Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 20:32   #15261
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Bij het WK veldrijden in Hoogerheide zijn mijn ogen, net als die van vele andere Hollanders, geopend. De haat die in de ogen van de Belgen stond was echt beangstigend. Sinds het afgelopen WK in Zuid-Afrika weet bijna iedere Holllander hoe de Belg in elkaar steekt.
oh? deed België dan mee in ZA?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 20:53   #15262
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Neen, maar hoe de Belg zich opstelde jegens de Hollanders was weerzinwekkend. De zure reacties op sites als HLN.be en 9lives.BE negeer ik al. Dat soort mensen mag je (mag ik hopen) niet representatief voor een gehele populatie achten. Maar de bagger die onafhankelijke, goede opgeleide Belgische journalisten dag in dag uit produceerden was beneden alle pijl.

Ieder stukje was zuigend, manipulatief en suggestief. Inspelen op de onderbuikgevoelens van de bevolking om hun gazetten te verkopen. Het voordeel van het mediatijdperk is dat Hollanders nu ook weten hoe de Belg over hen denkt.

Eén klein voorbeeld artikel na het bereiken van de 1/8 finale. Hier wordt op een geniepige en achterbakse manier, die kenmerkend is voor het Belgische Ras, gesuggereerd dat Holland Slovakije wel zal onderschatten, zich opmaakt voor de match tegen Brazilië en zich eigenlijk al wereldkampioen waant.

Lees en huiver: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100624_112
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 21:01   #15263
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dit weekend. Maurice Lippens in De Morgen:

"We zijn in een storm terechtgekomen met een schip dat te zwaar geladen was. En ja, ik voelde me alleen gelaten. Natrappen is niet mijn stijl, maar er zat ook een politieke kant aan de val van Fortis. Wouter Bos en De Nederlandse Bank (*) hebben hoogverraad gepleegd."

Tja, waarom verwondert ons dat nu niet?

(*)
Lees: Nout Wellink.
Mja, zoals ruim een jaar of tien (of nog langer, ik zou het moeten opzoeken) geleden. Toen kwam "La Cour" hoogstpersoonlijk tussen (rechtstreeks telefoontje naar de aan gang zijn de Raad van Bestuur) om te beletten dat dat de Generale Bank zou samengaan met de toenmalige ABN-Amrobank. Ondanks het feit dat de toenmalige CEO van de Generale Bank (wijlen Fred Chaffart) voor dat project helemaal gewonnen was.

Het is slechts wanneer er iets wordt versjacherd aan "la France" dat er blijkbaar nooit wordt tussengekomen. Zo kennen we la Belgique wel ...
Oud 5 juni 2011, 21:03   #15264
Hollander

Standaard

Citaat:
Neen, maar hoe de Belg zich opstelde jegens de Hollanders was weerzinwekkend. De zure reacties op sites als HLN.be en 9lives.BE negeer ik al. Dat soort mensen mag je (mag ik hopen) niet representatief voor een gehele populatie achten. Maar de bagger die onafhankelijke, goede opgeleide Belgische journalisten dag in dag uit produceerden was beneden alle pijl.

Ieder stukje was zuigend, manipulatief en suggestief. Inspelen op de onderbuikgevoelens van de bevolking om hun gazetten te verkopen. Het voordeel van het mediatijdperk is dat Hollanders nu ook weten hoe de Belg over hen denkt.

Eén klein voorbeeld artikel na het bereiken van de 1/8 finale. Hier wordt op een geniepige en achterbakse manier, die kenmerkend is voor het Belgische Ras, gesuggereerd dat Holland Slovakije wel zal onderschatten, zich opmaakt voor de match tegen Brazilië en zich eigenlijk al wereldkampioen waant.

Lees en huiver: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100624_112
Oh maar ik zal de laatste zijn die zal beweren dat de Belgische media toonvoorbeelden van Oranjegezindheid zijn. Dit artikel rept echter in redelijk neutrale, zelfs bij tijd en wijle positieve bewoordingen over de wedstrijd.

een bloemlezing:

Het al gekwalificeerde Nederland speelde met de handrem op
het ideale moment om Arjen Robben ritme te laten opdoen
De sterspeler van Bayern München
een knappe uitbraak
solide
Zonder op het gaspedaal te duwen verwierf Nederland de controle over de partij

kortom, het negativisme druipt er niet bepaald vanaf. Maar ik begrijp wat je bedoelt, soms is dat wel eens anders.
Oud 5 juni 2011, 21:04   #15265
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sommigen beginnen serieus was stoom uit hun neusgaten te vertonen toen Nederland de finale haalde: http://www.9lives.be/forum/sport/728...l-2-a-194.html

Citaat:
Man wat ben ik kwaad
ik haat holland

enorm teleurgesteld hier
Citaat:
Kan die hollanders al nie meer horen é!
Kheb were ne reden om extra dialect te klappen op reize (en in mijn broek te kakken wanneer ik op een bus vol Hollanders zit).
Citaat:
http://forum.fok.nl/forum/177
(Als in, rot op naar je eigen fora, Hollander. Dit is een Belgisch forum (zonder Walen).)

Citaat:
Nederland er nu uit tegen uruguay/ghana, dat zou pas mooi zijn
Want echt goed speelden ze toch niet imo, sensatie alom in de match maar dat was het dan ook.
Citaat:
omfg holland die doorgaat, kutploeg
Citaat:
Stop eens met reageren op die Nederlanders die het nu nodig vinden om hier een beetje te komen stoken. Tis niet dat ze al wereldkampioen zijn hé. Ze hebben gewoon met veel geluk gewonnen tegen Brazilië. Als ze zo verder spelen zullen ze het WK niet winnen.
Citaat:
Ok, vanaf nu ben ik resoluut anti-Nederland. Zowat de zieligste match die ik ze ooit heb zien spelen. De frustratie bij Melo was compleet begrijpelijk, van mij mocht hij nog wat harder getrapt hebben
(...)

En Hollanderrr, je zit in Gent... De enige Nederlander die ik ken die in Gent zit, is zowat de meest gehate persoon uit de faculteit, die zowat overal waar hij komt uitgelachen wordt. Kans is klein, maar misschien ben jij het wel Aan je gedrag te zien zou het wel eens goed kunnen.
Citaat:
En kijk eens hoeveel Nederlanders hier al zijn komen zegen van "hou op met jullie haat tegen Nederland, zieligaards". Als je niet kan inzien dat wij op een onafhankelijk forum onze eigen mening mogen geven over de manier waarop en dat hier ook mensen zijn die meer van Brazilie houden.... Ga dan naar FOK of whatever waar het alleen is van "joedelidoe hoidelihoi We sijn gewoon de beste"

Maar als ik in Nederland woonde of zelfs Nederlander in Belgie was, dan vond je mij hier nu ook niet hoor

Citaat:
ik ben er nog nie goed van ... bleh kuthollanders..

Go Uruguay! Go Ghana! laat deze hollanders niet naar de finale. Slechts 1 degelijke ploeg tegengekomen in heel hun WK campagne en dat is Brazilie. Voor de rest héél veel geluk met de lotingen. Meer geluk kun je daar denk ik niet mee krijgen.
Citaat:
Zolang Holland het WK niet wint, is het WK geslaagd. Hopelijk doet Diego morgen Duitsland eraan
Citaat:
GOVERDOMME KUTHOLLANDERS!
Citaat:
Komaan Brazilië, anders zwijgen die van Oranje een 4-tal jaar niet.
Citaat:
Wat een etters die Hollanders
Citaat:
Allez wat een teleurstelling -_-
En ik betwijfel dat we op Ghana of Uruguay kunnen rekenen om deze ploeg eruit te kegelen.
Citaat:
Hollanderrr
Banned
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 21:08   #15266
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Sommigen beginnen serieus was stoom uit hun neusgaten te vertonen toen Nederland de finale haalde: http://www.9lives.be/forum/sport/728...l-2-a-194.html
Ach, gewoon een beetje naijver, jaloezie. Mits in gezonde sportieve mate is daar niets mis mee. Zo schrijven wij ook over die Duitsers als er gespeeld wordt.

Enige verschil is dat zij ons daadwerkelijk wat misdaan hebben, en wij jullie nooit. Maar jullie hebben dan weer het excuus van een staat die zich moet rechtvaardigen door zich tegen ons af te zetten. Dan kan je jan-met-de-pet in de straat niet kwalijk nemen dat ie daar een tikje van meekrijgt.

Gewoon nuchter opvatten lijkt me het beste.
Oud 5 juni 2011, 21:12   #15267
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oh maar ik zal de laatste zijn die zal beweren dat de Belgische media toonvoorbeelden van Oranjegezindheid zijn. Dit artikel rept echter in redelijk neutrale, zelfs bij tijd en wijle positieve bewoordingen over de wedstrijd.

een bloemlezing:

Het al gekwalificeerde Nederland speelde met de handrem op
het ideale moment om Arjen Robben ritme te laten opdoen
De sterspeler van Bayern München
een knappe uitbraak
solide
Zonder op het gaspedaal te duwen verwierf Nederland de controle over de partij

kortom, het negativisme druipt er niet bepaald vanaf. Maar ik begrijp wat je bedoelt, soms is dat wel eens anders.
Het is vaak de subtiele ondertoon die zo misselijkmakend is. Daarom heb ik voor dit artikel gekozen. Vaak gaan de artikels ook recht op het doel af. Vooral de HLN-artikels zijn hier berucht om. Van Het Nieuwblad verwacht ik een iets hoger niveau. Maargoed, zij weten ook weten ook wat de Belg graag leest. Afgeven op "diene vuile kezen" levert hoge verkoopcijfers op. Dan is de keuze snel gemaakt.

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 5 juni 2011 om 21:15.
Oud 5 juni 2011, 21:14   #15268
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach, gewoon een beetje naijver, jaloezie. Mits in gezonde sportieve mate is daar niets mis mee. Zo schrijven wij ook over die Duitsers als er gespeeld wordt.

Enige verschil is dat zij ons daadwerkelijk wat misdaan hebben, en wij jullie nooit. Maar jullie hebben dan weer het excuus van een staat die zich moet rechtvaardigen door zich tegen ons af te zetten. Dan kan je jan-met-de-pet in de straat niet kwalijk nemen dat ie daar een tikje van meekrijgt.

Gewoon nuchter opvatten lijkt me het beste.
Ik heb overdreven hoor. Er zitten heel wat positieve berichten tussen en de meeste zijn in de aard van: “Bah, wat een lelijk voetbal. Ik vind Nederlanders normaal sympathiek, maar niet wanneer het op voetbal aankomt.”

Systems uit een dorp waar de enige attractie een oma in klederdracht die vlaaien bakt is zijn een uitzondering. Ik begrijp de Hollanderhaat van die laatsten wel hoor. Normaliter is het enige punt waarin België superieur is aan Nederland de spijs en de drank. In sommige streken, echter, is de keuken even sumier als of zelfs sumierder dan de Noord-Nederlandse en die notie van een totale inferioriteit brengt die complexen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 juni 2011 om 21:24.
Oud 5 juni 2011, 21:15   #15269
Hollander

Standaard

Citaat:
Het is vaak de subtiele ondertoon die zo misselijkmakend is. Daarom heb ik voor dit artikel gekozen. Vaak gaan de artikels ook recht op het doel af. Vooral de HLN-artikels zijn hier berucht om. Van Het Nieuwblad verwacht ik een iets hoger niveau. Maargoed, zij weten ook weten ook wat de Belg graag leest. Afgeven op "diene vuile kezen" levert een hoge verkoopcijfers op. Dan is de keuze snel gemaakt.
Ik zou het graag anders zien, maar zij moeten hun bestaan nu eenmaal rechtvaardigen door het onderscheid met ons te benadrukken. Dat dat soms geforceerd klinkt kan niet anders, want we hebben teveel gemeen.
Oud 5 juni 2011, 21:17   #15270
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik heb overdreven hoor. Er zitten heel wat positieve berichten tussen en de meeste zijn in de aard van: “Bah, wat een lelijk voetbal. Ik vind Nederlanders normaal sympathiek, maar niet wanneer het op voetbal aankomt.”

Systems uit een dorp waar de enige attractie een oma in klederdracht die vlaaien bakt is zijn een uitzondering.
Kritiek was hier af en toe ook niet mals op de speelstijl. Maar het resultaat telt, en zeker naarmate je verder komt op een toernooi. Feit dat wij eisen dat Oranje sierlijk speelt, net als de bevolking van Brazilië dat doet bij hun elftal is feitelijk een luxeprobleem.
Oud 5 juni 2011, 21:23   #15271
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kritiek was hier af en toe ook niet mals op de speelstijl. Maar het resultaat telt, en zeker naarmate je verder komt op een toernooi. Feit dat wij eisen dat Oranje sierlijk speelt, net als de bevolking van Brazilië dat doet bij hun elftal is feitelijk een luxeprobleem.
Spelen doe je om te winnen, niet om bewonderd te worden. Verwachten dat de supporters beschaamd zouden worden omdat ze onfraai winnen is belachelijk, het is jaloezie onder het mom van valse bescheidenheid.
Oud 5 juni 2011, 21:28   #15272
Hollander

Standaard

Citaat:
Spelen doe je om te winnen, niet om bewonderd te worden. Verwachten dat de supporters beschaamd zouden worden omdat ze onfraai winnen is belachelijk, het is jaloezie onder het mom van valse bescheidenheid.
Wellicht, maar jullie zijn gewoon welkom in onze kroegen zodra het EK begint.

Of beter nog, in de hossende Oranjemeute in de Poolse speelsteden. Gewoon, voor de lol, om dat wij lage landers zijn.
Oud 6 juni 2011, 00:18   #15273
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Of beter nog, in de hossende Oranjemeute in de Poolse speelsteden. Gewoon, voor de lol, om dat wij lage landers zijn.
Ik ben het an sich met Hollander eens, maar ook in Nederland (uiteraard pas echt na het eindresultaat van het WK) kwam commentaar over het spel. Terecht maar resultuut altijd in combinatie met mooi spel indien mogelijk, daar zijn de Rode Duivels en Oranje inmiddels wel over eens.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 6 juni 2011 om 00:20.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 16:35   #15274
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

ik supporter altijd voor nederland als we er niet bij zijn
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:08   #15275
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Ik ben het an sich met Hollander eens, maar ook in Nederland (uiteraard pas echt na het eindresultaat van het WK) kwam commentaar over het spel. Terecht maar resultuut altijd in combinatie met mooi spel indien mogelijk, daar zijn de Rode Duivels en Oranje inmiddels wel over eens.
RD en mooi spel? *kuch*
ons hele as trok op niets! ze konden het enkel met individuele flitsen.
ze mogen geluk hebben dat het maar 1-1 bleef.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 juni 2011 om 17:09.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:08   #15276
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Ik zie weinig heil of voordeel om voor de Ollanders te supporteren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:10   #15277
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie weinig heil of voordeel om voor de Ollanders te supporteren.
jij bent dan ook een stoker tussen Vlamingen en Nederlanders op dit forum en dit enkel om te zorgen dat de Nederlandense band tussen beiden te breken.

is het niet?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 17:15   #15278
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
jij bent dan ook een stoker tussen Vlamingen en Nederlanders op dit forum en dit enkel om te zorgen dat de Nederlandense band tussen beiden te breken.

is het niet?
Welke band?

Iets wat er niet is, kun je ook niet kapot maken.

De realiteit is dat de gemiddelde Hollander en Belg elkaars bloed wel kan drinken.
Oud 6 juni 2011, 17:29   #15279
Hollander

Standaard

Citaat:
Welke band?

Iets wat er niet is, kun je ook niet kapot maken.

De realiteit is dat de gemiddelde Hollander en Belg elkaars bloed wel kan drinken.
jij bent geen Hollander dus spreek niet namens ons.
Oud 6 juni 2011, 17:59   #15280
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Ik supporter voor Nederland, ook wanneer 'we' erbij zijn...

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be