![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38421 |
Europees Commissaris
|
![]() http://taalunieversum.org/nieuws/332..._vraag_gesteld
Ziet ge de Franstaligen dat ook al doen in het naburige Saint-Martin, het Frans afschaffen ten voordele van het Engels ????
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38422 |
Europees Commissaris
|
![]() Krijgen die zes eilanden dan transfergeld ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38423 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38424 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ipv van daar de Nederlandstaligheid te bevorderen. De Nederlandstaligen zijn begod overal even inciviek als het op hun taal aankomt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38425 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, bakken vol geld.
![]() |
#38426 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
België en het Belgicisme niet willen opgeven. Ze begrijpen helemaal niets van Nederland en daarom zullen ze ook nooit iets bereiken met hun Benelux-confedeatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38427 | |
|
![]() Citaat:
Ze zien het belgicisme daarom ook als een onuitroeibaar onkruid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38428 | |
|
![]() Citaat:
die wordt steeds maar groter ,nu 107 % Dus meer geld uitgeven dan je bezit is de manier om regeringen te laten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit blijven herhalen maakt het nog niet correcter. Hoewel sommige Belgen misschien niets van Nederlanders moeten hebben, is het merendeel van die 'haat' gewoon de typische rivaliteit tussen nabijgelegen regio's die eigenlijk heel veel gemeenschappelijk hebben. Vergelijkbaar met Antwerpenaren die wat lachen met Limburgers en andersom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38430 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38431 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wallonië, Luxemburg en Frans-Vlaanderen sluit ik nooit uit. Mét als het kan, zónder als het moet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Baarle Werkgroep heeft in haar visie een aanbeveling gedaan voor de Vlaamse regering inzake (de aanwezigheid van) de Franstaligen in Vlaanderen en, inzonderheid, in Brussel. Zo pleiten wij voor het onder Vlaams bestuur brengen van de Franse Gemeenschapscommissie, COCOF. Dat zorgt ervoor dat de bevelslijnen vanuit de francofone echelons doorgesneden worden en de Franstaligen de facto door Vlaanderen bestuurd worden. Als deze beleidslijn consequent doorgevoerd wordt, zal Nederland-Vlaanderen daarvan ook profijt hebben en, ja, wellicht ook de Benelux. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38434 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38435 |
Europees Commissaris
|
![]() Een Nederlands-Vlaamse Alliantie is het vertrekpunt. Brussel, Wallonië en Luxemburg zullen vaneigens willen aanhaken. Daarvoor is het nooit te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38436 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik las het gister al. Don't like Vlaanderen is niet ultraperifeer. We gaan een heel specifieke op Vlaanderen-Nederland toegespitste regeling moeten uitwerken. Na een niet te overhaaste vrijage. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2016 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkele jaren geleden was ik in Hastière-NAM en ik verbaasde mij over de gevel van het maison communale die volhing met Franse tricolore verering. In Genève zou zoiets ondenkbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het plan N moet dan ook eerder beschouwd worden als een soort noodoplossing om eventuele tegenwerking van de EU te counteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38440 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bekende pleitbezorgers:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 17 maart 2016 om 17:31. |
|
![]() |