Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2010, 09:48   #6981
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Bij jullie in Vlaanderen gaan dat soort projecten ook altijd gepaard met (grote) vertragingen. Maar als Nederland erbij betrokken is, dan moet het allemaal snel snel snel, anders is er sprake van sabotage.
En inzake de Westerschelde zijn de zaken opgelost. Verder bleek het verzet niet uitsluitend te komen van Nederlandse milieuverenigingen en landbouwers, maar vooral ook vanwege een (rijke) Vlaamse grootgrondbezitter die eigenaar blijkt te zijn van zowat de hele Hedwigepolder.

Bovendien is er reeds heel wat Nederlands kapitaal geïnvesteerd in Vlaanderen. Ondermeer in de distributiesector. Anderzijds is er nog niet zo lang geleden door Vlamingen een belangrijke deal afgesloten in de sector van de Nederlandse pers en uitgeverijen.
Oud 8 februari 2010, 09:52   #6982
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En inzake de Westerschelde zijn de zaken opgelost. Verder bleek het verzet niet uitsluitend te komen van Nederlandse milieuverenigingen en landbouwers, maar vooral ook vanwege een (rijke) Vlaamse grootgrondbezitter die eigenaar blijkt te zijn van zowat de hele Hedwigepolder.

Bovendien is er reeds heel wat Nederlands kapitaal geïnvesteerd in Vlaanderen. Ondermeer in de distributiesector. Anderzijds is er nog niet zo lang geleden door Vlamingen een belangrijke deal afgesloten in de sector van de Nederlandse pers en uitgeverijen.

U trapt een open deur in. Zoals vaak. Alle landen investeren geld in België. En België is een (zeer)goede klant van Nederland en omgekeerd. En als u nu denkt dat de Nederlanders geld in België, of meer specifiek in Vlaanderen investeren wegens 'broederliefde', dan slaat u de bal behoorlijk mis. Niets te 'broederliefde'. Geld, winst en profijt is het enige motief van de Nederlanders.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 09:57   #6983
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het gedrag van veel Vlamingen tijdens deze episode zal ik niet snel vergeten. En ik ben toch wel wat gewend van de Vlamingen. Het is weer duidelijk dat veel Vlamingen het gezegde dat een Hollander het vergeten is als hij u niet heeft bedrogen, echt geloven.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 10:02   #6984
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wij gaan regelmatig naar Zeeland. daar heb je ook op elke hoek wel een dorpsrestaurant waar je lekker kunt eten voor weinig geld hoor.
Daar moet ik U tegenspreken.

Ik was ooit in Domburg (Zeeland) en we zijn daar gaan eten in een restaurant in het centrum. Het zag er een ordentelijke goed gevulde zaak uit.
We bestelden vis. Ik kan U zeggen dat ik zelden zo'n slecht bereide vis heb gegeten. Die kok had die vis in het frietvet gegooid en die was naar Belgische normen "niet te vreten".
Resultaat: Als ik het kan vermijden zal ik in Nederland niet meer uit eten gaan.

Waar ik wel (buiten België) uit eten ga is in Frankrijk en Italië.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 10:03   #6985
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U trapt een open deur in. Zoals vaak. Alle landen investeren geld in België. En België is een (zeer)goede klant van Nederland en omgekeerd. En als u nu denkt dat de Nederlanders geld in België, of meer specifiek in Vlaanderen investeren wegens 'broederliefde', dan slaat u de bal behoorlijk mis. Niets te 'broederliefde'. Geld, winst en profijt is het enige motief van de Nederlanders.
Zoals steeds onderschat je de intelligentie van de andere forumdeelnemers. Maar waaruit de vooringenomenheid van onze "neutrale onderzoeker" andermaal blijkt is je laatste zin. Geld is het motief van de Nederlanders zeg je? Dat is toch vanzelfsprekend, of denk je soms dat het daar één grote troep boeddisten is? Maar wanneer nog niet zo lang geleden de Persgroep rond de Vlaming Van Thillo het Nederlandse "Algemeen Dagblad" heeft overgenomen, denk je dat dit uitsluitend werd ingegeven door de Bergrede? Die Vlaamse zakenman heeft zich hier ontpopt als een goede zakenman, kortom system, als een echte "Ollander".
Ik vrees dat jij het bent die de bal behoorlijk misslaat.
Oud 8 februari 2010, 10:06   #6986
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals steeds onderschat je de intelligentie van de andere forumdeelnemers. Maar waaruit de vooringenomenheid van onze "neutrale onderzoeker" andermaal blijkt is je laatste zin. Geld is het motief van de Nederlanders zeg je? Dat is toch vanzelfsprekend, of denk je soms dat het daar één grote troep boeddisten is? Maar wanneer nog niet zo lang geleden de Persgroep rond de Vlaming Van Thillo het Nederlandse "Algemeen Dagblad" heeft overgenomen, denk je dat dit uitsluitend werd ingegeven door de Bergrede? Die Vlaamse zakenman heeft zich hier ontpopt als een goede zakenman, kortom system, als een echte "Ollander".
Ik vrees dat jij het bent die de bal behoorlijk misslaat.
U zou zich beter wat meer verdiepen in de algemene problematiek van de pers in België, in Vlaanderen en deze in Nederland in het bijzonder. In plaats van valse suggesties te wekken.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2010 om 10:07.
Oud 8 februari 2010, 10:13   #6987
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou zich beter wat meer verdiepen in de algemene problematiek van de pers in België, in Vlaanderen en deze in Nederland in het bijzonder. In plaats van valse suggesties te wekken.
Hè!? Wat voor een antwoord is dat nu? Als je geen argumenten meer hebt system, zwijg dan.
Oud 8 februari 2010, 10:35   #6988
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hè!? Wat voor een antwoord is dat nu? Als je geen argumenten meer hebt system, zwijg dan.
Dat zou u maar al te graag willen.
Oud 8 februari 2010, 10:43   #6989
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ik was ooit in Domburg (Zeeland) en we zijn daar gaan eten in een restaurant in het centrum. Het zag er een ordentelijke goed gevulde zaak uit.
We bestelden vis. Ik kan U zeggen dat ik zelden zo'n slecht bereide vis heb gegeten. Die kok had die vis in het frietvet gegooid en die was naar Belgische normen "niet te vreten".
Resultaat: Als ik het kan vermijden zal ik in Nederland niet meer uit eten gaan.

Omdat u ooit in Domburg slecht heeft gegeten ,eet u nooit meer in Nederland.
Hier in de buurt ken ik ook dat soort mensen.Je komt ze overal tegen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 10:46   #6990
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Maar het gedrag van veel Vlamingen tijdens deze episode zal ik niet snel vergeten. En ik ben toch wel wat gewend van de Vlamingen. Het is weer duidelijk dat veel Vlamingen het gezegde dat een Hollander het vergeten is als hij u niet heeft bedrogen, echt geloven.
Je hebt gelijk.
Zowel bij de Fortis- affaire, als bij de Schelde-affaire, zijn de Vlamingen ook voor mij diep door de mand gevallen.
Zoals een deel van je familie ,waar je je voor schaamt.
Oud 8 februari 2010, 10:48   #6991
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij= ooit 1 keer
ik= regelmatig

wie zou het beter weten??

dus jij hebt nooit slecht gegeten in een Vlaams restaurant???
Oud 8 februari 2010, 11:06   #6992
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Zowel bij de Fortis- affaire, als bij de Schelde-affaire, zijn de Vlamingen ook voor mij diep door de mand gevallen.
Zoals een deel van je familie ,waar je je voor schaamt.
U hoeft zich helemaal niet te schamen in deze, want er is geen familie.
Oud 8 februari 2010, 11:25   #6993
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
U hoeft zich helemaal niet te schamen in deze, want er is geen familie.
U heeft zeker ook een keer in Domburg gegeten?
Oud 8 februari 2010, 11:59   #6994
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
U heeft zeker ook een keer in Domburg gegeten?
Neen, nooit.
Oud 8 februari 2010, 12:09   #6995
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u dat al meermaals uitgelegd. En telkens kijkt u over mijn antwoorden heen. Ik ga niet blijven herhalen. Lees de antwoorden er maar op na.
Geef mij dan maar eens de nummers van die antwoorden. Dan zal ik, wat ik klaarblijkelijk niet opgemerkt heb, eens aandachtig doornemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 12:11   #6996
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België wordt er nog goed gekookt. En u zou eens meer moeten buiten komen. En eens hier een daar gaan eten in eenvoudig eethuizen. In het kleinste dorp is er, bij manier van spreken, een café of kleine herberg waar men tegen relatief lage prijzen degelijk kan eten. En men zien dan ook de gezinnen met hun kinderen gezellig eten en de tal van eethuizen, zeker in Weekends en feestdagen. En zeker in Limburg. En de Nederlanders weten dit. Zo kennen de ook zogenaamde 'dorpsrestaurants' een groot succes. Zelfs de Nederlandse krant 'De Limburger' wijdde er op 22 januari 2010 een artikel aan:

'In Belgisch-Limburg zijn de dorpsrestaurants een groot succes. Dagelijke schuiven tientallen Belgische Limburgers aan voor 'een goedkoop menu met gezelligheid als extra succes'. We helpen mee aan de 'verzoeting' van de maatschappij zegt Karel Bollen...'

Maar elders in Vlaanderen kan men tevens voor een bescheiden som goed eten. Wij, in het zuiden houden daaraan vast omdat het bij ons ingeburgerd is. In Nederland is het culinaire armoede troef niettegenstaande men er ook soms zeer goed restaurants kan vinden. Men zal echter dan wel goed moeten zoeken. In België hoeft men niet lang te zoeken.
"Dorpsrestaurants"... Totaal onbekend hier in onze streek. Klaarblijkelijk dus geen "algemeen Vlaams" verschijnsel.

In ieder geval, met ons gezin gaan we heel zelden op restaurant. Heel wat vrienden van me hebben eenzelfde bestedingspatroon: als we feesten, organiseren we meestal thuis iets en koken er lekker. Bij mijn Nederlandse vrienden merk ik hetzelfde.

Wat is uw "restaurantbeleving" trouwens? Wekelijks? Maandelijks? Jaarlijks?
Oud 8 februari 2010, 12:13   #6997
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan kies jij wel bijzonder slecht. wij gaan af en toe in Hulst of Middelburg of Phillipine eten en altijd is het zeer lekker. Vaak zit het daar trouwens vol met Vlamingen.
Al eerder gezegd: in Middelburg is er niet ver van de markt een schitterend visrestaurant.
Oud 8 februari 2010, 12:13   #6998
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geef mij dan maar eens de nummers van die antwoorden. Dan zal ik, wat ik klaarblijkelijk niet opgemerkt heb, eens aandachtig doornemen.
Het kan zijn dat u al de nummers opschrijft van al uw antwoorden, maar ik doe dit dus niet.
Oud 8 februari 2010, 12:14   #6999
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Ook ik ervaar die mentaliteitsverschillen. Waar ik mij wel aan erger is dat men het altijd wijt aan een soort karaktergebrek inherent aan den Hollander, en niet slechts de mentaliteit die hoort bij de grote stad.
Met dat laaste heeft het natuurlijk te maken. Vandaar ook dat de Antwerpse stedeling bij mij redelijk arrogant en betweterig overkomt.
Oud 8 februari 2010, 12:14   #7000
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En, ben je ooit terug geweest om te reclameren?

Na zo'n slechte ervaring gaat menig Nederlander (typisch Nederlands? ) terug om verhaal te halen. Stel je voor, voor dat geld ga je toch geen verrotte vis eten?

Probeer eens de Librije in Zwolle (Overijssel) of, de Echoput in, jawel, Apeldoorn. Specialiteit: hors-d'oeuvre.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be