Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2010, 18:30   #12921
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Systeempje, ik reageer normaal [i]nooit[/I] op taalfouten. Ik ben immers Raf niet. Maar jij had de pretentie een 'geleerd' woord te gebruiken, om intelligenter over te komen dan je bent. Het was gewoon enorm grappig dat je dat woord zelfs niet juist kon schrijven

Jij bent wel bijzonder snel geagiteerd, is het niet? Daar bestaan pilletjes voor.

U zou er beter aan doen in deze aangelegenheid het woord 'nooit' niet in uw mond te nemen. Wat zeg ik, nooit meer in uw mond te nemen.

Wanneer iemand Grieks-Latijnse heeft gedaan, zal hij wel weten hoe men 'epitheton ornans' moet schrijven. Maar iedereen kan zich vergissen. U ook, en in overvloed zelfs, zoals u persoonlijk hebt kunnen merken. Tenzij dat het bij u onwetenheid is.

Laatst gewijzigd door system : 13 december 2010 om 18:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:41   #12922
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou er beter aan doen in deze aangelegenheid het woord 'nooit' niet in uw mond te nemen. Wat zeg ik, nooit meer in uw mond te nemen.

Wanneer iemand Grieks-Latijnse heeft gedaan, zal hij wel weten hoe men 'epitheton ornans' moet schrijven. Maar iedereen kan zich vergissen. U ook, en in overvloed zelfs, zoals u persoonlijk hebt kunnen merken. Tenzij dat het bij u onwetenheid is.
man man man, jij geeft hier wel een paar flinke hints richting het lijden aan een of andere stoornis.
Jij ontkent structureel dat je er naast kan zitten he? Het is altijd iemand anders. Dit hebben we al vaker meegemaakt, doorgaans kost het een pagina of vijf en pas nadat je het halve forum over je heen hebt gekregen en je ongelijk echt niet langer afwendbaar is ga je van onderwerp veranderen. Toegeven dat je er naast zit? neen.

Kortom, vergeet niet even ergens de komende twee pagina's het onderwerp te wijzigen, anders zou je me in verwarring brengen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:45   #12923
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
man man man, jij geeft hier wel een paar flinke hints richting het lijden aan een of andere stoornis.
Jij ontkent structureel dat je er naast kan zitten he? Het is altijd iemand anders. Dit hebben we al vaker meegemaakt, doorgaans kost het een pagina of vijf en pas nadat je het halve forum over je heen hebt gekregen en je ongelijk echt niet langer afwendbaar is ga je van onderwerp veranderen. Toegeven dat je er naast zit? neen.

Kortom, vergeet niet even ergens de komende twee pagina's het onderwerp te wijzigen, anders zou je me in verwarring brengen.
U moet zich eens de moeite doen wat beter inhoudelijk te gaan lezen. Het wordt daar dringend tijd voor. Ik kom juist te zeggen dat 'iedereen' zich kan vergissen. 'Iedereen', dat impliceert dus 'mezelf incluis'. En ook u incluis natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 13 december 2010 om 18:47.
Oud 13 december 2010, 18:47   #12924
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb geen Grieks-Latijnse gedaan. Maar het is al goed, system. Ik weet nu wel wat voor iemand je bent. Ga maar gezellig verder grote woordjes gebruiken om indruk te kunnen maken op Jan Modaal. Maar zoek de correcte spelling de volgende keer eventjes op in het Groene Boekje. Of op Google.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 18:49   #12925
Hollander

Standaard

Citaat:
U moet zich eens de moeite doen wat beter inhoudelijk te gaan lezen. Het wordt daar dringend tijd voor. Ik kom juist te zeggen dat 'iedereen' zich kan vergissen. 'Iedereen', dat impliceert dus 'mezelf incluis'. En ook u incluis natuurlijk.
exact.... ik moet beter gaan lezen. Hoog tijd. En ik kan me vergissen..

perfect voorbeeld.
Oud 13 december 2010, 18:50   #12926
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen Grieks-Latijnse gedaan. Maar het is al goed, system. Ik weet nu wel wat voor iemand je bent. Ga maar gezellig verder grote woordjes gebruiken om indruk te kunnen maken op Jan Modaal. Maar zoek de correcte spelling de volgende keer eventjes op in het Groene Boekje. Of op Google.
Het interesseert me maar zeer matig wat u gestudeerd hebt. Wat u in ieder geval niet hebt geleerd, is dat u zich moet onthouden van mensen op taalfouten te wijzen, terwijl u het klaarspeelt om in een klein zinnetje bijna 3 taalfouten op rij te maken.

Dus: schoenmaker blijf bij uw leest.
Oud 13 december 2010, 18:52   #12927
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Het interesseert me maar zeer matig wat u gestudeerd hebt. Wat u in ieder geval niet hebt geleerd, is dat u zich moet onthouden van mensen op taalfouten te wijzen, terwijl u het klaarspeelt om in een klein zinnetje bijna 3 taalfouten op rij te maken.

Dus: schoenmaker blijf bij uw leest.
't Is goed, system. Dat zinnetje had helemaal niets met azert te maken. Kwam helemaal van mij. Je bent braaf, jongen.

En stop met komma's gooien. Die komen hard aan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 december 2010 om 18:54.
Oud 13 december 2010, 19:20   #12928
system
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is goed, system. Dat zinnetje had helemaal niets met azert te maken. Kwam helemaal van mij. Je bent braaf, jongen.

En stop met komma's gooien. Die komen hard aan.
U schijnt er precies nog aan te twijfelen dat het van u kwam.

Citaat:
17 July 2010, 10:30 #715
van Maerlant

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
Ik heb vroeger nooit Vlaams op school onderwezen gekregen. Wél Nederlands.

Van Maerlant.
maar het vlaams is geen nederlands want verzameling van allemaal dialecten en vlamingen onderling verstaan elkaar niet en daarom VL BXL kwijt.

S'il y a une patrie ?* donner aux francophones, s'il y a une patrie ?* leur faire aimer, c'est une patrie francophone, une Belgique francophone. -Didier Reynders

En dus, hij die het schoentje past, trekke het aan.

Laatst gewijzigd door system : 13 december 2010 om 19:21.
Oud 13 december 2010, 19:30   #12929
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch maar eventjes vermelden dat die zin een parodie was op de stijl van system zijn vriendje azert. Ik wil niet dat iemand denkt dat ik op hetzelfde niveau sta als system, zeg Stel je voor!
Wat een lamlendig antwoord. U probeert zich eruit te draaien.

En 'friezen' schrijft u ook zo zeker omdat u Azert wil parodiëren neem ik aan. En katholieke Kerk vooralsnog ook? Net als franstalige burgerij.

U parodieert Azert permanent heb ik zo de indruk. U bent toch zeker dat u niet uzelf pariodeert?

Laatst gewijzigd door system : 13 december 2010 om 19:34.
Oud 13 december 2010, 20:16   #12930
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien ligt de inhoud van het propaganda-filmpje van Niessen er wat te dik op.
Les excuses sont faites pour s'en servir,
et les imbéciles pour les croir.

Frans spreekwoord
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 22:49   #12931
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Och, och, och ... Wat zijn we toch op onze pik getrapt, nietwaar system?

Mag ik ook eens een beetje jennen? U had beter geschreven " het woord 'nooit' niet in de mond te nemen". Bovendien is het "onwetendheid". Verder vergist men zich niet "in overvloed", wel "overvloedig". De uitdrukking "in overvloed" is meer aangewezen wanneer het gaat om voorwerpen. Zelfs "overvloedig" zich vergissen is een ongelukkige uitdrukking. Je had beter "frekwent" gebruikt.

Uw Nederlands is vatbaar voor verbetering system. Oefenen maar.
Oud 13 december 2010, 22:55   #12932
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha nee! system spreekt toch d'ed'le Droogkuistaal? En dat is immers geen Nederlands.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 10:32   #12933
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Mag ik ook eens een beetje jennen? U had beter geschreven " het woord 'nooit' niet in de mond te nemen". Bovendien is het "onwetendheid". Verder vergist men zich niet "in overvloed", wel "overvloedig". De uitdrukking "in overvloed" is meer aangewezen wanneer het gaat om voorwerpen. Zelfs "overvloedig" zich vergissen is een ongelukkige uitdrukking. Je had beter "frekwent" gebruikt.

Het schoolmeesterke Quercus is alweer bezig. Spijtig voor het schoolmeesterke is nochtans dat het zelf met goede regelmaat kanjers van taalfouten schrijft.

Zo schreef ons schoolmeesterke Quercus gisteren:

Quercus:
Citaat:
Inderdaad. Die verontwaardiging bij de Franco's en bij de reactionaire Vlaamse Belgicisten is een subliem staaltje van schijnheiligheid. Wat De Wever zegde omtrent de drugs waar de junkie aan verslaafd is doet nu langs alle kanten heel verontwaardigde "ooooh's" en "aaaah's" klinken. Maar het klopt volledig wat ik BDW deze morgen op de radio hoorde replikeren. Het was inderdaad een Waalse prof die een tijd geleden uitgerekend dat beeld zelf gebruikte om de Waalse toestand te kenschetsen Dat interview in Der Spiegel geeft de realiteit van dit onland. België is inderdaad een "zieke man" omdat het WalloBrux-gedeelte niet bereid is de opofferingen te brengen die voor een gezonde economie op langere termijn meer dan noodzakelijk zijn. Het IMF heeft inderdaad een schouderklopje ghegeven. Maar slechts voor een zeer beperkt aantal items, met name het budget en de tewerkstelling die aan het hernemen is. Maar er is heel wat meer dan dat.
Niet: 'replikeren', maar: 'repliceren'.

En schoolmeester Quercus maar de pretentie hebben de anderen te wijzen op taalfouten. Maar blijkbaar kunt u het niet laten. Ik stel dus voor dat u een aparte draad opent, waar u alle taalfouten van de forummers kunt bediscussiëren. De uwe inbegrepen.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2010 om 10:45.
Oud 14 december 2010, 10:44   #12934
Hollander

Standaard

Citaat:
Het schoolmeesterke Quercus is alweer bezig. Spijtig voor het schoolmeesterke is nochtans dat het zelf met goede regelmaat kanjers van taalfouten schrijft.

Maar blijkbaar kunt u het niet laten. Ik stel dus voor dat u een aparte draad opent, waar u alle taalfouten van de forummers kunt bediscussiëren. De uwe inbegrepen.
Taalfouten schrijft men niet, taalfouten maakt men,

Laatst gewijzigd door Hollander : 14 december 2010 om 10:46.
Oud 14 december 2010, 10:46   #12935
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Taalfouten schrijft men niet, taalfouten maakt men,

Men maakt ze door ze te schrijven. Maar dat was u blijkbaar ontgaan.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2010 om 10:47.
Oud 14 december 2010, 10:47   #12936
Hollander

Standaard

Citaat:
Men maakt ze door ze te schrijven. Maar dat was u blijkbaar ontgaan.
Dat zei je niet, boefje.
Oud 14 december 2010, 10:52   #12937
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zei je niet, boefje.
In Belgie 'schrijft' men taalfouten of 'maakt' men taalfouten. Dat is hetzelfde.
U ben weer de Hollandse wijsneus aan het uithangen.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2010 om 10:52.
Oud 14 december 2010, 12:03   #12938
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Zo schreef ons schoolmeesterke Quercus gisteren:

Quercus:

Niet: 'replikeren', maar: 'repliceren'.

En schoolmeester Quercus maar de pretentie hebben de anderen te wijzen op taalfouten. Maar blijkbaar kunt u het niet laten. Ik stel dus voor dat u een aparte draad opent, waar u alle taalfouten van de forummers kunt bediscussiëren. De uwe inbegrepen.
Taalfouten en spelfouten zijn niet hetzelfde, system. En opzettelijke spelfouten (replikeren, frekwent,...)? Ga maar eens een les volgen van een professor aan de KUL. Maar dat zijn ook domme mensen, natuurlijk. Domme mensen van een rechtse, fascistische universiteit!

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 14 december 2010 om 12:04.
Oud 14 december 2010, 12:03   #12939
Hollander

Standaard

Citaat:
In Belgie 'schrijft' men taalfouten of 'maakt' men taalfouten. Dat is hetzelfde.
U ben weer de Hollandse wijsneus aan het uithangen.
Ah, de herkenbare tactiek.

Ontkennen dat je er naast zit.
Onmiddellijk een jij-bak terugslingeren.

(als de kritiek aanzwelt en uit meerdere hoeken komt)

Onderwerp veranderen.

ik doop dit de drie-o tactiek.
Oud 14 december 2010, 12:13   #12940
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij had dan nog beter "frequent" gebruikt. Als we dan toch bezig zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be