidenheid van de ekonomieën zou dat daar misschien nu net zinvol geweest zijn. Maar toch ging het.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 maart 2016 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38246 |
Banneling
|
![]() En waar haal je je steun vandaan? Zijn er nog aktieve groepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38247 |
Europees Commissaris
|
![]() 1° Dat kan mijns inziens niet opwegen tegen de grotere moeilijkheid teweeggebracht door de uiteenlopende ekonomieën.
2° Overigens, wat heet recent ? Een zeer groot gedeelte der Duitsers (alle minus 45-jarigen) had een het verenigde Duitsland niet meer meegemaakt. En Jan met de Pet kijkt geschiedkundig nu éénmaal niet verder dan zijn eigen leven. Een groot aantal onder hen weet niet eens precies in welke eeuw WO I plaats had. Tot daar de belangrijkheidswaarde van recentheid... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38248 |
Europees Commissaris
|
![]() Dietsland is, en was, en zal altijd iets zijn voor een kultureel bewuste elite, vrees ik.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38249 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2° Link ? Zodat we die uitspraak van Camps in de juiste kontekst kunnen bekijken. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bovenal het was bovenaf opgelegd, tegen de wil van de Duitsers, als straf voor WO II; hereniging was daarom ook Duitse volkswil, voor een deel los van meer rationele argumenten. Sterker volgens mij heeft de BRD nog een tijd de voormalige Duitse gebieden (de grenzen van na 1918) geclaimd, waar de Heimatvertriebenen vandaan kwamen.
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38251 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38252 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38253 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38254 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=38237 en hierop : http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=38239 ipv mijn voorstel ongenuanceerd, simplistisch en bovendien verkeerd voor te stellen. De goede verstaander heeft bovendien begrepen dat ik helemaal niet pro-Franstaligen ben maar eerder anti-Frans. De anderstaligen als buffer voor Dietsland tegen de eeuwenoude aarts-en erfvijand.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38255 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U zegt zeer veel waarde te hechten aan de Nederlandse taal en toch wilt u een staat met Franstaligen ,nl een Benelux-staat. Voor geen enkele verstaander is dit te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38256 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Wat stel ik precies voor ? 2° Wat zijn daarbij mijn argumenten ? 3° En vooral: wat zijn uw tegenargumenten ? Moeilijk kan het niet zijn en als we dat vernemen kan het interessant worden ipv telkenmale nietszeggend te zwaaien met "Benelux". Begrijpen wat de andere bedoelt is nml. belangrijk omdat men anders naast mekaar spreekt, wat niet de bedoeling is. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38257 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is echter niet persoonlijk tegen u gericht. ![]() Dat doen de meeste posters maar dat is irriterend omdat die reactie niet meer ad hoc is en achterhaald doordat ze de kontekst missen. Citaat:
Citaat:
2° Ge zinspeelt op een referendum. Dan kunt ge meteen Groot-Nederland opbergen. Want wat de boer niet kent en weet, hij niet 'n eet. Welke hertrekking van staatsgrenzen gebeurde bij referendum ? Zelfs de -uitzonderingsgewijs - vreedzame splitsing van Tsjechoslovakije gebeurde door de politiekers en niet bij referendum. Ik zie niet in waarom dat bij de vorming van Dietsland nu wél zou moeten gebeuren, terwijl het tweemaal met geweld werd uitééngereten. Demokratie ? Wel een, referendum is niet gebruikelijk in een westerse demokratie, bij het tot stand komen van wetten, afgezien van Zwitserland. Waarom in deze terzake dan net wel ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 15:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk hoor ik daarin alleen maar de fascistoïde, archetypische oerschreeuw vanuit het kollektief onbewuste van het reptielenbrein van het stamlid naar zijn Leider. Weg met dat overblijfsel uit de middeleeuwen. De protokolaire honeurs - want daarover gaat het in sé - kunnen evengoed door een eerste-minister of minister-president worden waargenomen. Het gaat niet om de staatsvorm maar om de -inhoud.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 maart 2016 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |