![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb niets gezien en de mensen de moslims die ik wel ken deelden die vreugdedansjes niet. Jij beweerde dat er cameraploegen waren, dus is er bewijs van, ik wil het zien voor ik hier een besluit over maak. Maak daarvan wat je wilt.
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
|
![]() Hoe verklaar je de inquisitie dan?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Minister-President
|
![]() Er zijn genoeg afsplitsingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
|
![]() En nu de big one, waarom is dat veranderd?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de Wet voltooid werd. Wat nog onvolledig was in het jodendom, bereikte zijn volheid in het christendom. Daarom waren bepaalde zaken die er waren "omwille van de hardheid van uw hart", aldus de bijbel, niet meer nodig en werden ze dan ook afgeschaft in het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Banneling
|
![]() Kwestie van macht? De "zegevierende Kerk" kende veel meer excessen en fundamentalisme dan een kerk in de minderheid: de heidenvervolgingen begonnen met Theodosius, toen ze oppermachtig was en hernamen in de late middeleeuwen toen de RKK weer eens oppermachtig was met Spanje en de Borgias in Italië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Banneling
|
![]() Twee keer hetzelfde essay maar geciteerd door een verschillende site, alle twee van hetzelfde soort. Alsof de Dominicanen en het Vaticaan geïnspireerd werden door de ketter Mohammed.
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2010 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
Ik vergeleek 'de gehele islam' met het christendom als voedingsbodem voor politieke of maatschappelijke opvattingen. Een aantal er van, zoals royalisme, kolonialisme en slavernij, werden inderdaad gelegitimeerd door een verwijzing naar de H. Schrift. Alles wat ik noemde had de wereld van het christendom als voedingsbodem. Dat wil echter niet zeggen dat elke christelijke groepering deze zaken goedkeurt of daarvoor verantwoordelijk is. Evenmin kan men de gehele islamwereld veroordelen voor een aantal uitwassen van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is of u in staat bent de feiten die in die tekst worden aangegeven te weerleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
|
![]() Nee, dat een letterlijke, of op zijn minst zeer strikte interpretatie van de bijbel het bestaan van de inquisitie toestond
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt U nu zelf dat zulke beelden, in deze politiek correcte tijden waar de 'beschermde soort' niet eens mag worden aangesproken op hun daden, waar je alras 'rassiest' bent als je die dingen nog maar durft aan te kaarten, zulke beelden nog ergens te vinden zijn? Ik heb gezien wat ik gezien heb, ik verzin dit niet, ik begreep het toendertijd niet eens, welk mens k�*n zoiets begrijpen of goedkeuren, laat staan 'juichen'? Dat is de reden waarom ik stilaan me ben gaan verdiepen in ieslaam en ik kan je verzekeren, ik werd er niet vrolijk van, ik gebruik de islamitische geschriften om van te leren; de koraan, de overleveringen; bij voorkeur van Muslim & Bukhari, leg de tafsir ernaast, de boeken 'The Life of Mohamed' van Ibn Ishak en 'Reliance of the traveller' van Ahmad Ibn Naqib Al Misri vertaald door Nu Ha Mim Keller, e.d. Echte oogopeners!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
|
![]() Dat is geen verklaring hoe de inquisitie kon bestaan in de christelijke kerk
|
|
![]() |
![]() |