![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6141 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Zijn daarvan historische bronnen en onweerlegbare documenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat hij daarna allemaal heeft uitgespookt, is weer een andere kwestie. Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=O_ZRtfq6ISw ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6147 |
Banneling
|
![]() Praat voor de vaak. Achterafgepraat om het Nederlands koningshuis wat op te krikken. Wilhelmina wist het maar al te goed. Trouwens, Wilhelmina moest evenmin veel hebben van de joden. Ook dat weten vele Nederlanders niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik ben zelf een Nederlander die voorstander is van vereniging van Vlaanderen en Nederland. Bij deze wat argumenten: 1) Economische redenen: - Het gezamelijk BNP van Nederland en Vlaanderen is het grootste van geheel Europa. - De mainports Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge, alsmede Schiphol en Zaventem komen in 1 land te liggen. Dat levert gigantische economische voordelen op. - De nieuwe staat kan de rol van doortrekland vervullen. We grenzen dan immers aan Duitsland en Frankrijk. - Meer inkomsten voor de nieuwe staat vanwege het vakantie in eigen land principe. - Een groot aantal topuniversiteiten ligt dan in 1 land. 2) Politieke redenen: - We krijgen meer te zeggen binnen de EU. Samen hebben we 22,5 miljoen inwoners en dat levert meer zetels op in het Europees Parlement. - Gemakkelijkere besluitvorming. Pijnpunten als het Westerscheldedossier en de IJzeren Rijn zijn dan binnenlandse problemen. - Een Nederlandstalige staat is sterker dan twee Nederlandstalige staten vanwege mogelijk onderlinge verdeeldheid. 3) Taalkundige redenen: - Het overgrote deel van de Nederlandstaligen woont dan binnen een staatsverband. De positie van het Nederlands wordt dus versterkt. - Gezamelijk kunnen we een sterkere vuist maken tegen de verfransing in de Vlaamse rand rond Brussel. Nadelen: - Vlaanderen moet eerst onafhankelijk worden. Op dit moment is er nog geen meerderheid van de Vlamingen voorstander van de afscheiding van Belgie. - Ik betwijfel of de Vlamingen na de Vlaamse onafhankelijkheid meteen samen met Nederland een nieuwe staat willen gaan vormen. - De staatsvorm. Het is onmogelijk te peilen of de Vlamingen de Oranjes als staatshoofd zien zitten. De Nederlanders zijn massaal voorstander van de monarchie. Daarnaast is het essentieel om Belgische toestanden in de Verenigde Nederlanden te voorkomen. Daardoor kunnen we het best eerst een confederatie gaan vormen. Als liberaal zijnde moeten we zo min mogelijk overbodige bestuurslagen creeeren.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 1 februari 2010 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6152 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie is hier nu degene die dit soort onderwerpen - notabene in deze draad en in het thema 'staatsinrichting' - opdiept en mateloos uitbaggert ten faveure van het uitdragen van uw enkelvoudige boodschap?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6153 |
Banneling
|
![]() Dat hangt maar af hoe men het bekijkt. Ook in die dingen is er een verschil tussen Nederland en België. En dat was ook de tendens van de titel van deze draad.
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 1 februari 2010 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooringenomen denk ik niet. Voorzien van een zekere dosis gezond wantrouwen wel. En, zoals ik daarnet schreef, het is jouw agressieve stijl, jouw passie die mij tot de conclusie brengt dat je allesbehalve een "neutraal" onderzoeker bent. Een "onderzoeker" wel. Dat zijn we immers allemaal, tenminste indien we ons voor een onderwerp interesseren en bereid zijn er voldoende van onze tijd aan te besteden. Je beschuldigt mij van het voeren van een "procès d'intention". Dat vind ik nogal absurd, want ik heb daar niets bij te winnen. Maar ik vind, en ik ben niet de enige op dit forum, dat ik wel reden heb om mij vragen te stellen bij de fanatieke zendelingenmentaliteit die je hier tentoonspreidt.
![]() |
#6157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6158 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
U hebt het over: Quercus Citaat:
En als bovenstaande citaat van u geen 'proces d'intention' is, dan moet u de betekenis van deze uitdrukking u terug eigen maken. Laatst gewijzigd door system : 1 februari 2010 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6159 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ehm ... Quercus? Of ... Shadowke? Alle drie?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 februari 2010 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |