![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10821 |
Europees Commissaris
|
![]() Nou weer alleen Friesland. Daarnet had je het over heel Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10822 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2010 om 19:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10823 |
Europees Commissaris
|
![]() Lees eens mijn posts beter. Belgie en Vlaanderen hebben het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden niet ondertekend en Nederland heeft dat wel gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10824 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw land heeft indertijd zoveel verdragen getekend die het maar met moeite en met veel tegenzin uitvoert. En Dick Advokaat is hier een prototype of het schoolvoorbeeld van. Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2010 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10825 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10826 |
Banneling
|
![]() Ik zeg gewoon wat is. En dat heeft maar weinig de maken met het feit of poster al dan niet Nederlander is. Nogmaals, ik heb niets tegen Nederlanders. We leven in Europa nu.
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2010 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10827 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10828 |
Banneling
|
![]() Indien ge verkouden zijt wegens de aanhoudende kille noorderwind en ge dus binnen moet blijven, raad ik u het volgende boek aan. Echt iets voor u. Het woord 'Zoeloe' moet ge wel vervangen door 'Walen'.
![]() Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2010 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het op lef aankomt is system onovertroffen. Maar, wie gelooft dat mens nog?
![]() |
#10830 |
Banneling
|
![]() Wanneer de Nederlanders België aanvallen (en dat doen sommigen nogal vasthoudend en graag), doe ik maar precies als zij. Ik geef hun lik op stuk voor wat betreft hun land Nederland. Mag het?
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2010 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10831 |
|
![]() In het licht van deze discussie, neen, dat is Stadsfries.
![]() |
#10832 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft mogen ze rustig la Belgique verder blijven aanvallen. Ik ben met deze nepstaat in zijn huidige vorm ook allesbehalve tevreden. Het kan slechts leefbaar worden door er een volwaardige confederatie van te maken. Maar dat lukt nooit of nooit. Om de eenvoudige reden dat de Franstaligen dat niet willen. En wat stel jij dan voor dat er gebeurt? Deemoedig het hoofd buigen en "dan maar niet" prevelen? M.a.w. als Vlaming dezelfde houding aannemen die kenschetsend is geweest voor de voorbije 180 jaar? Mag ik veronderstellen dat je toch wel beseft dat jouw geliefd Belgique geen kans meer maakt als het niet geherstructureerd wordt op de manier die de overgrote meerderheid van de Vlamingen wenst, een duidelijk afgelijnde confederatie met minimale federale bevoegdheden? Denk maar niet dat de Belgische Francofonie veel wil zien veranderen aan la Belgique. Daardoor maakt deze staat in feite geen kans meer.
![]() |
#10833 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadsfries lees je dus dat de Friezen overgeschakeld zijn op (een vorm van) het Nederlands dat meer prestige had dan het Fries. Net zoals de Vlamingen in Brussel FR zijn beginnen spreken omdat FR meer prestige had. In de grotere steden zoals Leeuwarden is het echte Fries dus ongeveer verdwenen; net zoals er van het NL in Brussel niet veel meer overblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10834 |
|
![]() Prima, dan hebben we het over België. Kunt u dan nog even mijn vraag beantwoorden die u wederom negeert?
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 22 mei 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10835 | |
|
![]() Citaat:
brussel is al enkele decennia geen franstalige stad meer. Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 mei 2010 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10836 |
|
![]() Je loopt er blijkbaar ook niet vaak rond en hoort niet wat de lingua franca is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10837 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Nederlanders kakken dan gewoon de vlamingen af zoals ze de Belgen nu afkakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10839 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10840 | |