Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 12:37   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kijk naar sommige landen waar de islam groot is (Turkije bv), dan zal je zien dat ook de islam langzaamaan het licht begint te zien, ze zijn gewoon veel jonger dan het christendom.
In Turkije is de omgekeerde beweging aan de gang, nl. een steeds grotere opgang van het fundamentalisme en het terugdringen van de seculiere staatsideologie, het kemalisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:37   #322
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat is exact wat ik al jaren denk. De idee achter het christendom is op zich prachtig. Naastenliefde, tolerantie, vergevingsgezindheid,... Daarom is het ook zo jammer dat zo veel zelfverklaarde 'vrijzinnigen' (hoewel die in 99% van de gevallen eigenlijk gewoon atheïst zijn) godsdienst nutteloos en onderdrukkend noemen. Ze kijken immers alleen maar naar de organisatie (de Kerk), en die hebben inderdaad fouten gemaakt. Hopen fouten, zelfs.
Het core idee is de gouden regel, 'doe niets aan anderen dat je zelf niet aangedaan wilt hebben', je hebt daar geen religie voor nodig.

Het christendom is onderdrukkend omdat het arbitraire regels oplegt en angst én schuld predikt. Sommige van die regels hadden ooit hun nut (geen sex voor het huwelijk is er niet omdat seks een zonde is, maar om seksueel overdraagbare ziektes minder snel te laten verspreiden), maar niet allemaal, en de tijden zijn veranderd. Verder predikt het christendom het idee van erfzonde, iedere mens is geboren in de zonde volgens dat geloof, en al wie sterft in zonde gaat eeuwig branden in de hel...

Citaat:
Ik vraag me trouwens af hoe die mensen tegenover godsdienst zullen staan als de nood echt aan de man komt
Op dezelfde manier als ik er nu tegenover sta

Citaat:
En homo's? Eigenlijk zou een echte christen daar geen problemen mee mogen hebben. Als God daar echt niet mee akkoord zou gaan (wat ik niet geloof), zal Hij wel oordelen.

(Verdomme, ik klink nogal religieus in deze post )
Yup
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:38   #323
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Verlichting is bij mijn weten begonnen in de protestantse landen.
Is Frankrijk protestants?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:38   #324
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
We kregen vooral geld uit erfenissen en rijke families. Dat geld wordt nu gebruikt om mensen te helpen, scholen te bouwen, ziekenhuizen, e.d. Dat zult u toch niet ontkennen. Al het goeds dat ermee gebeurt.

Nu, er zullen altijd bonafide figuren zitten natuurlijk in de Kerk. Net zoals er overal in zitten.
Rente? Dat is het systeem nu.
Bonafide == goed, legaal.
Je post klinkt alsof die in de minderheid zijn
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 december 2010, 12:39   #325
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
[...]
Een schaap (of kameel of geit of stier of...) de keel oversnijden om alzo je zonden in de ogen van Allah weg te wassen is overduidelijk een ritueel dierenoffer.
Even duidelijk is het de keel afsnijden of zelfs maar verminken van een mens om de schande die een familie volgens Islamitische leer opliep weg te wassen dat evenzeer.
We noemen dat liever 'eremoord' maar eigenlijk is dit gewoon een ritueel mensenoffer.
Ook elke aanslag op mensenlevens, al dan niet door zelfmoord valt hieronder.
Dat een zelfmoordterrorist zichzelf offert aan Allah wordt te pas en te onpas in hun eigen kringen gepropageerd.
Maar in feite zijn ook de slachtoffers religieuze mensenoffers.
Het zijn veelal onschuldige en lukraak gekozen mensen die de prijs van hun leven betalen om de dader te verheffen tot martelaar in de ogen van Allah en alzo toegang te verschaffen tot het hoerenkot in de hemel.

Besluit:
Via de islam worden niet alleen religieuze dierenoffers terug ingevoerd in de Westerse beschaving maar ook religieuze mensenoffers.
Er is vanuit de Islamitische gemeenschap directe en indirecte steun voor de daders.
Is het in het licht van deze feiten verantwoord dat staten die dit soort offers verbieden deze godsdienst erkennen en zelfs financieel steunen?

Philippe MOUREAUX van de PS bvb vindt van wel.
Hij steunt al van jaren voor de officiele erkenning van de islam deze godsdienst financieel met gemeentelijke gelden.

Wat vinden jullie hiervan?
Wel Claessens Joris, je besluit vind ik verrassend. Je hebt ons een aantal gedragingen van moslims voorgehouden waarvan je vindt dat ze niet thuishoren in de 'westerse beschaving'. En vervolgens stel je in vraag of 'deze godsdienst' (lees de islam) door staten erkend en financieel gesteund mag worden. Met een beroep op zoiets vaags als de 'westerse beschaving' kan je toch niet redeneren over erkenning en financiële steun dunkt mij. Kan je niet beter stellen op welk (grond)recht erkenning van de islam kan steunen, of niet kan steunen? Of wil je op basis van jouw kennis van de 'westerse beschaving' nieuwe wetten maken? Doe ons dat niet aan alsjeblieft.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:41   #326
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bonafide == goed, legaal.
Je post klinkt alsof die in de minderheid zijn
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:44   #327
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik denk dat de "RKK-bazen" net dat heel vaak uit het oog verliezen, en denken dat ze onfeilbaar zijn omdat ze zichzelf beschouwen als de woordvoerders van een god.

Zou leuk zijn, een lesbische pausin zou al helemaal de max zijn
Een 23 jarige lesbische pausin met exhibitionistische neigingen & een schoon koppel euh, 'ogen'
Oud 16 december 2010, 12:45   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Is Frankrijk protestants?
Begrijpt u soms iets niet in wat ik schrijf?

Citaat:
De Verlichting is bij mijn weten begonnen in de protestantse landen.
De grote ideeën van Newton, Bayle, Locke... Merkt u Franse namen?
Oud 16 december 2010, 12:48   #329
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's er ééntje voor 't archief!
Ben jij dan voorstander van de verlichting? Je favoriete godsdienst is er nog lang niet hoor.
Oud 16 december 2010, 12:50   #330
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wel Claessens Joris, je besluit vind ik verrassend. Je hebt ons een aantal gedragingen van moslims voorgehouden waarvan je vindt dat ze niet thuishoren in de 'westerse beschaving'. En vervolgens stel je in vraag of 'deze godsdienst' (lees de islam) door staten erkend en financieel gesteund mag worden. Met een beroep op zoiets vaags als de 'westerse beschaving' kan je toch niet redeneren over erkenning en financiële steun dunkt mij. Kan je niet beter stellen op welk (grond)recht erkenning van de islam kan steunen, of niet kan steunen? Of wil je op basis van jouw kennis van de 'westerse beschaving' nieuwe wetten maken? Doe ons dat niet aan alsjeblieft.
Hoe je het ook wil formuleren of welke invalshoek jij ook verkiest... ik blijf mijn stelling en verwoording gestand.

Wat is jou mening over mijn catalogiseren van eremoorden en aanslagen als vooraf geplande, religieuze, rituele mensenoffers en de slachtoffers van aanslagen als mensenoffers aan de Islam=Allah?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:51   #331
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik vind de moord op gelijke welke holebi vreselijk, ongeacht of het nu hier, in de USA, in Afrika of Iran gebeurt. De wakko's binnen de diverse geloofsgemeenschappen moeten aangepakt worden (als het kan door hun gematige geloofsgenoten) niet de hele geloofsgemeenschap. Helaas zijn in Iran, Saoudi-Arabië, enz... die gewelddadige wakko's ook aan de macht, waardoor ze meer invloed hebben (en meer moorden kunnen laten plegen). Ook hier terug: bestrijd die wakko's, niet alle Iraniërs (waarvan een groot deel zelf gematigd is en niets liever zou hebben dat die wakko's van de macht verdwijnen). Steun de gematigde oppositie in die landen en geloofsgemeenschappen, en dan zal je volgens mij meer kans hebben op slagen dan de hele geloofsgemeenschap aan te vallen. Want als je de hele geloofsgemeenschap aan valt, dan is de kans groot dat de gematige gelovigen en de wakko's hun onderlinge verschillen langs de kant schuiven en zich verdedigen tegen de aanvaller. Niets is zo goed voor het groepsgevoel als een externe vijand. En dan bereik je net het tegenovergestelde van wat je bedoeling was. Zorg ervoor dat je de bondgenoot wordt van de gematigde gelovigen tegen de wakko's.
²
Oud 16 december 2010, 12:52   #332
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de geschiedenis van de kerk een rechtvaardiging kan zijn van de bomaanslagen in London en Madrid of waar dan ook.
De oorzaak van die aanslagen is de genocide die de westerse "coalition of the willing" pleegde in Irak.
Citaat:
Ik vindt het bijzonder jammer dat dit soort monddoodmakerij toekomstige laffe moordenaars helpt creëren...
En ik vindt dat nog dubbel erg wanneer ik vaststel dat Europeanen dit doen. Met ons niveau van onderwijs zou je moeten weten dat op dat vlak het christendom niet kan tippen aan de moorddadigheid van de islam door de eeuwen heen.
Laffe moordenaars zijn degenen die vanop 500km afstand cruisemissiles op Bagdad afvuurden: http://www.youtube.com/watch?v=R30cbnkMG3s

Laffe moordenaars zijn degenen die vanuit de VS met computergestuurde drones in Afghanistan en een deel van Pakistan mensen bombarderen die zelfs niet weten dat er ooit een Nine Eleven gebeurde:

http://www.reuters.com/article/idUSTRE6AI2U720101119
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=19

En j�*, Engeland, Zweden, Spanje vechten méé.

Moorddadigheid?
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=65

Die beroepen zich allemaal op hun "christelijke cultuur"

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2010 om 12:54.
Oud 16 december 2010, 12:54   #333
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Een 'grondrecht' is trouwens ook subjectief en cultuurgebonden.
Kijk maar naar de genuanceerde 'goedkeuring' van de rechten van de mens door een aantal islamitische landen...
Ik geef vooralsnog de voorkeur aan 'grondrechten' zoals die in de Westerse wereld (en dus cultuur) gepercipieerd worden.
Niet afgeslacht worden om aan de vereisten van een ander zijn geloof tegemoet te komen bijvoorbeeld...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 16 december 2010, 12:55   #334
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorzaak van die aanslagen is de genocide die de westerse "coalition of the willing" pleegde in Irak.Laffe moordenaars zijn degenen die vanop 500km afstand cruisemissiles op Bagdad afvuurden: http://www.youtube.com/watch?v=R30cbnkMG3s

Laffe moordenaars zijn degenen die vanuit de VS met computergestuurde drones in Afghanistan en een deel van Pakistan mensen bombarderen die zelfs niet weten dat er ooit een Nine Eleven gebeurde:

Moorddadigheid?

Niks dus met de RKK. Super.
Oud 16 december 2010, 12:55   #335
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3) Er gebeuren wel degelijk nog steeds moorden in naam van het christendom
Waar?
Citaat:
4) Zowel christendom als de islam vermelden mensenoffers in hun heilige teksten (al ben ik niet volledig zeker van de koran, kan zijn dat ik dit verwar met de torah, maar ga dat nu niet opzoeken)
Ik heb geen enkele oproep tot moorden gevonden in de christelijke Evangelies.
In de koran staan er weldegelijk een paar oproepjes:
37) "Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan." [4:76]
38) "Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan." [4:84]
39) Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers : "Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt." [4:89] Tot op heden staat op geloofsafval de doodstraf. 40) "Doch de straf voor hen die Allah en Zijn boodschapper bestrijden en verderf (= ongeloof) brengen in het land, is dat zij gedood worden of gekruisigd, dat hun beide handen of voeten afgehakt worden, of dat zij verbannen worden." [5:33]
41) "Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
42) Nogmaals het algemene beginsel : "Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [8:39, idem als 2:193]
43) "En treft voorbereidingen tegen hen, met wat gij hebt aan weerbaarheid en paardenmacht, om daarmee Allahs vijand te verschrikken." [8:60]
44) "O gij profeet, spoort de gelovigen aan tot de strijd." [8:65]
45) Het bekende "vers van het zwaard" luidt : "Doodt de afgodendienaars waar ge hen maar vindt, neemt hen gevangen en belegert hen en bereidt hun alle soorten hinderlaag." [9:5]
46) "Strijdt tegen hen. Allah zal hen door uw handen straffen en hen vernederen." [9:14]
47) Zeer belangrijk voor de latere politieke instellingen betreffende de ongelovigen is dit vers : "Bestrijdt hen die niet geloven in Allah, noch in de Laatste Dag, en die niet verboden stellen wat Allah en Zijn boodschapper verboden hebben gesteld (= de heidenen), en hen die zich niet voegen naar de ware religie onder degenen aan wie de Schrift gegeven is (= joden en christenen), totdat zij uit de hand de schatting opbrengen in onderdanigheid." [9:29] Dit is de grondslag voor het dhimmi-statuut, de als uitdovend bedoelde faciliteiten voor niet-moslims die voorlopig in de islamitische staat "gedoogd" worden, op voorwaarde van inachtneming van een reeks vernederende bepalingen en betaling van een hoge speciale belasting [zie hf.3].
48) "Rukt uit lichtbeladen en zwaarbeladen en strijdt, met uw bezittingen en uw persoon, op de weg van Allah." [9:41]
49) Ook de moord op nominale maar onvoldoende strijdbare mede-moslims zoals de Egyptische president Sadat is op de Koran gebaseerd : "Voert oorlog tegen de ongelovigen en de huichelaars en pakt hen hard aan." [9:73, ook 66:9, zelfde vers als in citaat 29] De "huichelaars" waren degenen die Mohammed zijn zin gaven en hem tot profeet verklaarden, maar weigerachtig waren om effektief zijn djihaad te steunen.
50) "Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun bezit en hun persoon gekocht in ruil voor het paradijs: zij vechten op de weg van Allah en doden en worden gedood." [9:111] Degenen die djihaad zo graag verklaren als "ethische inspanning" of "mystieke weg" moeten eens uitleggen waarom men daarbij moet doden.
51) De Koran-formule voor integratie in een niet-islamitische omgeving luidt als volgt : "Strijdt tegen de ongelovigen in uw omgeving, en laat hen hardheid in u vinden." [9:123]
52) Wat moet een moslim doen die aan de verleiding tot interkonfessionele dialoog blootstaat ? Dit : "Luistert niet naar de ongelovigen en bestrijdt hen met grote ijver." [25:52] Dit verklaart waarom de wanhopige pogingen van pater André Deckers (inmiddels door de GIA vermoord) en anderen tot christelijk-islamitische dialoog zo weinig opleveren.
53) "Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur." [37:22-23]
54) "Wanneer gij de ongelovigen tegenkomt, houwt dan in op hun nek en wanneer gij onder hen een bloedbad aangericht hebt, bindt hen (= de overlevenden) dan in de boeien." [47:4]
55) En dit is de ongekuiste versie van het verhaal dat de islam de religie van de broederlijkheid is : "Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander." [48:29]
56) Buiten de kategorie expliciete djihaad-verzen moet in dit verband ook het vers genoemd worden waarin Allah aan zijn volgelingen de heerschappij over de hele aarde toezegt. Bij het Laatste Oordeel danken de gelovigen Allah omdat Hij hun niet alleen het hemels paradijs maar tevoren ook de aarde geschonken heeft : "Zij zullen zeggen : 'Lof zij Allah die Zijn belofte aan ons gestand gedaan heeft en ons de aarde heeft doen beërven, dat wij in het paradijs mogen wonen waar het ons belieft.' Gezegend is de beloning van de gerechtigen." [39:74] Mohammed en talloze latere theologen, van Ibn Taimija (ca. 1300) tot Allama Moham med Iqbaal, Maulana Aboel Ala Maudoedi en Ajatollah Roehollah Chomeini in deze eeuw, zullen daarom verklaren : "Alle landen behoren toe aan de moslims, want ze behoren toe aan hun God." Verovering van andermans land is voor de islamitische wet slechts een teruggave aan de moslims van wat hun eerlijk toekomt.
De strijd voor Allah wordt verheerlijkt, en het terugschrikken voor de strijd veroordeeld, in 9 Koranpassages, zoals
57) "U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u." [2:216]
58) "Of meent gij, dat gij het Paradijs zult binnengaan zonder dat Allah diegenen onder u heeft leren kennen die strijd voeren, en de geduldig volhardenden ?" [3:142]
59) "En indien gij gedood wordt op de weg van Allah, of sterft, dan is waarlijk de vergiffenis van Allah en de barmhartigheid beter dan wat gij vergaart. En indien gij sterft of gedood wordt, dan wordt gij tot Allah vergaderd." [3:157-158]
60) "Laten zij op de weg van Allah strijden, die het nabije leven verkopen voor het latere leven. Wie strijdt op de weg van Allah, en dan gedood wordt of overwint, die zullen wij een ontzaglijk loon geven." [4:74]
61) "Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, klaar voor de strijd, wendt hun dan niet de rug toe. Wie hun de rug toewendt, tenzij in een taktische beweging of om het moslim-leger te vervoegen, die haalt zich Allahs toorn op de hals, en zijn bestemming is de hel, een ellendige reis." [8:15-16]
62) "Zij die geloven en uitgeweken zijn (met Mohammed naar Medina), en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon, zijn hoger in rang bij Allah. En diegenen, dat zijn de gelukzaligen." [9:20]
63) "Indien gij niet uitrukt, zal Hij u straffen met pijnlijke bestraffing, en zal Hij een ander volk voor u in de plaats stellen." [9:39]
64) "Allah heeft van de gelovigen hun persoon en bezittingen hiermee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg van Allah en doden en gedood worden, zoals toegezegd in de Thorah en het Evangelie en de Koran. Wie vervult zijn verbondsplicht beter dan Allah ? Verheugt u dan over de handel die ge met Hem zijt aangegaan. En dat is de grote gelukzaligheid." [9:111]
65) "De gelovigen zijn slechts zij die geloven in Allah en Zijn boodschapper en daarna niet meer twijfelen en die strijden op de weg van Allah met hun bezittingen en hun persoon. Diegenen, dat zijn de oprechten." [49:15]

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Citaat:
5) Zowel het christendom als de islam kent vandaag de dag geen mensenoffers
Onthoofdingen hier en daar niet meegeteld zeker?

Citaat:
6) Het is niet omdat er landen zijn waar de sharia wetten van toepassing zijn en barbarisme heerst, dat er geen 'verlichtte' of gematigde moslims kunnen, zijn.
Een gematigde moslim is ongeveer hetzelfde als een niet-praktizerende katholiek. Verwijs jij ook steeds naar de niet-praktizerende katholieken als je het over het katholicisme hebt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 12:56   #336
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
De oorzaak van die aanslagen is de genocide die de westerse "coalition of the willing" pleegde in Irak.Laffe moordenaars zijn degenen die vanop 500km afstand cruisemissiles op Bagdad afvuurden: http://www.youtube.com/watch?v=R30cbnkMG3s

Moorddadigheid?

Inderdaad 'filosoof met de gestolen naam'.
De terrorist die zich een paar dagen geleden opblies was een moedig en edel vrijheidsstrijder! Heil de nieuwe moslimwereld van filosoof...
Oud 16 december 2010, 13:00   #337
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eigenlijk liever een serieuze discussie voeren in plaats van begraven te worden onder naamkaartjes gaande van debiel over kkk'er tot nazi...
Schelden verbergt hier weer maar eens een gebrek aan intelect en moraal...
ik doe nogthans mijn best
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:03   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een gematigde moslim is ongeveer hetzelfde als een niet-praktizerende katholiek. Verwijs jij ook steeds naar de niet-praktizerende katholieken als je het over het katholicisme hebt?
Het probleem is trouwens dat men een religie in de eerste plaats niet kan beoordelen op basis van haar verscheidenheid aan gelovigen (want in iedere religie heb je eenmaal een heel scala waarvan sommigen eigenlijk eerder in de categorie 'ongelovigen' thuishoren dan ergens anders), maar wel op basis van haar eigen theoretisch geheel. Niet het historische aspect ervan, maar wel dat theoretisch-theologisch geheel dat als binnen de religie als normerend en als basis wordt gezien.
Oud 16 december 2010, 13:04   #339
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in alleen...
Indien een 'Wacko' in naam van Christus moordt zal hij in de Christelijke gemeenschap hier geen steun vinden.
De wacko's van de islam vinden dat bij miljoenen mensen en zelfs in hele staten... en ook in de moslimgemeenschap bij ons.
En dat maakt de moorden meer of minder erg? En hoe wilt het geniale VB dit oplossen? Door alle moorden gedaan door moslims ineens als mensenoffers te labelen? That'll work! (not)

Citaat:
De terroristen die in Amerika duizenden mensen offerden hadden vaste moskeeën op Westers grondgebied.
Enig idee waarom ze het deden? Dat is véél relevanter dan de sitcker die je op de doden kleeft.

Citaat:
Er zijn al terroristische netwerken opgerold in België waarvan vaststond dat er in hun omgeving meer mensen op de hoogte waren of minstens zware vermoedens hadden.
Enig idee hoe die netwerken rekruteren & waarvoor ze strijden? Nogmaals véél nuttigere informatie dan het kleven van een sticker op een lijk.

Citaat:
Je ziet het ook op kleinere schaal. Dezelfde gemeenschap die het lastigvallen van onze vrouwen gedoogd en de daders zelfs met rellen en oproer steunt wanneer zij gepakt worden zal u massaal aanvallen in molenbeek indien u nog maar opmerkingen maakt tegen een wandelende tent, laat staan haar lastig zou vallen.
Ik denk niet dat je levensgevaar moet verwachten van de christelijke gemeenschap indien je één van hun vrouwen een slet noemt omdat ze géén hoofddoek draagt. Probeer dat eens in laag Molenbeek met een vrouw omdat ze wel een hoofddoek draagt.
En ge gaat dit allemaal oplossen.... hoe?

Citaat:
U kan bagateliseren zoveel u wil en proberen de vele duizenden slachtoffers van de huidige islam proberen te begraven onder de fouten in de kerk van nu en haar misdaden in het verleden (zoals de filosoof die zijn naam duidelijk gestolen heeft ).
Mijn stelling staat.
Of je kan doen wat jij doet, die doden misbruiken voor politieke doelstellingen, want van enige inzichten getuig je niet echt in deze thread
Oud 16 december 2010, 13:05   #340
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Een 'grondrecht' is trouwens ook subjectief en cultuurgebonden.
Kijk maar naar de genuanceerde 'goedkeuring' van de rechten van de mens door een aantal islamitische landen...
Ik geef vooralsnog de voorkeur aan 'grondrechten' zoals die in de Westerse wereld (en dus cultuur) gepercipieerd worden.
Niet afgeslacht worden om aan de vereisten van een ander zijn geloof tegemoet te komen bijvoorbeeld...
Daar is 't oude blokstandpunt weer, van Dewinter en Annemans, dat jullie niets met de UVRM te maken willen hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be