Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2009, 19:59   #741
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
mensen zoals u houden de Nederlanders/Nederlandstaligen verdeeld. Dat is precies de bedoeling, en u trapt er met open ogen in. Ziet u dat dan écht niet?
Dat is niet zo. U vergeet steeds weer dat er een heleboel Vlamingen zijn die van België houden ook al weten zij maar al te best dat het land niet perfect is. En ik ben één van hen. Blijkbaar wilt u dat niet inzien. En u zegt dan: 'ja maar, ziet u dan niet in dat u de Vlamingen verdeelt omdat u het niet met ons eens bent'? Ik kan hetzelfde van u zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2009 om 20:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:00   #742
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Schijnexcuus. Het is niet het feit dat Tony Mary pro-België is, dat sommigen stoort - hij is voor België net als anderen tegen België zijn, ieder zijn/haar standpunt - maar het feit dat hij emigreert. Is dit het einde van de wereld omdat Vlamingen emigreren? Natuurlijk niet maar voor sommigen, blijkbaar wel.
Volstrekt verkeerd. De meeste Vlamingen zijn Mary liever kwijt dan rijk. De reactie van veel Vlamingen wordt wel uitgelokt door het feit dat Mary, vooraleer naar la France te verschepen, nog eens poogt zijn eigen mensen hard tegen de schenen te schoppen en te blameren. Hoe dan ook, Mary is weg en bijgevolg: "Bon débarras!".
Oud 1 november 2009, 20:03   #743
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Dat is niet zo. U vergeet steeds weer dat er een heleboel Vlamingen zijn die van België houden ook al weten zij maar al te best dat het land niet perfect is. En ik ben één van hen. Blijkbaar wilt u dat niet inzien. En u zegt dan: 'ja maar, ziet u dan niet in dat u de Vlamingen verdeelt omdat u het niet met ons eens bent'? Ik kan hetzelfde van u zeggen.
Ik zou van jou wel eens willen lezen welk voordeel Vlaanderen zou kunnen hebben door verder in la Belgique opgesloten te blijven. Het antwoord staat in elk geval reeds voor mij vast: geen!
Oud 1 november 2009, 20:07   #744
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de Hollanders die de scepter zwaaiden in de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. En bovendien de calvinistische Hollanders bij uitstek. Punt uit. En nu moogt u het draaien en keren zoals u wilt, de geschiedenis zult u niet meer kunnen veranderen.
Ja, en zij hebben de basis gelegd voor een staat die tot de welvarendste ter wereld hoort. En bovendien een democratie die naam waardig. Een voorbeeld voor heel wat andere staten.
Oud 1 november 2009, 20:12   #745
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zou van jou wel eens willen lezen welk voordeel Vlaanderen zou kunnen hebben door verder in la Belgique opgesloten te blijven. Het antwoord staat in elk geval reeds voor mij vast: geen!
De Vlamingen hebben de meerderheid in België. De Vlamingen hebben de centen (voorlopig nog). Eigenlijk zijn het de Vlamingen die het voor het zeggen hebben in België. En dat beseft u niet. U denkt toch niet dat het met de Nederlanders beter zal gaan? De Nederlanders zijn gehaaid en dominant en stropen u terwijl u erbij staat. Daarbij, ik moet niets hebben van de Nederlandse mentaliteit. Dat zijn niet onze geestesgenoten. Dat zijn vreemden. De Walen, die hebben onze mentaliteit. We kunnen hen eens goed de huid vol schelden. Zij doen hetzelfde met ons, maar ondertussen leven we gezapig en goed in België. Op zijn Zuiders dus. En zo wil ik het houden. En vooral ver, vér weg van de arrogante Nederlanders met hun grote mond altijd. Mijlenver zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2009 om 20:17.
Oud 1 november 2009, 20:22   #746
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Vlamingen hebben de meerderheid in België. De Vlamingen hebben de centen (voorlopig nog). Eigenlijk zijn het de Vlamingen die het voor het zeggen hebben in België. En dat beseft u niet. U denkt toch niet dat het met de Nederlanders beter zal gaan? De Nederlanders zijn gehaaid en dominant en stropen u terwijl u erbij staat. Daarbij, ik moet niets hebben van de Nederlandse mentaliteit. Dat zijn niet onze geestesgenoten. Dat zijn vreemden. De Walen, die hebben onze mentaliteit. We kunnen hen eens goed de huid vol schelden. Zij doen hetzelfde met ons, maar ondertussen leven we gezapig en goed in België. En zo wil ik het houden. En vooral ver, vér weg van de arrogante Nederlanders met hun grote mond altijd. Mijlenver zelfs.
2
en blijkbaar is dat moeilijk te verstaan voor die arrogante hollanders.

Laatst gewijzigd door De Waal : 1 november 2009 om 20:23.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:25   #747
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen hebben de meerderheid in België. De Vlamingen hebben de centen (voorlopig nog). Eigenlijk zijn het de Vlamingen die het voor het zeggen hebben in België. En dat beseft u niet. U denkt toch niet dat het met de Nederlanders beter zal gaan? De Nederlanders zijn gehaaid en dominant en stropen u terwijl u erbij staat. Daarbij, ik moet niets hebben van de Nederlandse mentaliteit. Dat zijn niet onze geestesgenoten. Dat zijn vreemden. De Walen, die hebben onze mentaliteit. We kunnen hen eens goed de huid vol schelden. Zij doen hetzelfde met ons, maar ondertussen leven we gezapig en goed in België. Op zijn Zuiders dus. En zo wil ik het houden. En vooral ver, vér weg van de arrogante Nederlanders met hun grote mond altijd. Mijlenver zelfs.
System, deze boodschap van jou ga ik in een bestandje bewaren. Het tekent jou ten voeten uit: een pathologische Nederlandhatende Belgicist die zich graag elke dag laat naaien door "la Francophonie belge". Blijf maar wat je bent als het jou gelukkig maakt. Maar je hoort bij een in aantal sterk krimpende schare van Vlaamse (Limburgse) nuttige idioten.

O ja, ook dit nog:
Citaat:
De Vlamingen hebben de meerderheid in België
Da's nu eens een goeie! Zo een enorme hoop naieve onzin in één zinnetje. Je ziet hoe "la Francophonie belge" tekeer gaat als de Vlamingen consequent van hun meerderheid willen gebruik maken.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 november 2009 om 20:29.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:26   #748
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

onze geliefde belgicistjes zijn weer duidelijk de racisten aant uithangen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:28   #749
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
onze geliefde belgicistjes zijn weer duidelijk de racisten aant uithangen.
leer eerst het woord betekend.
Oud 1 november 2009, 20:33   #750
Shadowke

Standaard

ik weet wat het betekent, De Waal.
jij duidelijk niet.
Oud 1 november 2009, 20:33   #751
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
System, deze boodschap van jou ga ik in een bestandje bewaren. Het tekent jou ten voeten uit: een pathologische Nederlandhatende Belgicist die zich graag elke dag laat naaien door "la Francofonie belge". Blijf maar wat je bent als het jou gelukkig maakt. Maar je hoort bij een in aantal sterk krimpende schare van Vlaamse (Limburgse) nuttige idioten.
Dat is het,de slavenmentaliteit,én de schrik om voor zichzelf en hun taalgenoten op te komen...

Een stelletje lafaards dus die zich liever laten knechten .....

Ga met zo'n mannen maar naar de oorlog,dan heb je al verloren nog voor die oorlog gestart is...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:36   #752
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, deze boodschap van jou ga ik in een bestandje bewaren. Het tekent jou ten voeten uit: een pathologische Nederlandhatende Belgicist die zich graag elke dag laat naaien door "la Francophonie belge". Blijf maar wat je bent als het jou gelukkig maakt. Maar je hoort bij een in aantal sterk krimpende schare van Vlaamse (Limburgse) nuttige idioten.

O ja, ook dit nog:

Da's nu eens een goeie! Zo een enorme hoop naieve onzin in één zinnetje. Je ziet hoe "la Francophonie belge" tekeer gaat als de Vlamingen consequent van hun meerderheid willen gebruik maken.
Maar enfin, u zit de hele tijd te kappen op het koningshuis, op België op de Franstaligen, enz, enz. U doet maar. Voor mij niet gelaten. Als u zich wilt aanstellen, is dat uw zaak. Ik doe niet mee aan dat geschreeuw. Dat haalt niets uit. Ik blijf bij de feiten en ik kijk naar de legaliteit. En wat zegt de wet? De wet zegt dat de Rand Vlaams is. En de mensen die zich daar komen vestigen spreken de taal thuis die ze willen, maar de officiële taal, de overheidstaal, de stembrieven, de officiële documenten maw, zullen zij te zien krijgen in het Nederlands. En in het gemeentehuis moet er Nederlands worden gepraat. Let wel, ik vind dat allemaal in zekere zin kleingeestig, maar het is de enige manier om de verfransing tegen te houden. Kortom, liever koekjes bakken we niet (meer). Dat is mijn mening terzake en daar hou ik me aan. Maar dat gedurig gejank van mensen zoals u, is gewoon beschamend voor alle Vlamingen. U toont daarmee wie u bent en niet wie u hoort te zijn.

Laatst gewijzigd door system : 1 november 2009 om 20:44.
Oud 1 november 2009, 20:39   #753
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dikke pech voor je, want als je in Vlaanderen woont, woon je dicht bij Nederlanders, ouwe klepzeiker. En daarnaast spreek je dezelfde taal en delen we een lange geschiedenis.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2009, 20:41   #754
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Dikke pech voor je, want als je in Vlaanderen woont, woon je dicht bij Nederlanders, ouwe klepzeiker. En daarnaast spreek je dezelfde taal en delen we een lange geschiedenis.
Limburgers beschouw ik niet als echte Nederlanders. Dat zijn verloren Belgen.
Oud 1 november 2009, 20:42   #755
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Limburgers beschouw ik niet als echte Nederlanders. Dat zijn verloren Belgen.
En Brabanders en Zeeuws Vlamingen ook zeker?
Oud 1 november 2009, 20:42   #756
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik weet wat het betekent, De Waal.
jij duidelijk niet.
aha gij geeft dus toe dat de hollanders een ander ras zijn.
Oud 1 november 2009, 20:43   #757
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai
Oud 1 november 2009, 20:44   #758
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht

lange geschiedenis!!!!!!!
Oud 1 november 2009, 20:44   #759
Shadowke

Standaard

jij kent de definitie niet van racisme: haat wegens nationaliteit, huidskleur, geloof, sexuele geaardheid -> racisme.
nummer 1 en 3 zijn voor jou van toepassing dus je bent een racist.
Oud 1 november 2009, 20:46   #760
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

lange geschiedenis!!!!!!!
Zeer zeker, een Belgicist als u vindt natuurlijk dat met de onafhankelijkheid van Belgique er een einde kwam aan de gezamenlijke geschiedenis van Vlaanderen en Nederland. Niet is minder waar, bent u bekend met de begrippen BeNeLux en EGKS?

Laatst gewijzigd door Fetai : 1 november 2009 om 20:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be