![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12081 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil er nu in een huis wonen als dat ook in een boot kan?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12082 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan hoop ik voor jou toch dat jouw kleine huisje een klein voortuintje heeft, want anders zwaait er wat! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12083 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dus dat beeld klopt wel in mijn geval ![]() ik ben alleen niet calvinistisch, dus...spijtig.
![]() |
![]() |
#12084 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu een écht geberurde anecdote. Op bezoek dit voorjaar bij een champagneboer vroeg ik hem hoe zijn klantennbestand samengesteld was, speciaal de verhouding Vlamingen-franstaligen. De man begon te lachen en zei me letterlijk : de franstalige belgen, indien ik het van deze categorie moest hebben was ik al lang failliet. Tot daar de waarheid over krot en co. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12085 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12086 | |
|
![]() Citaat:
Een cartoon met verslagen mensen in een café. Waarop de cafébaas iets zegt in de trant van "Ja, dat wordt dus samengaan met Nederland." De klanten veren recht en roepen: Neeeee, dan nog liever Milquet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12087 | |
|
![]() Citaat:
![]() ga rustig je gang. De keuze is gehééééééél aan jullie zelf.
![]() |
![]() |
#12088 |
|
![]() Grappig hé:
dit jaar bij Nederlanders; we kregen koffie en... 1 koekje, doos ging dicht en weg, gedaan. en de volgende ochtend weer: koffie en 1 stuk ... peperkoek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12089 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je niet calvinistisch bent, zal ik voorlopig door de vingers zien. Je zal dat wel weten goed te maken door een grote bek op te zetten, mag ik hopen? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12090 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moesten ze die mensen maar eens duidelijk gemaakt hebben dat ze in dat geval misschien ooit nog zullen moeten kakken op een Franse WC. Eens zien wie dan nog allemaal de handen omhoog zou steken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12091 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een stamgast: „Plan B: we voegen Vlaanderen samen met Nederland en we vormen samen Groot-Nederland.“ Andere stamgast stond verstijfd van afgrijzen met mond wagenwijd open. Nog een andere stamgast repliceerde: „Dan nog liever Milquet!“ De vraag is of ZaZa zijn mening optekende, of dat hij al dan niet een bepaalde Vlaamse mentaliteit bekarikatureerde (de stamgasten betrof allen bejaarden). Mijn bloedeigen bompa is ook van die aard: „Wadde? Vlaanderen bij Holland. Laat dat uit hè? Ik zen ni zo voor die Ollanders.“ Hij spreekt enkel dialect en noemt zijn moedertaal Vlomsj... Sommige Vlamingen versterken nu eenmaal je overtuiging van een wenselijke Hereniging.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12092 |
|
![]() Die grote bek zal wel lukken, en een harde G krijg je er gratis bij. Maar met mn dikke nek wil het weer niet zo lukken. Ik rijd vaak naar het zuiden om kleding te kopen want in Franse winkels hebben ze vaak meer mijn maat.
![]() |
#12093 |
|
![]() wat is een bompa?
![]() |
#12094 |
Europees Commissaris
|
![]() Een opa. Volgens mij is het een verbastering van het Franse 'bon papa'.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12095 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12096 | |
|
![]() Citaat:
maar bedankt! (baie dankie)
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 20 augustus 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12097 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12098 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Totz-toestanden herinner ik me nog goed genoeg. Wel grappig om het terug te zien. Everytime is een kenner, overigens.
![]()
![]() |
#12099 | |
|
![]() Citaat:
Dehaene zei onlangs: cartoonisten kunnen vaak met enkele pennentrekken haarfijn een moeilijk probleem duidelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12100 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, ik herinner me ook nog dat in Vlaanderen men een twintig jaar terug over het algemeen van mening was van het volgende:
„'t Zen gin plezante mensen die Ollanders! Wij noemen hen over 't algemeen keiskoppen! Meestal zijn het ook nogal dikkenekken en ze voelen zich gewoonlijk beter dan een Belg. Verder zijn het ook flauwe moppentappers die al om een scheet lachen.“ „Pas oep voor die Ollanders, want als ze u in't zak kunnen zetten dan twijfelen ze niet zenne!“ Waar komt die onzin vandaan? Ik was geschokt om het tegendeel waar te nemen de dag toen ik Nederlanders écht leerde kennen. Nederlanders zijn geen perfecte mensen, maar zeker geen onmensen. Misschien was dat in een verleden zo toen er nog papenhaat bestond over de Moerdijk, want ook het volgende werd mij als kind wijsgemaakt: „Ni alle Ollanders zen slechte mensen, het zijn die van over de Moerdijk die ge ni kunt vertrouwen. Zolang ge ni benoordens de Moerdijk trekt, dan zit ge nog 'bij de goei'!“
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 augustus 2010 om 21:29. |
![]() |
![]() |