Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 12:04   #15801
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het heeft hier maar weinig te maken met 'lachen'. Het gaat hiet over een Nederlandse journalist die niet goed zijn werk doet omdat hij behept is met Hollandse arrogantie.
Alles beter dan die typisch Belgische zelfgenoegzaamheid...
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 13:46   #15802
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Deze journalist laat gewoon een aantal bezoekers van het festival aan het woord. Daar is niets mis mee. Jij verwacht kennelijk dat hij alleen positieve reacties weergeeft.
U noemt das negatieve reacties ?

Ik zou moeten plaatsvervangende schaamte hebben nu.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 14:35   #15803
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Enkel mensen als Het Oosten, system en consoorten klagen over 'Hollandse arrogantie'. Eigenlijk bestaat die reputatie van Nederlanders enkel bij een bepaald soort mens in België. In realiteit zijn Nederlanders en Hollanders evenmin helemaal niet arrogant. Ik ben die zever spuugzat en ze spreken tegen een muur wat dat betreft. Triestige mensen zijn het die hun eigen reputatie alleen maar neerhalen ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Alles beter dan die typisch Belgische zelfgenoegzaamheid...
Is een ander woord voor arrogantie, maar inderdaad, Belgen zijn veel arroganter dan Nederlanders. Let wel, een bepaald soort België dan wel bepaald.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2011 om 14:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 15:56   #15804
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Enkel mensen als Het Oosten, system en consoorten klagen over 'Hollandse arrogantie'. Eigenlijk bestaat die reputatie van Nederlanders enkel bij een bepaald soort mens in België. In realiteit zijn Nederlanders en Hollanders evenmin helemaal niet arrogant. Ik ben die zever spuugzat en ze spreken tegen een muur wat dat betreft. Triestige mensen zijn het die hun eigen reputatie alleen maar neerhalen ...

Is een ander woord voor arrogantie, maar inderdaad, Belgen zijn veel arroganter dan Nederlanders. Let wel, een bepaald soort België dan wel bepaald.
Dan zal Gouverneur Reynders het bij het verkeerde eind hebben gehad zekers... en u het bij het rechte eind...

Nochtans, uw objectiviteit spreekt boekdelen, ook al probeert u dat op een onhandige manier wat recht te zetten en te verdoezelen.

Citaat:
Is een ander woord voor arrogantie, maar inderdaad, Belgen zijn veel arroganter dan Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2011 om 16:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 16:05   #15805
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan zal Gouverneur Reynders het bij het verkeerde eind hebben gehad zekers... en u het bij het rechte eind...

Nochtans, uw objectiviteit spreekt boekdelen, ook al probeert u dat op een onhandige manier wat recht te zetten.
Reynders is een grote zeveraar die het nieuws amper gehaald heeft met zijn gemopper. 'Arrogante Hollander' binnenmonds prevelen wekt weinig begrip op en wordt niet ernstig genomen. Het komt eerder proletarisch over. Verder is het zo dat Belgen veel arroganter zijn, zeker overtuigde zoals u, system and consoorten. Nederlanders zijn veel bescheidener. Ja, wel trotser op hun land, maar bescheidener. Uiteraard zullen jullie dat nooit zien, ironisch wegens jullie eigen oogkleppen verblindt door een nationalisme dat zich in het defensieve moet dringen.
Ik meen ook te weten waarom. Jullie zijn gefrustreerd omdat niet iedereen meegaat in jullie identiteit. Laat me het volgende zeggen: dat zal niet vlug veranderen als het een haatidentiteit van een rancune tegenover onze noorderburen is. Buitenstaanders vinden jullie losers, want dat zijn jullie ook.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2011 om 16:13.
Oud 20 augustus 2011, 16:12   #15806
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reynders is een grote zeveraar die het nieuws amper gehaald heeft met zijn gemopper. 'Arrogante Hollander' binnenmonds prevelen is een eigenschap die niet ernstig genomen wordt en eerder laaghartig overkomt. Verder is het zo dat Belgen veel arroganter zijn, zeker overtuide zoals u, system and consoorten. Nederlanders zijn veel bescheidener. Ja, wel trotser op hun land, maar bescheidener. Uiteraard zullen jullie dat nooit zien, ironisch wegens jullie eigen oogkleppen verblindt door een nationalisme dat zich in het defensieve moet dringen.
Ik meen ook te weten waarom. Jullie zijn gefrustreerd omdat niet iedereen meegaat in jullie identiteit. Laat me het volgende zeggen: dat zal niet vlug veranderen als het een haatidentiteit van een rancune tegenover onze noorderburen is. Buitenstaanders vinden jullie losers, want dat zijn jullie ook.
Hij prevelde dit niet binnenmonds. Hij uitte dit luid en klaar.
Oud 20 augustus 2011, 16:14   #15807
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reynders is een grote zeveraar die het nieuws amper gehaald heeft met zijn gemopper. 'Arrogante Hollander' binnenmonds prevelen wekt weinig begrip op en wordt niet ernstig genomen. Het komt eerder proletarisch over. Verder is het zo dat Belgen veel arroganter zijn, zeker overtuigde zoals u, system and consoorten. Nederlanders zijn veel bescheidener. Ja, wel trotser op hun land, maar bescheidener. Uiteraard zullen jullie dat nooit zien, ironisch wegens jullie eigen oogkleppen verblindt door een nationalisme dat zich in het defensieve moet dringen.
De enige die zich hier gedraagt als een gefrustreerde bent u nu wel.
Oud 20 augustus 2011, 16:15   #15808
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij prevelde dit niet binnenmonds. Hij uitte dit luid en klaar.
Hij mag het hebben en heel die stomme kliek van jullie. Soms vraag ik me af of we met volwassenen te doen hebben.

Citaat:
De enige die zich hier gedraagt als een gefrustreerde bent u nu wel.
Wie niet zwijgt is gefrustreerd. Mensen zwijgen uit politieke correctheid en uit desinteresse, niets meer. Het is allemaal quantité negligeable gebaseerd op aangeleerde afkeergevoelens die op niets maar ook niets stoelen. Ik ben niet de mens die dat doet. Toch is het jammer dat elke normale discussie erdoor gefnuikt wordt puur en enkel omwille van een 'boertige cultuur'.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2011 om 16:33.
Oud 20 augustus 2011, 16:18   #15809
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij mag het hebben en heel die stomme kliek van jullie. Soms vraag ik me af of we met volwassenen te doen hebben.
Gouverneur Reynders is doorgaans nochtans een zeer bezadigd man. Hij zal dit niet 'zomaar' gezegd hebben.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2011 om 16:20.
Oud 20 augustus 2011, 16:19   #15810
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gouverneur Reynders is nochtans een zeer bezadigd man. Hij zal dit niet 'zomaar' gezegd hebben.
Ja, maar u bent een Katholieke pastoor (een Katholieke nationalist zelfs) die enkel gehoorzaamheid verwacht. U bent dan ook geen referentie. Persoonlijk zijn authoriteitsargumenten nogal zwak van aard, zeker wanneer de taal 'oerdom' overkomt. Wanneer ik zulke taal uit weet ik dat het niet ernstig genomen dient te worden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2011 om 16:22.
Oud 20 augustus 2011, 16:22   #15811
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar u bent een Katholieke pastoor (een Katholieke nationalist zelfs) die enkel gehoorzaamheid verwacht. U bent dan ook geen referentie.
Uw respons laat tenzeerste te wensen over.
Oud 20 augustus 2011, 16:24   #15812
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw respons laat tenzeerste te wensen over.
Niveau aanpassen heet dat.
Oud 20 augustus 2011, 16:28   #15813
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niveau aanpassen heet dat.
Veel verschil met uw vorige antwoorden merk ik niet. Uw niveau is en blijft voorspelbaar.
Oud 20 augustus 2011, 17:17   #15814
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo tonen Nederlanders zich toch niet altijd wanneer zij in het buitenland zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2011 om 17:19.
Oud 20 augustus 2011, 18:12   #15815
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo tonen Nederlanders zich toch niet altijd wanneer zij in het buitenland zijn.

Wilt u ook een bron van dit grafiekje geven?

De feiten liggen anders. Als er 1 volk uitblinkt in narcisme, achterbaksheid, gluiperigheid, zelfgenoegzaamheid en hypocrisie, dan is het wel het Belgenvolk. Een kameraad van mij werkt in de horeca en hij bevestigt dit verhaal. Ze schreeuwen, ze misdragen zich en ze zijn te gierig om een fooi te geven. Onlangs is er nog een vliegtuig met mensen van het Belgische Ras uit Spanje teruggestuurd. De Spanjaarden waren de terreur van het Belgentuig zat. Gelijk hadden ze! Vertrouw nooit een Belg!
Oud 20 augustus 2011, 18:17   #15816
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Het mag duidelijk zijn dat die muur op de Belgisch-Nederlandse grens er snel moet komen. De diepgewortelde haat aan beide kanten van de grens kan anders flink uit de hand lopen. Ik hoef jullie er niet aan te herinneren wat er in jaren '90 in Rwanda is gebeurd. Zonder een muur op de Belgisch-Nederlandse grens zal het water van de Maas en Waal spoedig rood kleuren.
Oud 20 augustus 2011, 18:20   #15817
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Je plaat blijft hangen, Jean-Paul
Oud 20 augustus 2011, 18:22   #15818
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Wilt u ook een bron van dit grafiekje geven?

De feiten liggen anders. Als er 1 volk uitblinkt in narcisme, achterbaksheid, gluiperigheid, zelfgenoegzaamheid en hypocrisie, dan is het wel het Belgenvolk. Een kameraad van mij werkt in de horeca en hij bevestigt dit verhaal. Ze schreeuwen, ze misdragen zich en ze zijn te gierig om een fooi te geven. Onlangs is er nog een vliegtuig met mensen van het Belgische Ras uit Spanje teruggestuurd. De Spanjaarden waren de terreur van het Belgentuig zat. Gelijk hadden ze! Vertrouw nooit een Belg!
Dat waren studentjes die weigerden te betalen voor de schandalige meerprijs die Ryan Air vroeg voor extra bagage.

Dit hier is van een andere dimensie:
Citaat:
Een op de tien Nederlanders heeft wel eens een handdoek uit een hotelkamer gestolen. En 7% heeft dat wel eens overwogen. Dat blijkt uit een onderzoek van Super de Boer. De supermarkt deed onderzoek in verband met een eigen handdoeken actie. 61% neemt zeepjes en shampoo mee naar huis, maar die liggen er toch om mee te nemen??
Oud 20 augustus 2011, 18:26   #15819
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

De jouwe ook...
Oud 20 augustus 2011, 18:28   #15820
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat waren studentjes die weigerden te betalen voor de schandalige meerprijs die Ryan Air vroeg voor extra bagage.

Dit hier is van een andere dimensie:
Bagatelliseer maar weer de terreur van het Belgentuig. Feit is dat de wereld steeds meer over z'n nek van het Belgenvolk gaat. Ze misdragen zich en slopen alles wat los of vast zit. Het is niet voor niets dat steeds meer hotels mensen van het Belgische Ras weigeren. Ook in onze stad komen er steeds meer Belgische "toeristen", die de lokale bevolking komen terroriseren. Wat mij betreft worden er zware middelen ingezet om deze Belgenplaag tegen te gaan! Vertrouw nooit een Belg!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be