Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 18:19   #5461
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad. Maar ook Limburg koos men voor de Hollanders en in Leuven. En toevallig hebben ook informatie en een getuige die ons meldt dat ook in de Antwerpse kempen de opstand uitbrak tegen de Hollanders uit. En die getuige is niet zo maar de eerste en de beste. Het is Hendrik Conscience die zich in die tijd ophield in Turnhout.

Edoch, we hebben het daar al uitgebreid over gehad. Ik ga die discussie niet meer overdoen. Shadowke en zijn companen zijn nog altijd het slachtoffer van een grootnederlandse en orangistische geschiedschrijving. En zij kunnen maar moeilijk verkroppen dat het volkswijsje in die tijd ging:

Wij Willen Willem Weg. Wilde Willem Wijzer Worden, Wij Wilden Willem terug.

Maar Willem werd niet wijzer. Het weze zo.
bezoek eens het graf in Delft en ga daar je gal spuwen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:23   #5462
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
bezoek eens het graf in Delft en ga daar je gal spuwen
Een pronkerig en barokkerig monument zonder consistentie. Echt opgezet als propagandistisch kunstwerk.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:25   #5463
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Een pronkerig en barokkerig monument zonder consistentie. Echt opgezet als propagandistisch kunstwerk.
wat houd je tegen?
ga!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:30   #5464
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wat houd je tegen?
ga!
U denkt toch niet dat ik daar geld ga aan uitgeven en speciaal de trein nemen om dat graf te gaan bezoeken.

Eerst en vooral weet ik maar nooit hoeveel dagen ik erover moet doen vooraleer dat ik aankom, gezien de lamentabele prestaties van de Nederlandse NS.

Op de tweede plaats doe ik niet meer aan de verering van valse helden, die eigenlijk ordinaire warlords waren, usurpators, belust op persoonlijke macht en die duizenden doden op hun geweten hebben.

Maar moest ik toevallig daar in de buurt zijn, zal ik wel effe binnenspringen om het 'praal'graf vanuit een artistieke oogpunt te bekijken. Maar dat is het dan.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 18:31.
Oud 28 januari 2010, 18:31   #5465
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar ook in Limburg koos men tegen de Hollanders en in Leuven. En toevallig hebben we ook informatie en een getuige van formaat die ons meldt dat ook in de Antwerpse kempen de opstand uitbrak tegen de Hollanders. En die getuige is niet zo maar de eerste en de beste. Het is Hendrik Conscience die zich in die tijd ophield in Turnhout.

Edoch, we hebben het daar al uitgebreid over gehad. Ik ga die discussie niet meer overdoen. Shadowke en zijn companen zijn nog altijd het slachtoffer van een grootnederlandse en orangistische geschiedschrijving. En zij kunnen maar moeilijk verkroppen dat het volkswijsje in die tijd ging:

Wij Willen Willem Weg. Wilde Willem Wijzer Worden, Wij Wilden Willem terug.

Maar Willem werd niet wijzer. Het weze zo.
U zegt maar wat, zoals gewoonlijk. Wij laten ons echter niet imponeren door schabouwelijk geleuter over Onwijze Willems, maar staan pal voor de nieuwe mogelijkheden voor Nederland en Vlaanderen na het echec van België. Daarover hebben we het vaak gehad.

Wij zullen niet wakker liggen van wat er in het verleden is gebeurd. Het komt mij voor dat u degene bent, die wakker ligt. De Belgische nachtmerrie is voorbij.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 18:34   #5466
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U zegt maar wat, zoals gewoonlijk. Wij laten ons echter niet imponeren door schabouwelijk geleuter over Onwijze Willems, maar staan pal voor de nieuwe mogelijkheden voor Nederland en Vlaanderen na het echec van België. Daarover hebben we het vaak gehad.

Wij zullen niet wakker liggen van wat er in het verleden is gebeurd. Het komt mij voor dat u degene bent, die wakker ligt. De Belgische nachtmerrie is voorbij.
U weet maar al te goed dat het waar is wat ik poneer. Tot nu toe slikte men hier al die verhaaltjes van mensen zoals u. Die gingen erin als zoete koek. Maar de tijden zijn niet meer wat ze waren. Vergeet dit maar nooit.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 18:35.
Oud 28 januari 2010, 18:34   #5467
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op de tweede plaats doe ik niet meer aan de verering van valse helden, die eigenlijk ordinaire warlords waren, usurpators, belust op persoonlijke macht en die duizenden doden op hun geweten hebben.
Uw 'handicap' vlamt weer in alle hevigheid op, zoals ik al vaststelde:

Citaat:
Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door beperkingen in de sociale interactie, de communicatie en zich steeds herhalend gedrag:

- "Onwijze Willem";
- "generaliteitslanden";
- "Noord-Nederlands";
- "gij"';
- "droogkuis" ...

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 28 januari 2010 om 18:34.
Oud 28 januari 2010, 18:35   #5468
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw 'handicap' vlamt weer in alle hevigheid op, zoals ik al vaststelde:

De waarheid kan niet vaak genoeg herhaald worden. Overigens, ik ben hier niet over begonnen. Maar dat had u niet bemerkt neem ik aan. Maar u bemerkt nogal veel niet.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 18:36.
Oud 28 januari 2010, 18:37   #5469
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U weet maar al te goed dat het waar is wat ik poneer. Tot nu toe slikte men hier al die verhaaltjes van mensen zoals u. Die gingen erin als zoete koek. Maar de tijden zijn niet meer wat ze waren. Vergeet dit maar nooit.
Dat is het nu juist. Een minder ervaren forumganger zou zich laten imponeren door dit soort postings. Mij niet gelaten.

U weet donders goed dat Shadowke en ik van een ander kaliber zijn. We worden namelijk niet forummoe en van opgeven weten wij niet.

Dat u het niet vergeet!
Oud 28 januari 2010, 18:40   #5470
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De waarheid kan niet vaak genoeg herhaald worden
Dat probeer ik u juist duidelijk te maken.

Citaat:
Overigens, ik ben hier niet over begonnen. Maar dat had u niet bemerkt neem ik aan. Maar u bemerkt nogal veel niet.
Ook u niet, want u begon toen u schreef:

Citaat:
Dit soort van autisme lijkt warempel besmettelijk.
Oud 28 januari 2010, 18:45   #5471
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist. Een minder ervaren forumganger zou zich laten imponeren door dit soort postings. Mij niet gelaten.

U weet donders goed dat Shadowke en ik van een ander kaliber zijn. We worden namelijk niet forummoe en van opgeven weten wij niet.

Dat u het niet vergeet!
Ik moet nog eens herhalen. U moogt me altijd wijzen op een verkeerde historische benadering of historische fout. Iedereen maakt fouten. Maar tot nu toe heb ik er allemaal niet veel van gezien.

En ik zal u zeggen hoe dit komt. U en uw geestesgenoten copypasten teveel van Wikipedia. Dat is natuurlijk gemakkelijk, maar het moet ook juist zijn. En soms is Wikipedia juist, en dus soms ook niet. Of is hij op zijn minst te onvolledig. En dan komt de kennis uit specifieke boeken die deze onvolmaaktheden recht trekt. Maar dan moet men zich ook de moeite doen die boeken te lezen. En dat mis ik soms bij u en uw acolieten.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 18:53.
Oud 28 januari 2010, 18:53   #5472
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet nog eens herhalen. U moogt me altijd wijzen op een verkeerde historische benadering of historische fout. Iedereen maakt fouten. Maar tot nu toe heb ik er allemaal niet veel van gezien.

En ik zal u zeggen hoe dit komt. U en uw geestesgenoten copypasten teveel van Wikipedia. Dat is natuurlijk gemakkelijk, maar het moet ook juist zijn. En soms is Wikipedia juist, maar vaak ook niet. Of is hij te onvolledig. En dan komt de kennis uit specifieke boeken die deze onvolmaaktheden recht trekt. Maar dan moet men zich ook de moeite doen die boeken te lezen. En dat mis ik soms bij u en uw acolieten.
Ik ontken niet dat ik gebruikmaak van de mogelijkheden die de moderne media mij bieden, maar ik raadpleeg zo mogelijk vaker normatieve naslagwerken, publicaties en artikelen. Daaruit put ik mijn argumentatie.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat, hoe goed en eerlijk ik mijn argumentatie ook weergeef, u haar niet waardeert of gelooft.

Het is alles boter aan de galg gesmeerd.
Oud 28 januari 2010, 18:58   #5473
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat ik gebruikmaak van de mogelijkheden die de moderne media mij bieden, maar ik raadpleeg zo mogelijk vaker normatieve naslagwerken, publicaties en artikelen. Daaruit put ik mijn argumentatie.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat, hoe goed en eerlijk ik mijn argumentatie ook weergeef, u haar niet waardeert of gelooft.

Het is alles boter aan de galg gesmeerd.
Niemand heeft iets tegen het gebruik van moderne media. En iedereen copypast hier. Maar dat mag niet de hoofdmoot zijn van uw kennis. Meestal zijn internetartikels vrij compact, geven een idee over het probleem, maar diepgaande analyses en dito historische nuances zal men zelden vinden in Wikipedia of andere sites. Tenzij er boeken aangaande dit onderwerp op het net worden gezet. En dat is soms het geval. Maar dan blijft het probleem hetzelfde. Moet moet die internet-boeken dan ook lezen.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:20.
Oud 28 januari 2010, 19:05   #5474
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niemand heeft iets tegen het gebruik van moderne media. En iedereen copypast hier. Maar dat mag niet de hoofdmoot zijn van uw kennis. Meestal zijn internetartikels vrij compact, geven zijn een idee over het probleem, maar diepgaande analyses en dito historische nuances zal men zelden vinden in Wikipedia of andere sites. Tenzij er boeken aangaande dit onderwerp op het net worden gezet. En dat is soms het geval. Maar dan blijft het probleem hetzelfde. Moet moet die internet-boeken dan ook lezen.
Hoe het ook zij: ik raadpleeg litaratuur die een welkome aanvulling is voor mijn idealen en argumenten. Ik ben als geen ander in staat om in heldere taal een goede uiteenzetting te geven van de beweegredenen voor het uiteindelijke samengaan van Nederland en Vlaanderen.

Citaat:
Citaat Egidius:... Niemand verstopt het doel van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd: de verenigde Nederlanden herstellen. België was maar een kort, puistig intermezzo.
Oud 28 januari 2010, 19:13   #5475
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe het ook zij: ik raadpleeg litaratuur die een welkome aanvulling is voor mijn idealen en argumenten. Ik ben als geen ander in staat om in heldere taal een goede uiteenzetting te geven van de beweegredenen voor het uiteindelijke samengaan van Nederland en Vlaanderen.
Van de echte ontstaansgeschiedenis van België hebt u anders niet veel kaas gegeten. Toch nog wat andere boeken raadplegen dan.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:14.
Oud 28 januari 2010, 19:16   #5476
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
U herhaalt altijd dezelfde onzin. U ontwikkelt de laatste tijd een neiging tot geestelijk autisme.
Wat is dan lichamelijk autisme?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 19:17   #5477
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Wat is dan lichamelijk autisme?
Kijk naar uw ogen die voor het ogenblik bewegen boven dit bericht.

Laatst gewijzigd door system : 28 januari 2010 om 19:18.
Oud 28 januari 2010, 19:26   #5478
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Van de echte ontstaansgeschiedenis van België hebt u anders niet veel kaas gegeten. Toch nog wat andere boeken raadplegen dan.
Alle boeken wijzen in dezelfde richting,nl.
De Opstand tegen Willem, vond plaats door een kleine groep Francofielen.
Met behulp van het Franse leger konden zijn een Belgische staat stichten.
De grote buurlanden waren oorlogsmoe en gedoogden de ontstane situatie.
Noord Nederland had te weinig belang bij en geld voor een oorlog tegen het Zuiden.
Het Nederlandse deel is lange tijd achtergesteld en eigenlijk onderdrukt geweest door Frans Belgie.
Een groot deel van de Vlamingen collaboreerden met de Franstaligen ,om hier beter van te worden.
Nog steeds zijn er Vlaamse Belgicisten, die het verleden mooi/goed praten en op de knieen gaan voor iedereen die Frans spreekt.
Oud 28 januari 2010, 19:27   #5479
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Alle boeken wijzen in dezelfde richting,nl.
De Opstand tegen Willem, vond plaats door een kleine groep Francofielen.
Met behulp van het Franse leger konden zijn een Belgische staat stichten.
De grote buurlanden waren oorlogsmoe en gedoogden de ontstane situatie.
Noord Nederland had te weinig belang bij en geld voor een oorlog tegen het Zuiden.
Het Nederlandse deel is lange tijd achtergesteld en eigenlijk onderdrukt geweest door Frans Belgie.
Een groot deel van de Vlamingen collaboreerden met de Franstaligen ,om hier beter van te worden.
Nog steeds zijn er Vlaamse Belgicisten, die het verleden mooi/goed praten en op de knieen gaan voor iedereen die Frans spreekt.
Dan moet u mij eens vertellen waarom de opstand ook uitbrak in de Antwerpse kempen.
Oud 28 januari 2010, 19:28   #5480
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk naar uw ogen die voor het ogenblik bewegen boven dit bericht.
U heeft niet alleen een grote fantasie over de geschiedenis van de Belgische Staat ,maar ook over het functioneren van de menselijke geest en lichaam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be