Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2010, 23:22   #1121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het bedroeft mij dat u vindt dat net gemeenteraadsleden over hun gemeente moeten zwijgen...
Net de mensen die er iets breder over ingelicht zijn...
Heeft dat een reden?
Leer godverdomme eens lezen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 23:24   #1122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dus ik zit mij hier gratis en voor niks in te spannen terwijl Claessens in werktijd zit te posten en dan ook nog betaald door de overheid?
Posten? Doordrammen over zijn waanidee, zonder de argumenten en links te lezen die hij als antwoord krijgt.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 23:31   #1123
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Toon de fout in mijn redenering aan kindjes...
U faalt ondertussen al 57 pagina's.

Een schaap (of kameel of geit of stier of...) de keel oversnijden om alzo je zonden in de ogen van Allah weg te wassen is overduidelijk een ritueel dierenoffer.
Even duidelijk is het de keel afsnijden of zelfs maar verminken van een mens om de schande die een familie volgens Islamitische leer opliep weg te wassen dat evenzeer.
We noemen dat liever 'eremoord' maar eigenlijk is dit gewoon een ritueel mensenoffer.
Ook elke aanslag op mensenlevens, al dan niet door zelfmoord valt hieronder.
Dat een zelfmoordterrorist zichzelf offert aan Allah wordt te pas en te onpas in hun eigen kringen gepropageerd.
Maar in feite zijn ook de slachtoffers van zo een aanslag religieuze mensenoffers. Het is niet de bedoeling van de terrorist om enkel zichzelf te vermoorden. hij wil zoveel mogelijk ongelovigen meenemen in de dood en dat laatste gebruiken om zijn zelfmoord te verheffen tot martelaarschap. Indien zij tevreden zouden zijn met enkel zichzelf op te blazen was er geen probleem wel?
Ook de slachtoffers van een 'gewone aanslag' vallen onder dus onder de term.
Het zijn veelal onschuldige en lukraak gekozen mensen die de prijs van hun leven betalen om de dader te verheffen tot martelaar in de ogen van Allah en alzo toegang te verschaffen tot het hoerenkot in de hemel wanneer het om een zelfmoordaanslag gaat.
Ook de gewone aanslagen door moslims worden gemaakt in een kader dat door hen wordt gezien als een daad in de Jihad. De daders beschouwen zich naar eigen zeggen als heilige strijders in de Jihad, de heilige oorlog.
Het gaat om de manier waarop de daders deze moorden klasseren en de redenen die zij hebben om ze te plegen. Geloof en Jihad (ook geloof).

Allemaal religieuze mensenoffers dus.

Tot morgen misschien...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2010, 23:33   #1124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
meneer Claessens heeft een missie, zoveel is duidelijk.
U niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 07:31   #1125
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon de fout in mijn redenering aan kindjes...
U faalt ondertussen al 57 pagina's.
U faalt al vanaf post 1 een deftig punt te maken.
Uw manier van redeneren en discussieren is simplistisch en af en toe kinderachtig (zoals bv het gebruik van 'kindjes' hierboven).
Een politieker onwaardig.
Oud 20 december 2010, 11:47   #1126
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gebruik deze kanalen net om de wantoestanden daar regelmatig aan te klagen.
Wiki gebruiken om wantoestanden aan te klagen is respectloos.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:13   #1127
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Wiki gebruiken om wantoestanden aan te klagen is respectloos.
Het is gewoon dom en domheid mag je niemand aanrekenen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 12:58   #1128
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is gewoon dom en domheid mag je niemand aanrekenen.
Wel als ze in de politiek gaan, dan is het je burgerplicht om ze erop af te rekenen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 00:11   #1129
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/945/Film/ar...t-moslim.dhtml

Nog een slachtoffer van de Islam
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 07:34   #1130
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Nee, een slachtoffer van huiselijk geweld.

Ik zou de slachtoffers van autochtone vaders of broers die al tegen hun dochter of zus 'ik vermoord je' niet willen te eten geven.

Huiselijk geweld toeschrijven aan de Islam is een kaakslag aan alle door autochtone mishandelde vrouwen.

Nu, het belangrijkste om te onthouden is dat er tegen is opgetreden.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 december 2010 om 07:35.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 07:35   #1131
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wel als ze in de politiek gaan, dan is het je burgerplicht om ze erop af te rekenen.
2
Oud 21 december 2010, 08:23   #1132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, een slachtoffer van huiselijk geweld.

Ik zou de slachtoffers van autochtone vaders of broers die al tegen hun dochter of zus 'ik vermoord je' niet willen te eten geven.

Huiselijk geweld toeschrijven aan de Islam is een kaakslag aan alle door autochtone mishandelde vrouwen.

Nu, het belangrijkste om te onthouden is dat er tegen is opgetreden.
Het een heeft wel niks met het ander te maken.
Ik weet niet uit welk milieu U komt, maar broers en vaders die hun zussen bedreigen met moord komt bij ons niet voor. dit heeft totaal niks te maken met huiselijk geweld tussen echtparen. Het zou bovendien totaal ongepast zijn als mijn broer ENIGE (!) commentaar zou geven op mijn keuze van partner.

Islam staat huiselijk geweld nu eenmaal toe. het befaamde vers 4.34 is al tot in den treure herhaald, maar blijkbaar zijn er toch nog die-hards die er geen kennis van hebben.
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.
Ik ken geen enkele tekst uit het burgerlijk wetboek dat het slaan van vrouwen aanmoedigt. Jij wel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2010 om 08:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 08:41   #1133
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het een heeft wel niks met het ander te maken.
Ik weet niet uit welk milieu U komt, maar broers en vaders die hun zussen bedreigen met moord komt bij ons niet voor. dit heeft totaal niks te maken met huiselijk geweld tussen echtparen. Het zou bovendien totaal ongepast zijn als mijn broer ENIGE (!) commentaar zou geven op mijn keuze van partner.

Islam staat huiselijk geweld nu eenmaal toe. het befaamde vers 4.34 is al tot in den treure herhaald, maar blijkbaar zijn er toch nog die-hards die er geen kennis van hebben.
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.
Ik ken geen enkele tekst uit het burgerlijk wetboek dat het slaan van vrouwen aanmoedigt. Jij wel?

Uit het nieuwe testament ....

Citaat:
En ik prijs u, broeders, dat gij in alles mijner gedachtig zijt, en de inzettingen behoudt, gelijk ik die u overgegeven heb.

3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.

4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;

5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.

6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.

7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.

8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.

9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.

10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.

11 Nochtans is noch de man zonder de vrouw, noch de vrouw zonder den man, in den Heere.

12 Want gelijkerwijs de vrouw uit den man is, alzo is ook de man door de vrouw; doch alle dingen zijn uit God.

13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?

14 Of leert u ook de natuur zelve niet, dat zo een man lang haar draagt, het hem een oneer is?

15 Maar zo een vrouw lang haar draagt, dat het haar een eer is; omdat het lange haar voor een deksel haar is gegeven?
Bron http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 08:46   #1134
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Uit het nieuwe testament ....

Bron http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html
ik vind het stukje niet waarin staat dat ze moet geslagen worden als de man vrees dat ze ongehoorzaam zal zijn. lees ik erover?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2010 om 08:47.
Oud 21 december 2010, 08:57   #1135
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind het stukje niet waarin staat dat ze moet geslagen worden als de man vrees dat ze ongehoorzaam zal zijn. lees ik erover?

In die smerige boeken staat genoeg vuiligheid die mensonterend is , raar dat jij steeds de RKK vergoelijkt . Bvb

Citaat:
(Mattheus 25:14-30) Jezus presenteert ons een wereldbeeld waarin de meester absolute zeggenschap heeft over zijn ondergeschikten en hij kan handelen zoals dat hem belieft.

(Lukas 12:47) Jezus heeft geen probleem met lijfstraffen.

(1 Timotheus 6:1) Slaven moeten, in naam van God en de leer, gehoorzamen aan hun meesters.

(Titus 2:9-10) Slaven moeten hun meesters gehoorzamen ter meerdere glorie van God.

(Efeziers 6:5) Slaven dienen hun meesters te gehoorzamen net zoals ze Christus gehoorzaam zijn.

(1 Petrus 2:18-19) Zelfs als ze onrechtvaardig worden behandeld moet een slaaf zich neerleggen bij de grillen van zijn meester.

Lijfstraffen

Citaat:
Hebrewen 12:6-7: "Want de Heer kastijdt die Hij liefheeft en tuchtigt juist het kind dat Hij als het Zijne erkent.Verdraag uw tegenslag. God behandelt u als Zijn kinderen. Welk kind wordt niet door zijn vader gekastijd?"

Bron

http://home.tiscali.nl/ti112509/slavernij.htm
Oud 21 december 2010, 08:59   #1136
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die smerige boeken staat genoeg vuiligheid die mensonterend is , raar dat jij steeds de RKK vergoelijkt . Bvb

Lijfstraffen

Bron

http://home.tiscali.nl/ti112509/slavernij.htm
Ik verdedig geen RKK, maar ik vind het stukje niet waarin staat dat ze (de echtgenote) moet geslagen worden als de man vrees dat ze ongehoorzaam zal zijn. lees ik erover?

daar ging het hem toch om?

Over de slaven: als je weet dat de arabieren eeuwenlang half Afrika hebben leeggeroofd, verwondert het je dan niet dat die arabische enislamitische landen qua etnie helemaal niks of amper afrikaanse zwarte bevolkingsgroepen hebben? Je weet toch hoe dat komt? De mannelijke gevangen afrikanen werden allemaal ter plekke gekastreerd, waarbij slechts 10% het overleefde en zich dus nooit kon voortplanten.

Ik vermoed dat je dan toch liever aangekocht werd door de blanke ongelovige westerlingen en naar de VS gevoerd. Daar konden ze zich blijkbaar weldegelijk succesvol voortplanten. en om kinderen tot volwassenheid te kunnen laten opgroeien moeten de leefomstandigheden toch niet totaal erbarmelijk geweest zijn, in tegenstelling tot de islamitische landen.

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2010 om 09:06.
Oud 21 december 2010, 09:05   #1137
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind het stukje niet waarin staat dat ze (de echtgenote) moet geslagen worden als de man vrees dat ze ongehoorzaam zal zijn. lees ik erover?

Oh juist ja , voor u is een gewelddaad niet gelijk maw kloppen op vrouwen mag niet maar op kinderen en slaven (onderdanen) wel ??.. Waarom verdedig jij die gekken ? Omdat je zelf katholiek bent ? Hou je van pedopriesters en doe je lekker mee met de doofpot en het eeuwige zwijgen over hun walgelijke praktijken ?
Oud 21 december 2010, 09:08   #1138
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh juist ja , voor u is een gewelddaad niet gelijk maw kloppen op vrouwen mag niet maar op kinderen en slaven (onderdanen) wel ??.. Waarom verdedig jij die gekken ? Omdat je zelf katholiek bent ? Hou je van pedopriesters en doe je lekker mee met de doofpot en het eeuwige zwijgen over hun walgelijke praktijken ?
het ging hem hier over het afkloppen en vermoorden van vrouwen en dochters. open een specifieke item over slavernij, ik ben gerust bereid je daar te woord te staan.

Oud 21 december 2010, 09:10   #1139
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
het ging hem hier over het afkloppen en vermoorden van vrouwen en dochters. open een specifieke item over slavernij, ik ben gerust bereid je daar te woord te staan.

Het afkloppen van kinderen heb ik ook aangeduid , en staat in het nieuwe testament ... of zijn kinderen niet gelijk aan bvb dochters .
Oud 21 december 2010, 10:13   #1140
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lijfstraffen

Bron
En ?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be