![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, want het gaat hier om twee varianten van dezelfde taal: het Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() over alles hierboven:
komop zeg! ![]()
![]() |
#543 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik wel dat frans-taligen engels een lastige taal vinden. Maar dat had ik omgekeerd met het frans. Toen ik op vakantie in het centraal-massief dan had ik ook het gevoel dat ik met mijn zeer beperkte frans me nauwlijks verstaanbaar kon maken laat staan dat ik begreep wat er gezegd wordt. Ik had geluk dat iemand een woordje engels sprak. Maar moest ik er gaan wonen dan had ik van mijn frans werk gemaakt. Omdat elk woord dat ik geen frans spreek een gemiste kans is.
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, de verfransing van Vlaanderen is nog steeds mogelijk, die strijd is allesbehalve gestreden. dat kan enkel als de gewestgrenzen eindelijk eens definitief vastliggen. maar met onze Vlaamse politici is dat nog niet voor morgen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(*) http://nl.wikipedia.org/wiki/Oen Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2009 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en daarom heb je liever een Engelse variant dan een Nederlandstalige?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben nu jeansbroek en jeansjas, droogkuis, geld uit de muur halen, punaise, de lijst is eindeloos..... Met de Hollanders erbij wordt dat binnen de koste keren spijkerbroek, spijkervest, stomerij, pinnen, duimspijker, en ga zo maar door, de lijst is ook eindeloos..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben nu ook 1 onderwijs over geheel Vlaanderen maar toch zijn er nog altijd woorden die van streek tot streek veranderen, zelfs binnen het AN. dus waarom zou dat veranderen met Nederland erbij??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar goed ik ga over mijn nek over woorden als disrespect, dan krijg ik de neiging om correctieve slagen uit te delen.
![]() |
![]() |
#554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of wil je misschien zeggen dat je wilt dat de taal in Nederland en Vlaanderen zoveel mogelijk van elkaar blijft verschillen, zodat men zich in Franstalig Belgique kan blijven sterk maken dat ze in Vlaanderen maar een 'patois' spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2009 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over het verbasterde nederlands dat jullie spreken, zelfs op de televisie. Dan hou ik mijn hart vast over hoe de "gewone" Hollander met taal omgaat, hij die niet op televisie verschijnt. Meermaals hoorde ik op vakantie Hollander praten als : "Heb U ook een awtoo ?" "Hebbie benzine ?" Kijk, dat is geen dialect, dat is verkrachting, vergelijkbaar met de chat en sms taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets, maar dan ook niets met Frans te maken. U probeert het weer in een andere richting te schuiven, draai er maar omheen, rond die hete brij. U bent er een meester in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 29 oktober 2009 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Banneling
|
![]() [quote]En soms een meesterknecht.
Laatst gewijzigd door system : 29 oktober 2009 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Schepen
|
![]() verwijder dit bericht
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 29 oktober 2009 om 13:43. |
![]() |
![]() |