Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2010, 08:51   #11721
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
kortom, je rijdt naar Nederland voor een friet-kroket, dan ga je in Luik uitgebreid tafelen en dát ga je vergelijken?

vreemd dat je dan tot de conclusie komt dat de Nederlandse keuken alleen maar tegenvalt.
U kunt het ook anders bekijken.
In Nederland slagen ze er niet in om een friet-kroket fatsoenlijk op je bord te krijgen.
Je moet niet vragen als je veeleisender bent ....

Geef het gewoon toe, België staat samen met Frankrijk en Italië aan de top van Europa wat lekker eten en drinken betreft.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 08:52   #11722
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is het hem precies! Hij vertikt het om in Nederland op zoek te gaan naar een beter restaurant. Voor hem is het risico te groot dat hij zijn beeldvorming over Nederland zou moeten bijstellen.
Ik heb niet alles maar wel veel geprobeerd in Nederland en steeds heb ik het bord met een open geest afgewacht.
Spijtig dat ik steeds weer een teleurstelling diende te verteren i.p.v. lekker eten.
Oud 2 augustus 2010, 09:35   #11723
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan gewoon een gevolg zijn van gebrekkige taalkennis van je zoon en zijn vrienden.
Neen, hoor. Hij is meertalig. Maar die Walen spraken alleen maar Frans. Daar kom je niet ver mee eh.

Citaat:
Mijn zoon zat enkel weken terug in Turkije. Heeft daar verbroederd met mensen van verschillende volkeren (Turken natuurlijk, maar ook Russen, Duitsers, Nederlanders, West-Vlamingen enz.) Ik moet er bij zeggen dat hij zeer goed uit de voeten kan met Engels maar ook met andere talen.
Er was één persoon die hij gevraagd heeft of die altijd zo arrogant was. Je mag 2 keer raden welke zijn nationaliteit was.
Eén keer raden is genoeg. Deze persoon kan niet anders hebben dan de Franse nationaliteit.

Citaat:
Maar uiteindelijk bewijst dit evenveel als het voorbeeld dat jij aanhaalt: niks.
Ach, ik wilde iets 'bewijzen', denk je...
Oud 2 augustus 2010, 10:18   #11724
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In Nederland slagen ze er niet in om een friet-kroket fatsoenlijk op je bord te krijgen.

Geef het gewoon toe, België staat samen met Frankrijk en Italië aan de top van Europa wat lekker eten en drinken betreft.
Het beste wat ik ooit gegeten heb, op een best hoog culinair niveau, in in Halsteren, in de buurt van Venlo, in Nederland geweest.
Als ik er aan terug denk, komt het water me spontaan in de mond.

En wat Italië betreft : hier kan je én goedkoop én zéér lekker eten. Wat Frankrijk betreft : de doorsnee-restaurant-keuken is van bedroevend lage kwaliteit. De prijzen daarentegen niet.
Oud 2 augustus 2010, 10:26   #11725
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Het beste wat ik ooit gegeten heb, op een best hoog culinair niveau, in in Halsteren, in de buurt van Venlo, in Nederland geweest.

En wat Italië betreft : hier kan je én goedkoop én zéér lekker eten. Wat Frankrijk betreft : de doorsnee-restaurant-keuken is van bedroevend lage kwaliteit. De prijzen daarentegen niet.
Koester dat adres in Halsteren dan maar.
Ik heb totnutoe alleen kommer en kwem meegemaakt.

In België eet je zelden slecht, zowel in Vlaanderen als in Wallonië is de prijs-kwaliteit uitmuntend.

Met Frankrijk zijn mijn ervaringen ook zeer positief.
U moet wel niet in een typisch toeristen-restaurant gaan. Vaak veel te duur en niet echt lekker.

Italië liefst ook niet te toeristisch, de kleine onbekende restaurantjes waar veel locals gaan eten zijn de aanraders.
Oud 2 augustus 2010, 10:51   #11726
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht

Daar ben ik het volledig mee eens. De Italiaanse keuken is naar mijn smaak veel aantrekkelijker dan de Franse. En bovendien véél gezonder. De Franse keuken (met uitzondering van die uit de Provence) is over het algemeen véél vetter dan de Italiaanse. De Fransen lopen nog steeds té hoog op met hun "cuisine au bon beurrre". Bovendien verstaan ze aardig te kunst om een lofzang te houden over minderwaardige zaken zoals bv. "Les tripes ?* la mode de Caen".
Oud 2 augustus 2010, 10:56   #11727
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat wil je nou Henri? Moeten wij Nederlanders voor de 81ste keer toegeven dat Belgie culinair voorloopt op Nederland? Moeten wij Nederlanders onze excuses aanbieden omdat wij niet goed kunnen koken? Wat wil je nou precies bereiken door voor de zoveelste keer over dit onderwerp te beginnen. Jouw gedachten over de Nederlandse keuken waren ons twee jaar geleden al bekend. Zijn wij kort van geheugen mischien?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 10:58   #11728
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat wil je nou Henri? Moeten wij Nederlanders voor de 81ste keer toegeven dat Belgie culinair voorloopt op Nederland? Moeten wij Nederlanders onze excuses aanbieden omdat wij niet goed kunnen koken? Wat wil je nou precies bereiken door voor de zoveelste keer over dit onderwerp te beginnen. Jouw gedachten over de Nederlandse keuken waren ons twee jaar geleden al bekend. Zijn wij kort van geheugen mischien?
hij gebruikt een beproefde taktiek. hij herhaalt, en blijft herhalen, bepaalde vooroordelen, verkondig dat als grote waarheid, dit enkel en alleen om aan te duiden dat hij meerderwaardig is aan die bepaalde bevolkingsgroep.

meestal worden partijen en mensen die deze taktiek gebruiken, terecht, veroordeeld.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 2 augustus 2010 om 10:58.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 11:04   #11729
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volledig mee eens. De Italiaanse keuken is naar mijn smaak veel aantrekkelijker dan de Franse. En bovendien véél gezonder. De Franse keuken (met uitzondering van die uit de Provence) is over het algemeen véél vetter dan de Italiaanse. De Fransen lopen nog steeds té hoog op met hun "cuisine au bon beurrre". Bovendien verstaan ze aardig te kunst om een lofzang te houden over minderwaardige zaken zoals bv. "Les tripes ?* la mode de Caen".
Natuurlijk bent u het daar volledig mee eens.

Waarom ben ik niet verbaasd ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 augustus 2010 om 11:04.
Oud 2 augustus 2010, 11:23   #11730
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bent u het daar volledig mee eens.

Waarom ben ik niet verbaasd ?
Omdat je weet dat het de waarheid is natuurlijk. Veel mensen laten in Frankrijk graag het geld rollen en gaan dan naar een (veel te) duur restaurant dat hun gevestigde vooroordelen vanzelfsprekend wel moet bevestigen. Geen kat die gaat toegeven dat hij 100€ heeft betaald voor slecht eten. Maar als je op dienstreis met een vast forfait moet proberen rond te komen, wel laat mij eerlijk zijn: dan kom ik liever niet in Frankrijk. Slechte tafelwijn, onvriendelijke bediening, oud brood op tafel, ... Als je dat dan vergelijkt met Italië. Zelfs in Olland vind je voor hetzelfde geld een hele goeie Indonees.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 11:35   #11731
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die halve Waal heeft slechts één bedoeling: jennen.
Oud 2 augustus 2010, 11:42   #11732
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die halve Waal heeft slechts één bedoeling: jennen.
Zit je zonder argumenten dat je op de man gaat spelen ?

Oké, andere aanpak.
Geef me een adres van een lekker middenklasse restaurant in Nederlands Limburg.
Dan ga ik daar een menu eten en ik kom nadien berichten over mijn ervaring daar.

Liefst een restaurant waar je zelf recentelijk al geweest bent zodat ik ook een idee heb van jou smaakpapillen.
Oud 2 augustus 2010, 11:49   #11733
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oké, andere aanpak.
Dan ga ik daar een menu eten en ik kom nadien berichten over mijn ervaring daar.

Liefst een restaurant waar je zelf recentelijk al geweest bent zodat ik ook een idee heb van jou smaakpapillen.
waarom antwoord je hier niet op?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
hij gebruikt een beproefde taktiek. hij herhaalt, en blijft herhalen, bepaalde vooroordelen, verkondig dat als grote waarheid, dit enkel en alleen om aan te duiden dat hij meerderwaardig is aan die bepaalde bevolkingsgroep.

meestal worden partijen en mensen die deze taktiek gebruiken, terecht, veroordeeld.
Oud 2 augustus 2010, 11:50   #11734
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oké, andere aanpak.

De beste kroket van Limburg:

Altijd vers!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 11:54   #11735
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom antwoord je hier niet op?
Omdat het ook op de man spelen is.
Oud 2 augustus 2010, 11:55   #11736
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De beste kroket van Limburg:

Altijd vers!
Ik vroeg naar een middenklasse restaurant, liefst eentje dat u zelf persoonlijk frequenteert.
Oud 2 augustus 2010, 12:03   #11737
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oké, andere aanpak.

Nee, ik zit niet zonder argumenten, maar, om het in het discours van system uit te drukken "ik zeg wat is" : je enige bedoeling is Nederland maximaal te blameren en de Nederlanders op dit forum te jennen. Achterliggend motief: stupiede "Ollanderhaat". Zeg maar racisme.

Over restaurants in Nederlands Limlburg kan ik je niet zo gek veel vertellen. Ik weet wél dat ik vorig jaar in Maastricht heel lekker heb gegeten. Jammer genoeg herinner mij de naam van het restaurant niet meer.
Ik kan je ook een heel goed adres geven in Groede (Zeeuws Vlaanderen), met name "Etablissement 1880" Markt 27, 4503 AH Groede. Daar heb ik uitstekend bereide vis gegeten.

Laatst gewijzigd door quercus : 2 augustus 2010 om 12:03.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 12:10   #11738
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg naar een middenklasse restaurant, liefst eentje dat u zelf persoonlijk frequenteert.
De Febo heeft mij nog nooit teleurgesteld, echt een aanrader.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 12:33   #11739
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik zit niet zonder argumenten, maar, om het in het discours van system uit te drukken "ik zeg wat is" : je enige bedoeling is Nederland maximaal te blameren en de Nederlanders op dit forum te jennen. Achterliggend motief: stupiede "Ollanderhaat". Zeg maar racisme.

Over restaurants in Nederlands Limlburg kan ik je niet zo gek veel vertellen. Ik weet wél dat ik vorig jaar in Maastricht heel lekker heb gegeten. Jammer genoeg herinner mij de naam van het restaurant niet meer.
Ik kan je ook een heel goed adres geven in Groede (Zeeuws Vlaanderen), met name "Etablissement 1880" Markt 27, 4503 AH Groede. Daar heb ik uitstekend bereide vis gegeten.
Kromme Watergang in Slijkplaat, ook een aanrader! Maar die heeft 1 ster en valt bijgevolg niet meer in de middenklasse (toch?)

In Pure C in Cadzand heb ik zelf nog niet gegeten maar moet ook erg goed zijn.

Laatst gewijzigd door Weezer : 2 augustus 2010 om 12:34.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 13:18   #11740
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is 37,50 voor een viergangenmenu middenklasse genoeg voor jou?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be