Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 23:58   #241
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik denk niet dat de geschiedenis van de kerk een rechtvaardiging kan zijn van de bomaanslagen in London en Madrid of waar dan ook.
Ik vindt het bijzonder jammer dat dit soort monddoodmakerij toekomstige laffe moordenaars helpt creëren...
En ik vindt dat nog dubbel erg wanneer ik vaststel dat Europeanen dit doen. Met ons niveau van onderwijs zou je moeten weten dat op dat vlak het christendom niet kan tippen aan de moorddadigheid van de islam door de eeuwen heen.
De slachtoffers van de christelijke' kolonisatie van de wereld, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
De slachtoffers van de Inquisitie, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
De slachtoffers van de Kruistochten, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
Terloops, dat anderhalf miljoen burgerslachtoffers in Irak, dat waren slachtoffers van mensen die zich beroepen op de christelijke cultuur.
Daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.

http://www.youtube.com/watch?v=br_70Kbdpow
http://www.youtube.com/watch?v=i2ypVSYoEKA

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2010 om 00:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 00:10   #242
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De slachtoffers van de christelijke' kolonisatie van de wereld, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
Welke slachtoffers?

Citaat:
De slachtoffers van de Inquisitie, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
Nog geen 2000 slachoffers op 5 eeuwen tijd.

Citaat:
De slachtoffers van de Kruistochten, daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
Sladin was inderdaad beestachtig.

Citaat:
Terloops, dat anderhalf miljoen burgerslachtoffers in Irak, dat waren slachtoffers van mensen die zich beroepen op de christelijke cultuur.
Daar hoorde je niets over? Dat dacht ik al.
http://www.youtube.com/watch?v=br_70Kbdpow
http://www.youtube.com/watch?v=i2ypVSYoEKA
Merendeel van Islamitische bommenleggers, zelfmoordenaars en een islamitische diktator.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 07:38   #243
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik betwijfel of ons volk zit te vlassen op een volgende Madrid...
U zou er verwonderd bij staan.

Bedenk maar: de Romeinse arena met zijn Gladiatoren en Christenen verorberende wilde dieren, dat was maar pas gisteren.

Moest nu hedendaags, het verhaal van Christus zich afspelen, in plaats van 2 millennia vroeger, dan is het niet zeker dat het scenario veel zou verschillen.

‘Drugs’, ‘seks’ en ‘Rock-roll’ , daar gaat het om en niets anders.

Zie maar wat er in 'Athene' aan de gang is.

Wie zou het, in de grond van zijn geweten, erg vinden moesten er enkele Griekse, Spaanse, Ierse of ? Politiekers, via de 'financiële crisis' aan één vervroegd einde geholpen kunnen worden?

‘Hypocrisie’, ‘hebzucht’ en ‘corruptie’ zijn de sleutels van de Westerse democratie. en: het kan nog veel erger!

De mensen die er nu rondlopen zijn net dezelfde dat zeg maar 10.000 jaar geleden + technische en wetenschappelijke vooruitgang.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 16 december 2010 om 07:40.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 07:49   #244
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
De stulpjes waarin de pausen, kardinalen en bisschoppen wonen zijn niet echt armoedig te noemen
Dat klopt, het zijn slechts enkele 'kadootjes' van tevreden en gelukkige gelovigen en volgelingen.

De meeste 'Architecturale' eigendommen, alsook de meeste kunstschatten, staan ter beschikking van de gelovigen alsook alle bezoekers die komen met eerlijke en goede bedoelingen.

Dus jij en je Partner ook, wees maar gerust!
Oud 16 december 2010, 07:59   #245
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Dat klopt, het zijn slechts enkele 'kadootjes' van tevreden en gelukkige gelovigen en volgelingen.

De meeste 'Architecturale' eigendommen, alsook de meeste kunstschatten, staan ter beschikking van de gelovigen alsook alle bezoekers die komen met eerlijke en goede bedoelingen.

Dus jij en je Partner ook, wees maar gerust!
Gelooft u dat zelf? Een groot deel van het geld van de RKK komt via pure maffia-praktijken: iedereen die niet helemaal in het kraam van de RKK pastte werd door de RKK ter dood veroordeeld en alle bezittingen werden verbeurd verklaard (ingepikt door de RKK), aangevuld met de opbrengsten van aflaten (eerst mensen bang maken voor de hel, om ze dan wijs te maken dat ze hun zitje in de hemel kunnen kopen) of boetes voor "misdaden" als vlees eten op een vrijdag.

Ja, een deel van de rijkdom van de RKK komt via giften en via bonafide wegen, maar een groot deel is onrechtmatig verkregen geld waar bloed aan kleeft.

Dat gewone mensen nu (vaak tegen betaling) even mogen gaan kijken naar al die kunstschatten doet niets af van de graaicultuur en lust naar rijkdom die heerst bij de kerkvorsten sinds dat het christendom legaal is geworden en eigendommen heeft.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 16 december 2010 om 08:02.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:02   #246
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft u dat zelf? Een groot deel van het geld van de RKK komt via pure maffia-praktijken: iedereen die niet helemaal in het kraam van de RKK pastte werd door de RKK ter dood veroordeeld en alle bezittingen werden verbeurd verklaard (ingepikt door de RKK), aangevuld met de opbrengsten van aflaten (eerst mensen bang maken voor de hel, om ze dan wijs te maken dat ze hun zitje in de hemel kunnen kopen) of boetes voor "misdaden" als vlees eten op een vrijdag.

Ja, een deel van de rijkdom van de RKK komt via giften en via bonafide wegen, maar een groot deel is onrechtmatig verkregen geld waar bloed aan kleeft.
Helemaal niet. Dat er daar wat geld zit die niet rechtmatig verkregen is zal ik niet ontkennen, maar doen alsof de Kerk niks anders deed is liegen. Of is het omdat je je baseert op vooroordelen en niet op feiten?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:07   #247
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Helemaal niet. Dat er daar wat geld zit die niet rechtmatig verkregen is zal ik niet ontkennen, maar doen alsof de Kerk niks anders deed is liegen. Of is het omdat je je baseert op vooroordelen en niet op feiten?
Ik zeg toch dat een deel van het geld via bonafide wegen bij de RKK is verkregen, dus doe ik helemaal niet alsof de RKK niks anders deed. Maar een groot deel van het geld kwam op onrechtmatige wijze (wat u dus zelf ook erkent).

Zaken vertellen die gebaseerd zijn op vooroordelen of verzinsels en niet op feiten is de core-business van de RKK (en andere geloven).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 16 december 2010 om 08:08.
Oud 16 december 2010, 08:09   #248
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch dat een deel van het geld via bonafide wegen bij de RKK is verkregen. Maar een groot deel via onrechtmatige wijze (wat u dus zelf ook erkent).

Zaken vertellen die gebaseerd zijn op vooroordelen of verzinsels en niet op feiten is de core-business van de RKK (en andere geloven).
Een deeltje wel ja. Nu niet meer.

De core business is toch wel iets anders, maar ik aanvaard je mening , ook al is hij niet juist.

Laatst gewijzigd door Inno : 16 december 2010 om 08:09.
Oud 16 december 2010, 08:14   #249
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een deeltje wel ja. Nu niet meer.

De core business is toch wel iets anders, maar ik aanvaard je mening , ook al is hij niet juist.
Ik ben er niet van overtuigd dat de RKK nu geen geld meer binnen haalt dat niet bonafide is. Immers, als men rente ontvangt van beleggingen van gestolen geld, is die rente dan een rechtmatig inkomen?

Wat van wat de RKK (en andere geloven) beweren is gebaseerd op (verifieerbare) feiten? Wat klopt er niet aan mijn bewering?
Oud 16 december 2010, 08:16   #250
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Jezus was een geweldig mens... als alle mensen aan hem een voorbeeld zouden nemen, was dit een betere wereld. Helaas doen zelfs de meeste Christenen dit niet.

Dat is exact wat ik al jaren denk. De idee achter het christendom is op zich prachtig. Naastenliefde, tolerantie, vergevingsgezindheid,... Daarom is het ook zo jammer dat zo veel zelfverklaarde 'vrijzinnigen' (hoewel die in 99% van de gevallen eigenlijk gewoon atheïst zijn) godsdienst nutteloos en onderdrukkend noemen. Ze kijken immers alleen maar naar de organisatie (de Kerk), en die hebben inderdaad fouten gemaakt. Hopen fouten, zelfs.
Ik vraag me trouwens af hoe die mensen tegenover godsdienst zullen staan als de nood echt aan de man komt

En homo's? Eigenlijk zou een echte christen daar geen problemen mee mogen hebben. Als God daar echt niet mee akkoord zou gaan (wat ik niet geloof), zal Hij wel oordelen.

(Verdomme, ik klink nogal religieus in deze post )
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 december 2010 om 08:17.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:18   #251
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er niet van overtuigd dat de RKK nu geen geld meer binnen haalt dat niet bonafide is. Immers, als men rente ontvangt van beleggingen van gestolen geld, is die rente dan een rechtmatig inkomen?

Wat van wat de RKK (en andere geloven) beweren is gebaseerd op (verifieerbare) feiten? Wat klopt er niet aan mijn bewering?
We kregen vooral geld uit erfenissen en rijke families. Dat geld wordt nu gebruikt om mensen te helpen, scholen te bouwen, ziekenhuizen, e.d. Dat zult u toch niet ontkennen. Al het goeds dat ermee gebeurt.

Nu, er zullen altijd bonafide figuren zitten natuurlijk in de Kerk. Net zoals er overal in zitten.
Rente? Dat is het systeem nu.
Oud 16 december 2010, 08:19   #252
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Don't fight these feelings
Oud 16 december 2010, 08:20   #253
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik kom niet even vaak in Amerikaanse kerken als u in Molenbeekse moskees .

Er zijn wel vaststellingen dat in Afrikaanse Christelijke kerken wordt opgeroepen om holebi's te vermoorden (is onlangs nog op Panorama geweest).
Eender wie die zich voordoet als 'Katholiek' en die oproept tot moord, is geen Katholiek.

Het algemene en absolute eerbied voor het 'leven' staat centraal en word hoog in het vaandel gedragen.

Het is voornamelijk bij gebrek aan gezond inzicht en verstand van de meesten (ook op dit Forum) het mogelijk maakt dat de goede intenties van de religies in 't algemeen) worden misbruikt.

Extreme 'Moslims' misbruiken de 'Islam' om zich overal ter Wereld proberen te vestigen zonder inburgering en met het opdringen van hun eigen ‘cultuur.

Door de ‘Sossen’ word dit nu ‘Multicultuur’ of ’Intercultuur’ genoemd.
Hun voorkeurstechniek daartoe bestaat erin op haatzuchtige manier de Koekoekmethode toe te passen. (Jij eruit en ik erin)
Oud 16 december 2010, 08:22   #254
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Don't fight these feelings
Ik denk al zo sinds mijn puberteit, hoor. Maar het risico op een strontdouche van enkele onverdraagzame extremisten is meestal te groot om er iets over te zeggen. Ik heb er ook geen behoefte aan te prediken.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:25   #255
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En homo's? Eigenlijk zou een echte christen daar geen problemen mee mogen hebben. Als God daar echt niet mee akkoord zou gaan (wat ik niet geloof), zal Hij wel oordelen.

Indien U zich zou profileren als de 'verloren zoon' dat zullen wij U met liefde en genegenheid in ons midden opnemen en moest je nu al eens beginnen met iets minder te vloeken?
Oud 16 december 2010, 08:33   #256
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
We kregen vooral geld uit erfenissen en rijke families. Dat geld wordt nu gebruikt om mensen te helpen, scholen te bouwen, ziekenhuizen, e.d. Dat zult u toch niet ontkennen. Al het goeds dat ermee gebeurt.

Nu, er zullen altijd bonafide figuren zitten natuurlijk in de Kerk. Net zoals er overal in zitten.
Rente? Dat is het systeem nu.
Natuurlijk gebeuren er nu ook goede zaken, maar wegen die op tegen al dat bedrog en al die moorden?

Helaas is het nog zo dat die hulp aan mensen vaak voorwaardelijk is: je wordt geholpen als je in het kraam van de RKK past. Zo heb ik al verhalen gehoord van homo's die te horen kregen dat hun partner waarmee ze al jaren samen woonden stervend op intensieve zorgen van een katholiek ziekenhuis lag na een ongeval, en dat ze er niet eens bij mochten om afscheid te nemen omdat ze geen familie of echtgenoot waren. Met de openstelling van het huwelijk (tegen de zin van de RKK in) behoren dat soort toestanden gelukkig tot het verleden in België. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van de selectieve hulpvaardigheid van de RKK (en andere geloven).
Oud 16 december 2010, 08:35   #257
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Indien U zich zou profileren als de 'verloren zoon' dat zullen wij U met liefde en genegenheid in ons midden opnemen en moest je nu al eens beginnen met iets minder te vloeken?
Het is niet echt een kwestie van "verloren zoon" want dat betekent dat de "zoon" in kwestie zelf is weg gelopen. Het is meer een kwestie van "verstoten zoon".
Oud 16 december 2010, 08:38   #258
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet echt een kwestie van "verloren zoon" want dat betekent dat de "zoon" in kwestie zelf is weg gelopen. Het is meer een kwestie van "verstoten zoon".
Iedereen is welkom.
Oud 16 december 2010, 08:42   #259
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is exact wat ik al jaren denk. De idee achter het christendom is op zich prachtig. Naastenliefde, tolerantie, vergevingsgezindheid,... Daarom is het ook zo jammer dat zo veel zelfverklaarde 'vrijzinnigen' (hoewel die in 99% van de gevallen eigenlijk gewoon atheïst zijn) godsdienst nutteloos en onderdrukkend noemen. Ze kijken immers alleen maar naar de organisatie (de Kerk), en die hebben inderdaad fouten gemaakt. Hopen fouten, zelfs.
Ik vraag me trouwens af hoe die mensen tegenover godsdienst zullen staan als de nood echt aan de man komt

Ik kan u volgen dat de organisatie ervoor gezorgd heeft dat heel veel mensen zich van het geloof hebben af gekeerd.

Ik heb trouwens de organisatie of zelfs het geloof niet nodig om naasteliefde, tolerantie en vergevingsgezindheid ter harte te nemen. Op dat vlak scoor ik - volgens een bevriende priester - zelfs veel beter dan de meeste zogenaamde "christenen".
Oud 16 december 2010, 08:44   #260
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat gewone mensen nu (vaak tegen betaling) even mogen gaan kijken naar al die kunstschatten doet niets af van de graaicultuur en lust naar rijkdom die heerst bij de kerkvorsten sinds dat het christendom legaal is geworden en eigendommen heeft.
Tja, ik zal wel niet de enige zijn die het uiterst lastig heeft met: dat de ‘RKK’ zich met alle mogelijke middelen en soms ook met de minst fraaie en eervolle, zich dient te verdedigen om het onderspit tegen het kwade niet te moeten delven.

Onze taak bestaat erin ervoor te zorgen dat het ‘uitverkoren volk’ (jij en je partner dus ook) dag na dag van jullie wonderlijk leven, in rust en vrede, mogen blijven genieten.

Gelukkig zijn is het enige dat onze lieve Heer van jullie verwacht !!!
Zagen jullie alsjeblieft de tak er niet af, waar we met zijn allen op zitten! – Want, dat is wat er al een tijdje aan het gebeuren is.

(en hou nu eens op met al deze roddelspelletjes.)roll:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be