Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 21:57   #601
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij hebt niets gezien, dus is het niet gebeurd?
Zoiets?
Ik heb niets gezien en de mensen de moslims die ik wel ken deelden die vreugdedansjes niet. Jij beweerde dat er cameraploegen waren, dus is er bewijs van, ik wil het zien voor ik hier een besluit over maak. Maak daarvan wat je wilt.

Citaat:
Amai nog nie dan!
Wat is dan scheefgetrokken tot in't zevende knoopsgat, dat die criminele feiten, want het zijn nu eenmaal 'feiten' die U niet kan weerleggen, want de realiteit weerlegt jou, een andere benaming krijgen van iemand?
Jij verdedigt de ieslaam niet, maar struikelt enkel over 1 of ander woord, waar je dan oeverloos over blijft discussiëren?
Ja, ik struikel over een of ander woord, net zoals ik struikel over het misbruik van de noemer racisme en dergelijke, i'm anal like that.

Citaat:
Weet ik veel, ik heb geen kennis van die kattelieke kerk en hoef er ook niets over te weten, ik schreef erder al dat ik hen zie als ongevaarlijk (vergeleken met de criminele organisatie ieslaam), behalve dat pedofilie-schandaal en daarvoor moeten ze bestraft worden, maar dat wordt, naar mijn weten, niet gepromoot in hun boekskes.
Naar analogie met de situatie die we hebben met moslims is het nochtans een zeer interessante vraag, waarom is die ene religie haar bloeddorst kwijtgeraakt?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 21:59   #602
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Maar waarom blijven gelovigen dan toch bij de kerk? In Islam zie je dat gelovigen samenkomen en nieuwe groepen vormen. Zelfs met aparte interpretaties. Waarom blijft men dan toch aan een Instituut hangen die de eigenlijke fout draagt? Je hebt toch geen centrale kerk nodig?
Ook het christendom kent een wirwar aan vertakkingen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 december 2010, 22:00   #603
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En zo heeft de Kerk de bijbel ook nooit benaderd (slechts bepaalde sekten die, mede door hun onjuiste benadering van de bijbel, tot de meest aberrante zaken zijn gekomen).
Hoe verklaar je de inquisitie dan?
Oud 16 december 2010, 22:00   #604
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er zijn genoeg afsplitsingen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:02   #605
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De toepassing ervan en de draagwijdte. In het christendom benaderen we de bijbel niet op dezelfde wijze als de joden.
En nu de big one, waarom is dat veranderd?
Oud 16 december 2010, 22:04   #606
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Intellectueel nog een kind..dat is voor mij voldoende.

De negeerlijst wenkt..

Jajaja , blijven volhouden eigenzinnig . Mss kan je nu eens het driehoekje duwen . *knip* te laat .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:05   #607
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Stelt u nu dat de inquisitie een instrument was om de mensen te verplichten heel de bijbel letterlijk te laten lezen?

Of wat bedoelt u nu eigenlijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:06   #608
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de Wet voltooid werd. Wat nog onvolledig was in het jodendom, bereikte zijn volheid in het christendom. Daarom waren bepaalde zaken die er waren "omwille van de hardheid van uw hart", aldus de bijbel, niet meer nodig en werden ze dan ook afgeschaft in het christendom.
Oud 16 december 2010, 22:08   #609
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo
en
Zo
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:09   #610
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwestie van macht? De "zegevierende Kerk" kende veel meer excessen en fundamentalisme dan een kerk in de minderheid: de heidenvervolgingen begonnen met Theodosius, toen ze oppermachtig was en hernamen in de late middeleeuwen toen de RKK weer eens oppermachtig was met Spanje en de Borgias in Italië.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:10   #611
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kwestie van macht? De "zegevierende Kerk" kende veel meer excessen en fundamentalisme dan een kerk in de minderheid: de heidenvervolgingen begonnen met Theodosius, toen ze oppermachtig was en hernamen in de late middeleeuwen toen de RKK weer eens oppermachtig was met Spanje en de Borgias in Italië.
Filo toch.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:13   #612
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo
en
Zo
Twee keer hetzelfde essay maar geciteerd door een verschillende site, alle twee van hetzelfde soort. Alsof de Dominicanen en het Vaticaan geïnspireerd werden door de ketter Mohammed.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2010 om 22:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:16   #613
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, je bent ernstig zeg je, staan die dingen allemaal gepromoot in de kristelijke boekskes?
Had ik het over 'Kristelijke boekskes'?
Ik vergeleek 'de gehele islam' met het christendom als voedingsbodem voor politieke of maatschappelijke opvattingen. Een aantal er van, zoals royalisme, kolonialisme en slavernij, werden inderdaad gelegitimeerd door een verwijzing naar de H. Schrift. Alles wat ik noemde had de wereld van het christendom als voedingsbodem. Dat wil echter niet zeggen dat elke christelijke groepering deze zaken goedkeurt of daarvoor verantwoordelijk is. Evenmin kan men de gehele islamwereld veroordelen voor een aantal uitwassen van de islam.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:22   #614
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo
en
Zo
Heel interessant!
Oud 16 december 2010, 22:24   #615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Had ik het over 'Kristelijke boekskes'?
Ik vergeleek 'de gehele islam' met het christendom als voedingsbodem voor politieke of maatschappelijke opvattingen. Een aantal er van, zoals royalisme, kolonialisme en slavernij, werden inderdaad gelegitimeerd door een verwijzing naar de H. Schrift. Alles wat ik noemde had de wereld van het christendom als voedingsbodem. Dat wil echter niet zeggen dat elke christelijke groepering deze zaken goedkeurt of daarvoor verantwoordelijk is. Evenmin kan men de gehele islamwereld veroordelen voor een aantal uitwassen van de islam.
Wat u misschien uitwassen noemt, behoren fundamenteel tot de islam. Daar kan wel eens het verschil liggen!
Oud 16 december 2010, 22:25   #616
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Twee keer hetzelfde essay maar geciteerd door een verschillende site, alle twee van hetzelfde soort. Alsof de Dominicanen en het Vaticaan geïnspireerd werden door de ketter Mohammed.
Vraag is of u in staat bent de feiten die in die tekst worden aangegeven te weerleggen.
Oud 16 december 2010, 22:25   #617
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Stelt u nu dat de inquisitie een instrument was om de mensen te verplichten heel de bijbel letterlijk te laten lezen?

Of wat bedoelt u nu eigenlijk?
Nee, dat een letterlijke, of op zijn minst zeer strikte interpretatie van de bijbel het bestaan van de inquisitie toestond
Oud 16 december 2010, 22:26   #618
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Omdat de Wet voltooid werd. Wat nog onvolledig was in het jodendom, bereikte zijn volheid in het christendom. Daarom waren bepaalde zaken die er waren "omwille van de hardheid van uw hart", aldus de bijbel, niet meer nodig en werden ze dan ook afgeschaft in het christendom.
En die wet werd voltooid wanneer? Voor of na de inquisitie? Indien voor de inquisitie, hoe rijm je dat?
Oud 16 december 2010, 22:27   #619
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets gezien en de mensen de moslims die ik wel ken deelden die vreugdedansjes niet. Jij beweerde dat er cameraploegen waren, dus is er bewijs van, ik wil het zien voor ik hier een besluit over maak. Maak daarvan wat je wilt.
Denkt U dat ik toen, op dat moment, beelden ziend van mensen die naar hun dood sprongen, vliegtuigen zich in torens boorden, mensen in de vlammen omkomend, de tegenwoordigheid van geest had om op de 'rec' knop te drukken of dat ik een videocamera op zak had toen ik in de Stalenstraat in Genk vlakbij de Wara voorbij wat theehuizen kwam, omdat iemand-ooit-bijna 10 jaar later me als leugenaar zou verslijten?

Denkt U nu zelf dat zulke beelden, in deze politiek correcte tijden waar de 'beschermde soort' niet eens mag worden aangesproken op hun daden, waar je alras 'rassiest' bent als je die dingen nog maar durft aan te kaarten, zulke beelden nog ergens te vinden zijn?

Ik heb gezien wat ik gezien heb, ik verzin dit niet, ik begreep het toendertijd niet eens, welk mens k�*n zoiets begrijpen of goedkeuren, laat staan 'juichen'?

Dat is de reden waarom ik stilaan me ben gaan verdiepen in ieslaam en ik kan je verzekeren, ik werd er niet vrolijk van, ik gebruik de islamitische geschriften om van te leren; de koraan, de overleveringen; bij voorkeur van Muslim & Bukhari, leg de tafsir ernaast, de boeken 'The Life of Mohamed' van Ibn Ishak en 'Reliance of the traveller' van Ahmad Ibn Naqib Al Misri vertaald door Nu Ha Mim Keller, e.d.
Echte oogopeners!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 22:28   #620
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zo
en
Zo
Dat is geen verklaring hoe de inquisitie kon bestaan in de christelijke kerk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be