![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoi System,
ik wilde onze oude discussie nog even oprakelen. Als je tijd hebt natuurlijk: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=19
![]() |
#4182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bush en zijn slaafse Nederlandse jaknikker Jaap De Hoop Scheffer. (let op de achtergrond: België troont symbolisch hoog boven deze twee kornuiten. Boven dat oorlogsgestook dat dus een fiasco bleek.) Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 11:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4184 | |
|
![]() Citaat:
dat je duidelijk weer op Nederlanders aan het kappen bent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Immers, u bent degene die begint over Frankrijk en België te praten wanneer ik het heb over de relatie meester-slaaf tussen de VS en Nederland. U bent het die van onderwerp verandert. En dat is ook te begrijpen. U weet maar al te best dat ik het bij het recht eind heb. En daarom probeert u de discussie te verleggen. Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4187 |
|
![]() wie keert hier altijd de rollen om system?
niet liegen aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4188 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vriendschapsbanden zijn hecht en gaan ver terug. De oudste ambassade van de VS staat in Den Haag. Amsterdamse bankiers hebben de Amerikaanse onafhankelijkheidsstrijd gefinancieerd, en men kreeg de wapens aangeleverd via de Nederlandse Antillen. Amerika heeft ons nooit kwaad gedaan, terwijl vrijwel alle andere grote landen in Europa ons zijn binnengevallen. Dat mensen als u die relatie als meester-slaaf bestempelen doet mij niets. Van de Belgen kun je toch niets anders verwachten dan rancune en hollanderhaat. Amerikanen praten niet slecht over ons, zoals de Belgen altijd doen. De Amerikanen zijn tenminste echte vrienden, in voorspoed en tegenspoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4189 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4190 |
Minister-President
|
![]() De meeste Nederlanders kennen Vlaanderen alleen van een dagje Antwerpen of Gent. Die zien daardoor alleen de goede eigenschappen, zoals het stedelijk schoon en het bier. Ik heb hier al vaker gezegd dat Vlamingen blij moeten zijn dat Nederlanders niet veel van Vlaanderen weten. Want als men zou weten hoe erg Nederlanders in Vlaanderen worden gehaat, dan was het allang gedaan met de vriendschappelijke betrekkingen. Bij mij was het ook zo dat hoe beter ik de Vlamingen leerde kennen, hoe minder sympathie ik voor ze kreeg. Tien jaar terug was ik een grote fan van een Groot-Nederland. Maar nu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4191 | |
|
![]() Citaat:
De vele bijdragen van enkele Nederlanders hier tonen dit keer op keer weer aan. Maar dat 'haten' zou ik wel ietwat willen nuanceren. Het is zo dat Nederlanders over het algemeen een andere mentaliteit hebben dan Belgen, vooral dat ze nogal arroganter over komen. Ik zeg niet dat jullie arrogant zijn, maar het komt dikwijls zo over bij ons. En daarom zullen we wat afstandelijk zijn tegenover Nederlanders. Misschien dat dit als 'haten' overkomt maar het is zeker niet zo bedoeld. Maar ik heb ook een Nederlandse collega die van dag 1 vrij arrogant begon op haar nieuwe werk. Ze weigert haar gedrag aan te passen in haar communicatie naar ons toe. In plaats van wat bescheidener te worden gaat ze zich nog arroganter gaan gedragen, en dat wordt natuurlijk niet in dank aanvaard. Bij haar zal je wel kunnen zeggen dat sommigen niets met haar willen te maken hebben, maar zelfs daar is er geen sprake van 'haten'
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 januari 2010 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4193 | |
|
![]() Citaat:
Waarom denkt u dat de commissie Davids is ingesteld als wij toch blindelings de VS zouden volgen? De conclusies van die commissie zijn niet mals voor het toenmalige kabinet maar een paar jaar geleden waren wij al tot de conclusie gekomen dat het niet meer op deze manier mocht gaan en zijn de procedures erop aangepast. Weet u, we maken fouten maar wél onze eigen fouten. En uw valse bewering over De Hoop Scheffer wordt ook door Davids verworpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4194 | |
|
![]() Citaat:
Een anekdote om dit te illustreren. Nadat ik in Limburg heb gewoond werden deze verschillen mij pas goed duidelijk. Zuiderlingen, limburgers in het bijzonder, zijn indirecter. Beleefdheid is daar belangrijk. Klantvriendelijkheid. Men voorkome voor alles dat een gesprekspartner zich beledigd voelt. Dit is echter ondergeschikt aan 'eerlijkheid', openhartigheid. Men late niet het achterste van zijn tong zien, omwille van deze beleefdheid. Bij ons in het Noorden (en Westen in het bijzonder) kiezen eerder voor eerlijkheid, het hart op de tong. Dit gaat vaak ten koste van onze beleefdheid. Groot was mijn verbazing echter toen bleek dat deze aardigheid soms een erg dun laagje is. Ik was na enige jaren in het zuiden wel wat onbeschofte buschauffeurs gewend. Je werd soms straal voorbij gereden als je je studenten-openbaarvervoerskaart liet zien. Stapte je in, dan keek menig chauffeur de andere kant op, of gromde wat. Helemaal groot werd het verschil toen ik eens in Rotterdam kwam. Ik dacht dat ik wel wat gewend was, en dat ik de grofheden daar wel aan zou kunnen. Groot was echter mijn verbazing toen ik in menig bus of metro heel gewoon en heel vriendelijk antwoord kreeg op mijn groet 'goedemorgen'. Men zegt daar gewoon goedemorgen terug. Het is toen dat ik besefte dat dat zuiderlijke laagje vriendelijkheid wel erg dun is. Doe mij maar eerlijkheid, dan weet je wat je hebt. Kortom, voor mij mag dit de pret niet drukken. Ik weet dat we elkaar veel kunnen bieden, als de Vlamingen ons leren nemen zoals we zijn, zoals wij de Vlamingen nemen zoals zij zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 17 januari 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook onstond er commotie in Nederland na de verspreking van de voormalige Amerikaanse onderminister van Buitenlandse Zaken, Richard Armitage. Deze stelde dat de benoeming van Jaap de Hoop Scheffer tot secretaris-generaal van de Navo mede een gevolg was van de Nederlandse steun aan de Irak-oorlog. Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als België niet 'het slaafje' van de VS is, wat doet dat NAVO-hoofdkwartier hier dan nog?
Wat ik ook vreemd vind, is dat 'dé Belgen' het moeilijk zouden hebben met de vermeende arrogantie van 'dé Nederlanders', maar nauwelijks moeite lijken te hebben met de èchte arrogantie van hun eigen politici. Ach ja, een mens moet zijn prioriteiten kennen, zeker?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4198 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt twee soorten buschauffeurs: Vriendelijke en Lompe. Zowel in België als Nederland heb je de twee soorten. Over dat 'dun laagje'. Het is inderdaad wel zo dat, indien onze beleefdheid en correctheid met arrogantie en onbeschoftheid beantwoord wordt, we ons snel aanpassen aan onze gesprekspartner. Daarvan zijn op dit forum talloze voorbeelden te vinden. Nederlanders klagen over 'Hollanderhaat', maar beseffen te weinig dat ze dat gedrag dat daarvoor aanzien wordt eigenlijk uitlokken. Wil je beleefd behandeld worden door Belgen, gedraag je dan beleefd. Wil je directe en soms onbeschoft gedrag, gedraag je dan ook direct en onbeschoft. Opnieuw, lees er dit forum op na voor voorbeelden.
![]() |
![]() |
#4199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4200 | |