![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5141 |
Banneling
|
![]() Off topic. Toegeven is niet uw sterkste kant. Ik wacht nog altijd op een fout die u mij in deze kunt aanwrijven. Zodat ik ook moet toegeven. En dan doe ik dit zonder enig probleem. Maar daar komt dus niets van uw kant zie ik al. Zoals verwacht. En dus sluit ik deze discussie definitief af. Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is al meermaals gesteld dat je fout zat en waarom.
![]() |
![]() |
#5143 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5145 |
Banneling
|
![]() Wat is dat toch met die Nederlanders! Ze kennen hun eigen taal niet. Het is toch erg. Ik heb het over 'berekend' en ze beginnen over 'berekenend'.
Dus zal ik hen zelf maar bijscholen. Woordenboek 1 BEREKEND -leep -onvoltooid deelwoord van bereken -opgewassen tegen -uitgekiend -uitgekookt -uitgerekend -Voltooid verleden toekomende tijd (vvtt) van berekenen -slim -de vereiste geschiktheid bezittend -capabel -bekwaam genoeg voor Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor Ander woordenboek 2 BEREKEND 1. afgemeten stijf strak deftig kortaf bedaagd bepaald stemmig stijfjes afgepast berekend gedwongen prenterig nauwkeurig bedachtzaam voorzichtig welover 2. bekwaam genoeg voor berekend 3. berekend leep slim bekwaam capabel geschikt voorbereid 4. capabel abel knap kundig bekwaam ervaren vaardig bedreven berekend geschikt deskundig 5. de vereiste geschiktheid bezittend berekend 6. op effect berekend drakerig onuitstaanbaar 7. opgewassen tegen bekwaam bestand capabel gestand berekend 8. slim arg gis rap tof gaar glad kien leep link loos olijk plat prim sluw adrem gevat kwaad slonk spits geheid gemeen handig listig slecht slinks Ik sta u een gunst toe: u moogt zelf de betekenis kiezen die past bij de Nederlanders. Wat nog niet wil zeggen dat ik dezelfde betekenis bedoelde. Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt het over 1 man : Steven De Foer : een reactie van Evert van Wijk op zijn boek 'Onder Hollanders' : the world according to meneer Steven De Foer...: .../... Al na het eerste hoofdstuk in zijn boek had ik het gevoel dat hij gedurende zijn correspondentschap zijn woonst in Nederland nauwelijks verlaten had. Nu kan je dat doen als filmcorrespondent, wat hij nu is, want dan kan je inderdaad alles af met laptop en telefoon. Maar als buitenlandverslaggever moet je af en toe toch wel eens met je kont van achter het bureau vandaan komen en met beide voeten in de klei gaan staan om te weten wat er werkelijk aan de hand is. Maar zo zit Steven De Foer waarschijnlijk niet in elkaar. .../... meneer Steven is een Vlaming die de wereld bekijkt vanuit zijn eigen kerktorenperspectief.
![]() |
![]() |
#5147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is werkelijk geen rem op uw arrogantie. Ik heb nog maar in bericht #5137 jou gewezen op het feit dat ik mijn vergissingen heb toegegeven. Je wacht nog steeds op een fout die we jou kunnen aanwrijven? Wel uw meest recente exploot is het door elkaar halen van het persoonlijk voornaamwoord u met het bezittelijk voornaamwoord uw. Dat is een onweerlegbare fout. Dat niet willen erkennen getuigt niet allen van een irrationele koppigheid, het wijst bovendien op een gebrek aan intelligentie.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 januari 2010 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geeft niet hoor, grammaticaal was het nu in ieder geval juist. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat 'uw' fout was. Natuurlijk niet. Ik heb zelfs vanaf het begin beweerd dat dit natuurlijk ook kan. Ik heb alleen gezegd dat 'u' zoals ik het gebruikt heb in de zin niet verkeerd is. En die nuance schijnt u niet te kunnen vatten. Nu, dat verwondert me niet, gezien de taalfouten die u allemaal schrijft. Maar u blijft maar doorzaniken. Blijkbaar toch op uw teentje getrapt? Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spinoza : 26 januari 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Calvinisten waren 'berekend'. Natuurlijk waren ze dat vermits ze ook spaarzaam waren. 'Spaarzaamheid' impliceert so wie so 'berekendheid. Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg me eens, waneer hebben onze politci zich ooit minachtend uitgelaten over Belgen? Dit laat alleen maar zien hoe diep de weerzin jegens Hollanders zit in Belgie. En dat moeten jullie natuurlijk zelf weten. Ik pleit alleen daarom bij mijn landgenoten voor het verbreken van alle vriendschappelijke betrekkingen met de Belgen. Laat ze maar stikken in hun hollanderhaat, adviseer ik ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat je dat niet wilt erkennen zullen wij bij gepaste gelegenheden je er regelmatig nog aan herinneren. Je reactie is gewoon zielig, meelijwekkend...
![]() |
![]() |
#5157 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5158 |
Minister-President
|
![]() Ja ja, wij moeten relativeren. Maar zelf kunnen Belgen niks hebben. Het is wel vreemd dat men in Belgie nooit dat soort beledigingen hoort aan het adres van Joden of Marokkanen. Maar over Hollanders mag je alles zeggen. Dan moet men het maar leren relativeren daar in Holland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"u tilt daar allemaal veel te zwaar aan. U moet leren relativeren." Wat een pretentie! Je zit als een echte schoolmeester dan ook nog eens voortdurend met het vingertje te zwaaien. Weet je wat system? Je bent een echte Ollander! ![]()
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 26 januari 2010 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de andere forumgenoten? Sommigen dachten ook dat u juist zat toen u schreef: 'Niemand houd je tegen'. Mooie forumgenoten hebt u. En deze forumgenoten en geestesgenoten van u, die misschien wel wisten dat u fout zat, die zwegen maar wijselijk. Dus uw taalkundige 'forumgenoten' zijn allesbehalve objectieve graadmeters en moeten op zijn minst met een dikke korrel zout genomen worden. Maar ook dat zult u ondertussen wel door hebben. Tenminste, dat hoop ik dan maar. En nu sluit ik definitief af want we zijn weer rondjes aan het draaien door uw zoveelste misplaatste pedanterie. Laatst gewijzigd door system : 26 januari 2010 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |