![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12381 |
Minister-President
|
![]() eerder genuanceerder..
![]() |
#12382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen op die manier kan hij van zijn syndroom af geraken. Hij heeft namelijk een franstalige vriendin.
![]() |
#12383 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ril
![]() |
#12384 |
Europees Commissaris
|
![]() Een Franstalige passionata die erop kickt om Nederlandstalige mannen kort te houden ?
![]()
![]() |
#12385 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12386 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms heeft hij gelijk, maar doorgaans heeft hij ongelijk. Maar dat beseft hij nog steeds niet.
![]() |
#12389 |
Gouverneur
|
![]() [quote=
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht Op mij als niet-Nederlander komt u juist steevast arrogant en betweterig over. U heeft geen reden zowel voor het ene als voor het andere, laat staan dat dat gewoon geen goede eigenschappen zijn. Ik zou geenszins willen dat de mensen, tussen wie ik leef, zo in mekaar zaten. System heeft misschien niet altijd gelijk, maar zeker niet altijd ongelijk..[/QUOTE] Kunnen wij niet stoppen met bekvechten en terug naar ons onderwerp gaan. Als grensbewoner in Limburg vlak bij Maastricht ben ik het helemaal niet eens met die Nederlandse journalist. Ik heb in Sportfondsenbad leren zwemmen, ging naar de film in Maastricht, danste met Maastrichtse meisjes (die kwamen wel naar België), vierde carnaval, ....... . Ik hoop echt dat de samenwerking in de toekomst nog verder gaat. Dat de Universiteit van Maastricht voor beide landen functioneert. Dat er op alle gebied meer uitwisseling gebeurt. Vroeger was er heel veel samenwerking met Luik (Medische Universiteit). Dat lijkt spijtig genoeg verminderd. Met Aken voor de Techniek zou men er toch iets prachtig van kunnen maken. De betrokken Nederlandse Journalist doet wat denken aan de vader van Godfried Bomans: die was ook ooit verloren gelopen in Maastricht tijdens de carnaval. Hij kreeg een prijs voor het beste verkleedpakje. Er is veel onbegrip. Maar met respect en wat goede wil zou iedereen veel verder komen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12390 | |
|
![]() Citaat:
Maar die samenwerking op Euregionaal (Maas-Rijn) niveau, daar sta ik wel volledig achter. Daar zit een mooie toekomst in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke concrete elementen meent u tot die dubbele conclusie te kunnen komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12392 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederland en Vlaanderen gaan gemakkelijk samen en onthutsend eenvoudiger dan u denkt. Met een beetje gemak ziet u het namelijk wel: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12393 | |
|
![]() Citaat:
De euregio heeft zijn eigen specifieke problemen, verschillend van de Vlaamse ruit en Randstad. . O.a. werkloosheid. Vb geen haven. grensproblemen (misdaad). Vervoersproblemen. Ontvolking van de gemeenten. Ttz veel hoog opgeleide jongeren verlaten de streek om in de economisch sterke streken een job te vinden. Dit leidt tot een versnelde veroudering (gemiddeld) van de inwoners. Problemen waarvoor men vanuit het centralistisch ingesteld bestuur geen oog heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12394 | |
|
![]() Citaat:
PS is het u ook al opgevallen dat veel van de tegenstanders van Vlaamse afscheiding op dit forum uit het Oosten van het land komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12395 |
Minister-President
|
![]() Jullie Groot-Nederlanders produceren alleen maar holle retoriek. Bijna alle Nederlanders die in Vlaanderen hebben gewoond zijn een stuk sceptischer. Alleen Nederlanders met een oppervlakkige kennis van Vlaanderen juichen een samengaan toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12396 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, navelstaarders in het oosten van het land misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12397 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe komt u op deze onzinnige gedachte? U gekscheert of u weerstaat de argumenten van professoren als Cauwenberg en Geysels inzake de hereniging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12398 |
Minister-President
|
![]() Mensen met praktijkervaring neem ik serieuzer dan studeerkamergeleerden. Ik ken relatief veel (ex-)Nederbelgen. En bijna allemaal zijn ze tegenstander van een hereniging. Vlaanderen bij Nederland is net zoiets als Turkije bij Europa.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 18 oktober 2010 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12399 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die prof. is precies ook niet erg goed in geschiedenis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12400 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat men toch moet proberen vooruit te komen. De Oost-kantons hebben ook geen haven en toch doen ze het goed. Ik kan mij vergissen maar er is geen onvoorwaardelijke steun om de Universiteit van Maastricht echt uit te bouwen tot een gemeenschappelijke opleiding voor beide landen. Nog minder met Aken of Luik. Spijtig dat de tijd van Karel de Grote voorbij is.Met welke taal zou hij gecommuniceerd hebben?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |