![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#18401 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jouw bijdragen benaderen qua aanvulling op de inhoud momenteel zowat het absolute nulpunt. Maar qua luchtig met smileys strooien of +2 zeggen of eenzinners zoals bovenstaande blaas je een duchtig toontje mee, dat moet gezegd worden.
![]() |
#18402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U schrijfsels benaderen het toppunt wat betreft het goedpraten van uw landgenoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Hedwigepolder moet ontpolderd worden omdat hij deels op Vlaams grondgebied ligt en omdat dat Vlaamse deel grenst aan het dorpje Doel. De Vlaamse overheid wil dat dorp nu al 20 jaar tegen elke prijs van de kaart vegen. Niemand weet waarvoor, de opgespoten polder zal nooit voor iets gebruikt worden. Wellicht zit achter deze hardnekkigheid, zoals zo vaak, één of ander persoonlijk belang van één of andere belangrijke partijbons. Met andere woorden, de Vlaamse overheid misbruikt de Nederlandse regering in de strijd tegen de Doelenaars, die ze na twee decennia nog steeds niet heeft kunnen winnen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2012 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel, Wallonië noch België moeten gemaakte afspraken naleven. Zelfs de grondwet moeten ze niet naleven.
Komt daar zo'n Henri potsierlijk eisen dat uitgerekend den bozen Ollander wél ergens 1 gemaakt afspraakje moet naleven... ![]()
![]() |
#18405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*) Ondermeer Vlaams parlementslid Marc Cordeel (VLD) wiens al jaren van dit soort opdrachten voor de Haven uitvoert.
![]() |
![]() |
#18406 | |
|
![]() Citaat:
Wel nu, vanwege Europese regelgeving moet er natuurcompensatie plaatsvinden. Dát is de reden om de Hedwigepolder te ontpolderen. Als de Nederlandse regering een ander geschikt stukje land vind waarmee hetzelfde bereikt kan worden is dat voor mij prima. Het gaat hier dus wat mij betreft over natuurcompensatie, en dat moet plaatsvinden. Aan geopolitieke spelletjes van een buurland gaan wij niet meewerken.
![]() |
![]() |
#18407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18408 |
|
![]() begrijpend lezen is duidelijk niet uw sterkste punt.
![]() |
#18409 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bijna haatzaaiende goedkope retoriek. ![]()
![]() |
![]() |
#18410 |
|
![]() mijn verontschuldigingen.
![]() |
#18411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien het goedkope retoriek is wanneer men één der contracterende partijen (in casu Nederland) wijst op het uitvoeren van zijn contractuele verplichtingen, dan kan ik daar maar één ding op zeggen: 'amaai mijn klak, ik zal me wel drie keer bedenken vooraleer ik nog eens een contract met die Hollandse kornuiten afsluit! '.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 februari 2012 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18412 | |
|
![]() Citaat:
Vreest niet, u bent een verwaarloosbaar klein deel van onze 400.000.000.000 EUR handelsrelatie. Genoeg anderen weten onze goederen en diensten kennelijk wel op waarde te schatten.
![]() |
![]() |
#18413 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste Hollander, het ging niet over jou, maar over Henri1. Dus ook mijn excuses richting jouw richting... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 februari 2012 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ceterum censeo Opera Delta delenda esse.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 februari 2012 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18415 |
|
![]() Dat vermoeden had ik al, maar ik dacht voor de zekerheid.
Wil natuurlijk geen kwaad bloed zetten. En al helemaal niet onder medehollanders.
![]() |
#18416 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 februari 2012 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
___________________________________ Ceterum censeo Opera Delta delenda esse. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 februari 2012 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18418 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit het niets worden dan in ene (Hollandse) eetgewoonte, geloof, BIER, huis grote, gezondheidszorg, onderwijs, geschiedenis en vooral 1815-1830, taal verschillen, en ga zo maar door... Normaal discussiëren zit er niet meer bij. Daarom denk ik ook dat je forum leden zoals Tantist, Jan van de Berghe, Hertog van Gelre, Liberalist, Keats, et cetera hier niet meer ziet. Zelfs Spinoza is de laatste tijd erg stil. ![]() Redelijkheid, rationaliteit, logica, beleefdheid, om een paar dingen te noemen zijn gewoon ver te zoeken in discussies zoals deze... Jammer... ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18419 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18420 |
Parlementslid
|
![]() Vanaf boven de Moerdijk worden de verschillen merkbaar. Als we ze al verstaan. Eronder lukt misschien nog wel.
|
![]() |
![]() |