Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 22:37   #13381
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ah, dus indien de Nederlanders geen expliciete toestemming meer moeten geven, dan zal het aantal verkeerdsdoden in hoogte gaan schieten.
Wat een vreemde logica.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 22:40   #13382
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat een vreemde logica.
Volgens mij zijn de meeste Nederlanders ervoor niet omdat het in België zo is, maar omdat een dode mens zijn organen geen emotionele waarde hebben voor de moderne Westerling. Als die organen andere levens kunnen redden zou het weinig bezwaar moeten opwekken.

Ik snap niet wat er zo onzalig aan is.

Het heeft absoluut géén invloed op de verkeersveiligheid in Nederland, volgens mij. Of zitten we met een complot waarbij artsen een hand hebben in de slechte staat van onze wegen, onze bebording, enz ... ?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 19 januari 2011 om 22:41.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 22:42   #13383
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn de meeste Nederlanders ervoor niet omdat het in België zo is, maar omdat een dode mens zijn organen geen emotionele waarde hebben voor de moderne Westerling. Als die organen andere levens kunnen redden zou het weinig bezwaar moeten opwekken.

Ik snap niet wat er zo onzalig aan is.
Omdat het mijn organen zijn, en het dus aan mij is om ze weg te geven. Als het nou meer donororganen zou opleveren zou je nog kunnen overwegen om het Belgische systeem in te voeren. Maar dat is dus niet zo. We kunnen dan beter de Nederlandse wegen net zo onveilig maken als de Belgische.
Oud 19 januari 2011, 22:44   #13384
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het heeft absoluut géén invloed op de verkeersveiligheid in Nederland, volgens mij. Of zitten we met een complot waarbij artsen een hand hebben in de slechte staat van onze wegen, onze bebording, enz ... ?
Er is inderdaad een verband tussen de verkeersveiligheid en het aantal donororganen. Maar dat wil niet zeggen dat er een verband is tussen het aantal donororganen en de verkeersveiligheid. Snap je?
Oud 19 januari 2011, 22:46   #13385
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een verband tussen de verkeersveiligheid en het aantal donororganen. Maar dat wil niet zeggen dat er een verband is tussen het aantal donororganen en de verkeersveiligheid. Snap je?
Uiteraard, daarom hanteerde ik ook sarcasme. Ik zie immers niet in hoe het niet voor meer donororganen zou zorgen.
Oud 19 januari 2011, 22:51   #13386
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, daarom hanteerde ik ook sarcasme. Ik zie immers niet in hoe het niet voor meer donororganen zou zorgen.
Het kan dan wellicht zo zijn dat we door ons veilige verkeer en dus lage beschikbaarheid van organen eens moeten nadenken over een ander beleid.

maar ik weet er niet veel van. De samenhang is echter opvallend.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:01   #13387
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het kan dan wellicht zo zijn dat we door ons veilige verkeer en dus lage beschikbaarheid van organen eens moeten nadenken over een ander beleid.

Fietspaden afschaffen...dat schijnt in België goed te werken...
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 23:03   #13388
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik heb er ook geen weet van. Het is dus beter vragen te stellen voor leken als ons.
Oud 19 januari 2011, 23:06   #13389
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Nu het tolvignet in België is doorgevoerd, zal het niet lang duren dat de telegraaf weer een België-boycot gaat promoten.

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 19 januari 2011 om 23:06.
Oud 20 januari 2011, 15:06   #13390
system
Banneling

Standaard

Niet alleen de Nederlandse wet op de orgaandonatie loopt falikant, maar misschien kunnen de Nederlandse Spoorwegen ook wat leren van de Belgische sporenleggers. Want de NS, zo hoorde we vandaag op het nieuws, schittert ook hier door een falend beleid.

Hoe we dat in België doen.

http://dc132.file.qip.ru/flash/playe...p://dc132.file. qip ..ru/images/logo.png&logo.position=top-left&plugins=sharing&sharing.link=http://file.qip.ru/video/x3UWWolQ/aefc0a75_kak_kladut_relsi.html&sharing.code=%3Cemb ed src%3D%22http://file.qip.ru/embed/135218468/cfbba8b3%22 width%3D%22420%22 height%3D%22320%22 allowfullscreen%3D%22true%22 allowscriptaccess%3D%22always%22 %2F%3E

Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2011 om 15:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 02:10   #13391
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het mijn organen zijn, en het dus aan mij is om ze weg te geven. Als het nou meer donororganen zou opleveren zou je nog kunnen overwegen om het Belgische systeem in te voeren. Maar dat is dus niet zo. We kunnen dan beter de Nederlandse wegen net zo onveilig maken als de Belgische.
Dat betwist ik als Nederlander, het Belgische systeem heeft (geloof ik) 10 organen meer per 1 miljoen, en dan heeft Belgie dus maar in totaal 25 organen per 1 miljoen.
Verder vindt u ook geen medestander in mij wat betreft wegenveiligheid.
Oud 23 januari 2011, 02:15   #13392
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Nu het tolvignet in België is doorgevoerd, zal het niet lang duren dat de telegraaf weer een België-boycot gaat promoten.
Ik denk dat u daar wel eens gelijk in kan krijgen. En ik als Europeaan en grensbewoner, betreur dit ten zeerste. Wij in de grensstreek rijden dus echt niet alleen door België heen, vraag dat maar aan uw bakkers, slagers/beenhouwers, slijterijen, benzinepompen, restaurants; en ik voorspel u dat deze bedrijven in de grensstreek hier echt niet zo blij mee zijn.
Sterker als Brabander vind ik de huidige situatie ook nog eens veel natuurlijker!
Oud 23 januari 2011, 07:50   #13393
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik denk dat u daar wel eens gelijk in kan krijgen. En ik als Europeaan en grensbewoner, betreur dit ten zeerste. Wij in de grensstreek rijden dus echt niet alleen door België heen, vraag dat maar aan uw bakkers, slagers/beenhouwers, slijterijen, benzinepompen, restaurants; en ik voorspel u dat deze bedrijven in de grensstreek hier echt niet zo blij mee zijn.
Sterker als Brabander vind ik de huidige situatie ook nog eens veel natuurlijker!
als ik het goed begrepen heb gaat het vooralsnog om een vignet voor +3,5t.

in ieder geval ben ik het ook niet eens met die ontwikkeling. Dit is een stap terug naar de middeleeuwen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 08:48   #13394
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik het goed begrepen heb gaat het vooralsnog om een vignet voor +3,5t.

in ieder geval ben ik het ook niet eens met die ontwikkeling. Dit is een stap terug naar de middeleeuwen.
Dus niet voor caravans ?

Een gemiste kans......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 18:36   #13395
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus niet voor caravans ?

Een gemiste kans......
Let wel, er zijn tegenwoordig prachtige caravans. Maar helaas, slechts weinig met een Nederlandse nummerplaat.
Oud 25 januari 2011, 18:41   #13396
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Let wel, er zijn tegenwoordig prachtige caravans. Maar helaas, slechts weinig met een Nederlandse nummerplaat.
Wat zou daarvoor de reden zijn ?
Oud 25 januari 2011, 18:44   #13397
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Je hebt ook kelders die niet naar kinderlijkjes ruiken. Helaas niet in België. Wat zou daar de reden van zijn?
Oud 25 januari 2011, 18:46   #13398
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Je hebt ook kelders die niet naar kinderlijkjes ruiken. Helaas niet in België. Wat zou daar de reden van zijn?
Kunt U dit verduidelijken ?
Oud 25 januari 2011, 18:59   #13399
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kunt U dit verduidelijken ?
Was dat niet in een Nederlandse tuin dat een Nederlandse moeder een x-aantal kinderlijkjes had begraven van babies die ze had gekregen en vermoord? Dit gebeurde nog niet zo lang geleden en het stond in alle kranten. Ook bij ons. Misschien bedoelt ie dat?

Citaat:
vrijdag, augustus 6th, 2010
Een vrouw in Friesland is opgepakt omdat ze verdacht wordt van kindermoorden. Zij zou de baby’s die zij op de wereld heeft gebracht vermoord hebben. Er is niet bekend om hoeveel kinderlijkjes het gaat.

Omroep Friesland zegt dat de vrouw uit Nij Beets komt, dat ligt in de gemeente Opsterland vlakbij Drachten, en 25 jaar oud is. De technische recherche doet onderzoek in het huis van de vrouw. De kinderlijkjes zouden in de tuin begraven liggen. Om 16:30 uur geeft het Openbaar Ministerie een persconferentie waar onder anderen de burgemeester van Opsterland, de politie en de hoofdofficier van Justitie bij aanwezig zullen zijn.

De verdachte is de 25 jarige Sietske H. uit Nij Beets. De vrouw werkte als tandartsassistente in een naburig dorp. Volgens buurtbewoners is al gezien dat de politie met tenminste 3 kleine doodskisten de woning van de verdachte heeft verlaten. De lichaampjes zijn in beslag genomen in verband met het onderzoek.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 19:15.
Oud 25 januari 2011, 20:20   #13400
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Was dat niet in een Nederlandse tuin dat een Nederlandse moeder een x-aantal kinderlijkjes had begraven van babies die ze had gekregen en vermoord? Dit gebeurde nog niet zo lang geleden en het stond in alle kranten. Ook bij ons. Misschien bedoelt ie dat?
Dat zou het idd kunnen zijn.

Le jardin de l'horreur.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be