Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 13:02   #15621
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het is in ieder geval wel opvallend dat ik nergens anders ter wereld dergelijke afkeer voor Nederland(ers) ben tegengekomen als onder Belgen.
Noem het gerust Vlamingen én Walen. Het is niet omdat er onder Vlamingen én Walen inderdaad een dergelijke houding bestaat, dat alle Vlaamse tegenstanders of ongeïnteresserden in Dietsland/Groot-NL/... plots als "belgen" moeten beschouwd worden.

Een aanzienlijk deel van de Vlamingen ervaart NL'ers als arrogant, pretentieus, onbetrouwbaar in zaken doen (financiële addertjes onder het gras), en heeft ze bijvoorbeeld liever niet te veel op vakantie in hetzelfde hotel. En zijn er uitzonderingen bij de NL'ers die best heel goed meevallen? Uiteraard!
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:04   #15622
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bron?
Romeinse propaganda wellicht, maar toch ben ik ook geïnteresseerd.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 14:11   #15623
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Noem het gerust Vlamingen én Walen. Het is niet omdat er onder Vlamingen én Walen inderdaad een dergelijke houding bestaat, dat alle Vlaamse tegenstanders of ongeïnteresserden in Dietsland/Groot-NL/... plots als "belgen" moeten beschouwd worden.

Een aanzienlijk deel van de Vlamingen ervaart NL'ers als arrogant, pretentieus, onbetrouwbaar in zaken doen (financiële addertjes onder het gras), en heeft ze bijvoorbeeld liever niet te veel op vakantie in hetzelfde hotel. En zijn er uitzonderingen bij de NL'ers die best heel goed meevallen? Uiteraard!
gelieve het om te draaien: een kleine groep is heel arrogant, pretentieus en onbetrouwbaar.
de meeste Nederlanders zijn fijne mensen.

ik kan het weten want ik ben al in Nederland geweest!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 augustus 2011 om 14:12.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 15:38   #15624
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een aanzienlijk deel van de Vlamingen ervaart NL'ers als arrogant, pretentieus, onbetrouwbaar in zaken doen (financiële addertjes onder het gras), en heeft ze bijvoorbeeld liever niet te veel op vakantie in hetzelfde hotel.
Andersom gaan ook steeds meer en meer Nederlanders over hun nek van het Belgentuig. Die schijnheilige glimlach die op hun hypocriete smoelwerk verschijnt, om je vervolgens een mes in de rug te steken al je je omdraait, is tekenend voor de Belg. Dat achterbakse, geniepige en gluiperige karakter van de Belg, doet de gemiddelde Hollander kokhalzen. Er gaan steeds meer stemmen op om een muur op de Nederlands-Belgische grens te bouwen. Op die manier zullen veel problemen worden opgelost, want een Belg was niet te vertrouwen, is niet te vertrouwen en zal nooit te vertrouwen zijn!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 16:23   #15625
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Er gaan steeds meer stemmen op om een muur op de Nederlands-Belgische grens te bouwen.
Fijn, hoef ik het veer niet meer te nemen of geen omweg meer te maken via een brug.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 06:37   #15626
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
gelieve het om te draaien: een kleine groep is heel arrogant, pretentieus en onbetrouwbaar.

Ik denk dat iedereen hier wel al eens in Nederland geweest is.
Dat is niet echt een betrouwbare referentie.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 augustus 2011 om 06:37.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 07:34   #15627
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Misschien is volgend artikel uit een Gesubsidieerde Vaderlandsche Courant wél een 'betrouwbare referentie'?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=CQ3DL419

<<< BELGIË GAF TOT NU 1,5 MILJOEN, NEDERLAND 16,7 MILJOEN EURO

Afrika raakt ons (nog) niet

donderdag 04 augustus 2011,
03u00Auteur: Koen Baumers

De Belgen hebben tot nu toe 1,5 miljoen euro gestort op rekeningnummer 12-12 voor de bestrijding van de hongersnood in Oost-Afrika. In Nederland is er ook zo'n rekeningnummer, Giro 555. Zij kregen al elf keer meer binnen: 16,7 miljoen euro.
Weeral een interland tussen de Lage Landen waarbij België het onderspit moet delven: voor de honger in Afrika hebben de Nederlandse hulporganisaties onder Giro 555 al elf keer méér geld binnengekregen dan hun Belgische collega's van het Consortium 12-12, dat vijf hulporganisaties groepeert. De stand is momenteel 16,7 miljoen euro tegenover 1,5 miljoen euro. Inderdaad, er zijn meer Nederlanders dan Belgen, maar dan nog. Elke inwoner van Nederland gaf gemiddeld 1euro om de droogte en de hongersnood te bestrijden, de gemiddelde Belg had er totnogtoe 14eurocent voor over.

Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt', zucht Erik Todts, voorzitter van het Consortium 12-12. ‘Nederland stond na een week al aan 8 of 9 miljoen euro. Nochtans werken onze collega's in Nederland onder dezelfde omstandigheden als wij. Er is evenveel aandacht in de media, het is er ook volop vakantie en er is geen speciale, historische band met de getroffen landen. Dat was bijvoorbeeld bij de tsunami in Zuidoost-Azië wél het geval.'

Lieke Hagebeuk van Giro 555 in Nederland schrikt even als we haar de Belgische ‘opbrengst' meedelen. ‘Geen idee vanwaar dat verschil komt. De honger in Oost-Afrika leeft hier heel erg, de mensen beginnen zelf acties om geld in te zamelen. Blijkbaar trekken de Nederlanders het zich meer aan?'

Borsato en Hoogerland

Misschien zijn het de spotjes op tv die voor een deel het verschil maken. De beelden die de Vlamingen te zien krijgen zijn eerder sober, in Nederland geeft een schare Bekende Nederlanders zijn gezicht aan de campagne. > (*) < Onder anderen zanger Marco Borsato en wielrenner Johnny Hoogerland leggen de kijker uit waarom zij gestort hebben. ‘Dat soort spotjes zou op Belgen nog meer indruk maken dan op Nederlanders, omdat Belgen van nature meer volgers zijn', zegt Paul Wouters, een naar Nederland uitgeweken Vlaming en auteur van het boek België-Nederland, verschil moet er zijn. ‘Al moet er in dit geval wat mij betreft geen verschil zijn.' (lacht)

‘De verklaring is eerder te zoeken bij de protestantse inslag van de Nederlanders. Ze hebben daardoor een groter verantwoordelijkheidsgevoel en nemen sneller zelf initiatief. Belgen geven pas geld als specifieke mensen hun verantwoordelijkheid nemen. Het vooroordeel van de gierige Nederlander –waar de Belgen zo graag grapjes over maken– klopt absoluut niet.'

...
>>>

(*) We moeten er volgens mij toch wel rekening mee houden dat 'Bekende Vlamingen' andere prioriteiten hebben. Zij staan immers op geregelde tijdstippen op de barricaden om een binnenlandsche vijand - te weten het opperhoofd der vuige Vlaemsche Nationalisten - te bestrijden. En ja, zelfs een artiest wordt daar moe van, newaor?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:18   #15628
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien is volgend artikel uit een Gesubsidieerde Vaderlandsche Courant wél een 'betrouwbare referentie'?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=CQ3DL419

<<< BELGIË GAF TOT NU 1,5 MILJOEN, NEDERLAND 16,7 MILJOEN EURO

Afrika raakt ons (nog) niet

donderdag 04 augustus 2011,
03u00Auteur: Koen Baumers

De Belgen hebben tot nu toe 1,5 miljoen euro gestort op rekeningnummer 12-12 voor de bestrijding van de hongersnood in Oost-Afrika. In Nederland is er ook zo'n rekeningnummer, Giro 555. Zij kregen al elf keer meer binnen: 16,7 miljoen euro.
Weeral een interland tussen de Lage Landen waarbij België het onderspit moet delven: voor de honger in Afrika hebben de Nederlandse hulporganisaties onder Giro 555 al elf keer méér geld binnengekregen dan hun Belgische collega's van het Consortium 12-12, dat vijf hulporganisaties groepeert. De stand is momenteel 16,7 miljoen euro tegenover 1,5 miljoen euro. Inderdaad, er zijn meer Nederlanders dan Belgen, maar dan nog. Elke inwoner van Nederland gaf gemiddeld 1euro om de droogte en de hongersnood te bestrijden, de gemiddelde Belg had er totnogtoe 14eurocent voor over.

Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt', zucht Erik Todts, voorzitter van het Consortium 12-12. ‘Nederland stond na een week al aan 8 of 9 miljoen euro. Nochtans werken onze collega's in Nederland onder dezelfde omstandigheden als wij. Er is evenveel aandacht in de media, het is er ook volop vakantie en er is geen speciale, historische band met de getroffen landen. Dat was bijvoorbeeld bij de tsunami in Zuidoost-Azië wél het geval.'

Lieke Hagebeuk van Giro 555 in Nederland schrikt even als we haar de Belgische ‘opbrengst' meedelen. ‘Geen idee vanwaar dat verschil komt. De honger in Oost-Afrika leeft hier heel erg, de mensen beginnen zelf acties om geld in te zamelen. Blijkbaar trekken de Nederlanders het zich meer aan?'

Borsato en Hoogerland

Misschien zijn het de spotjes op tv die voor een deel het verschil maken. De beelden die de Vlamingen te zien krijgen zijn eerder sober, in Nederland geeft een schare Bekende Nederlanders zijn gezicht aan de campagne. > (*) < Onder anderen zanger Marco Borsato en wielrenner Johnny Hoogerland leggen de kijker uit waarom zij gestort hebben. ‘Dat soort spotjes zou op Belgen nog meer indruk maken dan op Nederlanders, omdat Belgen van nature meer volgers zijn', zegt Paul Wouters, een naar Nederland uitgeweken Vlaming en auteur van het boek België-Nederland, verschil moet er zijn. ‘Al moet er in dit geval wat mij betreft geen verschil zijn.' (lacht)

‘De verklaring is eerder te zoeken bij de protestantse inslag van de Nederlanders. Ze hebben daardoor een groter verantwoordelijkheidsgevoel en nemen sneller zelf initiatief. Belgen geven pas geld als specifieke mensen hun verantwoordelijkheid nemen. Het vooroordeel van de gierige Nederlander –waar de Belgen zo graag grapjes over maken– klopt absoluut niet.'

...
>>>

(*) We moeten er volgens mij toch wel rekening mee houden dat 'Bekende Vlamingen' andere prioriteiten hebben. Zij staan immers op geregelde tijdstippen op de barricaden om een binnenlandsche vijand - te weten het opperhoofd der vuige Vlaemsche Nationalisten - te bestrijden. En ja, zelfs een artiest wordt daar moe van, newaor?

Een calvinistische moraal heeft ook pluspunten.De Nederlanders zijn zuinig tegenover zichzelf maar kunnen gul zijn wanneer ze hun hemel moeten verdienen of in het reine moeten komen met hun calvinistisch geweten . Eigenlijk moet men de zogenaamde Nederlandse 'gulheid' voor het grootste stuk reduceren tot het eigenbelang.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2011 om 10:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 10:46   #15629
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een calvinistische moraal heeft ook pluspunten.De Nederlanders zijn zuinig tegenover zichzelf maar kunnen gul zijn wanneer ze hun hemel moeten verdienen of in het reine moeten komen met hun calvinistisch geweten . Eigenlijk moet men de zogenaamde Nederlandse 'gulheid' voor het grootste stuk reduceren tot het eigenbelang.
Ja, ja, men 'moet' reduceren.

De Somaliërs hebben alvast niks aan uw zogenaamde redeneervermogen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 12:12   #15630
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgen als jij zien toch alleen maar het slechte in ons. Precies de reden waarom ik veel van mijn sympathie voor jullie ben kwijtgeraakt. Het is spijtig dat veel van mijn landgenoten nog graag zoete broodjes bakken met jullie.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 12:24   #15631
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Belgen als jij zien toch alleen maar het slechte in ons. Precies de reden waarom ik veel van mijn sympathie voor jullie ben kwijtgeraakt. Het is spijtig dat veel van mijn landgenoten nog graag zoete broodjes bakken met jullie.
Hij tij is aan het keren, Spinoza. Dankzij het internet e.d. zien steeds meer Nederlanders wat de ware aard van de Belg is.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 17:55   #15632
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij tij is aan het keren, Spinoza. Dankzij het internet e.d. zien steeds meer Nederlanders wat de ware aard van de Belg is.
Allé dan, met u hebben we het wat gemakkelijker. U aard kennen we al.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2011 om 18:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2011, 18:31   #15633
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Allé dan, met u hebben we het wat gemakkelijker. Uw aard kennen we al.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 01:28   #15634
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Weldra wordt heel Limburg overrompeld door inwijkende Hollanders. Ik hoor ze al aankomen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 06:22   #15635
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Weldra wordt heel Limburg overrompeld door inwijkende Hollanders. Ik hoor ze al aankomen.
Frans Bauer komt regelmatig.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 07:04   #15636
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh... my... fucking...

edit, laat maar.

Laatst gewijzigd door Weezer : 10 augustus 2011 om 07:04.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 09:07   #15637
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Voerstreek is al opgekocht en Nederlands-taliger dan ooit tevoren. Noord Limburg idem dito. Het enige verschil tussen Belg en Nederlander zit in het managen van problemen. Een Nederlander die zijn laptop in brand ziet vliegen volgt de procedures, leest eerst de instructies, neemt de brandblusser, leest de gebruiksaanwijzing en gaat dan lopen, omdat intussen het volledige kantoor in brand staat. Een Belg neemt de brandblusser dooft het vuur, verwittigd de brandverzekering en gaat een nieuwe laptop kopen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 09:48   #15638
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Dat is niet mijn ervaring en die van een meerderheid van de Vlamingen.

Citaat:
Ik kom -jammergenoeg- maandelijks in NL. Persoonlijke individuele ervaringen en getuigenissen zijn overigens waardeloos in dergelijke discussies, zowel de uwe als de mijne. Ik deel opvattingen die blijkbaar wijder verspreid zijn in VL.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2011, 10:16   #15639
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik kom -jammergenoeg- maandelijks in NL. Persoonlijke individuele ervaringen en getuigenissen zijn overigens waardeloos in dergelijke discussies, zowel de uwe als de mijne. Ik deel opvattingen die blijkbaar wijder verspreid zijn in VL.
al gehoord over het Belgicisme en zijn vooroordelen tegen alles wat te maken heeft met Nederland?
verder hoeft u niet te zoeken.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 augustus 2011 om 10:20.
Oud 10 augustus 2011, 10:21   #15640
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De Voerstreek is al opgekocht en Nederlands-taliger dan ooit tevoren. Noord Limburg idem dito. Het enige verschil tussen Belg en Nederlander zit in het managen van problemen. Een Nederlander die zijn laptop in brand ziet vliegen volgt de procedures, leest eerst de instructies, neemt de brandblusser, leest de gebruiksaanwijzing en gaat dan lopen, omdat intussen het volledige kantoor in brand staat. Een Belg neemt de brandblusser dooft het vuur, verwittigd de brandverzekering en gaat een nieuwe laptop kopen.
was da voor zever!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be