![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#10941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil voor of tegen iets kunnen stemmen. Ik wil m.a.w. niet 'vertegenwoordigd' worden, ik wil directe inspraak, waar en wanneer dan ook.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het U ontgaan dat er eigenlijk geen zuidergrens meer bestaat ? Of is het U ontgaan dat ook uw land deel uitmaakt van een Europa zonder grenzen met vrij verkeer van goederen en diensten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10943 |
Banneling
|
![]() Stem dan maar op de vroegere partij van Kriske Merckx.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10944 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10945 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel perioden van stabiliteit, maar het verleden (ook in jouw land) toont aan dat het heel snel kan veranderen. Als je denkt dat België een uitzondering is in het politiek landschap, dan moet je ook eens de politiek in eigen en andere landen even secuur opvolgen als dat van ons land. Citaat:
In deze tijden van crisis zijn we dat WK liever arm dan rijk vind ik.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 mei 2010 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10946 | |
|
![]() Citaat:
Wat je wél hebt gezien is dat de partijen die in de jaren negentig (teveel) naar het midden zijn opgeschoven aan het begin van de jaren nul daarvan de rekening gepresenteerd kregen in de vorm van bezetting van de flanken door andere partijen. Nu zie je dat de 'midden'-partijen zich weer gaan bezighouden met hun oorspronkelijke achterban en dat de 'flank'-partijen slinken. De groep 'ontevredenen' laat zich afwisselend vangen door het populisme van rechts (LPF, ToN, PVV) of van links (LN, SP) maar dat is ook nooit anders geweest. Wat m.i. wél een rol heeft gespeeld in de val van de diverse kabinetten, is het gebrek aan leiderschapskwaliteiten van Balkenende, zeker als je ziet waarom precies die kabinetten zijn gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10947 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar neen, ik bedoelde dat wij met z'n allen net zo lang op jullie fora Belgenmoppen gaan vertellen totdat jullie de onderlinge strijdbijl begraven en ons weer als vanouds tot staatsvijand nummer 1 benoemen.
![]() |
![]() |
#10948 |
|
![]() Nee, dat dacht ik nu net niet, maar ik ben wel benieuwd naar wat je dan wel bedoelt.
![]() |
#10949 |
|
![]() Zoals gezegd, op het moment dat Belgische problemen, die bij jullie al leiden tot verminderende buitenlandse investeringen, grotere schulden, europese leiders die gedwongen roepen dat ze nog vertrouwen hebben in het aanstaande Belgisch voorzitterschap en dergelijk imagoverlies voor ons deel van Europa zich over de grens gaat steken. (wat goed zichtbaar zou zijn als bijvoorbeeld mede hierdoor wij niet in staat worden gesteld samen een evenement te mogen organiseren, als voorbeeld). Dan vind ik dat onze regering, die zich tot dusverre uiterst correct en discreet opstelt, op zn minst even de telefoon moet grijpen om zn ongenoegen te uiten.
![]() |
#10950 | |
|
![]() Citaat:
Indien de economie van België de weg zou opgaan als bv Griekenland, dan is het trouwens aan Europa om in te grijpen en is het niet aan Nederland om zich te moeien. Maar zo erg is het nog lang niet. Ingrijpen ... lol ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 mei 2010 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10951 | |
|
![]() Citaat:
Wel, laten we dat inderdaad niet zover laten komen. Jullie dus. En als dat wel gebeurt dan zal er ingegrepen worden. Noem het maar Europa...wat je wilt ![]()
![]() |
![]() |
#10952 | |
|
![]() Citaat:
De redenen die jij aanhaalt zijn echter niets meer dan Groot Nederlandse Grootspraak. Veel geblaat, maar weinig wol.
![]() |
![]() |
#10953 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10954 |
|
![]() Maar 6 punten!!?? Vertrouw nooit een Hollander!
Facebook-groep met in zeer korte tijd bijna 7.000 leden Laatst gewijzigd door azert : 30 mei 2010 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10955 | |
|
![]() Citaat:
met 7.000 op 6 miljoen bereik je niets azert. en tussen nederland en vlaanderen is het meer een broer/zus-ruzie. ik heb gewoonweg niet gestemd. ik doe niet die televoting net als de meeste Vlamingen want worden de punten wel degelijk correct geteld of doet de VRT dat. Laatst gewijzigd door Shadowke : 30 mei 2010 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10956 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |