Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2010, 00:55   #8601
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb system al verschillende keren het onderhavige plaatje voorgesteld als zijn nieuwe avatar. Hij ging niet eropin en ik weet nu wel waarom.

Kinderdijk ... [system] Ja, maar Noord-Nederlandse molens zouden gelijke tred moeten houden met de zuiderse molens (...) [/system]

Enfin, u begrijpt mij wel.
Hehehe...die is goed...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 00:58   #8602
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hehehe...die is goed...
Mensen die zo geforceerd lachen, lachen meestal groen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 01:04   #8603
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mensen die zo geforceerd lachen, lachen meestal groen.
U kan het écht niet laten mijn beste...

Wat is Uw beroep eigenlijk...

Provocateur....
Oud 28 februari 2010, 01:25   #8604
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pff, woorden, vage woorden, maar geen duidelijk begrippen om een wetenschappelijk onderzoek te omlijnen of af te bakenen.

Uw antwoord: zwak, zéér zwak. Het antwoord van een amateur. En dan nog: een would-be amateur.
Human development gaat niet enkel om de menselijke leefomgeving maar ook factoren als de gemiddelde levensverwachting, het onderwijsniveau en het Bruto Binnenlands product.
Oud 28 februari 2010, 01:29   #8605
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Human development gaat niet enkel om de menselijke leefomgeving maar ook factoren als de gemiddelde levensverwachting, het onderwijsniveau en het Bruto Binnenlands product.
Ik hoor het u allemaal wel graag zeggen. Maar ik hoor Adam Smith dat zeggen. Ik zou eerder willen weten wat de onderzoekers zelf verstaan onder 'human'. En dan kunnen we pas van start gaan met de discussie en -misschien nog belangrijker- de eventuele waarde taxeren ven zulk 'onderzoek '.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 01:33.
Oud 28 februari 2010, 01:37   #8606
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad ,ze bekijken een samenleving in al zijn facetten....

En niet op zuiver industriële basis...
Oud 28 februari 2010, 01:39   #8607
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoor het u allemaal wel graag zeggen. Maar ik hoor Adam Smith dat zeggen. Ik zou eerder willen weten wat de onderzoekers zelf verstaan onder 'human'. En dan kunnen we pas van start gaan met de discussie en -misschien nog belangrijker- de eventuele waarde taxeren ven zulk 'onderzoek '.
Laat ik het even héél simpel houden, het Engelse begrip is Human Development Index, letterlijk vertaald de index van het ontwikkelingsniveau van een 'mens' in een land. Als u Engels kent, de moderne Lingua Franca, dan zou u toch wel zo ver moeten zijn.
Oud 28 februari 2010, 01:54   #8608
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik het even héél simpel houden, het Engelse begrip is Human Development Index, letterlijk vertaald de index van het ontwikkelingsniveau van een 'mens' in een land. Als u Engels kent, de moderne Lingua Franca, dan zou u toch wel zo ver moeten zijn.
Geef nu zelf toe dat dit baarlijke nonssens is. Een (echte) Pygmee is in mijn ogen even 'ontwikkeld als mens' als u en ik. Heel vaak denk ik zelfs: 'meer ontwikkeld dan u en ik'. En minstens, ik herhaal, minstens even 'human' als u en ik.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 02:03.
Oud 28 februari 2010, 01:56   #8609
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef nu zelf toe dat dit baarlijke nonssens is. Een (echte) pygmee is in mijn ogen even 'ontwikkeld als mens' als u en ik. Soms denk ik zelfs: 'meer dan u en ik'.
Is zijn samenleving even ontwikkeld mijn beste...

Wat zijn de voor en nadelen van diezelfde samenleving die mee onder de loep worden genomen om tot een eindconclusie te kunnen komen...

Zovéél factoren,die ieder hun steentje bijdragen in de eindconclusie...

Laatst gewijzigd door Svennies : 28 februari 2010 om 01:59.
Oud 28 februari 2010, 02:01   #8610
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Is zijn samenleving even ontwikkeld mijn beste...

Wat zijn de voor en nadelen van diezelfde samenleving die mee onder de loep worden genomen om tot een eindconclusie te kunnen komen...

Zovéél factoren,die ieder hun steentje bijdragen in de eindconclusie...
En nu zijn we er: wat is 'human'. Welke zijn de criteria om iemand of een maatschappij als 'human' te gaan taxeren. En daar ging het onderzoek toch over.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 02:06.
Oud 28 februari 2010, 02:05   #8611
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geef nu zelf toe dat dit baarlijke nonssens is. Een (echte) Pygmee is in mijn ogen even 'ontwikkeld als mens' als u en ik. Heel vaak denk ik zelfs: 'meer ontwikkeld dan u en ik'. En minstens, ik hehaal, minstens even 'human' als u en ik.
Geen denken aan! Het gaat immers altijd om definities, misschien kan ik u meegeven dat dat 'ontwikkelingsniveau' uit gaat van 'Westerse definities' van dat begrip. Echter dat maakt het dus niet irrelevant tussen Westerse Landen.
Oud 28 februari 2010, 02:11   #8612
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen denken aan! Het gaat immers altijd om definities, misschien kan ik u meegeven dat dat 'ontwikkelingsniveau' uit gaat van 'Westerse definities' van dat begrip. Echter dat maakt het dus niet irrelevant tussen Westerse Landen.
Natuurlijk gaat het om definities. Daarom vraag ik ook : wat bedoelt men nu precies met de term 'human'? En persoonlijk denk dat de Pygmeese maatschappij, bijvoorbeeld, meer menselijk gedogen, genegenheid voor mekaar, medeleven, eerbied voor de natuur en het leven in het algemeen, en onderling respect vertoont dan heel de Westerse bataclan.

Met andere woorden, u maakt zichzelf maar wat wijs, zolang u me niet glashelder kunt vertellen wat u nu onder 'human' verstaat. En tot nu toe hoor ik daar maar bitter weinig van.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 02:20.
Oud 28 februari 2010, 02:16   #8613
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu zijn we er: wat is 'human'. Welke zijn de criteria om iemand of een maatschappij als 'human' te gaan taxeren. En daar ging het onderzoek toch over.
Eigenlijk zijn we er hélemaal niet...
Taxeer het maar zoals U wil...
Die pygmee zoals U wil...
Een weliswaar groene omgeving én zijn natuurlijke vrijheid,gekoppeld aan een leven waar je iedere dag letterlijk moet vechten om je bestaan in een omgeving waar gewapende milities je kunnen afschieten als was je een hond...
En dit tegenover onze jachtige samenleving,millieutechnisch gezien in een zwaar bevuild land wat water en luchtkwaliteit betreft...
Stressen tot en met,opgejaagd als het ware...

En toch leven wij véél langer dan diezelfde pygmee...

Zou die pygmee met ons willen ruilen...Natuurlijk niet,en omgekeerd nog véél minder...
Oud 28 februari 2010, 02:19   #8614
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het om definities. Daarom vraag ik ook : wat bedoelt men met 'human'? En persoonlijk denk dat de Pygmeese maatschappij bijvoorbeeld meer menselijk gedogen, genegenheid voor mekaar, medeleven, en onderling respect vertoont dat heel de Westerse bataclan. U maakt zichzelf maar wat wijs, zolang u me niet glashelder kunt vertellen wat u nu onder 'human' verstaat. En tot nu toe hoor ik daar maar bitter weinig van.
Dan blijf ik erbij dat het om het 'menselijk' ontwikkelingsniveau gaat, en dat niveau wordt geschat mede met behulp van de termen reeds eerder door mij genoemd. Daarbij gaan het merendeel door u aangehaalde onderzoeken uiteindelijke van hetzelfde uit..
Oud 28 februari 2010, 02:22   #8615
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan blijf ik erbij dat het om het 'menselijk' ontwikkelingsniveau gaat, en dat niveau wordt geschat mede met behulp van de termen reeds eerder door mij genoemd. Daarbij gaan het merendeel door u aangehaalde onderzoeken uiteindelijke van hetzelfde uit..
U hebt me bij deze nog altijd niet kristalhelder duidelijk gemaakt wat u verstaat onder het begrip 'human'. 'Human' heeft volgens mij maar weinig te maken met het 'ontwikkelingsniveau' op zijn Westers. U doet precies of een Westerling meer 'human' is dan een Pygmee. U hebt nogal pretentie. Westerse pretentie. Ingeprente, geïndoctrineerde en salonfähige pretentie dan. Volgens mij is het zelfs eerder het tegenovergestelde dan wat u pretendeert.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 02:32.
Oud 28 februari 2010, 02:31   #8616
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt me bij deze nog altijd niet kristalhelder duidelijk gemaakt wat u verstaat onder het begrip 'human'. 'Human' heeft volgens mij niets te maken met het ontwikkelingsniveau. U doet precies of een Westerling meer 'human' is dan een Pygmee. U hebt nogal pretentie. Westerse pretentie. Ingeprente en salonfähige pretentie dan. Volgens mij is het zelfs eerder het tegenovergestelde dan wat u pretendeert.
Nee mijn beste, dat is nét wat U probeert te doen,om het vervolgens op sematische wijze te gaan spelen...

Blijkbaar hebt u nog nooit een pygmee ontmoet in zijn natuurlijk habitat...

Laatst gewijzigd door Svennies : 28 februari 2010 om 02:32.
Oud 28 februari 2010, 02:31   #8617
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

De 'Human Development index' gaat uit van de levensverwachting, onderwijsniveau, het percentage volwassenen wat kan lezen, het percentage van de jeud dat nog extra toetreedt tot het onderwijs en 'het Bruto Binnenlands product'
Oud 28 februari 2010, 02:33   #8618
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De 'Human Development index' gaat uit van de levensverwachting, onderwijsniveau, het percentage volwassenen wat kan lezen, het percentage van de jeud dat nog extra toetreedt tot het onderwijs en 'het Bruto Binnenlands product'
Dat zijn allemaal Westerse criteria om het 'human being' te bepalen. En volgens mij volkomen waardenloos. Of op zijn minst zeer subjectief. Criteria gesteld vanuit een doctrinair Westers cultureel apriorisme. En daar zijn 'wij Westerlingen' sterk in. Al eeuwen lang: altijd de anderen culturen voorhouden hoe het moest en wat de waarheid was. Maar daarom hebben we het nog niet altijd bij het rechte eind. En in deze materie verre, verre van zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 28 februari 2010 om 02:49.
Oud 28 februari 2010, 02:39   #8619
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal Westerse criteria om het 'human zijn' te bepalen. En volgens mij volkomen waardeloos. Of op zijn minst zeer subjectief.
Daar kan u een punt hebben, maar dan zal veel door u aangehaalde onderzoeken evenzeer waardeloos zijn!

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 28 februari 2010 om 02:39.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 02:41   #8620
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan u een punt hebben, maar dan zal veel door u aangehaalde onderzoeken evenzeer waardeloos zijn!
Welke onderzoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be