![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De pleitbezorgers had ik al opgesnord. Het lijstje zal ik eens goed bekijken. Het is een genoegen zich over zo'n verafgelegen ideaal te kunnen uiten, onder medestanders, bij gebrek aan actiemogelijkheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 17 maart 2016 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38442 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Schotland, Catalonië, Corsica, Elzas, Baskenland, Vlaanderen worden een uitdaging, als zij dat al niet zijn. De bekende instituties in Brussel zullen alles in het werk stellen om deze ontwikkelingen de kop in te drukken of te doen smoren. Het internationaal volkenrecht is en blijft onverminderd van kracht op naar zelfstandigheid strevende volkeren. Vlaanderen en Nederland zijn geholpen met het Plan-N van Matthias Storme. Een opname van Vlaanderen in het Koninkrijk der Nederlanden is een slimme zet om eventueel te blijven 'profiteren' van het lidmaatschap van de EU. Nadrukkelijk zet ik dit tussen aanhalingstekens, want het profijt valt natuurlijk te betwisten. Het gaat erom dat Vlaanderen dus niet uit de EU kan geknikkerd worden als 'straf' voor het splitsen van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een daadwerkelijk samengaan van Vlaanderen en Nederland - als twee gelijkwaardige partners - blijft natuurlijk te verkiezen boven een 'opslorping' van Vlaanderen door Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38444 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38445 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38446 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe moet eea staatkundig omschreven worden?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() /
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 maart 2016 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo 'vergeet' u te vermelden dat iemand zoals Tobback , bijvoorbeeld , nog niet eens zo lang geleden stelde dat , alhoewel hij theoretisch wel orangist was, hij een vereniging tussen Noord en Zuid de dag van vandaag als volledig onrealistisch beschouwde. En zo is het ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38449 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hij zei dat hij dat "pragmatisch" beschouwt. Dwz dat het misschien onrealistisch is omdat het op geen enkele politiek agenda staat, maar dat betekent niet dat hij het niet wenselijk vindt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38450 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is duidelijk dat ge nog altijd niet weet wat ik bedoel. Het weze zo....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38451 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan vind ik het een schande dat men dat geld aanwendt om de Angelsaksische wereld te dienen:
http://taalunieversum.org/nieuws/332..._vraag_gesteld Als de link niet werkt tipt de dit in: Beslissing onderwijstaal Sint-Maarten in vraag gesteld. Shame, shame, shame.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 maart 2016 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38452 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=38337
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38453 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of een aantal noordelijke gebieden, Nederlands Brabant en Nederlands Limburg worden samengevoegd met de overeenkomende gelijknamige zuidelijke delen. Dan is volledig samengaan in balans. De macht verschuift dan naar het zuiden. Bovendien is dit ook historisch rechtvaardig om te doen.
![]() |
#38454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK ben tegen de drie eersten, dat is voor de lauwen, de bangeriken , die Vlamingen die koudwatervrees hebben en wel willen, maar niet durven springen als het Gouden Ogenblik der Dietse Dageraad zich eindelijk zou voordoen. Dezelfde schrikschijters die in 1345 éne Jacob Van Artevelde de schedel insloegen toen hij resoluut de Engelse koers wilde varen en Vlaanderen voorgoed wilde losmaken uit de 'French connection' die in feite heeft aangesleept tot aan de nederlaag van Napoleon. Wenn dann richtig. Die drie eerste begrippen behelzen de facto een opt-out en waarom is die er ? Om ooit toch eens uitgeoefend te worden en dan zijn we weer naar af. Neen, er is maar één Dietsland. Wel vol verscheidenheid maar wel met vooral eenheid in die verscheidenheid. Een "soort konfederatie" is slechts goed om de anderstaligen aan boord te hijsen in neen zeer los verband zoals PLAN N wat erop neerkomt dat ze toetreden tot het Koninkrijk der Nederlanden. IK wil veel méér.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 maart 2016 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38455 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben al 50 jaar Groot-Nederlander. Op zijn minst. Laatst gewijzigd door eno2 : 18 maart 2016 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38458 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38459 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben net zo voor hereniging als de meesten hier, maar ik vraag me af of dat geheel realistisch is. 16 Miljoen Nederlanders en 6 Miljoen Vlamingen, tuurlijk zou het een federale staat moeten zijn. Echter meer deelstaten zullen noordelijk zijn en ik zou hen niet ondemocratisch beperken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug proberen een soort VKN te herstellen is zinloos. De tijden zijn veranderd. Te meer dat de Vlamingen het goed hebben en de Nederlanders ook. En bijgevolg is het juist hetgeen Tobback ook stelde : “ diegenen die hiervan dromen zijn nostalgiekers.” Niemand zit hier nog op te wachten. Men kan het vergelijken met Joris van Severen en zijn volgelingen die ernaar streefden ‘de Bourgondische Nederlanden’ te herstellen, het zogenaamde ‘Dietsland’ . Dat was gewoon onrealistisch en zinloos, kortom een romantische bevlieging. Immers de tijd van de Bourgondische hertogen was voorbij in de jaren ‘30 en tevens hun staatsindeling die een product was van de Bourgondische tijd. Niemand wilde in de jaren ‘ 30 terug naar de Bourgondische periode en dito staatsindeling, op een paar Dinaso-dwepers na. Het enige wat we kunnen doen, is goed samen te werken met onze noorderbuur. Maar blijkbaar lukt die niet altijd omdat deze buur de neiging heeft zich niet altijd te houden aan afspraken… Daar moet nog wat aan gewerkt worden door onze noorderburen. Veel meer valt hier niet over te zeggen. Tenzij dat men idealistisch-filosofisch en pseudo-historisch wat wil babbelen. Dit kan inderdaad (soms) een aangename bezigheidstherapie zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 maart 2016 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |