![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16421 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16422 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom zouden Nederl
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16423 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom zou Nederland met België fuseren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16424 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, Nederland heeft daar niets bij te winnen. België heeft een immense staatsschuld en niets aan pensioenopbouw gedaan. Wie kan daarvoor opdraaien? Jawel, de hardwerkende Nederlander. Wij zitten echt niet op die profiteurs en parasieten te wachten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16425 |
Vreemdeling
|
![]() Profiteurs en parasieten heb je het over de Walen misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan wel interessant zijn om te weten welke grootte-verhouding er nu precies bestaat tussen enerzijds Henri1 en anderzijds dat terrein waarop hij (=Henri1) 'wat' meemaakt.
Als dat terrein waarop Henri1 'wat' meemaakt nu pakweg één vierkante meter groot is, en Henri1 is zélf één decameter groot, dan maakt Henri1 volgens mij niet erg veel mee daar op zijn terrein. Hij kan zich er dan zelfs amper op bewegen, me dunkt. Als Henri1 echter pakweg één millimeter groot is, en het terrein waarop Henri1 'wat' meemaakt is zo maar eventjes honderdvijftig kilometer lang op honderd kilometer breed, dan maakt Henri1 wellicht véél te véél mee voor zijn in dit geval - alle verhoudingen in acht genomen - héél érg piepkleine breintje. De dreiging van een kortsluiting in de hersenen is dan ook niet geheel ondenkbeeldig. Zoals gewoonlijk zal de waarheid wel ergens tussen beide extremen in liggen. Henri1 is wellicht net iets groter dan één meter vijftig, en dat terrein waarop hij 'wat' meemaakt is waarschijnlijk niet zo héél véél groter dan een twintigtal vierkante kilometer. Voor alle duidelijkheid: de auto waarmee Henri1 zich doorheen, op & over dat terrein verplaatst heb ik in deze min of meer ruwe schatting NIET meegerekend.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16428 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16429 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nog wat, ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die mij arrogant noemen, meneer de Hertog ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 oktober 2011 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16430 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16431 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien is er ook geen kans op een herhaling zoals in 1830 na een samengaan. De politiek in België is té ingewikkeld om mee samen te gaan. Ik ben blij dat België er is als bufferstaat tussen ons en de Fransen. Maar ik gun de Vlamingen wel een onafhankelijke staat, wanneer zij dit willen. Eeen Vlaamse staat als buffer is ook goed voor ons. ![]()
![]() |
![]() |
#16432 |
Vreemdeling
|
![]() En in sommige banken in Nederland moet je betalen als er veel geld opstaat in Belgie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16433 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16434 |
Vreemdeling
|
![]() Humor!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nogmaals een fusie hoeft niet, het mag natuurlijk wel (beter waren we (de Nederlanden en in het bijzonder Brabant) nooit uiteen gegaan in 1568-1648 én later in 1830-1839; nu terug samengaan is lastiger); maar een buffer willen is (mijns inziens) toch iets van een aantal eeuwen geleden.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 15 oktober 2011 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16436 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De dikke grens tussen Frankrijk en de Noordelijke Nederlanden, waar heb ik dat nog gehoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16437 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen. Laatst gewijzigd door Torkilson : 15 oktober 2011 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is dan hun keuze. Als de driehoek, Zeeland,Holland en Utrecht maar intact blijft. Want dit is de ware erfenis van de graven van Holland!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2011 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft Nederlander voelen ik ben een Katholieke Brabantse Nederlander; kortom de eerste Republiek was niet goed voor ons en laat dat nu net de glorietijd zijn voor de Noordelijke Nederlanden. Sterker toen de Opstand in de Lage Landen uitbrak was er juist sprake van de Brabantse Gouden Eeuw. Voor Noord Brabanders is de Bataafsche Republiek al veel beter en sinds die tijd zijn we langzaam aan echt Nederlander geworden (maar nog steeds Brabander en/of Katholiek).
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 oktober 2011 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16440 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nog wat, Frederik van Sierck was de beschermeling van graaf Willem III van Holland, dus je begrijpt dat ook buiten familierelaties om de connecties vaak ook heel hecht waren! Hetzelfde geldt trouwens ook voor de as Holland-Zeeland, die is nog vééél ouder! Ik ben touwens een katholieke Hollander, al mijn voorouders aan vaders kant waren dit tot ver voor de reformatie, maar in mijn denken en doen ben en blijf ik een Hollander. Maar ik vind Noord-Brabant en de Noord-Brabanders best wel gezellig en heb ook veel met hun gemeen. Ik hoop dan ook dat we nog lang gezellig samen mogen zijn in de Nederlandse context! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2011 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |