![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denigreren komt van het latijn 'denigrare' Het woord denigrare kan gesplitst worden in: nigrare = zwart maken. de= helemaal, van boven naar onder. De courante betekenis van 'de' is meestal 'van' of 'over', maar 'de' kan ook andere betekenissen hebben al naar gelang de context. Dus 'denigrare' betekent eigenlijk : 'helemaal zwart maken'. Dus juist het tegenovergestelde van wat u stelt. Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8482 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of moet ik zeggen: gelukkig maar?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8484 |
Banneling
|
![]() What's in a name. Gijzelf neemt toch ook een Latijnse (romaanse) naam aan. Wat nog niet wil zeggen dat ge daarom 'francofiel' zijt. En zo ben ik evenmin 'anglofiel'. En dus, nu zal ik eens besluiten zoals gij dat dikwijls doet : 'ge moet wat meer onder uw (protestantse?) kerk uitkomen en ook andere horizonten verkennen'!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8485 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij valt eerder op dat Nederland tegenwoordig minder beschaamd is om zijn moedertaal in vergelijking met het anglofiele Vlaanderen. Het feit dat vandaag nog geloofd wordt dat voor?*l Nederlanders aan die ziekte lijden is een relict uit het verleden.
Als ik een Nederlands krantenartikel lees dan zie ik "Westboro Doopsgezinde Kerk", waar men in Vlaanderen nog "Westboro Baptist Church" schrijft. Nog een betere indicator is wanneer een Vlaming en een Nederlander op hun beurt schelden. Een Vlaming zou "fuck!" roepen waar een Nederlander een hele resem bijvoeglijke naamwoorden opsomt. Ook in het buitenland staat Nederland bekend als een 'zelfhatende natie' die het 'stiekem jammer' vindt dat het Engels er niet de moedertaal is. Dit gevoel wordt vooral versterkt doordat toeristen in Amsterdam aankomen en meer Engelstalige borden tegenkomt dan Nederlands en Nederlands met een accent beantwoord wordt in het Engels.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 februari 2010 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8486 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8488 |
Banneling
|
![]() U lølt koek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8490 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 februari 2010 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8491 |
Banneling
|
![]() Neen, maar men had ook een Nederlandse naam kunnen kiezen. Tenslotte is het Latijn de moeder (of de vader) van alle Romaanse talen en dus zeker ook van het Frans. En dus, met een Engelse naam zijt ge daarom nog niet Anglofiel, zoals dat werd gesuggereerd en vice versa.
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8492 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 27 februari 2010 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8493 |
Europees Commissaris
|
![]() Slechte vergelijking, toegegeven.
Vlaams forum => http://www.9lives.be/forum Nederlands forum => http://forum.fok.nl/ Uiteraard gebruikt men op een game-forum vaker Engels, maar het doet er ook enorm lelijk bij de politieke discussies. Mij valt echter op dat het bij Nederlanders vaak om aparte woorden gaat terwijl Vlamingen hele Engelse volzinnen gebruiken om de armoede in hun eigen moedertaal weg te moffelen. Volgens mij zit het dogmatisch opdreunen van de mythe "vanouds is de Vlaming véél trotser op zijn taal, omdat hij er meer heeft voor moeten vechten!" deels aan de oorsprong ervan. Het was een waarheid en is het nog steeds voor oudere generaties, maar dat verandert pijlsnel. Ik vind direct geen voorbeelden, maar ik kén één persoon die ernstig overdrijft in zijn Engels, misschien vandaar. Op zich overdrijft men volgens mij wel de Anglofilie in Nederland. Het is zeker niet van dien aard dat ze hun moedertaal wensen te vervangen, zoals sommige Vlamingen met het Frans deden...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 februari 2010 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8494 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bescheidenheid toch,hier past maar één ding bij...
Dit dus... http://www.youtube.com/watch?v=47T0WZTF_yo ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8497 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8498 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 27 februari 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 27 februari 2010 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8500 |
Banneling
|
![]() In zekere zin is dit wel juist ja. Wat niet wegneemt dat betekenis van het woordje 'Belg' een heel reeks veranderingen ondergaan heeft in betekenis en in de loop der tijden verschillende ladingen is gaan dekken. Net zoals het woordje 'Limburg' of het woordje 'Noormannen' om nu maar wat te zeggen.
Laatst gewijzigd door system : 27 februari 2010 om 13:42. |
![]() |
![]() |