Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2012, 21:15   #18481
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Hoezo?..
Zwart & Geel zitten toch ook in de Belgische vlag verwerkt..
En had men dat dan niet van tevoren kunnen zien aankomen voor men deze afspraak maakte op Benelux niveau?.

Jeff
Madamme "NON" a dit "NON".
Quand même. Qu'en pensez-vous?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:18   #18482
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Tussen Antwerpen en Brussel ligt geen dedicated hsl -rail.
In 2017 wordt er een beslissing genomen of Vlaanderen het ontbrekende stuk wil aanleggen.
Uiteraard is deze beslissing gewoon politiek wisselgeld voor eventuele Nederlandse toegevingen.

De verhoudingen tussen Nederland>Belgie>Vlaanderen zijn gewoon niet echt optimaal. 'Gelukkig' gaan Frankrijk en Belgie beter met elkaar om.
Want we weten allemaal wie daar baat bij heeft nietwaar?
Er worden toch (spoor)werken uitgevoerd op de middenberm van de autoweg Brussel-Antwerpen.
Oud 7 februari 2012, 21:35   #18483
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Nu denk ik beter te weten" is een betere conclusie.

Maar al wat u hier vertelt , is uiteindelijk maar schijn. U bent een Grootnederlander en u doet alsof u twijfels had. Maw, u voert hier een hele comedie op. Het probleem echter bij u is dat u een zeer slechte toneelspeler bent.
Dat is eerder jouw levens moto.

Volgens Einstein was alles in het leven "relatief" , dus of dat gene wat ik schrijf als "waarheid" of als "schijn" word opgevat interesseert mij niet zoveel.
Tenzij ik voor de rechter sta natuurlijk..

Verder ben ik altijd "eerlijk" geweest over het feit dat ik mij kan vinden in een "Groot Nederlandse gedachte" , maar dat ik nog altijd mijn twijfels had over het in de "praktijk" brengen van deze gedachte.
Daarom ga ik graag in discussie met mensen hierover, en ja ook met tegenstanders van deze gedachte.

En als ik het zo bekijk op het forum dan ben niet "ik", maar "jij" de slechte "toneelspeler" die van elke nette discussie een potje ver pissen tussen "Belgen & Hollanders" wilt maken.
En of je het nu wel of niet geloofd, meneer de "clown" men vind het niet grappig meer.

Dus het spijt mij werkelijk dat jij ( Het Oosten/System/Henri1, of hoe je jezelf ook noemt.) het niet kan waarderen dat ik die "Hollanders zijn gierig & Belgen zijn dom" draadjes niet ernstig neem en/of vermijd.

Wordt volwassen!.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:39   #18484
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Er worden toch (spoor)werken uitgevoerd op de middenberm van de autoweg Brussel-Antwerpen.
Dat is voor Diabolo. Om Antwerpen en Zaventem met elkaar te verbinden per spoor.
Gewoon traag spoor dus.

Een dedicated hsl lijn heeft geheel eigen rails nodig. Als in 2017 positief wordt beslist kan dat nog tot 2024 duren voordat je dus vanuit Amsterdam naar Parijs kan op een volwaardige hsl lijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 22:05   #18485
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is te gevoelig voor onze Waalse broeders. "No pasaran". En euh, om een autoplaat gaan we toch geen burgeroorlog ontketenen.

Vandaar heeft Schouppe gekozen voor wat men in België gewoon was. Rood-wit dus.
Tuttut, België moet zijn afspraken nakomen zoals iedereen. Al de rest is blabla.
Oud 7 februari 2012, 22:06   #18486
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is te gevoelig voor onze Waalse broeders. "No pasaran". En euh, om een autoplaat gaan we toch geen burgeroorlog ontketenen.

Vandaar heeft Schouppe gekozen voor wat men in België gewoon was. Rood-wit dus.
Idem

de Hedwige ontpolderen is te gevoelig voor onze Zeeuwse broeders. "no pasaran" en euh, om zo'n polderke gaan we toch geen burgeroorlog ontketenen?

Vandaar dat Bleker gekozen heeft voor wat in Nederland gewoon was. Land winnen op het water, niet teruggeven.

affijn, u herkent het patroon wel. Voor ons geld dat niet, maar voor jullie kennelijk wel?

Laatst gewijzigd door Hollander : 7 februari 2012 om 22:06.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 23:25   #18487
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Idem

de Hedwige ontpolderen is te gevoelig voor onze Zeeuwse broeders. "no pasaran" en euh, om zo'n polderke gaan we toch geen burgeroorlog ontketenen?

Vandaar dat Bleker gekozen heeft voor wat in Nederland gewoon was. Land winnen op het water, niet teruggeven.

affijn, u herkent het patroon wel. Voor ons geld dat niet, maar voor jullie kennelijk wel?
Mensen wateroverlast bezorgen is toch van een andere orde dan een beetje discussieren over de kleur van een autoplak.
Oud 7 februari 2012, 23:27   #18488
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is voor Diabolo. Om Antwerpen en Zaventem met elkaar te verbinden per spoor.
Gewoon traag spoor dus.

Een dedicated hsl lijn heeft geheel eigen rails nodig. Als in 2017 positief wordt beslist kan dat nog tot 2024 duren voordat je dus vanuit Amsterdam naar Parijs kan op een volwaardige hsl lijn.
Zijn er al voorstellen voor tracés?
Oud 8 februari 2012, 00:06   #18489
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er al voorstellen voor tracés?
Jazeker, grotendeels naast het bestaande spoor. Maar met een andere bedding en randinfra uiteraard omdat hslijnen een hoogwaardiger rail vragen.

Ik verwacht zelf niet dat de Vlaamse regering al vanaf 2018 zal willen bouwen. Het is in de eerste plaats een strategisch belang voor de Nederlanders namelijk.

De Nederlanders die vooral veel hebben gekletst (over infrastructuur) de afgelopen decennia , maar weinig hebben gedaan. Ze hebben gaan HSL noord, geen HSL oost. In Belgie ligt dat er allemaal al. Alleen het lijntje naar Nederland is dus incompleet.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 februari 2012 om 00:07.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:12   #18490
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik verwacht zelf niet dat de Vlaamse regering al vanaf 2018 zal willen bouwen. Het is in de eerste plaats een strategisch belang voor de Nederlanders namelijk.

De Nederlanders die vooral veel hebben gekletst (over infrastructuur) de afgelopen decennia , maar weinig hebben gedaan. Ze hebben gaan HSL noord, geen HSL oost. In Belgie ligt dat er allemaal al. Alleen het lijntje naar Nederland is dus incompleet.
Amsterdam en Rotterdam ontsluiten via het spoor tegenover het ontsluiten van Antwerpen door het verdiepen van de Wester-Schelde.
Of zit de Ijzeren Rijn er ook nog voor iets tussen.
Oud 8 februari 2012, 07:28   #18491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens Einstein was alles in het leven "relatief" , dus of dat gene wat ik schrijf als "waarheid" of als "schijn" word opgevat interesseert mij niet zoveel.

Verder ben ik altijd "eerlijk" geweest over het feit dat ik mij kan vinden in een "Groot Nederlandse gedachte" , maar dat ik nog altijd mijn twijfels had over het in de "praktijk" brengen van deze gedachte.
Daarom ga ik graag in discussie met mensen hierover, en ja ook met tegenstanders van deze gedachte.

En als ik het zo bekijk op het forum dan ben niet "ik", maar "jij" de slechte "toneelspeler" die van elke nette discussie een potje ver pissen tussen "Belgen & Hollanders" wilt maken.
En of je het nu wel of niet geloofd, meneer de "clown" men vind het niet grappig meer.

Dus het spijt mij werkelijk dat jij ( Het Oosten/System/Henri1, of hoe je jezelf ook noemt.) het niet kan waarderen dat ik die "Hollanders zijn gierig & Belgen zijn dom" draadjes niet ernstig neem en/of vermijd.

Wordt volwassen!.

Jeff
Neen, dat bent u niet. U hebt u zelf de das omgedaan. Want u verklaarde onlangs dat u al zeer lang de discussies volgde op politics.be. Dus u wist perfect wie Het Oosten was. En toch stelde u de schijnheilige vraag aan Quercus:

Citaat:
Waarom dat dan?, het is toch een "volwassen" iemand?.

Maar goed jij kent Het Oosten/System langer dan ik, dus zeg maar?.

Jeff

Of hoe een mensch door de mand kan vallen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 07:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:48   #18492
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof wat ik denk te moeten geloven.
De wereld zit niet te wachten op je "geloof", dit forum wel op je feiten en argumenten.
Oud 8 februari 2012, 08:04   #18493
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De wereld zit niet te wachten op je "geloof", dit forum wel op je feiten en argumenten.
Mijn geloof is immer gesteund op feiten. Daarin verschil ik met de Heilige Vader en de dominee.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 20:56   #18494
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn geloof is immer gesteund op feiten. Daarin verschil ik met de Heilige Vader en de dominee.
Er is niets bedriegelijker als het menselijk zicht en onze zintuigelijke waarneming. Goochelaars en wat nu heet mentalisten maken daar al honderden jaren handig gebruik van.

Dus wat is een feit en wat niet????
Oud 8 februari 2012, 21:03   #18495
Hollander

Standaard

Citaat:
Amsterdam en Rotterdam ontsluiten via het spoor tegenover het ontsluiten van Antwerpen door het verdiepen van de Wester-Schelde.
Of zit de Ijzeren Rijn er ook nog voor iets tussen.
Kan je wellicht nog even reflecteren op je opmerking dat landen hun afspraken moeten nakomen (u ook?).

Of geldt dat alleen voor Ollanders, volgens u?
Oud 8 februari 2012, 21:17   #18496
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kan je wellicht nog even reflecteren op je opmerking dat landen hun afspraken moeten nakomen (u ook?).

Of geldt dat alleen voor Ollanders, volgens u?
Akkoord.
Oud 8 februari 2012, 21:37   #18497
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wordt volwassen!.

Jeff
Ik vind al een tijd het erg vermoeiend om tegen al die onzinverhalen te vechten....
Persoonlijk geloof ik ook dat inderdaad veel Belgen deze onzin nog geloven ook.
Ik heb ook wel eens gezegd, wat moeten we eigenlijk met een volk dat ons voor een groot gedeelte zo haat!
Na de Marrokanen zijn wij het meest gehate volk in België...
Waarom zouden we überhaubt nog afspraken met de Belgen maken?
Maar ondanks dat geloof ik nog steeds in samenwerking met elkaar.
Maar ik begin wel steeds meer mijn twijfels te krijgen.......
Oud 8 februari 2012, 22:12   #18498
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik vind al een tijd het erg vermoeiend om tegen al die onzinverhalen te vechten....
Persoonlijk geloof ik ook dat inderdaad veel Belgen deze onzin nog geloven ook.
Ik heb ook wel eens gezegd, wat moeten we eigenlijk met een volk dat ons voor een groot gedeelte zo haat!
Na de Marrokanen zijn wij het meest gehate volk in België...
Waarom zouden we überhaubt nog afspraken met de Belgen maken?
Maar ondanks dat geloof ik nog steeds in samenwerking met elkaar.
Maar ik begin wel steeds meer mijn twijfels te krijgen.......
Ik ben gewoon komen te geloven dat ze zichzelf hebben laten aanpraten dat wij een soort van 'vijand' zijn. Dat beeld zal langzaam veranderen als het Belgische regime weg is. Het is een soort cirkeltje, als het bon-ton is om negatief te doen over Hollander krijg je vanzelf verhalen, vanzelf nieuwe gelovigen en dan enz.

Moet wel toegeven dat ik nooit had gedacht dat ik ooit zoiets zou zeggen over een land in west-europa. Maar ik geloof dat het wel goed zal komen. Dit zijn gewoon de eerste barstjes in de muur.
Oud 8 februari 2012, 22:27   #18499
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon komen te geloven dat ze zichzelf hebben laten aanpraten dat wij een soort van 'vijand' zijn. Dat beeld zal langzaam veranderen als het Belgische regime weg is. Het is een soort cirkeltje, als het bon-ton is om negatief te doen over Hollander krijg je vanzelf verhalen, vanzelf nieuwe gelovigen en dan enz.

Moet wel toegeven dat ik nooit had gedacht dat ik ooit zoiets zou zeggen over een land in west-europa. Maar ik geloof dat het wel goed zal komen. Dit zijn gewoon de eerste barstjes in de muur.
Tja ik neem nu wel genoegen met het zijn van een "oneerlijke slechte toneelspeler die zich vermomd heeft als Groot-Nederlander en schijnheilige vragen stelt."

Is weer is wat anders dan uitgemaakt te worden voor dubbelnick van "Spinioza" , toch "Hollander" ??.

Jeff

Laatst gewijzigd door Pinda : 8 februari 2012 om 22:27.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:53   #18500
Hollander

Standaard

Citaat:
Tja ik neem nu wel genoegen met het zijn van een "oneerlijke slechte toneelspeler die zich vermomd heeft als Groot-Nederlander en schijnheilige vragen stelt."

Is weer is wat anders dan uitgemaakt te worden voor dubbelnick van "Spinioza" , toch "Hollander" ??.

Jeff
je hebt kennelijk een goede indruk gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be