![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10261 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10262 |
Banneling
|
![]() Naar verhouding beter of minder slecht is hetzelfde als een half vol of een half leeg glas.
Feit blijft dat uw argument geen steek houdt en ik nog altijd wacht op echte voorbeelden van die onherroepelijke verhollandsing waar u eerder mee af meende te moeten komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10264 | ||
Banneling
|
![]() U heeft wat gebazeld over de Oranjes en calvinisten, meer niet. Dat waren voorbeelden die dan ook meteen ontkracht werden.
Citaat:
Citaat:
En wat die taal in de zogenaamd verhollandste Generaliteitslanden betreft, is dat ook al weerlegd. Kortom, u raaskalt maar wat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen de taal heb gesteld. U moet mij correct citeren. Maar ook de taal.U vroeg mij om een ander voorbeeld. Ik geef het u. Maar ik mag u 1000 voorbeelden geven. U zult wel altijd iets vinden om het af te keuren. Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10270 |
|
![]() Je mag toch verwachten dat de argumenten en voorbeelden van iemand die beweerde dat in het Nederlandse koloniale verleden meer dan 10 miljoen mensen vermoord zijn en die in twijfel trekt dat er ca 6 miljoen Joden zijn vermoord door de nazi's, met kritische blik wordt bekeken.
![]() |
#10271 |
|
![]() geef dan eens een concreet voorbeeld.
![]() |
#10272 | ||
|
![]() Citaat:
In een vorige discussie noemde je me gluiperig omdat ik je op een flagrante leugen betrapte (je verdraaide toen cijfers uit een rapport dat ik toen toevallig ook gelezen had). En zoals ik eerder al schreef klaagde jij erover dat ik Fok en GeenStijl aanhaalde als voorbeelden van Belgenhaat bij Nederlanders en nu kom je weer aandraven met die fora. Vlamingen kunnen best actief zijn op de paar krantenfora die je hier noemt, maar ik moet de eerste Vlaming die daar komt vertellen hoe de Nederlanders hun staat moeten organiseren nog tegenkomen. Ik word graag verrast, maar voorlopig hou ik het erop dat die Vlamingen die tonnen commentaar op de Nederlandse politiek uiten vooral actief zijn in jouw hoofd en niet op het Internet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10273 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat voorbeeld over Oranje is gewoon onzin. De Oranjes hebben zich ontwikkeld tot een samenbinden instituut in dit land. Dan kunt u wel het verleden oprakelen met Willem de Verschrikkelijke, maar vandaag de dag is dat weinig relevant. Bij de Belgische opstand speelde nog mee dat Willem I protestant was, dat zag de katholieke kerk niet graag. Maar tegenwoordig is de kroonprins getrouwd met een katholieke vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10274 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk heb ik gewoon geen zin om met iemand te discussieren die mij uitmaakt voor leugenaar. Ik heb duidelijk proberen uit te leggen dat het een vergissing was, geen leugen. Het was al een tijdje geleden dat ik dat rapport had gelezen. Nog nooit heb ik iemand op dit forum uitgemaakt voor leugenaar. Dat is de dood in de pot voor elke discussie. Op z'n minst moet je uitgaan van iemans oprechtheid. Naar mijn gevoel heb ik je bevredigend beantwoord. Ben je nog niet tevreden dan ben ik verder klaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10275 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) Een president geniet vrijwel nooit evenveel aanhang onder de bevolking als een koning(in). De koning(in) is namelijk politiek neutraal. Een president draagt altijd een politieke kleur. In Amerika lag de populariteit van Bush op een gegeven moment onder de 30%, terwijl volgens TNS Nipo 86% van de Nederlanders pro-monarchie is. 2) Het is een fabeltje dat een republiek goedkoper is dan een monarchie. 3) Democratie en (een constitutionele) monarchie gaan perfect samen. Nederland staat in de top 5 van meest democratische landen. 4) Het koningshuis is een symbool van nationale eenheid van vergelijkbare orde als het Nederlands (voetbal)elftal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 3 mei 2010 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10279 | |
|
![]() Citaat:
Uitgaan van jouw oprechtheid? Sorry, maar ik herinner me dat je hier ooit beweerde wetenschapper te zijn. Ik ken bitter weinig wetenschappers die een cijfer dat toch belangrijk was in die discussie niet eerst eens zouden nakijken (en ik ken nochtans veel wetenschappers). Het feit dat je je zo'n 30% vergiste (uiteraard in je voordeel) doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Dat kan ook aan mijn slechte karakter liggen, hoor. Echter, in dit geval kan je mij zonder enig probleem overtuigen van je oprechtheid door mij een paar links naar Nederlandse politieke fora te geven waar Vlamingen zich gedragen zoals sommige Nederlanders hier, wat je halsstarrig weigert. Uit die weigering, in combinatie met je pogingen daar nu een principiële kwestie van te maken kan ik niet anders dan afleiden dat dergelijke fora niet bestaan. Een wetenschapper die uit principe weigert een bron te geven voor een bewering? Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10280 |
Europees Commissaris
|
![]() Je vergeet dat het geweest Holland calvinistischer werd door de vluchtelingen uit het Zuiden. Voor de opstand waren de protestanten in Holland geen meerderheid.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 mei 2010 om 19:18. |
![]() |
![]() |